Γυναικείος αγώνας ΜΧ στο Ιράν!

Άθλος το επίτευγμά της Behnaz Shaiei
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/2/2017

Σύμφωνα με το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Ride Apart της πήρε τρία χρόνια της Behnaz Shafiei για να καταφέρει να πάρει την πολυπόθητη έγκριση από το Υπουργείο Αθλητισμού του Ιράν, ώστε να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα motocross αποκλειστικά για γυναίκες! Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό σε όλους εμάς που ανήκουμε στο λεγόμενο δυτικό πολιτισμό, αλλά για τα δεδομένα των μουσουλμανικών χωρών, ισοδυναμεί με ένα τεράστιο άθλο. Είναι το πρώτο βήμα για να καταρριφθεί η απαγόρευση γυναικών στους αγώνες που βασίζεται στους νόμους περί σεμνότητας του ιρανικού κράτους.

"Aυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"

Για να έχουμε μια ιδέα για το πόσο δύσκολο ήταν ένα τέτοιο εγχείρημα, πριν από λίγες ημέρες συνελήφθησαν δύο γυναίκες στο Ιράν, στην πόλη Dezful, επειδή τις κατέγραψαν με κάμερα να οδηγούν μοτοσυκλέτα, με την κατηγορία της "άσεμνης ενέργειας". Τα περισσότερα μάλιστα από τα αθλήματα απαγορεύουν τις γυναικείες συμμετοχές, ενώ σε πολλά από αυτά απαγορεύεται ακόμη και να παρακολουθούν τους άντρες που αγωνίζονται. Παρόλα αυτά, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, θα εξακολουθεί να είναι παράνομο για την Behnaz να κυκλοφορεί με την μοτοσυκλέτα της στους δρόμους του Ιράν.

Η νεαρή Ιρανή "κόλλησε" για πρώτη φορά με τις μοτοσυκλέτες όταν ήταν 15 ετών και είδε μια γυναίκα πάνω σε μοτοσυκλέτα, οπότε και τη ζήτησε να κάνει μια βόλτα. Από τότε μπήκε μέσα της το μικρόβιο των αγώνων και  άρχισε να προπονείται με την μοτοσυκλέτα του αδερφού της, στα σχετικά ασφαλή βουνά του Atashgah, ενώ λίγο αργότερα άρχισε να βγαίνει στους δρόμους φορώντας δερμάτινη φόρμα προκειμένου να κρύψει το φύλο της. "Το να οδηγώ μοτοσυκλέτα μου φαινόταν απόλυτα φυσιολογικό για μια γυναίκα, αλλά όταν είδα με πόση έκπληξη αντιδρούσαν όσοι με έβλεπαν, τότε ήταν που μου μπήκε η ιδέα", δήλωσε η Behnaz. "Όταν προσέγγισα το Υπουργείο, την μεγαλύτερη αντίσταση την συνάντησα από άντρες", λέει η νεαρή. "Μου έλεγαν συνέχεια να γυρίσω σπίτι να μαγειρέψω και να πλένω πιάτα. Έλεγαν ότι οι γυναίκες δεν διαθέτουν αυτό που χρειάζεται. Αυτό με έκανε πιο αποφασισμένη και πεισμωμένη να τους αποδείξω ότι κάνουν λάθος".

Τελικά της δόθηκε η άδεια να προπονείται σε χωμάτινες πίστες και να συναγωνίζεται με άνδρες φορώντας το παραδοσιακό hijab (την μαντήλα). "Μετά κατάλαβαν ότι το κράνος είναι καλύτερο από τη μαντήλα", λέει χαριτολογώντας η Behnaz. Πολύ σύντομα κατάφερε να εξασφαλίσει την υποστήριξη κι άλλων γυναικών που ήθελαν να τρέξουν και έγραψε μια επιστολή στο Υπουργείο καταφέρνοντας να αποσπάσει την άδεις για το event. Δυστυχώς, λίγες μέρες πριν τον αγώνα η πίστα του Karaj καλύφθηκε με χιόνι, δίνοντας αφορμή στους πολέμιούς της να προσπαθήσουν να ματαιώσουν τον αγώνα. Η αποφασιστικότητα όμως των γυναικών επικράτησε, καθώς μαζεύτηκαν όλες μαζί και καθάρισαν την πίστα με φτυάρια, έδιωξαν τα νερά και οριοθέτησαν την διαδρομή με παλιά λάστιχα! Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι η παρουσία των αντρών θα είναι απαγορευμένη κατά τη διάρκεια του αγώνα, με εντολή του Υπουργείου.

Ο καλύτερος επίλογος, είναι άλλη μια δήλωση της Behnaz η οποία είπε πως "στο Ιράν, οι ικανότητες των γυναικών στην οδήγηση είναι πεδίο χλευασμού. Αλλά αυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"!

Χωρίζει ο Cairoli με την KTM, ολοταχώς Ducati

Μετά από 14 χρόνια συνεργασίας τόσο ως αναβάτης όσο και ως team manager, ο Cairoli αποχαιρετά τους Αυστριακούς
motomag Χωρίζουν οι δρόμοι του Cairoli με την KTM, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Ducati
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/10/2023

Είχατε διαβάσει στο MOTO, για τα δημοσιεύματα που θέλουν τον Tony Cairoli να εγκαταλείπει την KTM για τα μάτια της Ducati. Τελικά αυτό το σενάριο, όσο απίθανο κι αν ακουγόταν στην αρχή, δείχνει τελικά να πραγματοποιείται, καθώς η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε πως ο Σικελός θρύλος του Motocross αποχωρεί από την αγωνιστική οικογένεια της KTM. Όπως όλα δείχνουν, επόμενος σταθμός στην καριέρα του Cairoli είναι το Borgo Panigale!

Μετά τα ιταλικά δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι ο Ιταλός αναβάτης πρόκειται να αναλάβει χρέη αναβάτη εξέλιξης της πρώτης motocross μοτοσυκλέτας της Ducati ήρθε τώρα το διαζύγιο-έκπληξη μεταξύ KTM και Cairoli. Τώρα, όπως φαίνεται, ξεκινά νέος πόλεμος θρύλων του αθλήματος, αυτή τη φορά σε εξέλιξη μοτοσυκλετών, με Cairoli εναντίον Carmichael, και με Ducati εναντίον Triumph!

Η αυστριακή εταιρεία με μια λιτή ανακοίνωση δήλωσε πως ο Tony Cairoli ο οποίος εντάχθηκε στην αγωνιστική οικογένεια της Red Bull KTM Factory Racing στα τέλη του 2009 και κέρδισε 6 Παγκόσμιους Τίτλους με τους "πορτοκαλί", το 2024 δεν θα συνεχίσει ως team manager της Red Bull KTM Factory Racing, με τις δύο πλευρές να ψάχνουν νέους επαγγελματικούς στόχους τη νέα χρονιά.

Όπως φαίνεται, ο Cairoli ενέδωσε στις κρούσεις της Ducati, και αν βάλουμε στην εξίσωση και την... εντοπιότητα, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο σε τέτοιου είδους αποφάσεις, τότε η ανακοίνωση πως ο Σικελός θα ξεκινήσει νέα του συνεργασία με ιταλικό πρόσημο αναμένεται σύντομα. Ωστόσο αφήνουμε ένα παράθυρο για το αγωνιστικό μέλλον του γιου του, Chase Ben Cairoli καθώς ο μικρός ο οποίος καβαλά εδώ και λίγο καιρό το νέο KTM SX-E2 δεν έχει κάποια άλλη επιλογή σε αυτή την ηλικία παρά να χρησιμοποιεί KTM καθώς το Pierer Group είναι μονόδρομος όσον αφορά στις ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες νεαρών αναβατών που θέλουν το καλύτερο για τα πρώτα τους βήματα στο Motocross.

Cairoli

 

Ετικέτες