Γυναικείος αγώνας ΜΧ στο Ιράν!

Άθλος το επίτευγμά της Behnaz Shaiei
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/2/2017

Σύμφωνα με το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Ride Apart της πήρε τρία χρόνια της Behnaz Shafiei για να καταφέρει να πάρει την πολυπόθητη έγκριση από το Υπουργείο Αθλητισμού του Ιράν, ώστε να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα motocross αποκλειστικά για γυναίκες! Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό σε όλους εμάς που ανήκουμε στο λεγόμενο δυτικό πολιτισμό, αλλά για τα δεδομένα των μουσουλμανικών χωρών, ισοδυναμεί με ένα τεράστιο άθλο. Είναι το πρώτο βήμα για να καταρριφθεί η απαγόρευση γυναικών στους αγώνες που βασίζεται στους νόμους περί σεμνότητας του ιρανικού κράτους.

"Aυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"

Για να έχουμε μια ιδέα για το πόσο δύσκολο ήταν ένα τέτοιο εγχείρημα, πριν από λίγες ημέρες συνελήφθησαν δύο γυναίκες στο Ιράν, στην πόλη Dezful, επειδή τις κατέγραψαν με κάμερα να οδηγούν μοτοσυκλέτα, με την κατηγορία της "άσεμνης ενέργειας". Τα περισσότερα μάλιστα από τα αθλήματα απαγορεύουν τις γυναικείες συμμετοχές, ενώ σε πολλά από αυτά απαγορεύεται ακόμη και να παρακολουθούν τους άντρες που αγωνίζονται. Παρόλα αυτά, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, θα εξακολουθεί να είναι παράνομο για την Behnaz να κυκλοφορεί με την μοτοσυκλέτα της στους δρόμους του Ιράν.

Η νεαρή Ιρανή "κόλλησε" για πρώτη φορά με τις μοτοσυκλέτες όταν ήταν 15 ετών και είδε μια γυναίκα πάνω σε μοτοσυκλέτα, οπότε και τη ζήτησε να κάνει μια βόλτα. Από τότε μπήκε μέσα της το μικρόβιο των αγώνων και  άρχισε να προπονείται με την μοτοσυκλέτα του αδερφού της, στα σχετικά ασφαλή βουνά του Atashgah, ενώ λίγο αργότερα άρχισε να βγαίνει στους δρόμους φορώντας δερμάτινη φόρμα προκειμένου να κρύψει το φύλο της. "Το να οδηγώ μοτοσυκλέτα μου φαινόταν απόλυτα φυσιολογικό για μια γυναίκα, αλλά όταν είδα με πόση έκπληξη αντιδρούσαν όσοι με έβλεπαν, τότε ήταν που μου μπήκε η ιδέα", δήλωσε η Behnaz. "Όταν προσέγγισα το Υπουργείο, την μεγαλύτερη αντίσταση την συνάντησα από άντρες", λέει η νεαρή. "Μου έλεγαν συνέχεια να γυρίσω σπίτι να μαγειρέψω και να πλένω πιάτα. Έλεγαν ότι οι γυναίκες δεν διαθέτουν αυτό που χρειάζεται. Αυτό με έκανε πιο αποφασισμένη και πεισμωμένη να τους αποδείξω ότι κάνουν λάθος".

Τελικά της δόθηκε η άδεια να προπονείται σε χωμάτινες πίστες και να συναγωνίζεται με άνδρες φορώντας το παραδοσιακό hijab (την μαντήλα). "Μετά κατάλαβαν ότι το κράνος είναι καλύτερο από τη μαντήλα", λέει χαριτολογώντας η Behnaz. Πολύ σύντομα κατάφερε να εξασφαλίσει την υποστήριξη κι άλλων γυναικών που ήθελαν να τρέξουν και έγραψε μια επιστολή στο Υπουργείο καταφέρνοντας να αποσπάσει την άδεις για το event. Δυστυχώς, λίγες μέρες πριν τον αγώνα η πίστα του Karaj καλύφθηκε με χιόνι, δίνοντας αφορμή στους πολέμιούς της να προσπαθήσουν να ματαιώσουν τον αγώνα. Η αποφασιστικότητα όμως των γυναικών επικράτησε, καθώς μαζεύτηκαν όλες μαζί και καθάρισαν την πίστα με φτυάρια, έδιωξαν τα νερά και οριοθέτησαν την διαδρομή με παλιά λάστιχα! Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι η παρουσία των αντρών θα είναι απαγορευμένη κατά τη διάρκεια του αγώνα, με εντολή του Υπουργείου.

Ο καλύτερος επίλογος, είναι άλλη μια δήλωση της Behnaz η οποία είπε πως "στο Ιράν, οι ικανότητες των γυναικών στην οδήγηση είναι πεδίο χλευασμού. Αλλά αυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"!

Red Bull KTM Factory Racing - Με τους Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer στο SuperMotocross 2024

Οι Sexton και Plessinger με KTM 450 SX-F και οι Vialle και Beaumer με KTM 250 SX-F
motomag Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

6/12/2023

Η Red Bull KTM Factory Racing παρουσίασε στην πίστα RD Field της Νότιας Καλιφόρνιας τη σύνθεση της για το SuperMotocross 2024, με τον Ian Harrison να εκτελεί χρέη Team Manager και τους Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer να απαρτίζουν το line-up των αναβατών στις κατηγορίες 450SX και 250SX.

Ο Chase Sexton ο οποίος θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τον τίτλο του έχοντας ως αγωνιστικό όπλο την KTM 450 SX-F δήλωσε: "Είμαι ενθουσιασμένος και αισθάνομαι έτοιμος για το Supercross του 2024. Οι δοκιμές πάνε καλά και απολαμβάνω να γνωρίζω όλο και περισσότερο την ομάδα μου, νιώθω ότι ταιριάζω καλά με τους μηχανικούς και τους νέους μου teammate. Υπάρχουν προφανώς προσδοκίες όταν κουβαλάς το Νο1 και αποδέχομαι αυτή την πρόκληση, ειδικά έχοντας την πλήρη υποστήριξη της Red Bull KTM Factory Racing."

Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024

Ο Aaron Plessinger στην τρίτη του χρονιά στη Red Bull KTM Factory Racing θα έχει και αυτός μία KTM 450 SX-F με τον Αμερικανό να δηλώνει: "Είμαι απόλυτα έτοιμος να ξεκινήσω τους αγώνες! Η προετοιμασία για τη σεζόν 2024 του Supercross πηγαίνει σύμφωνα με το σχέδιο και ανυπομονώ να επιστρέψω στους αγώνες για να ξαναδώ όλους τους φίλους και τους οπαδούς μου. Ελπίζω να μπορέσω επιτέλους να κατακτήσω μερικές νίκες αυτή τη σεζόν, αυτός είναι ο στόχος για την ομάδα και εμένα, και πιστεύω ότι είναι εφικτός με την ενθάρρυνση και την υποστήριξη που λαμβάνω από όλους στην οικογένεια της Red Bull KTM".

Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής MX2 Tom Vialle ο οποίος την περσινή χρονιά έκανε το ντεμπούτο του στο SuperMotocross θα έχει φέτος ευκολότερο έργο στην κατηγορία 250SX καθώς θα αγωνιστεί σε γνώριμα λημέρια, με τον Γάλλο αναβάτη να δηλώνει: "Η ιδέα να αγωνιστώ σε πίστες που έχω ξαναπάει είναι συναρπαστική και ανυπομονώ πραγματικά για την επόμενη χρονιά. Αισθάνομαι ότι έμαθα πολλά στην πρώτη μου σεζόν στις Η.Π.Α., αλλά είναι σίγουρα πιο δύσκολο να αγωνίζεσαι σε μια ολοκαίνουργια πίστα κάθε εβδομάδα, όταν σχεδόν όλοι στην κατηγορία σου έχουν ήδη αγωνιστεί σε αυτές στο παρελθόν. Θα βοηθήσει πολύ την αυτοπεποίθησή μου γνωρίζοντας τις πίστες που θα αγωνιστώ, αυτό κάνει μεγάλη διαφορά. Το 2024 θα είναι μια καλή χρονιά για μένα και την Red Bull KTM Factory Racing Team!"

Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024

Όσο για τον 17χρονο rookie Julien Beaumer, το 2024 θα είναι μία χρονιά εκμάθησης, με τον Αμερικανό από την Αριζόνα να θέλει να κάνει τα πρώτα του αγωνιστικά βήματα στην κατηγορία 250SX. Ο Beaumer ανέφερε: "Το ντεμπούτο μου στην κατηγορία 250 Supercross την επόμενη χρονιά είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα και είμαι εξαιρετικά ευγνώμων στη Red Bull KTM Factory Racing που μου έδωσε αυτή την ευκαιρία. Ο στόχος μου είναι να μάθω όσα περισσότερα μπορώ αυτή τη σεζόν, ενώ παράλληλα να τα δώσω όλα. Η ομάδα και εγώ έχουμε κάνει αρκετές δοκιμές για να χτίσουμε μια καλή βάση και να αποκτήσω όσο το δυνατόν περισσότερη εμπειρία πριν από την έναρξη της σεζόν. Θέλω απλώς να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό και να κάνω περήφανους τόσο την ομάδα όσο και τον εαυτό μου."

Δηλώσεις έκαναν επίσης οι Ian Harrison, Team Manager Red Bull KTM Factory Racing, και Roger De Coster, Αγωνιστικός Διευθυντής Βόρειας Αμερικής KTM, Husqvarna, GASGAS. Ο Harrison ανέφερε: "Η ομάδα μας είναι ενθουσιασμένη για την έναρξη της νέας αγωνιστικής χρονιάς. Δύο από τα μέλη της ομάδας μας είναι καινούργια, οπότε η γνωριμία μεταξύ τους και η εξέλιξη των μοτοσυκλετών τους ειδικά για τις ανάγκες και το στυλ οδήγησής τους μπορεί να είναι μια πρόκληση, αλλά μέχρι στιγμής έχει πάει πολύ καλά. Η ομάδα έχει περάσει πολλές ημέρες στην πίστα δουλεύοντας στην εξέλιξη των μοτοσυκλετών και τώρα ανυπομονώ να δω πώς θα τα πάμε σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό στις 6 Ιανουαρίου. Είναι συναρπαστικό για μένα ως επικεφαλής της ομάδας να βλέπω τους τέσσερις αναβάτες μας να συνεργάζονται τόσο αρμονικά, παρακινώντας και προκαλώντας ο ένας τον άλλον ώστε να γίνουν καλύτεροι. Πίσω από όλη αυτή την προσπάθεια βρίσκεται πάντα μια ομάδα ανθρώπων που αφιερώνουν επιμελώς τις ώρες τους για να είμαστε έτοιμοι για τον πρώτο αγώνα στο Anaheim 1, και γι' αυτούς είμαι πολύ ευγνώμων. Τα λέμε στους αγώνες."

Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024

Με τη σειρά του ο De Coster δήλωσε: "Είμαι πολύ εντυπωσιασμένος από τη δυναμική της Red Bull KTM Factory Racing Team και ανυπομονώ για την έναρξη της νέας σεζόν. Με το “φρέσκο αίμα” στην ομάδα, είναι υπέροχο να βλέπεις το θετικό κλίμα που υπάρχει και να συνεργάζεται και να παρακινεί ο ένας τον άλλον. Παρακολουθώντας τους στις δοκιμές κάθε μέρα, υπάρχει καλή δυναμική και πιστεύω ότι είμαστε σε ισχυρή θέση για να διεκδικήσουμε την πρωτιά σε όλες τις κατηγορίες κάθε Σαββατοκύριακο. Το εργοστάσιο στην Αυστρία εργάζεται εξαιρετικά σκληρά και έχει δείξει μεγάλη υποστήριξη, κάτι που είναι πραγματικά ενθαρρυντικό και είμαι ενθουσιασμένος για το 2024".

Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024