Motocross - Συνέντευξη του γενικού διευθυντή της Kawasaki Racing Team MXGP Kimi Raikonen

O Iceman εκτός από τα όσα αφορούν την KRT MXGP, παραδέχθηκε πως οδηγούσε κρυφά motocross χωρίς να το γνωρίζουν οι ομάδες με τις οποίες αγωνιζόταν στη F1
Kimi Raikonen
Από το

motomag

24/8/2023

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Kimi Raikonen ο οποίος έχει αναλάβει από το 2022 χρέη γενικού διευθυντή στην KRT στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, παραχώρησε συνέντευξη στην οποία αποκαλύπτει σημαντικά γεγονότα για την ομάδα της KRT MXGP καθώς και πράγματα που έκανε με μοτοσυκλέτα ενώ ήταν ακόμη εν ενεργεία πιλότος της F1.

Ο Φινλανδός πρωταθλητής της Formula 1 δεν βρέθηκε στον χώρο των δύο τροχών και ειδικότερα στον χώρο του motocross ξαφνικά καθώς πολύ πριν αναλάβει τον ρόλο του γενικού διευθυντή στην KRT MXGP -2022- είχε ιδρύσει τη δική του ομάδα MX, την IceOne Racing, η οποία συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ως εργοστασιακή “εκπρόσωπος” της Husqvarna. O Iceman o οποίος κατά καιρούς μας έχει χαρίσει μοναδικές στιγμές τόσο εντός όσο και εκτός πίστας μίλησε για πολλά στον ηλεκτρονικό της Kawasaki.

Kimi Raikonen

Kimi, έτρεχες κι εσύ motocross πώς ξεκίνησε για σένα;

“Ως παιδί, ξεκίνησα με τον ίδιο τρόπο που έκαναν πολλά παιδιά τότε, με ένα scooter Italjet. Ήταν ένα αυτόματο 50 κ. εκ. που μου έμαθε την ισορροπία, τη συμπεριφορά της μηχανής και τον έλεγχο του γκαζιού. Υποθέτω ότι από εκεί προήλθε η αγάπη μου για το off-road και το MX. Δεν αγωνίστηκα τόσο πολύ σε δύο τροχούς ως νεαρός, αλλά αργότερα έκανα μερικούς αγώνες με μια KX250. Πάντα μου άρεσε η πρόκληση που σου δίνει η οδήγηση ΜΧ και το πόσο καταπονείσαι σωματικά. Είναι τόσο σπουδαίο συναίσθημα και μετά την οδήγηση νιώθεις πάντα ότι έχεις πραγματικά προκαλέσει τον εαυτό σου με πραγματικά θετικό τρόπο.”

Σας επιτρεπόταν να αγωνίζεστε με motocross ως οδηγός της Formula 1;

“Μερικές φορές πήγαινα για οδήγηση σε μικρούς αγώνες συλλόγων, αλλά ήταν μόνο για διασκέδαση και έχω μια μικρή πίστα στο σπίτι εδώ με τα παιδιά. Δεν έτρεχα σε υψηλό επίπεδο και ένιωθα ότι ήταν μέρος του προγράμματος της γυμναστικής μου. Δεν ξέρω τι σκέφτηκε κάποια από τις ομάδες μου γι' αυτό, καθώς δεν τους το ανέφερα ποτέ.”

Πώς αρχίσατε να χτίζετε την ομάδα;

“Στην αρχή, φυσικά, με εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους, αλλά δεν ήταν όπως ήθελα, ήταν πολύ ακατάστατο. Στη συνέχεια μίλησα με τον Antti Pyrhönen -αγωνιστικός διευθυντής της KRT MXGP και πρώην αναβάτης της IceOne Racing-, αργότερα όταν έμαθα ότι σταματάει, τον κάλεσα ξανά για να έρθει να διευθύνει την ομάδα. Τώρα η κατεύθυνση είναι πολύ καλή. Πάντα θέλαμε να επιστρέψουμε στην Kawasaki τώρα είναι η δεύτερη χρονιά μαζί και έχουμε μια εξαιρετική σχέση με τους Ιάπωνες και όλη την ομάδα της. Η Kawasaki πιέζει πολύ και είναι υπέροχο να είμαστε μέρος της ομάδας και του ομίλου, βοηθώντας τους να εξελίξουν τη μοτοσυκλέτα.”

Kimi Raikonen

Θα πρέπει να είστε ευχαριστημένοι με την πρόσφατη επιτυχία, πέντε νίκες στη σειρά.

“Φυσικά είναι ωραίο να κερδίζεις και δουλεύουμε γι' αυτό εδώ και πολλά χρόνια. Μερικές φορές τα αποτελέσματα έρχονται, μερικές φορές όχι, και οι τραυματισμοί είναι μέρος της όλης δουλειάς. Θέλουμε πάντα να κερδίζουμε, αλλά είναι μικρή η διαφορά μεταξύ της πέμπτης θέσης και της νίκης. Είναι ωραίο να κερδίζουμε και το παίρνουμε όταν έρχεται, αλλά ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να γίνει το αντίθετο. Πέρυσι ήταν δύσκολη χρονιά με τον Romain Fevbre τραυματία και φυσικά ήταν και η πρώτη χρονιά για εμάς με την Kawasaki. Ο Romain οδηγούσε καλά και τώρα κερδίζει, και ο Mitch Evans γίνεται όλο και πιο δυνατός, οπότε ελπίζουμε να έχουμε δύο μοτοσυκλέτες στις πρώτες θέσεις σύντομα.”

Είστε ικανοποιημένοι με την εξέλιξη;

“Ναι, ήταν κάποια πολυάσχολα χρόνια για εμάς, πρώτα αλλάζοντας τον κατασκευαστή και στη συνέχεια αναλαμβάνοντας τη νέα μοτοσυκλέτα. Φέτος ήταν σχεδόν σαν να ξεκινούσαμε πάλι από το μηδέν με τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά ήμασταν προετοιμασμένοι και τώρα έχουμε τα πάντα όπως τα θέλουμε. Πάντα υπάρχουν πράγματα που μπορούν να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο, αλλά πρέπει να είναι μια διαδικασία που να έχει νόημα. Μπορείς να κάνεις πράγματα πολύ γρήγορα, αλλά πρέπει να δουλεύουν καλά, πρέπει να είναι 100% αυτό που θέλεις. Και η δουλειά δεν τελειώνει ποτέ για να κάνεις τους αναβάτες ακόμα πιο ικανοποιημένους.”

Kimi Raikonen

Οδηγήσατε τη νέα KX450;

“Έχουμε ένα νέο μωρό στην οικογένεια μας φέτος, οπότε ήμουν απασχολημένος με την οικογένεια μου και δεν είχα ακόμα την ευκαιρία να οδηγήσω τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά ελπίζω να βρω χρόνο να την οδηγήσω αυτό το χειμώνα. Στην πραγματικότητα έχω μια KX250 και μια KX450, για να είμαι ειλικρινής έμεινα έκπληκτος με το πόσο ευκολοδήγητες είναι. Σίγουρα, η οδήγησή μου έχει περάσει στο επόμενο επίπεδο με τις μοτοσυκλέτες Kawasaki που έχω.”

Σας αρέσει το 450 ή προτιμάτε το 250 για καθημερινή οδήγηση;

“Δεν προπονούμαι ούτε οδηγώ καθημερινά, οπότε προτιμώ τo 250 στην πίστα μου στη Φινλανδία. Ίσως το 450 για μένα να ταιριάζει καλύτερα σε μια μεγαλύτερη πίστα και αν είχα περισσότερο χρόνο για οδήγηση. Είναι μια σοβαρή μοτοσυκλέτα και πρέπει να την προσεγγίσεις με σοβαρό τρόπο.”

Kimi Raikonen

 

Ετικέτες

Samp Racing: Δημιουργήθηκε Ελληνική επαγγελματική ομάδα Motocross! Έτοιμη για το 2024!

Μακάρι θαύμα αντί για πυροτέχνημα
Samp Racing: Δημιουργήθηκε Ελληνική επαγγελματική ομάδα Motocross! Έτοιμη για το 2024!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/3/2024

Ελληνική, πολυπληθής ομάδα που δίνει μοτοσυκλέτες σε αναβάτες, πληρώνει εξοπλισμό, έξοδα προπόνησης, τα έξοδα γενικά και εφαρμόζει και αυστηρό πρόγραμμα. Συμβαίνει μία φορά κάθε δέκα χρόνια και υπό αυτές τις συνθήκες ακόμη πιο σπάνια, όμως για το 2024 είναι ήδη έτοιμη για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2024!

Δεν έχουν περάσει πολλά εξάμηνα από τότε που ο Peter Hickman, που αυτή την στιγμή κρατά το ρεκόρ γύρου στο Isle of Man TT, μου εξιστορούσε πόσο τυχερός είναι που μία ιδιαίτερα πλούσια κυρία αποφάσισε να πάει κόντρα στις φίλες της στα πάρτι τσαγιού, όπου ανταγωνιζόντουσαν για τις επιδόσεις των αλόγων κούρσας που κάθε μία σπονσοράριζε και να δημιουργήσει την δική της ομάδα αγωνιστικών μοτοσυκλετών όπου τα «άλογα» θα μετρούνται πλέον σε εκατοντάδες. Βέβαια η Faye Ho που προσέλαβε τον Hickman και τον Brookes δεν αγάπησε τυχαία τις μοτοσυκλέτες και μπορεί η απόφασή της να έχει δική της ομάδα στο Isle of Man TT να ξεκίνησε ως πικάρισμα αλλά οι ρίζες και η προσωπικότητά της θα την έφερναν πολύ γρήγορα κοντά τους έτσι κι αλλιώς, χωρίς να επεκταθώ εδώ περισσότερο.

Samp_racing σαν να λαμε FHO
Στο εξωτερικό αυτά τα θαύματα γίνονται πιο συχνά: Η Faye Ho, εγγονή του δις/ουχου Stanley Ho με τον Peter Hickman

Είπα τότε στον Peter Hickman πως αυτή είναι μία πολύ συνηθισμένη ιστορία στο IoM TT και γενικά στα παγκόσμια πρωταθλήματα, ιδιαίτερα τις προηγούμενες δεκαετίες αλλά δεν συμβαίνει συχνά σε επίπεδο εθνικών διοργανώσεων αν δεν μιλάμε για 4-5 Ευρωπαϊκές χώρες. Καθότι στις υπόλοιπες πέφτουν όλοι μαζί στο χαντάκι ακόμη και όσοι έχουν τη στόφα να καταφέρουν κάτι καλύτερο. Προχωρήσαμε την κουβέντα μας τότε, λέγοντας πως μακάρι να βρεθούν και στις υπόλοιπες χώρες μερικοί πρόθυμοι και πλούσιοι να ξοδεύουν χρήμα σε αγώνες αντί σε κάτι πάρτι και τραπέζια.

Η ευχή εκείνη έπιασε και μάλιστα η αρχή που έγινε την σεζόν 2023, επεκτείνεται τώρα στο 2024 με τρόπο που ξεφεύγει από τα ελληνικά δεδομένα καθώς η SAMP Racing ξεκινά ως ότι καλύτερο έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό, ανταγωνιζόμενη σε παροχές ακόμη και ομάδες αντιπροσωπειών. Στο τέλος της επόμενης σεζόν θα έχουμε κλείσει 40 χρόνια και σε αυτή την πορεία έχουμε δει και αντίστοιχες παλαιότερες προσπάθειες από τρελούς με την καλή έννοια, θυμόμαστε και αντιπροσώπους που στις πλάτες τους σήκωσαν για χρόνια όλο το Motocross, μαζί και τους ανταγωνιστές τους μερικές φορές.

Στις μέρες μας όμως και σε μία εποχή που πέρα από το Motocross όλα τα αθλήματα με μοτοσυκλέτες πάσχουν οικτρά σε συμμετοχές και σε κοινό που τους παρακολουθεί, τέτοιες προσπάθειες λάμπουν φωτεινότερες. Ακόμη και το ίδιο το Motocross δυσκολεύεται από την γενικότερη απροθυμία των εταιρειών να υποστηρίξουν τους αγώνες στην Ελλάδα που κατά επέκταση δεν μπορείς να τις δείξεις και με το δάχτυλο κατηγορώντας, καθώς για να το κάνουν θέλουν σταθερότητα διοργανώσεων που δεν υπάρχει, σαφές πρόγραμμα που επίσης δεν υπάρχει, κόσμο να το παρακολουθεί για να υπάρχει νόημα στα έξοδα και τέλος ένα ελάχιστο πλήθος συμμετοχών, αντί να τρέχουν 3 και να ανεβαίνουν όλοι μαζί στο βάθρο. Από την πλευρά μας είμαστε οι μόνοι που επενδύουμε στην κάλυψη όλων των ελληνικών αγώνων, ακριβώς για να προωθηθούν οι συμμετέχοντες μήπως και στο μέλλον δούμε να πληθαίνουν βελτιώνοντας την κατάσταση.

Samp_racing σαν να λαμε FHO

Υπό αυτές τις συνθήκες μόνο κάποιος που έχει πάθος και χρήμα μπορεί να επενδύσει σε μία αγωνιστική ομάδα χωρίς να περιμένει τίποτα περισσότερο επιχειρηματικά και εικάζουμε πως αυτό ακριβώς έχει γίνει στην περίπτωση της Samp Racing από το ρεπορτάζ μας, καθώς η ίδια η ομάδα δεν έχει ακόμη επικοινωνήσει περισσότερες πληροφορίες. Ιδιοκτήτης της Samp Racing είναι ο κος Σαμπαθιανάκης, επιχειρηματίας με καταγωγή από την Κρήτη που ειδικεύεται στις μεταφορές οχημάτων στο εξωτερικό.

Samp_racing σαν να λαμε FHO

Με έδρα στην Βουλγαρία μεταφέρει τα τελευταία 15 χρόνια αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη με τον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών, ενώ διαθέτει και ιδιόκτητους σταθμούς φύλαξης σε Βενετία, Γερμανία, Πάτρα και Κόρινθο. Από την δραστηριότητα της Samp Trans, γίνεται ξεκάθαρο πως είναι λίγα αυτά που μπορεί να προσφέρει η Samp Racing από πλευράς προώθησης και αύξησης πελατολογίου, οπότε οι λόγοι ενασχόλησης του δραστήριου επιχειρηματία Σαμπαθιανάκη, θα πρέπει να αναζητηθούν στην επιθυμία του να προσφέρει στους Έλληνες αγωνιζόμενους μία σπάνια ευκαιρία!

Το 2023 η αρχή έγινε βοηθώντας νέους αγωνιζόμενους καθώς και εργαζόμενους της Samp Trans που ασχολούνταν με το MX, να αγωνιστούν στην προηγούμενη σεζόν αποφασίζοντας να κάνουν τώρα το επόμενο βήμα με ακόμη περισσότερους αναβάτες, δημιουργώντας μία κανονική dream team στο ελληνικό MX, ενώ δηλώνουν πως το Motocross είναι μόνο η αρχή!

H Samp Racing έχει αποκτήσει μοτοσυκλέτες KTM, ιδιοκτησίας της, και οι πρώτες πληροφορίες είναι πως έχει διαθέσει από τουλάχιστον δύο σε κάθε αναβάτη ώστε να μπορέσει να προετοιμαστεί σωστά.

 

Οι αναβάτες της Samp Racing είναι οι:

MX Open - Χρήστος Κοτούλας KTM#2

MX1 - Μανώλης Κρητικός KTM#160

MX1 - Χρήστος Κατσαμάκης KTM#888

MX2 - Σωτήρης Φωτάκης KTM#307

MX2 - Αλέξανδρος Κατσαμάκης KTM#19

MX2Τ - Λευτέρης Παπαδάκης KTM#177

MX85 – Ερμής Χατζηβασιλείου KTM#111

MX85 – Μιχάλης Πιστικός KTM#281

Ας δούμε την παρουσίαση των αναβατών:

Ευχόμαστε στην Samp Racing ένα λαμπρό μέλλον, να μην απογοητευτεί από την ελληνική πραγματικότητα και τις αντιξοότητες που αυτή θέτει σε κάθε νέο εγχείρημα και το όνειρό τους, να είναι το MX μόνο η αρχή, να βγει αληθινό. Η πρώτη αναμέτρηση δεν είναι μακριά, απέχει μόλις μερικά εικοσιτετράωρα!

Ο αγώνας της Κέρκυρας είναι ο πρώτος για φέτος και φυσικά το MOTO, το μόνο μέσο που καλύπτει τους ελληνικούς αγώνες, θα είναι εκεί για να καταγράψει την έναρξη και την εξέλιξη και της φετινής σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross!

Samp_racing σαν να λαμε FHO

 

Samp_racing σαν να λαμε FHOSamp_racing σαν να λαμε FHO

 

Samp_racing σαν να λαμε FHOΟ Jorge Prado σκέφτεται να μετακομίσει στα ΑΜΑ Supercross και την Kawasaki το 2025