Γυναικείος αγώνας ΜΧ στο Ιράν!

Άθλος το επίτευγμά της Behnaz Shaiei
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/2/2017

Σύμφωνα με το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Ride Apart της πήρε τρία χρόνια της Behnaz Shafiei για να καταφέρει να πάρει την πολυπόθητη έγκριση από το Υπουργείο Αθλητισμού του Ιράν, ώστε να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα motocross αποκλειστικά για γυναίκες! Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό σε όλους εμάς που ανήκουμε στο λεγόμενο δυτικό πολιτισμό, αλλά για τα δεδομένα των μουσουλμανικών χωρών, ισοδυναμεί με ένα τεράστιο άθλο. Είναι το πρώτο βήμα για να καταρριφθεί η απαγόρευση γυναικών στους αγώνες που βασίζεται στους νόμους περί σεμνότητας του ιρανικού κράτους.

"Aυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"

Για να έχουμε μια ιδέα για το πόσο δύσκολο ήταν ένα τέτοιο εγχείρημα, πριν από λίγες ημέρες συνελήφθησαν δύο γυναίκες στο Ιράν, στην πόλη Dezful, επειδή τις κατέγραψαν με κάμερα να οδηγούν μοτοσυκλέτα, με την κατηγορία της "άσεμνης ενέργειας". Τα περισσότερα μάλιστα από τα αθλήματα απαγορεύουν τις γυναικείες συμμετοχές, ενώ σε πολλά από αυτά απαγορεύεται ακόμη και να παρακολουθούν τους άντρες που αγωνίζονται. Παρόλα αυτά, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, θα εξακολουθεί να είναι παράνομο για την Behnaz να κυκλοφορεί με την μοτοσυκλέτα της στους δρόμους του Ιράν.

Η νεαρή Ιρανή "κόλλησε" για πρώτη φορά με τις μοτοσυκλέτες όταν ήταν 15 ετών και είδε μια γυναίκα πάνω σε μοτοσυκλέτα, οπότε και τη ζήτησε να κάνει μια βόλτα. Από τότε μπήκε μέσα της το μικρόβιο των αγώνων και  άρχισε να προπονείται με την μοτοσυκλέτα του αδερφού της, στα σχετικά ασφαλή βουνά του Atashgah, ενώ λίγο αργότερα άρχισε να βγαίνει στους δρόμους φορώντας δερμάτινη φόρμα προκειμένου να κρύψει το φύλο της. "Το να οδηγώ μοτοσυκλέτα μου φαινόταν απόλυτα φυσιολογικό για μια γυναίκα, αλλά όταν είδα με πόση έκπληξη αντιδρούσαν όσοι με έβλεπαν, τότε ήταν που μου μπήκε η ιδέα", δήλωσε η Behnaz. "Όταν προσέγγισα το Υπουργείο, την μεγαλύτερη αντίσταση την συνάντησα από άντρες", λέει η νεαρή. "Μου έλεγαν συνέχεια να γυρίσω σπίτι να μαγειρέψω και να πλένω πιάτα. Έλεγαν ότι οι γυναίκες δεν διαθέτουν αυτό που χρειάζεται. Αυτό με έκανε πιο αποφασισμένη και πεισμωμένη να τους αποδείξω ότι κάνουν λάθος".

Τελικά της δόθηκε η άδεια να προπονείται σε χωμάτινες πίστες και να συναγωνίζεται με άνδρες φορώντας το παραδοσιακό hijab (την μαντήλα). "Μετά κατάλαβαν ότι το κράνος είναι καλύτερο από τη μαντήλα", λέει χαριτολογώντας η Behnaz. Πολύ σύντομα κατάφερε να εξασφαλίσει την υποστήριξη κι άλλων γυναικών που ήθελαν να τρέξουν και έγραψε μια επιστολή στο Υπουργείο καταφέρνοντας να αποσπάσει την άδεις για το event. Δυστυχώς, λίγες μέρες πριν τον αγώνα η πίστα του Karaj καλύφθηκε με χιόνι, δίνοντας αφορμή στους πολέμιούς της να προσπαθήσουν να ματαιώσουν τον αγώνα. Η αποφασιστικότητα όμως των γυναικών επικράτησε, καθώς μαζεύτηκαν όλες μαζί και καθάρισαν την πίστα με φτυάρια, έδιωξαν τα νερά και οριοθέτησαν την διαδρομή με παλιά λάστιχα! Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι η παρουσία των αντρών θα είναι απαγορευμένη κατά τη διάρκεια του αγώνα, με εντολή του Υπουργείου.

Ο καλύτερος επίλογος, είναι άλλη μια δήλωση της Behnaz η οποία είπε πως "στο Ιράν, οι ικανότητες των γυναικών στην οδήγηση είναι πεδίο χλευασμού. Αλλά αυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"!

Έσπασε ξανά την κλείδα του ο Jeffrey Herlings σε αγώνα στην Ολλανδία [Video]

Τραυματισμοί δίχως τέλος για τον πέντε φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Motocross
motomag Έσπασε ξανά την κλείδα του ο Jeffrey Herlings σε αγώνα στην Ολλανδία [Video]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

24/10/2023

Αν μπορούσε να συνοψίσει κανείς την καριέρα του Herlings με 3 φράσεις, αυτές θα ήταν: ταχύτητα, νίκες και σοβαροί τραυματισμοί. Δυστυχώς ο Ολλανδός αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing για ακόμη μία φορά τραυματίστηκε σοβαρά σε αγώνα στην Ολλανδία, με αποτέλεσμα να σπάσει εκ νέου την κλείδα του.

Ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής motocross -MX2 2012, 2013,2016 και MXGP 2018, 2021- Herlings αναμφίβολα από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε πάνω σε μία αγωνιστική μοτοσυκλέτα motocross εντυπωσίασε με την ταχύτητα του, ωστόσο ο Ολλανδός σε όλη τη διάρκεια της μέχρι τώρα καριέρας του ταλανίζεται από σοβαρούς τραυματισμούς οι οποίοι τον έχουν κρατήσει εκτός δράσης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του 2022 ο Herlings έμεινε εκτός αγώνων ελέω τραυματισμού στο πόδι, ενώ στην επιστροφή του το 2023 ο αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing, προσπάθησε να βρει μία χρυσή τομή μεταξύ ταχύτητας και ασφάλειας. Παρολαυτά η τύχη δεν ήταν με το μέρος του “The Bullet” για ακόμη μία φορά καθώς στον αγώνα της Γερμανίας μετά από πτώση ο Herlings τραυματίστηκε σοβαρά στον αυχένα με αποτέλεσμα να μείνει εκτός για αποθεραπεία.

MXGP

Ο τραυματισμός ήταν πιο σοβαρός από ότι περίμενε ο αναβάτης της KTM διότι υπήρχε ένα κάταγμα σπονδύλου στον αυχένα με αποτέλεσμα η αποθεραπεία να διαρκέσει περισσότερο χρόνο. Στην επιστροφή του στην ενεργό δράση ο Herlings έκανε ότι μπορούσε ώστε να επιστρέψει σε ανταγωνιστικό επίπεδο, όμως τραυματίστηκε ξανά, αυτή τη φορά σπάζοντας την κλείδα του στον αγώνα της Ολλανδίας τον Αύγουστο. Μετά από χειρουργική επέμβαση, ο αναβάτης της ΚΤΜ επέστρεψε για ακόμη μία φορά στους αγώνες με τον ίδιο να θέλει να τελειώσει χωρίς απρόοπτα την φετινή χρονιά ωστόσο λογάριαζε εκ νέου χωρίς τον ξενοδόχο, καθώς στον αγώνα Strandcross στην Ολλανδία (γρουσούζικη χώρα) είχε μία πτώση στα δοκιμαστικά, με αποτέλεσμα να σπάσει εκ νέου την κλείδα του! Όπως φαίνεται η τύχη δεν είναι με τον “The Bullet” ενώ θα πρέπει να δούμε πόσο καιρό θα μείνει εκτός αγωνιστικής δράσης.

Ετικέτες