Ξαφνική αποχώρηση του CEO της Harley Davidson

Χωρίς σαφή αιτιολογία το διαζύγιο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/3/2020

Την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, η Harley Davidson USA ανακοίνωσε την από κοινού απόφαση αποχώρησης του CEO της εταιρείας, κυρίου Matt Lavatich, που ήταν ο εμπνευστής της φιλόδοξης στρατηγικής "More Roads" στην οποία εντάσσονται τα νέα υγρόψυκτα Pan America και Bronx, τα μελλοντικά 350 σε συνεργασία με την Benelli, καθώς και η πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα επιδόσεων από ένα μεγάλο κατασκευαστή και όχι από start up εταιρείες. Tο σχέδιο του Matt Lavatich έχει λογική και μοιάζει να είναι η μοναδική ρεαλιστική λύση στο πρόβλημα πτώσης των πωλήσεων στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ. Προφανώς όλα αυτά δεν φαίνεται να ενδιαφέρουν τόσο πολύ τους μετόχους μιας εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρείας, που το μόνο που κοιτάνε είναι το βραχυπρόθεσμο κέρδος. Με την μετοχή της H-D να έχει χάσει το 40% της αξίας της τα τελευταία χρόνια, η γκρίνια όσων είχαν βάλει τα λεφτά τους (επενδυτικά funds και όχι μόνο) διαρκώς μεγάλωνε. Αυτή είναι η μόνη οφθαλμοφανής αιτιολόγηση για την αποχώρηση του Matt Lavatich, όμως το γεγονός πως η Harley Davidson δεν ανακοίνωσε κάποιον αντικαταστάτη του και τα χρέη CEO θα αναλάβει προσωρινά ο Jochen Zeitz, μέλος του  σημερινού ΔΣ, δείχνει πως το διαζύγιο προέκυψε ξαφνικά και πως οι διαφωνίες δεν αφορούσαν μόνο το παρελθόν αλλά πιθανότατα και το μέλλον της εταιρείας. Βέβαια η  Haley Davidson στην ανακοίνωσή της αναφέρει πως το σχέδιο More Roads του Lavatich θα συνεχιστεί και πως το διαζύγιο ήταν “ώριμη” απόφαση των δύο πλευρών.

Δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αφού σε τέτοιες περιπτώσεις στο παρελθόν οι ανακοινώσεις δεν γίνονται βράδυ στο τέλος της εβδομάδας, περιμένοντας να κλείσουν οι χρηματαγορές, αλλά με επίσημες συνεντεύξεις τύπου. Μια λιγότερο πιστευτή αιτία, είναι ο πολιτικός πόλεμος που είχε ο Matt Lavatich με τον Donald Trump (και τον σκληρό πυρήνα των επιχειρηματικών λόμπι που εκπροσωπεί…) σχετικά με την εμπορική τακτική των ΗΠΑ εναντίων της Κίνας και της Ευρώπης.  Όπως κι αν έχει, δεν θα περιμένουμε πολύ για να μάθουμε τις πραγματικές αιτίες, αφού τα χρονοδιαγράμματα για την παρουσίαση των νέων μοντέλων είναι πολύ στενά και ήδη η παραγωγή του mega on-off της Harley έχει πάρει παράταση έναν χρόνο.

Γκοργκόλης Α.Ε.: 1η εταιρεία στις πωλήσεις δικύκλων στην Ελλάδα για 16 σερί χρονιά

Με τις SYM, Daytona, QJMOTOR, Zontes και KOVE - Έχασε μόνο μία πρωτιά
Γκοργκόλης number one
13/1/2026

H Γκοργκόλης Α.Ε. κατάφερε για 16η σερί χρονιά να κατακτήσει την κορυφή στις πωλήσεις δικύκλου στην ελληνική αγορά με τις εταιρείες που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα να φέρνουν την εταιρεία στην πρώτη θέση.

Με τις SYM, Daytona, QJMOTOR, Zontes και KOVE και τις δύο πρώτες από αυτές να έχουν δίκυκλα που ταιριάζουν γάντι στις ανάγκες και την τσέπη του Έλληνα αναβάτη, η Γκοργκόλης A.E. ήταν η πρωταγωνίστρια εταιρεία και τη χρονιά που μας πέρασε στην εγχώρια αγορά έχοντας μόνο μία "απώλεια" αναφορικά με τις πρωτιές που κατέκτησε. Συγκεκριμένα σε επίπεδο εταιρείας η SYM, που ήταν επί σειρά ετών στην πρώτη θέση, έπεσε στη δεύτερη με τη Honda να παίρνει τα πρωτεία, κάτι που θα επισημοποιηθεί όταν θα έχουμε στα χέρια μας και τα επίσημα στοιχεία, αν και θεωρείται αυτή τη στιγμή δεδομένο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για το 2025, η Γκοργκόλης Α.Ε. παρέμεινε στην 1η θέση στις ταξινομήσεις, με μερίδιο 31% και αυτό σημαίνει ότι σχεδόν ένα στα τρία δίκυκλα και μοτοσυκλέτες που πωλήθηκαν στην Ελλάδα ήταν από εταιρεία που αντιπροσωπεύει η Γκοργκόλης Α.Ε.

Η ελληνική εταιρεία πήρε την 1η θέση στη γενική κατάταξη, με διαφορά 10 μονάδων από τη δεύτερη, την 1η θέση στην κατηγορία των scooters, με διαφορά άνω των 16 μονάδων από τη δεύτερη, με τη SYM να παραμένει σταθερά 1η σε αυτήν την κατηγορία για 14η συνεχόμενη χρονιά. Η Γκοργκόλης Α.Ε. πήρε επίσης την 1η θέση και στα παπιά με διαφορά άνω των 26 μονάδων, με τη Daytona να έχει στις τάξεις της το best seller DY125RS.

Τα ανωτέρω δεν περιλαμβάνουν τις ταξινομήσεις των 50 cc, συμβατικών και ηλεκτρικών, κατηγορία στην οποία η Γκοργκόλης Α.Ε. επίσης έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το 2025 αποτέλεσε για την εταιρεία χρονιά περαιτέρω ανάπτυξης και στις εξαγωγές. Με συνολικές πωλήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό να ξεπερνούν τις 32.000 μονάδες. Η εξαγωγική δραστηριότητα αντιστοιχεί πλέον στο 15% των εγχώριων πωλήσεων με την Γκοργκόλης Α.Ε. να έχει παρουσία σε 10 αγορές του εξωτερικού.