CFMOTO 1250NK - Έτοιμη να μπει στην παραγωγή η streetfighter ναυαρχίδα της!

Ο κινητήρας πιθανότατα θα είναι ο V2 των 1.279 κυβικών που εφοδιάζει και το 1250TR-G
motomagCFMOTO 1250NK – Έρχεται η ναυαρχίδα της εταιρείας
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

14/2/2024

Σύμφωνα με τις τελευταίες πατέντες που κατέθεσε, η CFMOTO είναι πολύ κοντά στο να φέρει στην παραγωγή το 1250NK, τον μεγαλύτερο αδελφό του 800NK, με τον κινητήρα να είναι πιθανότατα αυτός που είδαμε να χρησιμοποιεί και στο 1250TR-G, που με τη σειρά του αντλεί πολλά στοιχεία από τον V2 LC8 της KTM.

Από το 2017 η CFMOTO μας έχει παρουσιάσει το concept V.02 NK, το οποίο χαρακτηριζόταν από τον φουτουριστικό σχεδιασμό και τον πλούσιο εξοπλισμό που περιλάμβανε μονόμπρατσο ψαλίδι, κεραμικούς δίσκους με δαγκάνες της Brembo, αναρτήσεις της Ohlins μπροστά και πίσω, κ.α. Ο κινητήρας του ήταν από τότε V2 και βασιζόταν σε αυτόν που έχουμε δει σε μοντέλα της KTM, μιας και τότε οι Αυστριακοί βρίσκονταν στα πρώτα βήματα συνεργασίας με τη CFMOTO.

CFMOTO 1250NK – Έτοιμη να μπει στην παραγωγή η streetfighter ναυαρχίδα της

Λίγο αργότερα ήρθε στην παραγωγή το τουριστικό μοντέλο της CFMOTO, 1250TR-G, το οποίο κυκλοφορεί στην κινεζική αγορά από το 2020. Ο κινητήρας που είδαμε εκεί ήταν V2 1.279 κυβικών, ο οποίος αντλεί πολλά από τα στοιχεία του από τον αντίστοιχης διάταξης Lc8 της KTM στην προηγούμενη γενιά του, αυτή των 1.301 κυβικών. Πέρα από τον κυβισμό, όμως, έχει και σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές, με αποτέλεσμα η απόδοσή του να σταματά στους 140 ίππους, αρκετά χαμηλότερα από τους 180 ίππους που συναντάμε στα 1290 Super Duke R/EVO/GT.

Στις αρχές του 2023 η CFMOTO έφερε ξανά στο προσκήνιο το streetfighter μοντέλο της, καταθέτοντας πατέντες για την έλευσή του στην παραγωγή. Τώρα έρχονται να προστεθούν νέα σχέδια, τα οποία δείχνουν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια αρκετά σημαντικά εξαρτήματα, όπως το πλαίσιο, τα πλαστικά και η θέση του ψυγείου, που στο πρωτότυπο V.02 NK βρισκόταν κάτω από την σέλα. Η λεπτομέρεια που φαίνεται σε όλες τις εικόνες δείχνει ότι η CFMOTO βρίσκεται πολύ κοντά στο να βάλει σύντομα το 1250NK στην παραγωγή.

CFMOTO 1250NK – Έτοιμη να μπει στην παραγωγή η streetfighter ναυαρχίδα της

Όπως βλέπουμε το υβριδικό ατσάλινο χωροδικτύωμα/χυτό αλουμίνιο πλαίσιο έχει δώσει τη θέση του σε ένα συμβατικό ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, παρόμοιο με αυτό που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της CFMOTO. Τα κομμάτια αλουμινίου που είδαμε στα σημεία έδρασης του ψαλιδιού με το πλαίσιο στο πρωτότυπο μπορεί να παραμείνουν και στο μοντέλο παραγωγής, όμως θα έχουν καθαρά διακοσμητικό ρόλο, καθώς όπως βλέπουμε το ατσάλινο πλαίσιο φτάνει μέχρι εκεί. Το αφαιρούμενο υποπλαίσιο από την άλλη, φαίνεται ότι θα αποτελεί υβρίδιο ατσαλιού και χυτού αλουμινίου, το οποίο εντοπίζεται κάτω από την σέλα του συνεπιβάτη.

CFMOTO 1250NK – Έτοιμη να μπει στην παραγωγή η streetfighter ναυαρχίδα της

Τα σχέδια ξεκαθαρίζουν και τον σχεδιασμό του συστήματος ψύξης του μοντέλου παραγωγής, όπως και το πού θα βρίσκεται το ψυγείο. Όπως βλέπουμε, ο πρωτότυπος σχεδιασμός κάτω από τη σέλα έχει φύγει, με το κυρτό ψυγείο να τοποθετείται στη συμβατική του θέση, μπροστά από τον κινητήρα. Οι δύο ανεμιστήρες βρίσκονται χαμηλά, με τα σχέδια να δείχνουν ότι θα κατευθύνουν τον καυτό αέρα στους αεραγωγούς που βρίσκονται από πίσω τους, σε μία προσπάθεια να τον απομακρύνουν από τα πόδια του αναβάτη.

Αυτό, όμως, που βλέπουμε ότι παραμένει στα σχέδια για το μοντέλο παραγωγής είναι το μονόμπρατσο ψαλίδι, αν και το τεράστιο τελικό της εξάτμισης στα δεξιά χαλάει κάπως την εμφάνιση του πίσω μέρους. Οι νέες πατέντες δείχνουν λεπτομερώς και τον πίσω τροχό, όπου φαίνεται ο κεντρικά τοποθετημένος ρυθμιστής για την αλυσίδα, όπου περιλαμβάνεται και η δαγκάνα Brembo για το πίσω δισκόφρενο.

CFMOTO 1250NK – Έτοιμη να μπει στην παραγωγή η streetfighter ναυαρχίδα της

Τα σχέδια δεν αφήνουν απέξω ούτε και τα πλαστικά, δίνοντάς μία λεπτομερέστατη εικόνα για το τι να περιμένουμε στο μοντέλο παραγωγής. Τα λιγοστά πλαστικά του streetfighter μοντέλου αποτελείται από έξι ξεχωριστά τμήματα, τα οποία καλύπτουν το ρεζερβουάρ και το φιλτροκούτι, ενώ οι αεραγωγοί δεξιά και αριστερά προσδίδουν μεγαλύτερο όγκο στο πάνω μέρος της μοτοσυκλέτας.

Αυτή τη στιγμή η γυμνή οικογένεια της CFMOTO περιλαμβάνει μοντέλα στα 300, 450, 650 και 800 κυβικά, ενώ όπως μας έδειξε στην EICMA 2023 σύντομα θα έρθει και το εισαγωγικό μοντέλο των 125 κυβικών για την Α1 κατηγορία. Το επόμενο λογικό βήμα για μία εταιρεία που θέλει να έχει παρουσία σε όλες τις κατηγορίες είναι η εμφάνιση ενός μοντέλου-ναυαρχίδα, όπως αυτό που βλέπουμε στα εν λόγω σχέδια. Με την ζήτηση για σπορ μοτοσυκλέτες να αυξάνεται διαρκώς στην Κίνα, η οποία γνωρίζει σημαντική οικονομική ανάπτυξη, δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε και μία έκδοση με φαίρινγκ και τον ίδιο κινητήρα, η οποία θα εντάσσεται στην οικογένεια των SR.

Ετικέτες

BMW R 1300 RT 2025 - Χωρίς μανέτα συμπλέκτη και με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα τμήματα φαίρνγκ

Με τον κινητήρα των 1.300 κ.εκ. που είδαμε στα νέα GS, απόδοσης 145 ίππων
BMW R 1300 RT
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

19/7/2024

Το R 1300 RT του 2025 είναι το τρίτο μοντέλο των Βαυαρών που φέρει τον νέο κινητήρα που είδαμε στα GS & GS Adventure, με 1.300 κ.εκ., 145 hp / 7.750 rpm και 15,2 kgm / 6.500 rpm.

Πέρα από τον νέο κινητήρα, το Touring μοντέλο της BMW έρχεται με νέο και πιο αιχμηρό design από το προηγούμενο μοντέλο (R 1250 RT), ενώ γίνεται το δεύτερο μοντέλο παραγωγής μετά το Moto Guzzi V100 Mandello που φέρει τμήματα του φαίρινγκ που ρυθμίζονται ηλεκτρικά. Η συγκεκριμένη πατέντα είχε κατατεθεί εδώ και πολύ καιρό από την BMW, ενώ τότε στο διάγραμμα φαινόταν να τη φέρει το R 1300 GS.

Στις “κατασκοπευτικές” φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, φαίνονται τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα φτεράκια στο μπροστινό μέρος του φαίρινγκ, ενώ φαίνεται και ο μηχανισμός που τα κινεί.

BMW R 1300 RT

Τα συγκεκριμένα τμήματα του φαίρινγκ βοηθούν στην προστασία από τον αέρα ανάλογα την ταχύτητα, και δεν κάνουν τη δουλειά που κάνουν τα ακίνητα “φτεράκια” στις σπορ μοτοσυκλέτες.

BMW R 1300 RT

Μπροστά η μοτοσυκλέτα φέρει ραντάρ για το σύστημα Adaptive Cruise Control, όπως έφερε και το προηγούμενο μοντέλο. Νέος είναι ο προβολέας, μικρότερος από πριν, στο design που επιτάσσει η εποχή, με έναν μικρό σε διαστάσεις LED λαμπτήρα στο κέντρο, cornering lights και δυο μικρά DRL LED οριζόντια φώτα εκατέρωθεν του κεντρικού σώματος. Τα μπροστινά φλας είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες.

BMW R 1300 RT

Πριν λίγους μήνες η BMW είχε παρουσιάσει το νέο σύστημα αυτόματης μετάδοσης ASA, το οποίο είδαμε κατόπιν για πρώτη φορά να εφαρμόζεται στο R 1300 GS Adventure, με την BMW να αναφέρει πως οι πελάτες του R 1300 GS μπορούν και αυτοί να επιλέγουν τη μοτοσυκλέτα με το συγκεκριμένο σύστημα που καταργεί τη μανέτα του συμπλέκτη.

Τώρα, το ASA βρίσκεται εφαρμογή και σε τρίτο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, ενώ πιστεύουμε πως το R 1300 RT θα διατίθεται και σε έκδοση με manual κιβώτιο. Θυμίζουμε πως με το ASA ο αναβάτης ανεβάζει και κατεβάζει ταχύτητες με τον λεβιέ στο πόδι, ή αφήνει τη μοτοσυκλέτα να ανεβοκατεβάζει μόνη της σχέσεις.

BMW R 1300 RT

Ενισχυμένο είναι το πλαίσιο, για να μπορεί να αντέξει ακόμα μεγαλύτερα φορτία αποσκευών, όπως έγινε και στα υπόλοιπα 1300άρια μοντέλα. Ακόμα δεν γνωρίζουμε αν το πλαίσιο θα ακολουθήσει την υβριδική σχεδίαση των GS, με ατσάλινο τμήμα μπροστά και αλουμινένιο πίσω.

Το Telelever μπροστά διαθέτει νέο design, όπως και στο R 1300 GS για βελτιωμένη ακρίβεια στο τιμόνι.

BMW R 1300 RT

Όσον αφορά στον εξοπλισμό του τουριστικού θηρίου της BMW, αυτός θα περιλαμβάνει ραντάρ εμπρός-πίσω, θερμαινόμενα γκριπ και σέλες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ηχοσύστημα και μια μεγάλη ψηφιακή και έγχρωμη TFT οθόνη με πλήρη συνδεσιμότητα. Φυσικά αναμένουμε η μοτοσυκλέτα να έχει και μια υπερπλήρη σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων με cornering χαρακτηριστικά.

Ετικέτες