Πανελλήνιο ΜΧ-3ος αγώνας, Χαλκίδα: Μάχες εντός… κι εκτός!

Μπόλικο θέαμα και παρασκήνιο
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/4/2019

Το  περασμένο Σαββατοκύριακο 30-31 Μαρτίου, ολοκληρώθηκε ο 3ος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΜΧ στην Χαλκίδα. Η πίστα είναι ένα γνώριμο, αλλά ιδιαίτερα απαιτητικό σκηνικό, το οποίο πρόσφερε έδαφος για αρκετές μονομαχίες και πλούσιο θέαμα, ενώ δεν έλειψαν και οι εκπλήξεις. Εκτός όμως από τις μάχες που έλαβαν χώρα μέσα στην πίστα, υπήρξε και αρκετό παρασκήνιο, τόσο με την ανάρμοστη ενέργεια του Λυρίου, όσο και με τον Παναγιώτη Κουζή μετά το πέρας του αγώνα.


Σε ό,τι αφορά το αγωνιστικό κομμάτι, στην ΜΧ1 είχαμε την δυναμική επιστροφή του Δημήτρη Κοντολέτα, ο οποίος επέστρεψε στις νίκες στο πρώτο σκέλος (μετά από ένα σοβαρό τραυματισμό και χειρουργείο), παίρνοντας μάλιστα και τη συνολική νίκη, παρά το ότι στο δεύτερο σκέλος ο Παναγιώτης Κουζής έδωσε ένα πραγματικό ρεσιτάλ οδήγησης, ανεβαίνοντας στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Αξίζει να σημειωθεί και η απόδοση του Γιάννη Τουρατζίδη που ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, μετά από μια τρομακτική πτώση που θα μπορούσε να έχει καταστροφικά αποτελέσματα.


Στην ΜΧ2 είχαμε άλλη μια επιστροφή στις νίκες από τον Παναγιώτη Παπίλα που κέρδισε το πρώτο σκέλος, αλλά συνολικός νικητής αναδείχθηκε ο Αλέξανδρος Γεωργαντάς, αφήνοντας τον Παπίλα στην δεύτερη θέση, ενώ τρίτος αναδείχθηκε ο Ανδρέας Ανδρέου μετά από δύο τερματισμούς στη δεύτερη θέση.


Στην ΜΧ2Τ απόλυτος κυρίαρχος ήταν ο Αντώνης Σάγμαλης (που τερμάτισε πέμπτος στην ΜΧ2), ο οποίος δεν φάνηκε να πτοείται από τις πτώσεις που είχε κατά την διάρκεια του διημέρου.
Στην ΜΧ85 ο Νίκος Κοτσιάβελος πήρε την πρώτη του νίκη σε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, ακολουθούμενος από τους Παυλόπουλο και Κανελλόπουλο, ενώ στην ΜΧ65 ο νεαρός Σωτήρης Φωτάκης πήρε την καρό σημαία και στα δύο σκέλη.


Τέλος, στην κατηγορία OPEN ο Βασίλης Πακαταρίδης στέφθηκε κι αυτός νικητής και τις δύο ημέρες και πλέον αναμένουμε τον αγώνα των Τρικάλων, που διεξαχθεί στις 20-21 Απριλίου, προκειμένου να παρακολουθήσουμε την συνέχεια ενός πολύ ανταγωνιστικού πρωταθλήματος.

 

Ο Tyler Bereman κάνει το βάτραχο με Motocross σε διαδοχικά άλματα διασχίζοντας λίμνη [VIDEO]

Κινηματογραφημένο εξολοκλήρου με iPhone
Island Hopper
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Περισσότερες από 40 συσκευές iPhone 17 Pro Max κατέγραψαν ένα από τα πιο εντυπωσιακά freestyle motocross stunts που έχουν εκτελεστεί ποτέ, συνδυάζοντας ακραία οδήγηση, τεχνολογία αιχμής και κινηματογραφική αφήγηση.

Όταν μιλάμε για freestyle motocross, το όνομα Tyler Bereman είναι συνώνυμο της υπέρβασης των ορίων έχωντας μεταξύ άλλων διακρίσεων και 14 μετάλλια Χ Games. Για άλλη μια φορά όμως, ο Αμερικανός αναβάτης ξεπέρασε τον εαυτό του, πραγματοποιώντας μια ιδέα που μοιάζει βγαλμένη από ταινία, κάνοντας άλματα με μοτοσυκλέτα από νησί σε νησί, διασχίζοντας τεράστιες εκτάσεις νερού σε μια λίμνη, χωρίς κανένα περιθώριο λάθους ή επιστροφής.

Το εγχείρημα περιλάμβανε συνολική απόσταση πάνω από 700 μέτρα, με άλματα που έφταναν έως και τα περίπου 45 μέτρα πάνω από το νερό. Ένα κατόρθωμα που απαιτεί δέσμευση, απόλυτη ακρίβεια, έλεγχο και μηδενική ανοχή στο λάθος.

Island Hopper

Τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη. Πίσω από αυτή την τρελή προσπάθεια κρύβεται ένας ολόκληρος χρόνος σχεδιασμού, προπόνησης και δοκιμών, ώστε μια φαινομενικά αδύνατη ιδέα να μετατραπεί σε κάτι υλοποιήσιμο. Δεν πρόκειται για τρέλα ή αυτοσχεδιασμό, αλλά για σχολαστική μηχανική και απόλυτη ορθολογική προσέγγιση.

Island Hopper

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνεργασία με την Apple. Ολόκληρο το εγχείρημα καταγράφηκε αποκλειστικά με iPhone 17 Pro Max, με περισσότερες από 40 συσκευές να χρησιμοποιούνται για να αποτυπώσουν κάθε πτυχή της δράσης. Τα iPhone τοποθετήθηκαν σε νησίδες, πάνω στις μοτοσυκλέτες, στο σώμα του αναβάτη, αλλά και σε FPV drones, καταγράφοντας βίντεο υψηλής ανάλυσης 4K.

Island Hopper

Σε ορισμένες περιπτώσεις, δύο iPhone 17 Pro Max ήταν δεμένα επάνω σε FPV drone, ακολουθώντας τον Bereman την ώρα που εκτελούσε τα μεγαλύτερα άλματα πάνω από το νερό. Για να αντέξουν τους ακραίους κραδασμούς του motocross, η παραγωγή ανέπτυξε ειδικές βάσεις στήριξης, οι οποίες τοποθετήθηκαν στο τιμόνι και στο στήθος του αναβάτη. Μια σημαντική τεχνική πρόκληση, αν αναλογιστεί κανείς τις βίαιες προσγειώσεις από τόσο μεγάλα άλματα.

Στα γυρίσματα συμμετείχε και ο γνωστός αθλητής wakeboarde Parks Bonifay, ο οποίος κατέγραψε σκηνές χρησιμοποιώντας iPhone 17 Pro, αξιοποιώντας τη νέα λειτουργία Dual Capture που επιτρέπει παράλληλη καταγραφή και από τις δύο κάμερες της συσκευής και βελτιωμένη σταθεροποίηση εικόνας.

Island Hopper

Η ιδέα του stunt ανήκει στον ίδιο τον Bereman σε συνεργασία με τον φημισμένο κατασκευαστή πιστών motocross Jason Baker. Ο Baker σχεδίασε ειδικές πλωτές πλατφόρμες, ικανές να απορροφήσουν την πρόσκρουση ενός αναβάτη 80 κιλών και μιας μοτοσυκλέτας 100 κιλών, που προσγειώνονται με ταχύτητα άνω των 65 χιλιομέτρων την ώρα, πάνω στο νερό.

Island Hopper

Πριν την κατασκευή των τελικών αλμάτων, πραγματοποιήθηκαν δοκιμές και προσομοιώσεις, τρισδιάστατες σαρώσεις της λίμνης, ακριβείς υπολογισμοί τροχιάς και μελέτες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Island Hopper

Το κατόρθωμα του Tyler Bereman δεν είναι απλώς μια σειρά εντυπωσιακών αλμάτων. Αποτελεί έναν νέο τρόπο αφήγησης του ακραίου motocross, συνδυάζοντας αθλητισμό, επιστήμη, τεχνολογία και τη δημιουργικότητα. Ένα κατόρθωμα που αποδεικνύει ότι στον κόσμο του freestyle, τα όρια υπάρχουν μόνο για να ξεπερνιούνται.

Και φυσικά είναι όλο αυτό μία ακόμη ακριβή διαφήμιση της RedBull, όπου πάνω σε κάτι δύσκολο και επικίνδυνο ρίχνει μία ομάδα ακριβοπληρωμένων μηχανικών και τεχνικών και πολύ χρόνο, κάνοντάς στο τέλος ένα πολύ πιο φυσιολογικό εγχείρημα από την αρχική ιδέα.

Island Hopper