Υπουργείο Μεταφορών - Στόχος ο μηδενικός ΦΠΑ στα κράνη μοτοσυκλέτας!

Δηλώσεις του Υφυπουργού Μιχάλη Παπαδόπουλου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/9/2022

Σε συνέντευξη που παραχώρησε, την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022, στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3 και στους δημοσιογράφους κ.κ. Δημήτρη Οικονόμου και Άκη Παυλόπουλο, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε πως το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών προσπαθούν να βρούν τρόπο να θεσπίσουν μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη μοτοσυκλέτας!

Με αφορμή σχετική ερώτηση, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και στους κανόνες κυκλοφορίας για τα πατίνια, αλλά και στο κόστος αγοράς στα κράνη, που έχει ήδη μειωθεί από την παρούσα κυβέρνηση στο 13%. Σχετικά ανέφερε: «Ένα πρόβλημα που εξετάζουμε στην Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, στην οποία έχω την τιμή να προεδρεύω, είναι και η εφαρμογή των κανόνων κυκλοφορίας που ισχύουν για τα πατίνια, όπου το κράνος είναι υποχρεωτικό.

Επίσης σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να θεσπίσουμε τον μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη. Όλα αυτά εντάσσονται στο Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 2021 - 2030, η εφαρμογή του οποίου προϋποθέτει μια αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας στην οδική συμπεριφορά, αλλά και συγκεκριμένες πράξεις από την Πολιτεία».  

Θυμίζουμε πως ο ΦΠΑ στα κράνη είχε μειωθεί από το 24% στο 13% το 2020. 

Στην ίδια συνέντευξη, και για τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων από τους οδηγούς αυτοκινήτων, ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι με σχετική εγκύκλιο, που έχει υπογράψει, προβλέπεται οι σχολές οδηγών να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης την εκμάθηση της διαδικασίας τοποθέτησης και αφαίρεσης των αλυσίδων, ενώ για τους σημερινούς οδηγούς, σημείωσε πως έχει απευθύνει παράκληση στους ιδιοκτήτες συνεργείων και ΚΤΕΟ να συνδράμουν τους οδηγούς στην εκμάθηση της σχετικής διαδικασίας.

Δήμος Αθηναίων: Σηκώνει δίκυκλα αντί να φτιάξει πάρκινγκ!

Αυτά συμβαίνουν όταν σε νοιάζει η επικοινωνία και όχι η ουσία
dimos
Από τον

Παύλο Καρατζά

5/2/2026

Για ακόμη μία φορά η δημοτική αστυνομία σε συνεργασία με την τροχαία Αθηνών προχώρησαν σε 30 άρσεις δικύκλων και εντόπισαν ακόμη 22 παραβάσεις. Οι παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν ενδεικτικά στις οδούς Υμηττού, Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Πατησίων, Σταδίου, Φιλελλήνων και Αμαλίας.

Σωστή βάσει νόμου είναι η παραπάνω ενέργεια, με ένα μεγάλο “αλλά” να πλανάται στον ορίζοντα. Για αρχή, καλό θα ήταν ο δήμος Αθηναίων να φτιάξει δημόσια πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης, εφόσον στην ανακοίνωσή του δηλώνει πως στόχος του είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της καθημερινότητας στην πόλη. Οι κάτοικοι του κέντρου σπαταλούν απίστευτο ποσοστό από τον χρόνο τους για να μετακινηθούν και έπειτα να βρουν μία θέση πάρκινγκ. Το γεγονός αυτό έχει εκτός των άλλων και τεράστιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στην πόλη.

Επίσης, οι αναβάτες δικύκλων ρισκάρουν κυριολεκτικά τη ζωή τους -που είναι βεβαίως επιλογή τους- για να μετακινηθούν, όμως συνεισφέρουν απίστευτα πολύ στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας και δεν βρίσκουν θέση πάρκινγκ για τα οχήματά τους, καθώς αφενός αυτοκίνητα παρκάρουν πολλές φορές στις θέσεις τους, αφετέρου οι θέσεις αυτές είναι ελάχιστες και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα χιλιάδες δίκυκλα που κυκλοφορούν στο κέντρο.

parkarisma

Όπως έχει πει και ο Γερμανός φιλόσοφος Εμάνουελ Καντ, το ηθικό είναι νόμιμο, αλλά το νόμιμο δεν είναι πάντα ηθικό και αυτό ακριβώς συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση, αφού δεν είναι νόμιμο να παρκάρεις το δίκυκλό σου πάνω σε πεζοδρόμιο, όμως τι κάνεις σε περίπτωση που δεν βρίσκεις θέση για το όχημά σου και πόσο παράνομο και ανήθικο είναι να παρκάρεις το δίκυκλό σου όπως στην παραπάνω εικόνα, που δεν ενοχλεί τους διερχόμενους. Προσοχή, δεν αναφέρομαι σε περιπτώσεις που ένα δίκυκλο κλείνει το πεζοδρόμιο και δεν αφήνει χώρο για καρότσια, διαβάσεις κλπ, εκεί πρέπει να κοπούν κλήσεις, γιατί εκτός από παράνομο είναι και θέμα σεβασμού στον συνάνθρωπο.

Οπότε σε μία πόλη με απίστευτο κυκλοφοριακό πρόβλημα, έλλειψη θέσεων παρκινγκ, ρυμοτομία για κλάματα, κάκιστους δρόμους, υψηλή ρύπανση και ένα σωρό ακόμα προβλήματα που θα χρειαστώ δύο – τρία ακόμα άρθρα για να τα συμπεριλάβω όλα, αυτό που δεν ανέχεται ο δήμος Αθηναίων είναι το παράνομο παρκάρισμα των δικύκλων. Τότε ένα μεγάλο εύγε από εμένα στον δήμαρχο, στο επιτελείο του, στην δημοτική αστυνομία και τροχαία που μας έλυσαν το τεράστιο αυτό πρόβλημα και από σήμερα θα κοιμόμαστε ήσυχοι.