To Harley Davidson Pan America έρχεται τον Φεβρουάριο!

Μπαίνει στην παραγωγή
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/12/2020

Έχουν περάσει σχεδόν τρία ολόκληρα χρόνια με το "σίριαλ" του Harley Davidson Pan America του πρώτου μεγάλου adventure που θα κατασκευάζει το εργοστάσιο του Milwaukee, με τον δικύλινδρο V κινητήρα των 1.250cc. Τώρα –και πιο συγκεκριμένα στις 22 Φεβρουαρίου του 2021- θα μπει στην παραγωγή.

Το πρώτο concept Pan America εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 2018 και από τότε έχουν συμβεί μια σειρά από γεγονότα, τα οποία επηρέασαν σημαντικά την εξέλιξη του project. Η Harley έδιωξε τον τότε CEO Matt Levatich και άλλαξε τελείως την "More Roads" στρατηγική του, με αποτέλεσμα πολλά από τα "εναλλακτικά" –για τα δεδομένα της εταιρείας- μοντέλα που είχαν ανακοινωθεί για το μέλλον, να κλειστούν στα συρτάρια των αρχείων. Παρ' όλα αυτά, το project για μία adventure μοτοσυκλέτα διασώθηκε, καθώς πέρα όλων των άλλων ήταν κι αυτό που βρισκόταν το περισσότερο διάστημα και το πιο προχωρημένο σε εξέλιξη στην "ατζέντα" του εργοστασίου, από όταν ανέλαβε ο νέος CEO, Jocjen Zeitz.

Μέχρι στιγμής λοιπόν, γνωρίζουμε ότι το Pan America θα έχει έναν υγρόψυκτο, δικύλινδρο V 60° κινητήρα, ο οποίος θα αποδίδει 145 ίππους και 12,4 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Από τα νούμερα και μόνο καταλαβαίνουμε ότι θα πρόκειται για έναν μεγάλο κινητήρα, ο οποίος θα διαθέτει μπόλικο ποσοστό ροπής στην χαμηλομεσαία μπάντα των στροφών. Το πλαίσιο θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα του ως ενεργό μέλος του με έδραση στις κεφαλές των κυλίνδρων, κάτι που θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα συμπεριφέρεται σε συνθήκες εκτός δρόμου οδήγησης. Η Harley πάντως ποστάρει διαρκώς φωτογραφίες στα social media με το Pan America Να βρίσκεται στον αέρα, θέλοντας ίσως έτσι να διαλύσει τις όποιες αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητά του στο χώμα.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί κάτι για το βάρος της μοτοσυκλέτας, ούτε και για το κόστος, δύο τομείς που πραγματικά ανυπομονούμε να δούμε αν θα καταφέρει να ξεφύγει η Harley Davidson από την συνηθισμένη τακτική της των… άνω άκρων. Υπομονή λοιπόν μέχρι τον Φεβρουάριο!

Honda: Έδειξε για πρώτη φορά τα CB400 Super Four και CBR400R Four σε έκθεση της Ιαπωνίας

Και τα δύο μοντέλα θα φέρουν τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη E-Clutch
honda
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/3/2026

Η Honda παρουσίασε στο κοινό για πρώτη φορά τις δύο νέες της τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες CB400 Super Four E-Clutch Concept και CBR400R Four E-Clutch Concept και όπως φαίνεται και από το όνομά τους και τα δύο μοντέλα θα φέρουν τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη E-Clutch.

Σας είχαμε ενημερώσει για την έλευση δύο νέων μοντέλων από την Honda και τα αποκαλυπτήρια έγιναν στην έκθεση μοτοσυκλέτας που ξεκίνησε σήμερα στην Osaka. To CB400 Super Four E-Clutch Concept συνοδεύτηκε από το σλόγκαν “Next Stage CB” και πρόκειται για μία γυμνή τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα που υιοθετεί την εμφάνιση της πρώτης CB400 Super Four του 1992.

CB400 SUPER FOUR

Το CBR400R Four E-Clutch Concept είναι μία τετρακύλινδρη Supersport με πιο μοντέρνα και επιθετική εμφάνιση.

400

Οι δύο μοτοσυκλέτες φέρουν εκτός από E-Clutch και ηλεκτρονική διαχείριση γκαζιού. Η ιαπωνική εταιρεία θα δείξει τα δύο νέα μοντέλα της και στις εκθέσεις του Tokyo (27 έως 29 Μαρτίου), όπως και στης Nagoya (από 10 ως 12 Απριλίου).

Μάλιστα η Honda έχει “καπαρώσει” τα ονόματα CB400 Super Four και CBR400R Four από πέρυσι στην Ιαπωνία, πριν καν αποκαλυφθούν τα ανάλογα μοντέλα των 500 κυβικών στην Κίνα. Για την Ευρώπη δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη κάτι και αναμένουμε να δούμε αν και πότε θα εισαχθούν οι νέες τετρακύλινδρες Honda.