Aprilia Tuono 660: Το δεύτερο "χτύπημα"!

Ετοιμάζεται πλατφόρμα με τον δικύλινδρο εν σειρά
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/11/2019

Η πρωτότυπη supersport μοτοσυκλέτα της Aprilia, το RS 660, έκανε το ντεμπούτο του πέρσι στην EICMA και ήταν μια απ’ τις σημαντικότερες παρουσίες της έκθεσης. Για τη δημιουργία του κινητήρα του, η Aprilia βασίστηκε σε αυτόν των RSV4 και Tuono 1100, καταργώντας ουσιαστικά τους πίσω κυλίνδρους και αυξάνοντας τη διαδρομή των εμβόλων ώστε ο κυβισμός να βρεθεί κοντά στα 660 κυβικά.

Την ώρα που η Aprilia έδωσε στη δημοσιότητα το teaser video για την επίσημη παρουσίαση του RS 660 παραγωγής στη φετινή EICMA, ένα γυμνό πρωτότυπο βασισμένο σε αυτό φωτογραφήθηκε σε δοκιμές μέσα στην Imola. Ουσιαστικά, η Aprilia έχει αρχίσει να υλοποιεί τα σχέδιά της -τη δημιουργία μιας ολόκληρης σειράς μοτοσυκλετών βασισμένη στον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα της- και η naked μοτοσυκλέτα της δεν είναι άλλη, απ’ το αναμενόμενο Tuono 660.

Η φωτογραφία, αν και δεν είναι ιδιαίτερα “καθαρή”, μας προσφέρει αρκετές πληροφορίες και όπως μπορούμε να δούμε τα RS 660 και Tuono 660 θα έχουν πολλά κοινά στοιχεία, όπως τις ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες, το ανεστραμμένο πιρούνι και το θηριώδες ψαλίδι. Ωστόσο παρατηρούνται και ορισμένες διαφορές μεταξύ των δύο πρωτότυπων, που μπορεί να μην υπάρχουν στα μοντέλα παραγωγής. Το πλαίσιο του concept RS 660 και το πλαίσιο του πρωτότυπου Tuono έχουν διαφορετικά σημεία έδρασης του κινητήρα. Αισθητικά το Tuono 660 θα βασιστεί στο  σχεδιασμό του 1100, όμως η μοτοσυκλέτα που φωτογραφήθηκε βρίσκεται στα αρχικά στάδια της εξέλιξής του κι έτσι δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά αν θα διαθέτει το μπικίνι φαιρίνγκ του Tuono 1100 ή θα έχει κάποιο άλλο, ενώ το υποπλαίσιο δείχνει να μην έχει τόσο μεγάλη κλίση προς τα πάνω κι έτσι δεν θα προσφέρει μια τόσο υπερυψωμένη θέση για το συνεπιβάτη, όπως συμβαίνει με το κορυφαίο naked της Aprilia.

Το αν θα το παρουσιάσει η Aprilia ως concept στην επικείμενη EICMA θα το μάθουμε την ερχόμενη βδομάδα, όπου το ΜΟΤΟ θα βρίσκεται εκεί και θα σας μεταφέρει όλες τις εξελίξεις. Το πιθανότερο σενάριο πάντως είναι να δούμε το Tuono 660 να βγαίνει απ’ τη γραμμή παραγωγής το 2021. Ο όμιλος Piaggio φαίνεται πως έχει πάρει πολύ ζεστά το θέμα επέκτασης της γκάμας της Aprilia μέσω του νέου δικύλινδρου κινητήρα. Αυτό που περιμένουμε να δούμε, είναι αν η Aprilia θα δημιουργήσει κι άλλα μοντέλα με αυτόν τον κινητήρα, όπως μια adventure ή μια supermotard που θα αποτελεί τη μικρότερη πρόταση του Dorsoduro 900.

Ετικέτες

Και τώρα σούζα για όλους – Με το πάτημα ενός κουμπιού [VIDEO]

Ένα ηλεκτρικό mini-bike που χρησιμοποιεί προηγμένα ηλεκτρονικά αποκλειστικά για… τρέλα
Wheelie Fun Bike
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/8/2025

Ηλεκτρονικά συνήθως σημαίνουν ασφάλεια. Αλλά τι γίνεται όταν η τεχνολογία εστιάζει στη διασκέδαση; Η Wheelie Fun Bike, από μια startup εταιρεία, την “The Float Life” στο Sacramento της Califonia, σου επιτρέπει να κάνεις ατελείωτες σούζες με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς να χρειάζεται καν να ξέρεις πώς.

Η TFL, γνωστή για το OneWheel μονόκυκλο, παρουσιάζει μια μίνι ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που πρώτη φορά δίνει σε οποιονδήποτε τη δυνατότητα να σηκώσει και να κρατήσει σούζα απλά πατώντας ένα κουμπί. Η τελική έκδοση δεν θα έχει φώτα, κανένα όργανο και καθόλου περιττά μέρη: μόνο πλαίσιο/ψαλίδι με αναρτήσεις, μοτέρ, μπαταρία, ηλεκτρονικά, τιμόνι, σέλα και δυο μικρές 6" ρόδες με φρένο.

Η καρδιά του συστήματος είναι η ίδια αυτο-ισορροπούμενη τεχνολογία του πατινιού OneWheel, με IMU που ρυθμίζει αυτόματα ροπή και ταχύτητα για να διατηρεί το σημείο ισορροπίας. Δύο λειτουργίες κάνουν όλη τη δουλειά: το “Push to Wheelie”, που ανυψώνει αυτόματα τον εμπρός τροχό σε σούζα με το πάτημα ενός κουμπιού, και το “Digital Wheelie Bar”, που θέτεις τη μέγιστη γωνία που επιθυμείς για την σούζα, ώστε να προπονηθείς μόνος σου, ενώ αυτό σε εμποδίζει να περάσεις πέρα από εκεί άρα και να “φας καπάκι”.

Wheelie Fun Bike

Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στο κέντρο του πίσω τροχού και αποδίδει 5 kW, άφθονη ροπή και υποστηρίζει αναγεννητική πέδηση. Η μπαταρία 72V, 10Ah, 720Wh δίνει αυτονομία πάνω από 48 km και τελική 56 km/h, με μελλοντική επιλογή 20Ah για διπλάσια αυτονομία.

Wheelie Fun Bike

Η εμφάνιση θυμίζει ελαφρώς το Honda Ruckus με το “κενό” σωληνωτό πλαίσιο και τους μικρούς τροχούς, ενώ διαθέτει ανάρτηση εμπρός-πίσω. Υπάρχει μόνο μπροστινό δισκόφρενο – το πίσω δουλεύει μέσω του μοτέρ.

Wheelie Fun Bike

Μια εφαρμογή για κινητό λειτουργεί ως ψηφιακό ταμπλό, δείχνοντας επιλεγμένο riding mode, ταχύτητα, φόρτιση, αυτονομία και ρυθμίσεις, ενώ επιτρέπει παραμετροποίηση της απόκρισης του γκαζιού και της δύναμης πέδησης αλλά και την μέγιστη επιτρεπόμενη γωνία σούζας.

Wheelie Fun Bike

Το Wheelie Fun Bike δεν είναι για τον δρόμο καθώς δεν έχει έγκριση τύπου, φώτα ή πινακίδες. Είναι 100% για διασκέδαση σε πίστα ή ιδιωτικό χώρο. Κατασκευάζεται στις ΗΠΑ και διατίθεται για προπαραγγελία στα περίπου €2.600.

Wheelie Fun Bike

Μπορεί να μην πας ποτέ δουλειά με αυτήν, αλλά για να κάνεις σούζες σαν επαγγελματίας stunt rider με ασφάλεια, είναι το απόλυτο παιχνίδι ενηλίκων.

Wheelie Fun Bike