Honda CBR750R - Πιο κοντά στην παραγωγή

Όπως δείχνουν έγγραφα της Honda
Honda CBR750R
Από το

motomag

12/9/2023

Σύμφωνα με έγγραφα που κατέθεσε, η Honda φαίνεται να δουλεύει πάνω σε ένα supersport μοντέλο, χρησιμοποιώντας τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των CB750 Hornet και XL750 Transalp, ώστε να ανταγωνιστεί τα Yamaha R7 και Aprilia RS 660 .

Όπως σας είχαμε γράψει, ο ιαπωνικός ειδικός τύπος είχε δημιουργήσει μία ψηφιακή CGI απεικόνιση του CBR750R, με βάσει εκ των έσω πληροφορίες για την έλευση του νέου μοντέλου στο κοντινό μέλλον. Τώρα, νέα σχέδια που κατέθεσε η Honda δείχνουν όντως μία έκδοση με φαίρινγκ, η οποία βασίζεται στο σύγχρονο δικύλινδρο εν σειρά των 755 κυβικών.

Όσον αφορά τώρα αυτά που βλέπουμε στο συγκεκριμένο σχέδιο που κατέθεσε η Honda, περιορίζονται κυρίως στο σχήμα του ρεζερβουάρ, το φιλτροκούτι και την διάταξη της καλωδίωσης πίσω από το τιμόνι. Στις εικόνες βλέπουμε ότι η μοτοσυκλέτα έχει clip-on, όπως και ένα μισό φαίρινγκ τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του πλαισίου. Στο κείμενο αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι είναι αφαιρούμενο από το πλαίσιο, χρησιμοποιώντας συνδέσμους, υποδηλώνοντας ότι η πατέντα δεν αφορά το ήδη υπάρχον γυμνό CB750 Hornet.

Πιθανότατα το έγγραφο αυτό δεν απεικονίζει την τελική μορφή της μοτοσυκλέτας. Ωστόσο, η σχετική αναφορά για το φιλτροκούτι, με τον επανασχεδιασμό της εισαγωγής τύπου “ram-air”, τα clip-on τα οποία είναι τοποθετημένα κάτω από την άνω τιμονόπλακα και το ρεζερβουάρ, το οποίο έχει χαμηλώσει και είναι πιο συμπαγές σε διαστάσεις, μας δείχνει ότι μιλάμε για μία μοτοσυκλέτα με πιο σπορ χαρακτηριστικά.

Honda CBR750R

Βάζοντας το σχέδιο πάνω σε μία εικόνα του Hornet βλέπουμε ότι τα δομικά στοιχεία του πλαισίου, της ανάρτησης και του κινητήρα είναι ίδια. Αυτό που βλέπουμε να διαφέρει αισθητά είναι η σέλα, η οποία δεν είναι δύο επιπέδων όπως στο Hornet, αλλά ενιαία. Κάτι τέτοιο μπορεί να έχει να κάνει με την απόφαση της Honda να κινηθεί στα πρότυπα της Kawasaki με τα ZX-6R και Ninja 650, καθώς πριν λίγο καιρό το CBR600RR ανανεώθηκε καλύπτοντας τις ιαπωνικές Reiwa 2, οι οποίες είναι αντίστοιχες με τις δικές μας Euro5 προδιαγραφές ρύπων.

Με τα CB750 Hornet και XL750 Transalp, η Honda μπήκε σε δύο κατηγορίες που τα τελευταία χρόνια δεν είχε κάποιον αντιπρόσωπο, στοχεύοντας στις αντίστοιχες προτάσεις των Yamaha, Aprilia και KTM. Η προσθήκη ενός CBR750R, τοποθετεί την Honda απέναντι στις Yamaha YZF-R7 και Aprilia RS660 -αλλά και απέναντι στο επερχόμενο Suzuki GSX-8R-, γι’ αυτό και αναμένεται να έχει ανταγωνιστική με αυτές τιμή. Ταυτόχρονα, το σχέδιο αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει την βάση για την δημιουργία πολλών ακόμη μοτοσυκλετών με πεδίο δράσης την άσφαλτο, όπως για παράδειγμα ένα αντίστοιχο μοντέλο του Tracer 7 της Yamaha.

Ετικέτες

Peugeot Pulsion Evo 125 2026: Ανανεώνεται το μικρό σκούτερ των Γάλλων

Με 13 ίππους, τελική ταχύτητα 115 km/h και made in France!
Peugeot
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/10/2025

Ως νέα παρουσίαση στην EICMA 2025, η Peugeot Motocycles ανακοίνωσε το Pulsion Evo των 13 ίππων, που κατασκευάζεται στην Γαλλία, στην έδρα της εταιρείας στο Beaulieu-Mandeure.

Το σκούτερ της Peugeot αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά τον Ιανουάριο του 2026. Το νέο Peugeot Pulsion Evo 125 διαθέτει έναν μονοκύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 13 ίππους, 1,2 kg.m ροπής και μέγιστη ταχύτητα 115 km/h.

Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 11 λίτρα, δίνοντας μία πολύ μεγάλη αυτονομία, ειδικά για την συγκεκριμένη κατηγορία. Ο μπροστινός τροχός είναι 14 ιντσών και 13 ιντσών είναι ο πίσω.

Μπροστά συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 37mm και πίσω διπλά αμορτισέρ. Το σκούτερ διαθέτει ABS, χώρο 45 λίτρων κάτω από την σέλα και έχει 4ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Στην έκδοση Urban προστίθενται επιπλέον 35 λίτρα αποθηκευτικού χώρου που προέρχονται από την κεντρική βαλίτσα, καθώς και μία υψηλότερη ζελατίνα. Οι τιμές των δύο εκδόσεων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.