Ξεκινούν τα έργα ανακατασκευής οδικού δικτύου στον Άγιο Κωνσταντίνο και στα Καμένα Βούρλα

Έναρξη εργασιών σε ένα μήνα, το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2026
motomag Ξεκινούν τα έργα ανακατασκευής οδικού δικτύου στον Άγιο Κωνσταντίνο και στα Καμένα Βούρλα
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

15/3/2024

Ξεκινά το έργο της ανακατασκευής της παραλιακής οδού του Αγίου Κωνσταντίνου, και της κατασκευής ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην ανατολική είσοδο των Καμένων Βούρλων, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 24 μήνες.

Στις ενέργειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης για την ανακατασκευή της παραλιακής οδού του Αγίου Κωνσταντίνου και την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην ανατολική είσοδο των Καμένων Βούρλων, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την τελετή υπογραφής σύμβασης του έργου στον Άγιο Κωνσταντίνο Φθιώτιδας. Ο προϋπολογισμός του συνολικού έργου ανέρχεται στα 15,6 εκατομμύρια ευρώ και καλύπτεται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου για την παραλιακή οδό του Αγίου Κωνσταντίνου ήταν στα 8,6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στη σύμβαση του 2016  ήταν περίπου στα 3,9 εκατομμύρια ευρώ, και οι εκτελεσθείσες εργασίες ανήλθαν μόλις στα 475.000 ευρώ.

Ξεκινούν τα έργα ανακατασκευής οδικού δικτύου στον Άγιο Κωνσταντίνο και στα Καμένα Βούρλα

Το 2020 συντονίστηκαν οι ενέργειες μεταξύ των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και Υπουργείων, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία επανακαθορισμού των ορίων του αιγιαλού, ώστε να καταστεί ευχερής η πορεία των έργων ανακατασκευής. Τον Αύγουστο του 2023, έγινε έλεγχος και επικαιροποίηση των μελετών της παραλιακής οδού του Αγίου Κωνσταντίνου και του κόμβου των Καμένων Βούρλων. Τον Σεπτέμβριο του 2023, εξασφαλίστηκε ο απαιτούμενος προϋπολογισμός του έργου. Τέλος Οκτωβρίου του 2023, υπήρξε θετική απάντηση στην υποβολή φακέλου για περιβαλλοντική απαλλαγή στην ανακατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου στα Καμένα Βούρλα. Στις αρχές Νοεμβρίου του 2023, εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης, και λίγες ημέρες αργότερα, στις 10 Νοεμβρίου 2023, δημοσιεύθηκε η προκήρυξη στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι εργασίες θα ξεκινήσουν σε ένα μήνα και το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε 24 μήνες, τον Μάρτιο του 2026. Αυτό το έργο έρχεται να συμπληρώσει σειρά παρεμβάσεων που υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται τα τελευταία χρόνια στο Δήμο Καμένων Βούρλων. Μεταξύ άλλων, οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την αναβάθμιση των λιμένων Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων και την καταβολή μετά από πολλά χρόνια των αποζημιώσεων στους δικαιούχους συμπολίτες μας για εκτάσεις που έχουν απαλλοτριωθεί στο τμήμα Παράκαμψης Καμένων Βούρλων – Αγίου Κωνσταντίνου, ύψους σχεδόν 52 εκατομμυρίων ευρώ.

Αυτές οι επενδύσεις, μαζί με τις υποδομές που κατασκευάζονται, αναμένεται να αλλάξουν τον αναπτυξιακό και τουριστικό χάρτη του Δήμου Καμένων Βούρλων αλλά και της Φθιώτιδας γενικότερα.

Ξεκινούν τα έργα ανακατασκευής οδικού δικτύου στον Άγιο Κωνσταντίνο και στα Καμένα Βούρλα

Δήμος Σουλίου: Καινοτομεί επενδύοντας στον μοτοσυκλετιστικό τουρισμό για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Ήρθε η ώρα να αποκτήσουμε και στην Ελλάδα ορεινά πάσα
souli moto tourism
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

7/5/2026

O Δήμος Σουλίου ανακοίνωσε μια δράση που επικεντρώνει στην ανάπτυξη του μοτο-τουρισμού, με προφανή στόχο να αναπτύξει το τουριστικό προϊόν της περιοχής εκμεταλλευόμενος το μοναδικό του φυσικό τοπίο και το έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής.

Η δημιουργία τριών προτεινόμενων μοτοσυκλετιστικών διαδρομών πατά πάνω στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο του Δήμου και στην ουσία πρόκειται για τρία ορεινά περάσματα (pass) της Πίνδου:

  • Πάσο Πλακωτής (Plakoti Pass): Διαδρομή Νεράιδα – Πολύδροσο – Βροσίνα, επί της Παλαιάς Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας – Ιωαννίνων,
  • Πάσο Παραμυθιάς (Paramythia Pass): Διαδρομή Νεράιδα – Παραμυθιά – Γλυκή, επί της Εθνικής Οδού 19,
  • Πάσο Σουλίου (Souli Pass): Διαδρομή Γλυκή – Σούλι (Κάστρο Κιάφας), επί της Επαρχιακής Οδού.
souli moto tourism

Η πρωτοβουλία υλοποιείται σε συνεργασία με τη Μοτοσυκλετιστική Λέσχη Θεσπρωτίας (ΜΟ.ΛΕ.ΘΕ.) και την Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών Ελλάδας (ΜΟΤ.Ο.Ε.), στα πλαίσια της οποίας θα γίνουν μια σειρά παρεμβάσεων στις προτεινόμενες διαδρομές προς διευκόλυνση και εξυπηρέτηση των επισκεπτών:

  • Τοποθέτηση πινακίδων αρχής και τέλους κάθε διαδρομής, καθώς και ενημερωτικών πινακίδων με στοιχεία για το πάσο και τα σημεία ενδιαφέροντος,
  • Δημιουργία περιπτέρου (κιόσκι) θέασης, ενημέρωσης και ανάπαυσης, από ένα σε κάθε διαδρομή,
  • Ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και εγκατάσταση μικρών πομπών Bluetooth σε σημεία στάσης και μνημεία, για την αυτόματη ενεργοποίηση ψηφιακού περιεχομένου (βίντεο, κείμενα, αφηγήσεις),
  • Διοργάνωση ενημερωτικών εκδηλώσεων και στοχευμένη προβολή στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
souli moto tourism

Το γεγονός πως ο Δήμος Σουλίου είναι ο πρώτος που ασχολείται θεσμικά και οργανωμένα με τον μοτοσυκλετιστικό τουρισμό στη χώρα μας εν έτει 2026 είναι μεν σπουδαίο νέο, είναι όμως και ενδεικτικό του πόσο πίσω βρισκόμαστε στο θέμα της εγχώριας τουριστικής ανάπτυξης, η οποία ακόμη πασχίζει να απογαλακτιστεί από στερεότυπα δεκαετιών – συρτάκι, κίονες και παραλίες – και να προσελκύσει εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως είναι η μοτοσυκλέτα, εκμεταλλευόμενη τα φυσικά προσόντα που χαρακτηρίζουν κάθε γωνιά της χώρας μας και όχι μόνο τα παραθαλάσσια.

Τα τελευταία χρόνια εξειδικευμένες εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες μοτοσυκλετιστικού τουρισμού στη χώρα μας – κυρίως σε εκτός δρόμου διαδρομές που στην Ελλάδα είναι εν πολλοίς ελεύθερες σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη – γνωρίζουν μεγάλη άνοδο. Η εμπλοκή επίσημων φορέων όπως ένας Δήμος μόνο καλό μπορεί να κάνει, προσθέτοντας οργάνωση σε ένα ευρύτερο πλαίσιο υπηρεσιών και γιατί όχι, μελλοντικές βελτιώσεις σε ζητήματα υποδομών, όπως η ποιότητα των δρόμων.

Μπορούμε πάντα να ονειρευόμαστε όταν κάποιοι, έστω και λίγοι, στην Ελλάδα βλέπουν λίγο πιο πέρα από τα τετριμμένα αναζητώντας πώς θα αναπτύξουν το τουριστικό προϊόν, αντί απλώς να το αρμέξουν.

Ετικέτες