Honda NT1100: Ετοιμάζει η Honda tourer με τον κινητήρα του Africa

Κατέθεσε αίτηση κατοχύρωσης ονόματος
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/2/2021

Το λογότυπο ΝΤ στην γκάμα της Honda, έχει παραδοσιακά ταυτιστεί με τις μεσαίου τουρισμού τουριστικές μοτοσυκλέτες της εταιρείας, τα ΝΤ650 και ΝΤ700 Deauville, που είχαν βασιστεί πάνω στους δικύλινδρους V-52° κινητήρες που μοιράζονταν τα Transalp, Africa Twin και Bros. Με έναν πολύ συμβατικό σχεδιασμό και χωρίς κανένα ίχνος… "συναρπαστικότητας", τα Deauville ήταν η κατάλληλη επιλογή για όποιον ήθελε μία αξιόπιστη, φιλική και πρακτική τουριστική μοτοσυκλέτα, χωρίς να πρέπει να "παντρευτεί" τον όγκο και τις ανοικονόμητες διαστάσεις των μεγαλύτερων GT.

Το 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που το λογότυπο των NT συμπεριλαμβανόταν στους καταλόγους της Big-H, αλλά σήμερα, οκτώ χρόνια μετά, η Honda επαναφέρει τα αρκτικόλεξα σε μια νέα μοτοσυκλέτα που ετοιμάζει, "χτισμένη" γύρω από τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα του Africa Twin 1100.

Όπως είχαμε γράψει και στο παρελθόν, οι άνθρωποι της Honda είχαν καταστήσει σαφές πως αυτός ο κινητήρας θα αποτελούσε την βάση για αρκετά διαφορετικά μοντέλα –πέρα του Africa Twin- κάνοντας την αρχή με το CMX 1100 Rebel.

Η είδηση βγήκε από την κατάθεση για κατοχύρωση του ονόματος που έκανε η Honda στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή υπηρεσία, για την επωνυμία "ΝΤ1100" που αφορά "μοτοσυκλέτες, εξαρτήματα και αξεσουάρ για μοτοσυκλέτες".

Αυτή η αίτηση της Honda είναι η επιβεβαίωση στις φήμες και τις διάσπαρτες πληροφορίες που κυκλοφορούσαν τόσο καιρό (αλλά έκαναν λόγο για την επωνυμία CB1100X η οποία όμως δεν επικράτησε τελικά), που μαρτυρά, μάλιστα, πως το ΝΤ1100 δεν απλώς μια ιδέα ή σκέψη, αλλά μια ειλημμένη απόφαση που οδεύει προς την παραγωγή. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας –και στην έκδοση DCT με τον διπλό συμπλέκτη- φαντάζει ιδανικός για μια τέτοια μοτοσυκλέτα, και όπως φαίνεται η Honda θα ακολουθήσει την ίδια στρατηγική –σε ό,τι αφορά την δημιουργία μιας οικογένειας- που έχει ακολουθήσει με τα δικύλινδρα CB500 και την σειρά των NC. Ένα modular project δηλαδή, που θα περιλαμβάνει από adventures και cruisers, μέχρι street και touring μοντέλα.

Αυτή την στιγμή, υπάρχει ένα κενό στην γκάμα της Honda, σε ότι αφορά τα sport touring μοντέλα της, καθώς μοτοσυκλέτες όπως το ST1300 Pan European (με τον V4 κινητήρα), το επίσης V4 VFR1200F και το VFR800, κλείστηκαν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας, με τις Euro5 προδιαγραφές να κρατούν το κλειδί του λουκέτου… Το Gold Wing είναι το μοναδικό, αμιγώς τουριστικό, μοντέλο που κοστίζει όμως πολλά και η πληθωρικότητά του δεν είναι δελεαστική για όσους ψάχνουν μια τουριστική μοτοσυκλέτα, και το NT1100 θα έρθει να γεμίσει αυτό το κενό.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει στο Africa 101 ίππους, ενώ στο Rebel η απόδοση φτάνει τους 86. Προφανώς στο NT θα χρησιμοποιηθεί η… full power έκδοση, όπως και οι δύο εναλλακτικές με το manual κιβώτιο και με την DCT. Στην ερώτηση του… ενός εκατομμυρίου ευρώ, για το πότε δηλαδή θα εμφανιστεί επίσημα ως μοντέλο, η απάντηση είναι πως δεν περιμένουμε νωρίτερα από το 2022, αν και όπως έχει εξελιχθεί η κατάσταση με τις ψηφιακές παρουσιάσεις και τον προγραμματισμό των εργοστασίων που έχει "πάει περίπατο" λόγω του κορωνοϊού, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτε. Πάντως, το ότι κατατέθηκε αίτηση κατοχύρωσης του ονόματος, σημαίνει ότι δεν θα είναι μεγάλο το διάστημα της αναμονής.

Ετικέτες

Royal Enfield: Ετοιμάζει νέο Himalayan 750 [Φωτογραφίες]

Θα έρθει να προστεθεί δίπλα στο Himalayan 450
Himalayan
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/8/2025

Η Royal Enfield αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το επερχόμενο μοντέλο Himalayan με δικύλινδρο κινητήρα, με ανώτερα στελέχη της εταιρείας να δηλώνουν ότι η νέα μοτοσυκλέτα βρίσκεται στα τελικά στάδια ανάπτυξης πριν από την έναρξη της παραγωγής.

Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα, η μοτοσυκλέτα θα τροφοδοτείται από μια τροποποιημένη έκδοση του υπάρχοντος παράλληλου δικύλινδρου κινητήρα 650 της εταιρείας – ο οποίος ήδη χρησιμοποιείται σε μοντέλα όπως το Shotgun και το Super Meteor – αλλά με χωρητικότητα κινητήρα που σύμφωνα με πληροφορίες θα αυξηθεί στα 750 κυβικά και αντίστοιχα αυξημένη ισχύ.

Ο Mark Wells, Διευθυντής Προϊοντικής Στρατηγικής και Βιομηχανικού Σχεδιασμού της Royal Enfield είπε πως οι πελάτες τους ζητάνε ένα δικύλινδρο Himalayan που θα πρέπει να είναι επιθυμητό, προσιτό και να έχει μία ιστορία. Αυτό σημαίνει πως η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι εύκολη στον χειρισμό και διαχειρίσιμη. Δήλωσε ακόμη πως αυτή την στιγμή είναι σε προχωρημένο στάδιο όσον αφορά το νέο Himalayan 750 και σε λίγο καιρό που θα είναι έτοιμοι με τις δοκιμές θα προχωρήσουν με την παραγωγή του.

Η νέα μοτοσυκλέτα θα είναι το μεγάλο ”αδερφάκι” της Himalayan 450, προσανατολισμένο όμως περισσότερο στον δρόμο, καθώς θα φέρει μπροστινό τροχό 19 ιντσών, σε αντίθεση με τις 21 ίντσες του μικρού Himalayan, ενώ ακόμη βλέπουμε δύο μπροστινά δισκόφρενα σε αντίθεση με τον μονό δίσκο του 450.

Η εταιρεία επιβεβαιώνει πως οι δύο μοτοσυκλέτες θα συνυπάρχουν, ότι ο νέος κινητήρας είναι εξέλιξη του ήδη υπάρχοντος των 650cc  και πως η μεγαλύτερη έκδοση του Himalayan θα έρθει και στην Ευρώπη

Η Enfield λοιπόν ετοιμάζεται να μπει και σε μεγαλύτερα μονοπάτια, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη με ιδιαίτερα υψηλές πωλήσεις μοτοσυκλετών και μόνο, αφού δεν κατασκευάζει σκούτερ και παπιά. Στόχος της Enfield είναι να διαθέτει μοτοσυκλέτες σε λογικό κόστος που δεν θα παθαίνουν εκτεταμένες ζημιές από μία πτώση , καθώς αυτό προσφέρει μία αίσθηση ελευθερίας στους αναβάτες.

Από την πλευρά μας αναμένουμε στο προσεχές μέλλον περισσότερες πληροφορίες για το νέο μοντέλο και θα σας ενημερώσουμε αντίστοιχα.