Motocross Πτολεμαΐδα: Κουζής και Fantic νικητές στην ΜΧ1

Στο δρόμο για τον τίτλο
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/6/2023

Σε έναν αγώνα που καθορίστηκε από τις ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες, με την έντονη βροχόπτωση να μετατρέπει κάποια σημεία της πίστας σε βάλτους και τον αγώνα να θυμίζει περισσότερο λασπόλουτρο, παρά αθλητικό γεγονός και να απαιτεί τεράστια σωματική και πνευματική προσπάθεια από τους αναβάτες, ο Παναγιώτης Κουζής κατάφερε να δείξει τις ικανότητές του. Όντας γρηγορότερος από όλους στον 1ο Αγώνα, πήρε την πρώτη θέση του βάθρου, ενώ στον 2ο καταβάλλοντας τιτάνια προσπάθεια, έχοντας έναν εξαρθρωμένο αντίχειρα στο δεξί του χέρι μετά από πτώση που σημείωσε κατά την διάρκεια του αγώνα και χάνοντας αρκετές θέσεις λόγω αυτού, κατάφερε να πλασαριστεί στην δεύτερη θέση του βάθρου, κρατώντας έτσι την πρώτη γενικής. Συνεχίζει έτσι ακάθεκτος για την κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος MX, ενώ παραμένει πρώτος και στο Enduro.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic, για έναν από τους δυσκολότερους και απαιτητικούς αγώνες στο φετινό Π.Π. MX:

2

ΚΟΥΖΗΣ ΚΑΙ FANTIC ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ MOTOCROSS

Το Σαββατοκύριακο 26 & 27 Μαΐου ολοκληρώθηκε ο 4ος αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Μotocross στην Πτολεμαΐδα. Ο αγώνας διοργανώθηκε από τον Αθλητικό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Εορδαίας (Α.Μ.Ο.Ε.), με τεράστια προσπάθεια ενάντια στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που μετέτρεψαν τον αγώνα σε μια από τις δυσκολότερες δοκιμασίες στην ιστορία του Ελληνικού MX, για τους αναβάτες και τις μοτοσυκλέτες τους.

Το Σάββατο ολοκληρώθηκαν οι ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές, ενώ η καταιγίδα που ακολούθησε δεν επέτρεψε να διεξαχθούν οι αγώνες πρόκρισης με συνέπεια να  διατηρηθούν τα αποτελέσματα των χρονομετρημένων για τον προσδιορισμό της προτεραιότητας στην μπάρα εκκίνησης.

Την Κυριακή η μέρα ξεκίνησε με ελαφρά βελτιωμένες συνθήκες, αλλά η βροχή που ξεκίνησε το μεσημέρι θα μετέτρεπε την πίστα σε ένα πραγματικό στίβο μάχης .

Στο 1ο σκέλος της MX1 o Πάνος Κουζής (338) και το Fantic του (XXF450) έκαναν μια εντυπωσιακή εκκίνηση και βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα μετά από μερικές στροφές. Από εκεί πέρα ο οδηγός της Fantic οδήγησε εντυπωσιακά γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο και κερδίζοντας το σκέλος, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον 2ο .

3

To 2ο σκέλος της MX1 είχε όλο το δράμα, την ψυχική δύναμη και την αγωνία που κάνουν τους αγώνες μοτοσυκλέτας ένα από τα συναρπαστικότερα αθλήματα: Η καταρρακτώδης βροχή έχει μετατρέψει πλέον σημεία της πίστας σε βάλτο και οι οδηγοί και όλη η ομάδα της Fantic προτείνει την ακύρωση του 2ου σκέλους για λόγους ασφαλείας. Η πρόταση ακύρωσης δεν στηρίζεται απ’ όλους τους συμμετέχοντες οπότε και η διοργάνωση οδηγείται στην απόφαση κανονικής διεξαγωγής. Ο Κουζής κερδίζει την εκκίνηση και ξεκινά έναν μοναχικό αγώνα ανοίγοντας συνεχώς τη διαφορά από τον 2ο. Περίπου στα μισά του σκέλους ο Πάνος συνεχίζει στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό, η διαφορά από τον 2ο έχει ξεπεράσει το 1 λεπτό και όλα δείχνουν πως η νίκη του 1ου σκέλους θα επαναληφθεί με μεγαλύτερη διαφορά. Ακριβώς τότε όλα αλλάζουν: Ο μπροστινός τροχός του XXF450 κολλάει στη λάσπη και ο αθλητής της Fantic πέφτει με ταχύτητα και εξαρθρώνει τον αντίχειρα του δεξιού χεριού. Βγαίνει αμέσως στα πιτς όπου ο μηχανικός της ομάδας Μενέλαος Κοντογιάννης επιδιορθώνει τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας και επανατοποθετεί τον αντίχειρα του Κουζή, αφού σκίζει το δεξί του γάντι για να το αφαιρέσει. Ο Πάνος ξαναμπαίνει στον αγώνα έχοντας χάσει αρκετές θέσεις και όλοι πιστεύουν πως ο αγώνας έχει χαθεί - όλοι εκτός από τον ίδιο τον Κουζή! Ο Πάνος συνεχίζει να οδηγεί σε καταιγιστικό ρυθμό κερδίζοντας τις χαμένες θέσεις μία-μία. Η σημαία του τερματισμού τον βρίσκει στη 2η θέση με μικρή διαφορά από τον 1ο Ράδο (97, GasGas). Έτσι ο Κουζής και η Fantic κερδίζουν τον αγώνα με 1-2 στα σκέλη και ανοίγουν ακόμα περισσότερο την πρωτοπορία τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. 

6

Παναγιώτης Κουζής : «Οι συνθήκες του αγώνα ήταν εξαιρετικά αντίξοες και στο 2ο σκέλος τα πράγματα έγιναν ακόμα δυσκολότερα λόγω της καταιγίδας και της πτώσης μου. Παρόλες τις δυσκολίες προσπάθησα μέχρι την τελευταία στροφή και το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε. Η ομάδα μου και το μηχανάκι μου ανταποκρίθηκαν αψεγάδιαστα στην τεράστια πρόκληση και βλέποντας βίντεο του αγώνα πραγματικά εντυπωσιάζομαι από τον τρόπο που δουλεύει το Fantic μου. Τώρα ξεκουραζόμαστε για λίγο με μοτο-βόλτες στα βουνά και μετά ξεκινάμε προετοιμασία για την επόμενη στάση του ΠΠ στην αρχαία Ολυμπία»

7

Στην ΜΧ2 / ΜΧ125 η μπάρα γεμίζει με 37 μοτοσυκλέτες. Μετά από μεγάλες μάχες και πτώσεις στην κατηγορία , ο Δημήτρης Βαγγελάκος (211, Fantic XXF250) δείχνει αξιοσημείωτη ταχύτητα και πείσμα και κατακτά την 6η θέση Γενικής (8η -7η   θέση στο 1ο και 2ο σκέλος αντίστοιχα). Ο Ηλίας Καραγιάννης (74, XXF250) έχει μια πτώση, τραυματίζει τον χιαστό του και εγκαταλείπει ενώ δεν μπορεί στη συνέχεια να συμμετέχει στο 2ο σκέλος. 

Στον αγώνα δεν συμμετείχε ο Δημήτρης Μπαξεβάνης (131, XXF450) που συνεχίζει να αναρρώνει, ενώ στην MX Open δεν συμμετείχε τελικά ο Χρήστος Κοτούλας (5, Fantic XXF40) λόγω του τραυματισμού που υπέστη κατά τη διάρκεια προπόνησης.

Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι μοτοσυκλέτες της επίσημης ομάδας της Fantic αγωνίζονται ακριβώς όπως βγαίνουν από το εργοστάσιο και δεν έχουν την παραμικρή μετατροπή, πέρα από τις προσωπικές ρυθμίσεις κάθε οδηγού και την άψογη προετοιμασία με προϊόντα της Motorex, αποδεικνύοντας στην πράξη πως το “factory feeling” δεν είναι απλά μια επινόηση του marketing.

Έχοντας τα πρωτεία στα Πανελλήνια πρωταθλήματα motocross και enduro o Πάνος Κουζής και όλη η υπόλοιπη ομάδα της Fantic Motor Hellas, μετά από μια σύντομη ξεκούραση, θα ξεκινήσουν προετοιμασία για τον επόμενο αγώνα MX στις 2-3 Σεπτεμβρίου στην Αρχαία Ολυμπία και τον επόμενο διπλό αγώνα Enduro που είναι προγραμματισμένος για 25-26 Νοεμβρίου .

9

 

Red Bull KTM Factory Racing - Με τους Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer στο SuperMotocross 2024

Οι Sexton και Plessinger με KTM 450 SX-F και οι Vialle και Beaumer με KTM 250 SX-F
motomag Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

6/12/2023

Η Red Bull KTM Factory Racing παρουσίασε στην πίστα RD Field της Νότιας Καλιφόρνιας τη σύνθεση της για το SuperMotocross 2024, με τον Ian Harrison να εκτελεί χρέη Team Manager και τους Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer να απαρτίζουν το line-up των αναβατών στις κατηγορίες 450SX και 250SX.

Ο Chase Sexton ο οποίος θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τον τίτλο του έχοντας ως αγωνιστικό όπλο την KTM 450 SX-F δήλωσε: "Είμαι ενθουσιασμένος και αισθάνομαι έτοιμος για το Supercross του 2024. Οι δοκιμές πάνε καλά και απολαμβάνω να γνωρίζω όλο και περισσότερο την ομάδα μου, νιώθω ότι ταιριάζω καλά με τους μηχανικούς και τους νέους μου teammate. Υπάρχουν προφανώς προσδοκίες όταν κουβαλάς το Νο1 και αποδέχομαι αυτή την πρόκληση, ειδικά έχοντας την πλήρη υποστήριξη της Red Bull KTM Factory Racing."

Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024

Ο Aaron Plessinger στην τρίτη του χρονιά στη Red Bull KTM Factory Racing θα έχει και αυτός μία KTM 450 SX-F με τον Αμερικανό να δηλώνει: "Είμαι απόλυτα έτοιμος να ξεκινήσω τους αγώνες! Η προετοιμασία για τη σεζόν 2024 του Supercross πηγαίνει σύμφωνα με το σχέδιο και ανυπομονώ να επιστρέψω στους αγώνες για να ξαναδώ όλους τους φίλους και τους οπαδούς μου. Ελπίζω να μπορέσω επιτέλους να κατακτήσω μερικές νίκες αυτή τη σεζόν, αυτός είναι ο στόχος για την ομάδα και εμένα, και πιστεύω ότι είναι εφικτός με την ενθάρρυνση και την υποστήριξη που λαμβάνω από όλους στην οικογένεια της Red Bull KTM".

Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής MX2 Tom Vialle ο οποίος την περσινή χρονιά έκανε το ντεμπούτο του στο SuperMotocross θα έχει φέτος ευκολότερο έργο στην κατηγορία 250SX καθώς θα αγωνιστεί σε γνώριμα λημέρια, με τον Γάλλο αναβάτη να δηλώνει: "Η ιδέα να αγωνιστώ σε πίστες που έχω ξαναπάει είναι συναρπαστική και ανυπομονώ πραγματικά για την επόμενη χρονιά. Αισθάνομαι ότι έμαθα πολλά στην πρώτη μου σεζόν στις Η.Π.Α., αλλά είναι σίγουρα πιο δύσκολο να αγωνίζεσαι σε μια ολοκαίνουργια πίστα κάθε εβδομάδα, όταν σχεδόν όλοι στην κατηγορία σου έχουν ήδη αγωνιστεί σε αυτές στο παρελθόν. Θα βοηθήσει πολύ την αυτοπεποίθησή μου γνωρίζοντας τις πίστες που θα αγωνιστώ, αυτό κάνει μεγάλη διαφορά. Το 2024 θα είναι μια καλή χρονιά για μένα και την Red Bull KTM Factory Racing Team!"

Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024

Όσο για τον 17χρονο rookie Julien Beaumer, το 2024 θα είναι μία χρονιά εκμάθησης, με τον Αμερικανό από την Αριζόνα να θέλει να κάνει τα πρώτα του αγωνιστικά βήματα στην κατηγορία 250SX. Ο Beaumer ανέφερε: "Το ντεμπούτο μου στην κατηγορία 250 Supercross την επόμενη χρονιά είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα και είμαι εξαιρετικά ευγνώμων στη Red Bull KTM Factory Racing που μου έδωσε αυτή την ευκαιρία. Ο στόχος μου είναι να μάθω όσα περισσότερα μπορώ αυτή τη σεζόν, ενώ παράλληλα να τα δώσω όλα. Η ομάδα και εγώ έχουμε κάνει αρκετές δοκιμές για να χτίσουμε μια καλή βάση και να αποκτήσω όσο το δυνατόν περισσότερη εμπειρία πριν από την έναρξη της σεζόν. Θέλω απλώς να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό και να κάνω περήφανους τόσο την ομάδα όσο και τον εαυτό μου."

Δηλώσεις έκαναν επίσης οι Ian Harrison, Team Manager Red Bull KTM Factory Racing, και Roger De Coster, Αγωνιστικός Διευθυντής Βόρειας Αμερικής KTM, Husqvarna, GASGAS. Ο Harrison ανέφερε: "Η ομάδα μας είναι ενθουσιασμένη για την έναρξη της νέας αγωνιστικής χρονιάς. Δύο από τα μέλη της ομάδας μας είναι καινούργια, οπότε η γνωριμία μεταξύ τους και η εξέλιξη των μοτοσυκλετών τους ειδικά για τις ανάγκες και το στυλ οδήγησής τους μπορεί να είναι μια πρόκληση, αλλά μέχρι στιγμής έχει πάει πολύ καλά. Η ομάδα έχει περάσει πολλές ημέρες στην πίστα δουλεύοντας στην εξέλιξη των μοτοσυκλετών και τώρα ανυπομονώ να δω πώς θα τα πάμε σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό στις 6 Ιανουαρίου. Είναι συναρπαστικό για μένα ως επικεφαλής της ομάδας να βλέπω τους τέσσερις αναβάτες μας να συνεργάζονται τόσο αρμονικά, παρακινώντας και προκαλώντας ο ένας τον άλλον ώστε να γίνουν καλύτεροι. Πίσω από όλη αυτή την προσπάθεια βρίσκεται πάντα μια ομάδα ανθρώπων που αφιερώνουν επιμελώς τις ώρες τους για να είμαστε έτοιμοι για τον πρώτο αγώνα στο Anaheim 1, και γι' αυτούς είμαι πολύ ευγνώμων. Τα λέμε στους αγώνες."

Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024

Με τη σειρά του ο De Coster δήλωσε: "Είμαι πολύ εντυπωσιασμένος από τη δυναμική της Red Bull KTM Factory Racing Team και ανυπομονώ για την έναρξη της νέας σεζόν. Με το “φρέσκο αίμα” στην ομάδα, είναι υπέροχο να βλέπεις το θετικό κλίμα που υπάρχει και να συνεργάζεται και να παρακινεί ο ένας τον άλλον. Παρακολουθώντας τους στις δοκιμές κάθε μέρα, υπάρχει καλή δυναμική και πιστεύω ότι είμαστε σε ισχυρή θέση για να διεκδικήσουμε την πρωτιά σε όλες τις κατηγορίες κάθε Σαββατοκύριακο. Το εργοστάσιο στην Αυστρία εργάζεται εξαιρετικά σκληρά και έχει δείξει μεγάλη υποστήριξη, κάτι που είναι πραγματικά ενθαρρυντικό και είμαι ενθουσιασμένος για το 2024".

Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024Chase Sexton, Aaron Plessinger, Tom Vialle και Julien Beaumer θα αποτελούν τη σύνθεση της Red Bull KTM Factory Racing στο SuperMotocross 2024