Brabus 1300 R Limited Edition: Παρουσιάστηκε επίσημα

Το προϊόν της συνεργασίας μεταξύ Brabus και KTM
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

11/2/2022

Μόλις πριν από λίγο η Brabus παρουσίασε επίσημα το 1300 R, μια μοτοσυκλέτα που σύμφωνα με την εταιρεία "έχει καρδιά επαναστάτη και ψυχή ευγενούς"!

Η φημολογία και οι πρώτες πληροφορίες για το συγκεκριμένο μοντέλο είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν από τα τέλη της περασμένης χρονιάς, όταν διέρρευσαν τα έγγραφα που είχε καταθέσει ο γερμανικός βελτιωτικός οίκος για την έγκριση τύπου. Τον περασμένο μήνα είχε εντοπιστεί το πρωτότυπο στην τελική του μορφή να κάνει δοκιμές στο δρόμο, με πολλούς να κάνουν λόγο λανθασμένα για μια νέα έκδοση του Husqvarna Vitpilen, αλλά στην πραγματικότητα ήταν το Brabus 1300 R.

Στο δελτίο τύπου που συνοδεύει την παρουσίαση η Brabus –με έδρα στην Ruhr της Γερμανίας και έτος ίδρυσης το 1977- κάνει λόγο για μια νέα σημαντική συνεργασία ανάμεσα σε δύο κορυφαίες εταιρείες στο χώρο τους (Brabus και KTM), με αποτέλεσμα την δημιουργία της πρώτης μοτοσυκλέτας που φέρει το όνομα της Brabus. Ο γερμανικός βελτιωτικός οίκος εξειδικεύεται στην δημιουργία supercars, ενώ έχει επεκταθεί και στον τομέα της θάλασσας με την δημιουργία μιας σειράς πολυτελών σκαφών.

Το άρτι αφιχθέν Brabus 1300 R συμβαδίζει με τα στάνταρ της εταιρείας διαθέτοντας χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας και εκλεπτυσμένου σχεδιασμού. Όπως είπαμε, είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που κατασκευάζει η Brabus, επιλέγοντας την κατηγορία των μεγάλων naked γι' αυτή την παρθενική της προσπάθεια. Η εξέλιξη έγινε με γνώμονα την έντονη προβολή της ταυτότητας των δύο εργοστασίων, "παντρεύοντας" τα καλύτερα στοιχεία από τους δύο κόσμους.

Βασικά συστατικά του "Black & Bold" σχεδιασμού του Brabus 1300 R –το οποίο θα παράγεται σε δύο χρωματικούς συνδυασμούς- είναι οι μονομπλόκ ζάντες "Ζ" της Brabus, το "κοστούμι" από ανθρακόνημα και η custom σέλα η οποία έχει σχεδιαστεί από τους ειδικούς για το εσωτερικό των αυτοκινήτων της Brabus, έτσι ώστε να τονίζεται ο μοναδικός και σπορ χαρακτήρας του και να διασφαλίζεται, όπως λέει η Brabus, ο παράγοντας "ουάου" του ενός δευτερολέπτου!

Οι ειδικοί και από τα δύο εργοστάσια επέλεξαν ως βάση το KTM 1290 SuperDuke R Evo με δεδομένο πως η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία, ιδανική εργονομία και διαθέτει ένα θηριώδη V-2 1.301cc που αποδίδει 180 ίππους στις 9.500 στροφές και 14,2 κιλά ροπής στις 8.000 στροφές αντίστοιχα. Πάνω σε αυτή τη βάση τοποθέτησαν τις σφυρήλατες μονομπλόκ ζάντες με τα εννέα μπράτσα, τις ανθρακονημάτινες εισαγωγές του αέρα, έναν ιδιαίτερο σε σχεδίαση προβολέα και την σέλα που αναφέραμε παραπάνω η οποία είναι και θερμαινόμενη, όλα εμπνευσμένα από την εμπειρία της Brabus στην κατασκευή supercars. Οι δύο χρωματικοί συνδυασμοί είναι οι "Magma Red" και "Signature Black", με 77 μόλις κομμάτια από την κάθε μία να κατασκευάζονται ως έκδοση περιορισμένης παραγωγής, με το νούμερο "77" να συμβολίζει το έτος που ιδρύθηκε η Brabus.

Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας, το 1300 R διαθέτει τις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις WP APEX, με έξι διαφορετικά modes λειτουργίας (Comfort, Street, Sport, Track, Advanced και Auto).

Παρακάτω ακολουθεί η λίστα με τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Brabus 1300 R:

  • Αριθμημένα μοντέλα που υπογραμμίζουν την περιορισμένη παραγωγή
  • Brabus σφυρήλατες μονομπλόκ Ζ τροχοί με 9 μπράτσα
  • Brabus slip-on διπλή εξάτμιση
  • Brabus custom σέλα θερμαινόμενη
  • Γραφικό animation Brabus στα όργανα κατά την εκκίνηση
  • Πίνακας οργάνων στα χρώματα της Brabus
  • Μαύρο πλαίσιο ειδικά σχεδιασμένο για την μοτοσυκλέτα
  • Brabus εισαγωγές αέρα
  • Brabus μάσκα προβολέα
  • Brabus carbon καρίνα
  • Brabus πάνω πλάκα μηχανουργικά κατεργασμένη σε CNC
  • Ρυθμιζόμενες μανέτες φρένου/συμπλέκτη μηχανουργικά κατεργασμένες σε CNC της Brabus
  • Ρυθμιζόμενα μαρσπιέ μηχανουργικά κατεργασμένα σε CNC της Brabus
  • Brabus Τάπες ρεζερβουάρ και δοχείου λαδιού μηχανουργικά κατεργασμένες σε CNC
  • Κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη Brabus
  • Τιμόνι και καθρέφτες της Brabus
  • Carbon κάλυμμα κάτω από τη σέλα και βάση πινακίδας
  • LED φλας με ενσωματωμένα τα στοπ
  • Ημι-ενεργητικές αναρτήσεις WP APEX
  • Σταμπιλιζατέρ WP APEX PRO 7117
  • Πέντε riding modes (Street, Sport, Rain, Performance, Track)
  • Θερμαινόμενα γκριπ
  • Μπαταρία ιόντων λιθίου
  • Ανθρακονημάτινα εξαρτήματα

Το Brabus 1300 R θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά μέσα από την σελίδα προπαραγγελιών της KTM www.ktm.com, και οι προπαραγγελίες θα ξεκινήσουν στις 14 Φεβρουαρίου στις 16:00 ώρα Ελλάδος.

Το άρθρο συνοδεύεται από gallery με πλούσιο φωτογραφικό υλικό του Brabus 1300 R

Honda CB1000F σε Bol d’Or 2 custom εκδοχή από την ιαπωνική Plot [VIDEO]

Με μεγάλο φαίρινγκ εποχής, συμβατικό πιρούνι, και το φτερό στο ρεζερβουάρ
Honda Bol D'Or 2
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/11/2025

Με την παρουσίαση του νέου CB1000F, η Honda έδωσε την ευκαιρία σε βελτιωτές και οίκους αξεσουάρ της Ιαπωνίας να παρουσιάσουν τις απόψεις τους πάνω στο customizing της μοτοσυκλέτας, με στόχο το μεγαλύτερο εύρος αξεσουάρ για τους αγοραστές. Μια από τις πιο εντυπωσιακές εκδοχές ήταν εκείνη της εταιρείας αξεσουάρ Plot, που προσάρμοσε στη μοτοσυκλέτα ένα φαίρινγκ εποχής, αντικαθιστώντας παράλληλα το ανεστραμμένο πιρούνι με συμβατικό και ολοκληρώνοντας την πρότασή της με δεκάδες αξεσουάρ.

Στο site της Plot η εταιρεία διεξάγει ψηφοφορία για να δει ποιες από τις μετατροπές της είναι δημοφιλείς, ώστε να παρουσιάσει ένα έτοιμο κιτ για τους αγοραστές του CB1000F, αλλά και να βγάλει στην παραγωγή και μεμονωμένα τα εξαρτήματα της πρότασής της.

Το custom CB1000F της Plot αναβιώνει το Bol D’Or της δεκαετίας του 1980, με το μεγάλο μισό φαίρινγκ, την κόκκινη-λευκή βαφή, και το χρυσό φτερό της Honda στο ρεζερβουάρ, κάνοντας και μια σημαντική αλλαγή στα δομικά χαρακτηριστικά της νέας μοτοσυκλέτας με την αντικατάσταση του ανεστραμμένου πιρουνιού με ένα συμβατικό της Ohlins.

Honda Bol D'Or 2

Για να δημιουργήσει η Plot το νέο φαίρινγκ χρησιμοποίησε ζελατίνα από… Integra την οποία κατόπιν τροποποίησε, ενώ εντύπωση προκαλούν και οι καθρέπτες εποχής, ίδιοι με του παλαιότερου Bol D’Or.

Honda Bol D'Or 2

Στο νέο Bol D’Or ο Ιάπωνας βελτιωτής προσπαθεί να κρατήσει ισορροπίες μεταξύ παράδοσης και σύγχρονης τεχνολογίας, μην φτάνοντας στα άκρα, αφού διατηρούνται πλαίσιο, υποπλαίσιο και τροχοί (που όμως πλέον είναι χρυσοί), ενώ βελτιώνονται και τα φρένα. Εν μέρει τα καταφέρνει, από την άλλη πιστεύουμε πως θα μπορούσαν να είχαν βάλει βαθύτερα το νυστέρι.

Honda Bol D'Or 2

Νέα είναι η εξάτμιση της Akrapovic, με carbon οβάλ τελικό που βρίσκεται πιο ψηλά από ότι θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας, ενώ διατηρούνται τα σύγχρονα LED φλας -θα θέλαμε να βλέπαμε αντικατάστασή τους με μεγάλα παραδοσιακά πορτοκαλί φλας εποχής.

Honda Bol D'Or 2

Διατηρείται όμως και ο σύγχρονος προβολέας, αντί για να αντικατασταθεί με κάποιον παραδοσιακότερο στρογγυλό ή τετράγωνο, διατηρείται και η ορθογώνια TFT οθόνη οργάνων που δεν ταιριάζει με το κλασικό ύφος. Χάθηκαν δυο στρογγυλά αναλογικά όργανα ή ζητάμε πολλά;

Honda Bol D'Or 2

Νέα είναι τα μαρσπιέ της Baby Face x Proto, νέο και το σύστημα της Brembo στα φρένα (δαγκάνες, σωληνάκια, τρόμπες κλπ.), νέο και το φτερό που πιάνει στο συμβατικό πιρούνι. 

Η λευκή και κόκκινη βαφή στο φαίρινγκ, το ρεζερβουάρ, το φτερό, τα πλαϊνά καλύμματα και την ουρά αποτελεί δημιουργία της Tonnappu Paintworks, η οποία δεν παρέλειψε να προσθέσει και το χρυσό φτερό της Honda στο ρεζερβουάρ.

Honda Bol D'Or 2

Νέο είναι το τιμόνι Effex Easy Fit Bar Plus με έμφαση στην άνεση της βόλτας.

Honda Bol D'Or 2

Νέες είναι οι μανέτες, ενώ πάνω από την οθόνη οργάνων βρίσκονται δυο μικρές στρογγυλές οθόνες που προβάλλουν οδηγίες πλοήγησης μέσω του συστήματος Beeline Moto 2.

Honda Bol D'Or 2

Η σέλα έχει λεπτύνει στα πλάγια για να διευκολύνει την πρόσβαση στα χαμηλά αναστήματα (Ασιάτες γαρ), ενώ το μοτίβο του καπιτονέ καλύμματος είναι πιστό στο παλαιό Bol D’Or.

Honda Bol D'Or 2

Στη μοτοσυκλέτα έχουν προσαρμοστεί μανιτάρια και προστατευτικά της Babyface, ενώ υπάρχει και παραδοσιακή κλειδαριά κράνους στο υποπλαίσιο από την ίδια εταιρεία!

Τέλος από την AFAM είναι η αλυσίδα κίνησης και τα γρανάζια.

Honda Bol D'Or 2

Μένει να δούμε τώρα κατά πόσο θα κυκλοφορήσει η Plot ένα έτοιμο κιτ μετατροπής για όσους θέλουν να προχωρήσουν σε customizing στο CB1000F τους, χωρίς να πειραματιστούν και να ξοδέψουν πολύ χρόνο -παρά μόνο χρήμα.

Ετικέτες