Ξαφνική αποχώρηση του CEO της Harley Davidson

Χωρίς σαφή αιτιολογία το διαζύγιο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/3/2020

Την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, η Harley Davidson USA ανακοίνωσε την από κοινού απόφαση αποχώρησης του CEO της εταιρείας, κυρίου Matt Lavatich, που ήταν ο εμπνευστής της φιλόδοξης στρατηγικής "More Roads" στην οποία εντάσσονται τα νέα υγρόψυκτα Pan America και Bronx, τα μελλοντικά 350 σε συνεργασία με την Benelli, καθώς και η πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα επιδόσεων από ένα μεγάλο κατασκευαστή και όχι από start up εταιρείες. Tο σχέδιο του Matt Lavatich έχει λογική και μοιάζει να είναι η μοναδική ρεαλιστική λύση στο πρόβλημα πτώσης των πωλήσεων στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ. Προφανώς όλα αυτά δεν φαίνεται να ενδιαφέρουν τόσο πολύ τους μετόχους μιας εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρείας, που το μόνο που κοιτάνε είναι το βραχυπρόθεσμο κέρδος. Με την μετοχή της H-D να έχει χάσει το 40% της αξίας της τα τελευταία χρόνια, η γκρίνια όσων είχαν βάλει τα λεφτά τους (επενδυτικά funds και όχι μόνο) διαρκώς μεγάλωνε. Αυτή είναι η μόνη οφθαλμοφανής αιτιολόγηση για την αποχώρηση του Matt Lavatich, όμως το γεγονός πως η Harley Davidson δεν ανακοίνωσε κάποιον αντικαταστάτη του και τα χρέη CEO θα αναλάβει προσωρινά ο Jochen Zeitz, μέλος του  σημερινού ΔΣ, δείχνει πως το διαζύγιο προέκυψε ξαφνικά και πως οι διαφωνίες δεν αφορούσαν μόνο το παρελθόν αλλά πιθανότατα και το μέλλον της εταιρείας. Βέβαια η  Haley Davidson στην ανακοίνωσή της αναφέρει πως το σχέδιο More Roads του Lavatich θα συνεχιστεί και πως το διαζύγιο ήταν “ώριμη” απόφαση των δύο πλευρών.

Δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αφού σε τέτοιες περιπτώσεις στο παρελθόν οι ανακοινώσεις δεν γίνονται βράδυ στο τέλος της εβδομάδας, περιμένοντας να κλείσουν οι χρηματαγορές, αλλά με επίσημες συνεντεύξεις τύπου. Μια λιγότερο πιστευτή αιτία, είναι ο πολιτικός πόλεμος που είχε ο Matt Lavatich με τον Donald Trump (και τον σκληρό πυρήνα των επιχειρηματικών λόμπι που εκπροσωπεί…) σχετικά με την εμπορική τακτική των ΗΠΑ εναντίων της Κίνας και της Ευρώπης.  Όπως κι αν έχει, δεν θα περιμένουμε πολύ για να μάθουμε τις πραγματικές αιτίες, αφού τα χρονοδιαγράμματα για την παρουσίαση των νέων μοντέλων είναι πολύ στενά και ήδη η παραγωγή του mega on-off της Harley έχει πάρει παράταση έναν χρόνο.

KTM: Πήρε τον Stephan Reiff της BMW Motorrad - Στον ρόλο του εμπορικού διευθυντή

Ενίσχυση της διοικητικής ομάδας των Αυστριακών με κορυφαίο στέλεχος
Stephan Reiff
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

14/1/2026

Η KTM προχωρά σε περαιτέρω ενδυνάμωση της διοίκησής της, ανακοινώνοντας τον Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer, σε μια κίνηση που εντάσσεται στη στρατηγική αναδιάρθρωση και σταθεροποίηση του αυστριακού ομίλου.

Η KTM επιβεβαίωσε την ένταξη του Stephan Reiff στο διοικητικό της συμβούλιο, με το πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad να αναλαμβάνει τον ρόλο του Chief Commercial Officer (CCO). Ο Reiff θα έχει υπό την ευθύνη του τους τομείς Πωλήσεων, Marketing, Στρατηγικού σχεδιασμού, Δικτύου Αντιπροσώπων και After Sales, παίζοντας κομβικό ρόλο στη μελλοντική πορεία της εταιρείας.

Ο Stephan Reiff διαθέτει πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στον τεχνικό και αυτοκινητοβιομηχανικό κλάδο. Από το 2022 κατείχε τη θέση του αντιπροέδρου πελατών και πωλήσεων στη BMW Motorrad, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εμπορική της επιτυχία. Κατά τον πρώτο χρόνο της θητείας του, η BMW Motorrad ξεπέρασε τα 3 δισ. ευρώ σε έσοδα, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της στον χώρο των premium μοτοσυκλετών.

Πριν από τον πιο πρόσφατο ρόλο του, ο Reiff είχε διατελέσει σε σειρά καίριων θέσεων εντός του BMW Group στο οποίο και βρισκόταν για 22 συναπτά έτη, μεταξύ των οποίων και αυτή του αντιπροέδρου στο τμήμα στρατηγικής προϊόντων, αποκτώντας βαθιά γνώση της αγοράς και της μακροπρόθεσμης επιχειρηματικής ανάπτυξης. Ο Reiff ανακοίνωσε την αποχώρηση του από την BMW Motorrad τον περασμένο Δεκέμβριο και η ανακοίνωσή του από την KTM δείχνει ότι οι Αυστριακοί τον "έκλεψαν" από τους ανταγωνιστές τους.

Stephan Reiff

Η τοποθέτησή του στην KTM σημαίνει στενή συνεργασία με τον CEO της εταιρείας, Gottfried Neumeister, ο οποίος ανανέωσε πρόσφατα τη θητεία του. Ο Stephan Reiff θα αναλάβει επίσημα τα καθήκοντά του την 1η Απριλίου.

Σε δήλωσή του, ο Gottfried Neumeister ανέφερε, “Με τον Stephan Reiff αποκτούμε έναν εξαιρετικά έμπειρο και στρατηγικά ισχυρό ηγέτη για τους τομείς των Πωλήσεων και του Marketing. Η διεθνής του εμπειρία, η βαθιά γνώση της αγοράς και το αποδεδειγμένο του έργο στον χώρο των premium μοτοσυκλετών θα ενισχύσουν σημαντικά τη θέση μας. Με την τοποθέτηση του, η KTM συνεχίζει με συνέπεια τη στρατηγική της αναδιάταξη, με ξεκάθαρη εστίαση στη σταθερότητα, τη διεθνή ανταγωνιστικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη”.

Μέχρι τώρα η KTM ήταν η μοναδική εταιρεία της οποίας το τμήμα μάρκετινγκ είχε την απόλυτη ελευθερία στον τρόπο προώθησης των μοντέλων της αλλάζοντας ακόμη και την τελευταία σχεδόν στιγμή καίρια σημεία της εκάστοτε καμπάνιας, με το ανάλογο φυσικά κόστος.

Από την άλλη η BMW Motorrad, με στόχο τον περιορισμό του κόστους, ακολουθεί τους τελευταίους μήνες μια διαμετρικά αντίθετη πορεία με την KTM στην προώθηση μοντέλων της. Έτσι είδαμε από τους Βαυαρούς να παρουσιάζονται, για πρώτη φορά στην ιστορία, μοτοσυκλέτες παραγωγής με video και εικόνες που δημιουργήθηκαν με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, όπως έγινε για παράδειγμα κατά την παγκόσμια παρουσίαση των νέων R 1300 R και R 1300 RT.

Σε αυτό είμαστε φυσικά αντίθετοι γιατί οι μοτοσυκλέτες δεν απευθύνονται σε λογισμικά ΑΙ αλλά σε πραγματικούς αναβάτες που θέλουν από την πρώτη στιγμή να τις βλέπουν όπως θα είναι όταν θα φτάσουν και στις εκθέσεις.

Ίσως αυτός να είναι είναι και ένας από τους λόγους που οδήγησαν τον Reiff να αλλαξοπιστήσει, πραγματοποιώντας μια ασυνήθιστη για τα δεδομένα των Ευρωπαίων κατασκευαστών μεταγραφή, όταν πρόκειται για επιτυχημένο υψηλόβαθμο στέλεχος. Ο Reiff ίσως να ήταν αντίθετος με αυτήν την επικοινωνιακή στρατηγική της BMW Motorrad ή να ήταν ένας από εκείνους που συνέβαλαν στη δημιουργία της, τη στιγμή που γνωρίζουμε ότι η Bajaj θέλει να μειώσει το κόστος με κάθε τρόπο στην KTM. Ο χρόνος θα δείξει ποιες από τις δύο κατευθύνσεις θα ακολουθήσει η KTM στο μέλλον με τον Reiff να έχει πλέον ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο σε αυτό, ως εμπορικός διευθυντής των Αυστριακών.

KTM

Με την άφιξη του Reiff, το διοικητικό συμβούλιο της KTM AG αριθμεί πλέον τρία μέλη, μετά και τον διορισμό της Petra Preining στη θέση της οικονομικής διευθύντριας τον Σεπτέμβριο του 2025, σηματοδοτώντας μια περίοδο οργανωτικών αλλαγών και ενίσχυσης της εταιρείας.