Honda: Δημοσιεύτηκαν τα σχέδια του πρώτου ηλεκτρικού σκούτερ

Με πετάλια και κινητήρα στον πίσω τροχό
Από το

motomag

18/10/2022

Η Honda έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο για 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025, που όπως είχατε διαβάσει πρώτη φορά εδώ, έρχονται να επεκτείνουν την γκάμα της και όχι να αντικαταστήσουν κάποια από τα υπάρχοντα. Στα πλαίσια των διαδικασιών που απαιτεί κάθε νέο μοντέλο, δημοσιεύτηκαν μέσω του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα σχέδια για το πρώτο EV.

Όπως είχε αναφερθεί η Honda, σκοπεύει να παρουσιάσει μέσα στο 2024 με 2025 δύο μεγάλες μοτοσυκλέτες διασκέδασης (Fun EVs), μαζί με δύο σκούτερ που θα έχουν ισάξια απόδοση με τα αντίστοιχα 125 κ. εκ. Μέχρι τότε όμως, το πλάνο περιλαμβάνει μοντέλα που ανήκουν στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων (ΑΜ) όπως και ποδήλατα.

Στην πρώτη ανήκει το νέο αυτό EV. Όπως βλέπετε υπάρχουν πετάλια, θυμίζοντας τα πρώτα μοτοποδήλατα που αποτέλεσαν την απαρχή της μετέπειτα κατηγορίας των σκούτερ 50 κ. εκ.. Η υιοθέτηση αυτής της λύσης έγινε για να συνδράμει στην αυτονομία καθώς με τη χρήση τους ο αναβάτης θα έχει τη δυνατότητα να την αυξήσει και η μετάδοση όταν χρησιμοποιούνται τα πετάλια γίνεται με τη χρήση αλυσίδας.

Να τονίσουμε ότι τα πετάλια δεν είναι εκεί ως σύστημα υποβοήθησης και αναγκαίο για τη χρήση του σκούτερ. Αντίθετα από τα ποδήλατα με ηλεκτρικό κινητήρα, εδώ θα λειτουργεί ως κανονικό ηλεκτροκίνητο όχημα, με τα τελευταία να είναι εκεί για όταν το επιλέξει ο αναβάτης και όχι ως προϋπόθεση για να παραχθεί η αναγκαία ενέργεια.

Η χρήση φώτων και βάσης πινακίδας, επιβεβαιώνουν τα παραπάνω. Προκειμένου, δηλαδή να το οδηγήσει κάποιος, θα απαιτείται δίπλωμα μοτοποδηλάτου. Η διαφορά από τα ποδήλατα είναι η σαφώς ανώτερη ενεργητική ασφάλεια και η τελική που θα βρίσκεται στα 50 χλμ/ώρα, όπως ορίζει ο νόμος για τα ΑΜ. Σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να μειωθεί στα 40 χλμ/ώρα.

Το ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται στο κέντρο του τροχού, μία συχνή λύση σε σκούτερ αστικής μετακίνησης, με χαμηλή ιπποδύναμη και βάρος με συνέπεια την μειωμένη καταπόνησή του από τις δυνάμεις που ασκούνται για την κίνηση του. Ενσωματωμένο πάνω του είναι και το ταμπούρο, για να φρενάρει τον πίσω τροχό. Όπως έχουμε πει στο ΜΟΤΟ τα μειονεκτήματα αυτής της λύσης αρχίζουν να φαίνονται σε μεγαλύτερα δίκυκλα.

Ο σχεδιασμός του σκούτερ δείχνει το σκεπτικό της δημιουργίας, που είναι η απλότητα και η οικονομία χρήσης και ακριβώς για αυτό δεν γινόταν παρά να μοιάζει και να παραπέμπει στο Super Cub. Υπάρχει βέβαια και "κανονικό" ηλεκτρικό Super Cub αλλά αυτό εδώ θα είναι σίγουρα πιο προσιτό!

Μπροστά βρίσκουμε ένα δισκόφρενο, μικρής διαμέτρου ενώ η σέλα είναι αυστηρά για ένα άτομο.

Η θέση της μπαταρίας πιθανότατα θα είναι κάτω από το επίπεδο πάτωμα, σε οριζόντια θέση. Αυτό που μας έχει ήδη κάνει γνωστό η Honda, και χρησιμοποιείται ήδη σε ορισμένα EVs της φίρμας στην ιαπωνική αγορά, είναι το σύστημα Mobile Power Pack. Τη χρήση δηλαδή ανταλλάξιμων μπαταριών, κάτι που μειώνει κατά πολύ το άγχος της αυτονομίας και εξοικονομεί χρόνο, καθώς δεν χρειάζεται ο ιδιοκτήτης να φροντίζει συνεχώς για τη φόρτιση.

Ταυτόχρονα, το νέο σκούτερ, πιθανότατα θα φέρει και την μπαταρία στερεάς κατάστασης που η Honda ανέφερε πως εξελίσσει για τα νέα της μοντέλα. Ωστόσο, δε θα έχει ενσωματωμένο, για την ώρα, το ενιαίο λογισμικό που έχει πλάνο λειτουργίας το 2024.

Η επιλογή να παρουσιάσει οικονομικά EV δίκυκλα μετακίνησης, αστικής κυρίως χρήσης, και όχι με κάποια μεγάλη μοτοσυκλέτα επιδόσεων, δεν είναι τυχαία. Αυτή τη στιγμή το 90% της αγοράς ηλεκτρικών μοτοσυκλετών ανήκουν στην κατηγορία ΑΜ και στα υποβοηθούμενα ποδήλατα. Η υψηλότερη ζήτηση αυτών, αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην Κίνα, με 50 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται διαρκώς και στον υπόλοιπο πλανήτη.

Ταυτόχρονα, είναι πιο απλά στην παραγωγή τους απαιτώντας μικρότερο κόστος κατασκευής και εξέλιξης, ενώ την ίδια στιγμή οι εταιρείες λαμβάνουν πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν αργότερα να αξιοποιήσουν σε μία μεγαλύτερη, πιο πολύπλοκη κατασκευή αφαιρώντας σημαντικό μέρος του κόστους έρευνας.

Σκοπός της Honda, είναι να ξεκινήσει άμεσα την παραγωγή και πώληση EV, με το συγκεκριμένο να είναι πιθανόν το πρώτο που θα βρει το δρόμο για την παραγωγή.

 

Ετικέτες

Norton: Οι νέοι χρωματισμοί της γκάμας της - Τέλος το φουλ γκρι

Η παλέτα περιλαμβάνει επτά συνολικά χρωματισμούς
norton atlas
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/4/2026

Η ινδική TVS Motor που είναι η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Norton, η οποία έχει μπει σε μία νέα φάση με τέσσερα νέα μοντέλα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν σύντομα.

Στην EICMA είχαμε δει από κοντά τις Norton Manx, Manx R, Atlas και Atlas GT και η εταιρεία είχε δείξει μία περίεργη εμμονή στους γκρι χρωματισμούς. Πλέον οι τέσσερις μοτοσυκλέτες θα είναι διαθέσιμες εκτός του Trophy Silver στους χρωματισμούς Matrix Black, Senopia Orange, Carbon, Celestian Grey, Verona Green και Glacier Blue, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά στο επίσημο site της εταιρείας.

norton manx

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε πως τη Norton Motorcycles έχει αναλάβει στην χώρα μας η εταιρεία MUVUS που αντιπροσωπεύει ήδη τις CFMOTO, Royal Enfield, LETBE και Polaris. Μάλιστα η TVS έχει συγκεκριμένο πλάνο για την Ευρώπη και η Ελλάδα θα είναι από τους πρώτους τους σταθμούς, όπως είχαμε αποκαλύψει λίγους μήνες νωρίτερα.

Εμείς αναμένουμε σύντομα την άφιξη τους για να οδηγήσουμε τις νέες μοτοσυκλέτες της Norton και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Ετικέτες