Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2023 - 1ος αγώνας, Κέρκυρα, 1η ημέρα

Ντεμπούτο νέας πίστας στο Πρωτάθλημα με καλό καιρό και 120 συμμετοχές
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2023, Κέρκυρα
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/3/2023

Η 1η ημέρα του 1ου αγώνα για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2023 ολοκληρώθηκε, με την πίστα Corfu MX Park να κάνει το ντεμπούτο της στη διοργάνωση. Τα πρώτα προβλήματα ξεπεράστηκαν με το σωματείο της ΑΛΜΚΕ που διοργανώνει το event να δείχνει πρόθυμο να παλέψει και να δώσει λύσεις, ενώ η βροχή έμεινε τελικά μακριά και η ημέρα ολοκληρώθηκε χωρίς τραυματισμούς.

Το Πρωτάθλημα MX του 2023 ξεκίνησε το Σάββατο 18/3, με ντεμπούτο της πίστας Corfu MX Park, η οποία μέχρι σήμερα δεν είχε φιλοξενήσει ξανά αγώνα τέτοιου διαμετρήματος. Οι πολλές συμμετοχές που έφτασαν σχεδόν τις 120, ενώ το κύριο πρόβλημα την πρώτη ημέρα των προκριματικών αλλά και αγώνων -ανάλογα την κατηγορία-, ήταν τα νερά από τα πλυντήρια που κατέληξαν σε μια στροφή της πίστας, δημιουργώντας λάσπη, λούκια και δύσκολες συνθήκες για τους αγωνιζόμενους.

Λάσπη

Τελικά η διοργάνωση προχώρησε σε παράκαμψη της συγκεκριμένης στροφής για τις μικρές κατηγορίες κατά τη διάρκεια των χρονομετρημένων, ενώ ταυτρόχρονα γινόταν εργασίες για τη διόρθωση του προβλήματος, με αποτέλεσμα τα αγωνιστικά σκέλη να διεξαχτθούν κανονικά, χωρίς προβλήματα.

Ένα ακόμη θέμα που προέκυψε ήταν πως λόγω των 120 συμμετοχών, το parking και τα pits έφτασαν σε οριακή κατάσταση, κι όλα αυτά χωρίς να υπάρχουν θεατές.

Ας περάσουμε τώρα στην αγωνιστική δράση της 1ης ημέρας.

Κουζής

Στον προκριματικό αγώνα της ΜΧ1 νικητής ήταν ο πολυπρωταθλητής Παναγιώτης Κουζής με μοτοσυκλέτα της Fantic, δεύτερος ήρθε ο Ανέστης Ράδος με GASGAS, 2,5 δευτερόλεπτα πιο πίσω και τρίτος ήταν ο Γιάννης Τουρατζίδης με Yamaha, 3,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Κουζή. Οι τρεις αναβάτες οδήγησαν ιδιαίτερα γρήγορα, καθώς χαρακτηριστικά ο τέταρτος Παναγιώτης Παπίλας με Honda τερμάτισε 36,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον 1ο. Στην κατηγορία τερμάτισαν 15 αναβάτες

Ζούνης

Στον προκριματικό αγώνα της MX2 νικητής αναδείχθηκε ο Φραγκίσκος Ζούνης της Yamaha, δεύτερος ήταν ο Κωνσταντίνος Μερκούρης με ΚΤΜ 27 δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ο Στάθης Φυσέκης, επίσης με ΚΤΜ, 42,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ζούνη. Η ΜΧ2 ήταν εξαιρετικά πολυπληθής με 35 τερματίσαντες και ένα DNS.

Τομαράς

Στο Α’ σκέλος της OPEN, νικητής ήταν ο περυσινός Πρωταθλητής της κατηγορίας Χρήστος Τομαράς με Honda, δεύτερος τερμάτισε ο Βασίλης Πακαταρίδης με KTM, 34,8 δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ο Νίκος Σωτηρόπουλος με Yamaha, 38,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Τομαρά. Η κατηγορία είχε 23 συμμετοχές, με 22 τερματίσαντες και ένα DNS.

Καρασακαλίδης

Στο Α’ σκέλος της SENIOR, τη νίκη πήρε -με διαφορά- ο Μάρκος Καρασακαλίδης με GASGAS. Δεύτερος ήταν ο Αδάμος Πράσσος με Honda, 1 λεπτό και 6 δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ήταν ο Αλέξανδρος Καρανάσης επίσης με Honda, 1 λεπτό και 17 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο. Εδώ είχαμε 16 συμμετοχές, με 15 τερματίσαντες και 1 DSQ.

Ταμβάκος

Στις χρονομετρημένες δοκιμές της MX85 νικητής ήταν ο Χρήστος Παναγιώτης Ταμβάκος με Yamaha. Δεύτερος τερμάτισε ο Χρήστος Μπάζιος με Husqvarna, σχεδόν δυο δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ήταν ο Σόλωνας Τριανταφυλλόπουλος με Yamaha, σχεδόν 9 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο. Η κατηγορία είχε 12 συμμετοχές, με 12 τερματίσαντες.

Φωτόπουλος

Τέλος, στο Α' Σκέλος της MX65 πρώτος ήταν ο Δημήτρης Φωτόπουλος με Yamaha, από οικογένεια αγωνιζομένων με συγκινητικές στιγμές στον τερματισμό με τον πατέρα και τον παππού του. Δεύτερος ήταν ο Κωνσταντίνος Τρακάδας 18,4 δευτερόλεπτα πιο πίσω, και τρίτος ο Γιώργος Τσαλίκης με Yamaha, 28,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο.  Η κατηγορία είχε 13 συμμετοχές, 12 τερματίσαντες και ένα DSQ.

Για τα αναλυτικά αποτελέσματα, δείτε ΕΔΩ.

Ετικέτες

Triumph: Με Jordon Smith και Austin Forkner κατεβαίνει το AMA Supercross το 2026

H Triumph Factory Racing μπαίνει στα 450 AMA Supercross με Jordon Smith και Austin Forkner
Triumph 450SX
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/12/2025

Η βρετανική εταιρεία ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην off-road ιστορία της, μπαίνοντας για πρώτη φορά στην κατηγορία των 450 κυβικών, στο Supercross με τον Smith να επιστρέφει μετά από τραυματισμό και τον Forkner να αναλαμβάνει δράση από τον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Anaheim.

Η Triumph Factory Racing επιβεβαίωσε επίσημα τη συμμετοχή της στο πρωτάθλημα AMA Supercross 450SX του 2026, σηματοδοτώντας το ντεμπούτο της στην κατηγορίας. Την προσπάθεια θα αναλάβουν οι Jordon Smith και Austin Forkner, με την ομάδα να παρατάσσει για πρώτη φορά στην ιστορία της την TF 450-X στην κορυφαία κατηγορία του Supercross. Η σεζόν ξεκινά στις 10 Ιανουαρίου 2026 στο Anaheim, στην Καλιφόρνια.

Triumph 450SX

Ο Jordon Smith, μετά από μια ιδιαίτερα θετική πρώτη χρονιά με την Triumph Factory Racing το 2025, που περιλάμβανε και την πρώτη νίκη στα 250SX για την Triumph, ετοιμαζόταν να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του, ανεβαίνοντας στην κατηγορία 450SX. Ωστόσο, ένας τραυματισμός στον ώμο που υπέστη στον τελευταίο γύρο του SMX, και η επακόλουθη χειρουργική επέμβαση, καθυστέρησαν το ντεμπούτο του με την TF 450-X. Ο 30χρονος Αμερικανός αναμένεται να επιστρέψει στη δράση από τον έβδομο γύρο του πρωταθλήματος, στο Arlington του Τέξας, μόλις ολοκληρωθεί η αποθεραπεία του και βρεθεί σε αγωνιστική φόρμα.

Triumph 450SX

Στο μεταξύ, τη σεζόν θα αναλάβει να ξεκινήσει ο Austin Forkner στο 450SX. Ο αναβάτης από το Missouri πέρασε αρκετές ημέρες δοκιμών με την TF 450-X, αποκτώντας εμπειρία ενόψει ενός πιθανού μελλοντικού περάσματος στη μεγάλη κατηγορία. Η άμεση προσαρμογή του στη μοτοσυκλέτα των 450 κυβικών οδήγησε την ομάδα στην απόφαση να τον παρατάξει στους πρώτους έξι αγώνες του πρωταθλήματος. Το πλάνο προβλέπει ότι ο Forkner θα επιστρέψει στη συνέχεια στην TF 250-X για να αγωνιστεί στο 250SX East, παράλληλα με την επιστροφή του Smith στο 450SX.

Η συμμετοχή των Smith και Forkner στο AMA 450SX αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό ορόσημο για την Triumph, στον τρίτο μόλις χρόνο παρουσίας της στην off-road αγωνιστική σκηνή. Παράλληλα, ο Mikkel Haarup θα αγωνιστεί το 2026 με την TF 450-X στο πρωτάθλημα Pro Motocross, που ξεκινά τον Μάιο. Ο Δανός ολοκλήρωσε τη σεζόν 2025 έκτος στη γενική της κατηγορίας 250, παρά το γεγονός ότι έχασε δύο γύρους. Το καλοκαίρι του 2026, εκτός από τους αγώνες, θα συμβάλει ενεργά και στην εξέλιξη της 450, ενόψει της επιστροφής του στο MXGP το 2027.

Το ρόστερ της Triumph Factory Racing συμπληρώνει ο Jalek Swoll, ο οποίος επίσης επιστρέφει από τραυματισμό με στόχο μια δυναμική παρουσία στο 250SX East. Ο αναβάτης από την Florida έχει δείξει σημαντική ταχύτητα τα τελευταία δύο χρόνια με την TF 250-X, κατακτώντας μεταξύ άλλων και το πρώτο βάθρο της Triumph στο Pro Motocross, και δηλώνει έτοιμος να διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο με την έναρξη των αγώνων στα τέλη Φεβρουαρίου.

Triumph 450SX

O Jordon Smith δήλωσε πραγματικά ενθουσιασμένος που ανεβαίνει στην κατηγορία 450 αγωνιζόμενος με την Triumph Factory Racing την επόμενη χρονιά, “Νιώθω ότι ολοκλήρωσα τον κύκλο μου στα 250, είχα πολλά καλά αποτελέσματα και πιστεύω ότι μπορώ να μεταφέρω αυτή την απόδοση και στο 450. Ανυπομονώ να δουλέψω με την ομάδα για την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας και να κάνω καλούς αγώνες. Δυστυχώς, η πτώση που είχα στην προπόνηση στο Las Vegas, όπου εξάρθρωσα τον ώμο μου, οδήγησε σε χειρουργείο για αποκατάσταση. Δουλεύουμε καθημερινά στην αποθεραπεία και όλα πηγαίνουν καλά, αλλά η επιστροφή στους αγώνες δεν θα γίνει πριν το Arlington. Είναι σίγουρα απογοητευτικό να μην είμαι εκεί από την αρχή της σεζόν, ειδικά σε μια τόσο σημαντική στιγμή για την Triumph και για το επόμενο κεφάλαιο της καριέρας μου, αλλά ανυπομονώ να επιστρέψω και να βρεθώ ξανά πάνω στην TF 450-X”.

Triumph 450SX


Εξίσου ενθουσιασμένος δήλωσε και ο Austin Forkner για την ευκαιρία να αγωνιστώ στο 450SX στην αρχή της σεζόν 2026, “Είτε λειτουργήσει ως ένα είδος προετοιμασίας για το 250SX East, είτε εξελιχθεί σε κάτι μεγαλύτερο, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία. Θέλω να δω πού βρίσκομαι απέναντι στους αναβάτες των 450 και έχω περάσει αρκετό χρόνο πάνω στη μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα τις τελευταίες εβδομάδες. Μέχρι στιγμής όλα πηγαίνουν πολύ καλά. Νομίζω ότι το στυλ μου ταιριάζει στο 450 και ανυπομονώ για τον πρώτο αγώνα στο Anaheim”.

Ο γενικός διευθυντής της Triumph Racing America, Jeremy Coker, ανέφερε, “Είναι συναρπαστικό για την Triumph να κάνει το βήμα στο 450SX το 2026 και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που μπαίνουμε στην κατηγορία με τον Jordon και τον Austin πάνω στην TF 450-X. Το αρχικό μας πλάνο ήταν να αγωνιστούμε με τον Jordon από την αρχή και γνωρίζουμε πόσο σκληρά δούλεψε στην προετοιμασία. Δυστυχώς, ο τραυματισμός του δεν του επέτρεψε να ξεκινήσει τη σεζόν, και πλέον όλη του η προσοχή είναι στραμμένη στην επιστροφή του το συντομότερο δυνατό. Θέλαμε όμως να διατηρήσουμε τα σχέδιά μας για το 450, και αφού είδαμε τον Austin στις δοκιμές, είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που άρπαξε αυτή την ευκαιρία. Έχουμε δουλέψει πολύ σκληρά στην εξέλιξη της εργοστασιακής μοτοσυκλέτας και, παρότι ο Austin δεν είχε πολύ χρόνο προετοιμασίας, ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε και να κάνουμε βήματα προόδου εβδομάδα με την εβδομάδα, μέχρι να επιστρέψει και ο Jordon”.