To Harley Davidson Pan America έρχεται τον Φεβρουάριο!

Μπαίνει στην παραγωγή
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/12/2020

Έχουν περάσει σχεδόν τρία ολόκληρα χρόνια με το "σίριαλ" του Harley Davidson Pan America του πρώτου μεγάλου adventure που θα κατασκευάζει το εργοστάσιο του Milwaukee, με τον δικύλινδρο V κινητήρα των 1.250cc. Τώρα –και πιο συγκεκριμένα στις 22 Φεβρουαρίου του 2021- θα μπει στην παραγωγή.

Το πρώτο concept Pan America εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 2018 και από τότε έχουν συμβεί μια σειρά από γεγονότα, τα οποία επηρέασαν σημαντικά την εξέλιξη του project. Η Harley έδιωξε τον τότε CEO Matt Levatich και άλλαξε τελείως την "More Roads" στρατηγική του, με αποτέλεσμα πολλά από τα "εναλλακτικά" –για τα δεδομένα της εταιρείας- μοντέλα που είχαν ανακοινωθεί για το μέλλον, να κλειστούν στα συρτάρια των αρχείων. Παρ' όλα αυτά, το project για μία adventure μοτοσυκλέτα διασώθηκε, καθώς πέρα όλων των άλλων ήταν κι αυτό που βρισκόταν το περισσότερο διάστημα και το πιο προχωρημένο σε εξέλιξη στην "ατζέντα" του εργοστασίου, από όταν ανέλαβε ο νέος CEO, Jocjen Zeitz.

Μέχρι στιγμής λοιπόν, γνωρίζουμε ότι το Pan America θα έχει έναν υγρόψυκτο, δικύλινδρο V 60° κινητήρα, ο οποίος θα αποδίδει 145 ίππους και 12,4 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Από τα νούμερα και μόνο καταλαβαίνουμε ότι θα πρόκειται για έναν μεγάλο κινητήρα, ο οποίος θα διαθέτει μπόλικο ποσοστό ροπής στην χαμηλομεσαία μπάντα των στροφών. Το πλαίσιο θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα του ως ενεργό μέλος του με έδραση στις κεφαλές των κυλίνδρων, κάτι που θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα συμπεριφέρεται σε συνθήκες εκτός δρόμου οδήγησης. Η Harley πάντως ποστάρει διαρκώς φωτογραφίες στα social media με το Pan America Να βρίσκεται στον αέρα, θέλοντας ίσως έτσι να διαλύσει τις όποιες αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητά του στο χώμα.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί κάτι για το βάρος της μοτοσυκλέτας, ούτε και για το κόστος, δύο τομείς που πραγματικά ανυπομονούμε να δούμε αν θα καταφέρει να ξεφύγει η Harley Davidson από την συνηθισμένη τακτική της των… άνω άκρων. Υπομονή λοιπόν μέχρι τον Φεβρουάριο!

STRiX: Από τον στρατό στο Dakar με 90 ίππους και ροπή φορτηγού!

Ηλεκτρική enduro μοτοσυκλέτα που αποδίδει 90 ίππους και 99 kg.m ροπής
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

24/3/2026

Η STRiX είναι μία νέα εταιρεία που δημιουργήθηκε μόλις το 2023 και έχει ένα αρκετά αισιόδοξο πλάνο που περιλαμβάνει μία πολύ δυνατή ηλεκτρική enduro που αποδίδει 90 ίππους και θέλει να την τρέξει στο Dakar, αφού πρώτα μαζέψει το απαιτούμενο κεφάλαιο από δημόσια χρηματοδότηση.

Οι μεγάλες εταιρίες του χώρου έχτισαν ολόκληρη τη φήμη τους πάνω σε χωμάτινες μοτοσυκλέτες που μπορούσαν να αντέχουν τη σκληρή χρήση. Η απαραίτητη στους αγώνες αυτονομία και ανθεκτικότητα οδήγησε την εξέλιξη των μοτοσυκλετών καταλήγοντας και στους καθημερινούς μοτοσυκλετιστές.

STRiX

Πλέον και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες επιθυμούν κομμάτι της πίτας αυτής, με κυριότερο παράδειγμα αυτό της Stark Varg. Μία τέτοια περίπτωση είναι και η STRiX, μια νέα εταιρεία από τη Σλοβενία που εμφανίστηκε μόλις το 2023 και η πρώτη της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα enduro αναζητεί δημόσια χρηματοδότηση - η οποία βέβαια δεν φαίνεται να πηγαίνει αρκετά καλά, αφού έχουν συγκεντρωθεί μόλις 6.300 ευρώ από τα συνολικά 120.000 που είναι ο στόχος.

STRiX

Η ηλεκτρική enduro της STRiX αποδίδει περίπου 90 ίππους και απίστευτη ροπή που φτάνει τα 99 kg.m. Το βάρος της είναι 138 κιλά, η τελική της ταχύτητα 130 χλμ./ώρα και η αυτονομία της κυμαίνεται μεταξύ 40 και 80 χιλιομέτρων, αναλόγως πόσο βαρύ δεξί χέρι έχει ο αναβάτης. Βέβαια, η αυτονομία μπορεί και να διπλασιαστεί, καθώς διαθέτει και δεύτερη μπαταρία 6,2 kilowatt, οπότε αντί ο αναβάτης να περιμένει να φορτίσει η μπαταρία, βάζει τη δεύτερη και συνεχίζει.

STRiX

Ο στόχος της εταιρείας είναι η συμμετοχή στην κατηγορία Mission 1000 του Rally Dakar έως το 2027, κάτι που σίγουρα φαντάζει αρκετά αισιόδοξο, ενώ στα σχέδια της STRiX είναι και έκδοση για τον στρατό, ως απεικονίζεται στην παραπάνω φωτογραφία. Μένει να δούμε ποια από τα παραπάνω θα γίνουν πραγματικότητα.