Yamaha FZR750R ΟW-01 Βγαίνει σε δημοπρασία στο κουτί της – Με 1,1χλμ!

Μια ολοκαίνουργια Yamaha FZR750R OW-01 του 1990 δημοπρατείται από την Iconic Motorbike Auctions
FZR750R ΟW-01
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/6/2025

Βρέθηκε στο Quebec του Καναδά μια Yamaha FZR750R OW-01 σε άριστη κατάσταση, ασυναρμολόγητη αλλά με 1,1χλμ, μέσα στο εργοστασιακό κιβώτιο της, ακόμα με τις ζελατίνες της αρχικής συσκευασίας και δημοπρατείται από την Iconic Motorbike Auctions.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike από την ίδρυσή του το 1988 οδήγησε στην κυκλοφορία μοτοσυκλετών “δρόμου” με χαρακτηριστικά που “έκλειναν το μάτι” στην πίστα. Η πιο διάσημη από αυτές τις περιορισμένης παραγωγής homologation μοτοσυκλέτες είναι η εμβληματική RC30 της Honda, όμως η απάντηση της Yamaha, η FZR750R του 1989, πιο γνωστή ως OW01, είναι ακόμη πιο σπάνια και εξωτική, με μόλις 500 κομμάτια να έχουν κατασκευαστεί.

FZR750R ΟW-01

Αν και ήταν νόμιμη για κυκλοφορία στο δρόμο, η OW01 είχε τεχνικά χαρακτηριστικά που στόχευαν στους αγώνες. Με τιμή $16.000 (συν μερικές χιλιάδες ακόμη για το αγωνιστικό κιτ), η OW01 ήταν μία από τις πιο ακριβές μοτοσυκλέτες της αγοράς το 1989.

Η Yamaha κατασκεύασε το αλουμινένιο πλαίσιο της OW01 από κράμα αλουμινίου ανώτερης ποιότητας σε σχέση με τις κανονικές μοτοσυκλέτες της.

Δίνοντας έμφαση στο χαμηλό βάρος, οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν ακόμη και αλουμινένιο ρεζερβουάρ αντί για ατσάλινο.

FZR750R ΟW-01

Με πιρούνι Showa μπροστά και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Öhlins πίσω, η OW01 προσέφερε κοφτερή, για την εποχή συμπεριφορά. Ωστόσο, λόγω της λεπτής στη σέλας, των ψηλά τοποθετημένων μαρσπιέ και των χαμηλών clip-ons, δεν ήταν ακριβώς φτιαγμένη για άνεση.

Στην καρδιά της FZR750R βρισκόταν ένας ολοκαίνουριος, υπερτετράγωνος τετρακύλινδρος κινητήρας με διάμετρο 72 χιλιοστά και διαδρομή 46 χιλιοστά, και πέντε βαλβίδες ανά κύλινδρο – μία τεχνολογία που είχε εισάγει η Yamaha για καλύτερη πλήρωση του κυλίνδρου στις υψηλές στροφές. Οι μπιέλες ήταν κατασκευασμένες απο τιτάνιο και τα έμβολα είχαν μόνο δύο ελατήρια για μειωμένες τριβές.

Τροφοδοτούνταν από τέσσερα καρμπυρατέρ Mikuni καθέτου ροής, με επίπεδα slide αποδίδοντας 121 ίππους (περιορισμένους στους 77 για την ιαπωνική αγορά), μια εντυπωσιακή τιμή για 750 κυβικά το 1989. Ο κινητήρας είχε μία σχεδόν “δίχρονη απόκριση”, με την ισχύ να έρχεται απότομα πάνω από τις 9.000 σ.α.λ. και να φτάνει έως τις 14.000 σ.α.λ. Η Yamaha εξόπλισε επίσης την OW01 με 6τάχυτο κιβώτιο με κοντές σχέσεις, για να διατηρείται πάντα ο κινητήρας στο φάσμα ισχύοw.

To βάρος της είναι περίπου στα 202 κιλά χωρίς υγρά. Το αγωνιστικό κιτ της εργοστασιακής Yamaha (με επιπλέον κόστος) περιλάμβανε βελτιωμένα έμβολα, εκκεντροφόρους, ECU αποκλειστικά για αγώνες και πλήρη αγωνιστική εξάτμιση. Τα επίσημα νούμερα αναφέρουν ότι η ΟW01 διανύει τα 400 μέτρα σε 11,20 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου στα 210 χλμ/ώρα περίπου, ενώ η τελική της έφτανε τα 257 χλμ/ώρα.

FZR750R ΟW-01

Η OW01 δεν πουλήθηκε ποτέ ως μοτοσυκλέτα δρόμου στις Η.Π.Α., αλλά όταν η AMA άλλαξε τους κανονισμούς ώστε να απαιτούνται μόνο 15 πωλήσεις για την έγκριση ενός μοντέλου, η Yamaha USA τις διέθεσε απευθείας σε αδειούχους αναβάτες και ομάδες, παρόλο που έφεραν φώτα και πλήρη πίνακα οργάνων.

Παγκοσμίως, κάποιες OW01 είχαν λείες προβολείς και φώτα οπισθοπορείας, ενώ άλλες είχαν εσοχές στους προβολείς και τα πίσω φώτα προεξείχαν. Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε το δελτίο τύπου της Yamaha Ιαπωνίας από το 1989.

Κατασκευασμένη τον Ιανουάριο του 1990, η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει αριθμό πλαισίου: JYA3JVN01LA001121. Ο πωλητής απέκτησε τη μοτοσυκλέτα τον Αύγουστο του 2013 από τη Moto 2001 στο Saint-Laurent στο Quebec του Καναδάς (που πλέον έχει κλείσει). Έκτοτε φυλάσσεται σε χώρο μουσείου μοτοσυκλετών ελεγχόμενου κλιματισμού.

FZR750R ΟW-01

Το οδόμετρο δείχνει 1,1 χιλιόμετρο φυσιολογικό για τον τρόπο που γινόταν πριν από τρεις και βάλε δεκαετίες, ο ποιοτικός έλεγχος μετά την γραμμή παραγωγής. Καθώς η μοτοσυκλέτα είναι ακόμα στο κιβώτιο, ο πωλητής την κατατάσσει ως έκθεμα και δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ συντήρηση. Η μοτοσυκλέτα που έχει παραμείνει καινούρια στο κιβώτιο από τότε δεν φέρει αξιοσημείωτες φθορές ενώ η πώληση περιλαμβάνει και τα δύο αυθεντικά κλειδιά.

Φαίνεται πως αποκτήθηκε ως επένδυση με στόχο να μην βγει ποτέ από το κιβώτιό της...

 

Ιταλία: Σε δημόσια λίστα η θέση όλων των καμερών! Κάνουν ένσταση παραβάσεων σε όσες δεν βρίσκουν

Πρόστιμα από μη-καταγεγραμμένες κάμερες αμφισβητούνται
Italy Cameras
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

23/12/2025

Το Υπουργείο Μεταφορών της Ιταλίας δημοσίευσε την επίσημη λίστα εγκεκριμένων καμερών ταχύτητας, επιτρέποντας στους οδηγούς να ελέγχουν την εγκυρότητα των προστίμων.

Είναι ένα όμορφο παράδειγμα αυτό στην Ιταλία, όπου η Πολιτεία δίνει στην δημοσιότητα λίστα με τις αλλαγές θέσεων στις κάμερες ελέγχου και πλέον στο  Velox.mit.gov.it ανέβασαν την επικειρωμένη.

Το ζήτημα των καμερών κοχλάζει και στην Ελλάδα με διάφορες όψεις του ζητήματος να απασχολούν, από την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, μέχρι και το από ποιόν εισπράττονται τα πρόστιμα. Στα τέλη του Νοεμβρίου, το Υπουργείο Μεταφορών της Ιταλίας έδωσε στη δημοσιότητα την επίσημη λίστα με πάνω από 3.600 εγκεκριμένες κάμερες ταχύτητας, που έχουν καταγραφεί από τις τοπικές αρχές.

Italy Cameras

Οι δήμοι και οι υπηρεσίες επιβολής του νόμου ήταν υποχρεωμένοι να καταχωρήσουν λεπτομερή στοιχεία για κάθε συσκευή, όπως κατασκευαστής, μοντέλο, σειριακός αριθμός και ακριβής τοποθεσία, μέσω της πλατφόρμας του Υπουργείου.

Η δημοσίευση αυτή έρχεται συνέχεια διοικητικών αποφάσεων στην Ιταλία που ακύρωσαν πρόστιμα που είχαν εκδοθεί από μη-καταγεγραμμένες κάμερες, δίνοντας πλέον στους οδηγούς τη δυνατότητα να ελέγχουν online την εγκυρότητα ενός προστίμου. Η βάση δεδομένων ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στις αρχές να προσθέτουν ή να αφαιρούν συσκευές, διατηρώντας τη λίστα συνεχώς επικαιροποιημένη.

Italy Cameras

 

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Ιταλία είναι στους "πρωταθλητές" της Ευρώπης σε αριθμό καμερών τροχαίας, με τις βόρειες περιοχές της Ιταλίας να υπερισχύουν, με τη Λομβαρδία να έχει 503 κάμερες, ακολουθούμενη από το Βένετο (444), την Εμίλια-Ρομάνια (420) και το Πιεμόντε (379). Στον νότο, η Πούλια διαθέτει μόνο 56 και η Καλαβρία 47, ενώ στο Λάτσιο οι κάμερες φτάνουν τις 196, με 69 μόνο στη Ρώμη.

Italy Cameras

Το πιο σημαντικό είναι ότι τα πρόστιμα που εκδόθηκαν από μη εγκεκριμένες κάμερες μπορούν πλέον να αμφισβητηθούν. Οι οδηγοί μπορούν να επισκεφθούν την ακόλουθη ιστοσελίδα για να ελέγξουν την έγκριση της κάμερας και, αν δεν είναι καταχωρημένη, να προσβάλουν το πρόστιμο.

Italy Cameras

Σίγουρα προκαλεί εντύπωση ότι οι οδηγοί αναγκάζονται να ελέγχουν οι ίδιοι την εγκυρότητα των καμερών. Θα ήταν προτιμότερο οι παλιές ή μη-εγκεκριμένες συσκευές να απενεργοποιούνται, αλλά αυτό δεν φαίνεται να συμφέρει τους δήμους, οι οποίοι μπορούν να συνεχίζουν να εκδίδουν παρατύπως πρόστιμα, εκ των οποίων, πιθανότατα, μόνο ένα μέρος θα αμφισβητηθεί.