Ξεκίνησε στις 22/7/2024 η πιλοτική εφαρμογή των ψηφιακών ραντεβού στη Διεύθυνση Μεταφορών του Κεντρικού Τομέα Αθηνών

Στόχος η πάταξη της διαπλοκής στις μεταβιβάσεις ΙΧ, την ανανέωση αδειών οδήγησης, και τις άδειες κυκλοφορίας,
Ψηφιακό ραντεβού
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/7/2024

Στην πιλοτική εφαρμογή κλεισίματος ραντεβού στη Διεύθυνση Μεταφορών του Κεντρικού Τομέα Αθηνών αποκλειστικά και μόνο ψηφιακά προχωρά από τις 22/7/2024 η Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να παταχθεί πλήρως το φαινόμενο της διαφθοράς στις σχετικές υπηρεσίες.

Στο πλαίσιο αυτό, οι πολίτες που επιθυμούν να υποβάλουν αιτήσεις για τις παρακάτω διαδικασίες, θα πρέπει να κλείνουν ΕΔΩ ραντεβού μέσω της ιστοσελίδας της Περιφέρειας Αττικής.

Οι διαδικασίες περιλαμβάνουν:
– τη μεταβίβαση οχήματος ΙΧ,
– την ανανέωση άδειας οδήγησης,
– την αντικατάσταση άδειας οδήγησης με νέου τύπου,
– τη χορήγηση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας, κλοπής ή αλλοίωσης,
– τη χορήγηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας και
– την άρση παρακράτησης κυριότητας οχήματος

Τα βασικά πλεονεκτήματα της εφαρμογής των ψηφιακών ραντεβού περιλαμβάνουν την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας και του χρόνου αναμονής των ενδιαφερόμενων, την εξάλειψη της τυχόν παράκαμψης προτεραιότητας, και τον καλύτερο προγραμματισμό τόσο για τους πολίτες όσο και για την υπηρεσία.

Η καθολική εφαρμογή του συστήματος ψηφιακών ραντεβού σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Αττικής, προγραμματίζεται για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του προγράμματος, έως και την Τετάρτη 24 Ιουλίου 2024 θα εξυπηρετούνται και οι πολίτες που δεν έχουν κλείσει ραντεβού μέσω της ιστοσελίδας, προκειμένου να υπάρχει ο χρόνος ενημέρωσης του κοινού για τη μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρονική μορφή.
Ωστόσο από τις 22 Ιουλίου 2024, η καταβολή των τελών αδείας και μεταβίβασης οχημάτων θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω κωδικού πληρωμής RF/QR, τον οποίο οι πολίτες μπορούν να εξοφλήσουν σε οποιαδήποτε τράπεζα ή πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στην Ελλάδα, μέσω web/mobile banking. Αυτό το μέτρο στοχεύει στην αντιμετώπιση και αποτροπή της εμφάνισης πλαστών ή παραποιημένων παράβολων και αποδεικτικών πληρωμής.

Βρετανία: Κάμερα έπιασε μοτοσυκλετιστή με 254 χλμ/ώρα – 12 μήνες στέρηση διπλώματος

Ο Βρετανός αναβάτης θα κάνει καιρό να ξανά οδηγήσει
rider
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/5/2026

Ο Dale Gooderham έχασε την άδεια οδήγησης του για ένα χρόνο, αφού εντοπίστηκε να κινείται με τη μοτοσυκλέτα του με ταχύτητα 254 χλμ/ώρα.

Ο Βρετανός αναβάτης ομολόγησε την ενοχή του για υπερβολική ταχύτητα στο δικαστήριο του Ipswich, αφού πιάστηκε να οδηγεί με 254 χλμ/ώρα το περασμένο καλοκαίρι.

Το περιστατικό έλαβε χώρα στον αυτοκινητόδρομο Α14 στο Creeting St Peter, στις 2:35 μ.μ. στις 29 Ιουλίου 2025, γεγονός που κατέγραψε κάμερα ασφαλείας.

Ο 41χρονος εμφανίστηκε στο δικαστήριο στις 11 Μαΐου 2026 και ομολόγησε την ενοχή του για την κατηγορία της υπερβολικής ταχύτητας. Του αφαιρέθηκε το δίπλωμα οδήγησης για 12 μήνες, του επιβλήθηκε πρόστιμο 120 λιρών, ενώ θα πληρώσει 168 λίρες για έξοδα και επιπλέον χρεώσεις.

Στην Αγγλία οι αναβάτες γνωρίζουν πως υπάρχουν αμέτρητες κάμερες στους δημόσιους δρόμους και έτσι είναι πολύ πιθανό σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων να έχουν και τις ανάλογες κυρώσεις. Στον ίδιο δρόμο βαδίζει και η χώρα μας με την τοποθέτηση νέων καμερών στο οδικό δίκτυο, αλλά και με την αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ. Για το ίδιο παράπτωμα στην Ελλάδα, βέβαια, ο παραπάνω αναβάτης θα είχε πληρώσει 2.000 ευρώ πρόστιμο και έναν χρόνο αφαίρεση διπλώματος χωρίς καν να πάει σε δικαστήριο.