Όπως δείχνουν “κατασκοπικές” φωτογραφίες του Motorrad, η Husqvarna εξελίσσει μια γυμνή μοτοσυκλέτα, με βάση το KTM 890 Duke, που θα μπορούσε να εμφανιστεί στην αγορά ως η επιστροφή του Nuda.
Το original Nuda βασιζόταν στη BMW F 800, όταν η Husqvarna ανήκε στη BMW Motorrad, με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 898 κ.εκ. και απόδοση 105 ίππων. H μοτοσυκλέτα ήταν σαφώς πιο σπορ από οποιαδήποτε BMW της εποχής, όμως την ίδια ώρα λιγότερο σπορ από τις Husqvarna που γνωρίζαμε (βλ. SM 610R, κλπ.). Η Nuda κυκλοφόρησε σε 2 εκδόσεις, τη βασική και την R το 2012 και το 2013, ενώ η παραγωγή της σταμάτησε μετά την πώληση της εταιρείας στην KTM.
Τώρα, φωτογραφίες που δημοσιεύει το γερμανικό Motorrad δείχνουν μια γυμνή μοτοσυκλέτα με βάση τον κινητήρα το πιρούνι και τα φρένα της J.Juan από το 890 Duke, ψαλίδι και φρένα που δείχνουν να προέρχονται από το 890 Adventure, με τον δοκιμαστή να φορά ρούχα Husqvarna.
Ο προβολέας θυμίζει πολύ το παλαιότερο Nuda, ενώ στη νέα μοτοσυκλέτα λείπουν κατά την τακτική των δοκιμών κάποια πλαστικά -στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον μια μάσκα. Η μοτοσυκλέτα δοκιμής έχει πολύ πορτοκαλί πάνω της, πιθανώς για να παραπλανήσει τους παρατηρητές, θυμίζοντας ΚΤΜ.
Η απόδοση του LC8c δεν αναμένεται να αλλάξει στον νέο του ρόλο, με τους 121 hp να εγγυώνται τον διασκεδαστικό χαρακτήρα της νέας Nuda, ενώ και το βάρος θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με του ΚΤΜ, που ζυγίζει 190 γεμάτα κιλά.
H μοτοσυκλέτα δεν αναμένεται να βγει φέτος στην παραγωγή, με το 2024 να φαίνεται ως μια πιο πιθανή εκδοχή
Vision CE: Πρώτη εμφάνιση του νέου σκούτερ της BMW που οδηγείται χωρίς κράνος
Ευτυχώς μία κανονική φωτογραφία που δίνει άποψη για το μέγεθος
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
9/9/2025
Μετά την απαράδεκτη αποκάλυψη του νέου μοντέλου με την ευφάνταστη επιλογή του τμήματος marketing της BMW να μην δείξει καμία φωτογραφία του μοντέλου παρά μόνο ψηφιακές απεικονίσεις και μάλιστα να κλείσει το συνοδευτικό κείμενο με την φράση «έρχεται, μπορεί και όχι», έχουμε τώρα την πρώτη φωτογραφία που μας δίνει πλέον και την πρώτη αίσθηση μεγέθους αλλά και της εικόνας του στον πραγματικό κόσμο.
Ευτυχώς υπήρχαν φωτογραφίες από το τμήμα σχεδιασμού, οπότε είχε ήδη λυθεί η απορία για το αν πράγματι ετοιμάζει η BMW το Vision CE ή απλά δείχνει ένα concept.
Παρά τα εκατοντάδες παράπονα που έλαβε για την πρώτη αποκάλυψη της boxer σειράς που είχε δώσει στον κόσμο μονάχα ψηφιακές απεικονίσεις και μάλιστα χαμηλής ποιότητας, η BMW συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και τώρα με την αποκάλυψη του Vision CE. Ελπίζουμε πως κάποια στιγμή θα πάρει το μήνυμα, όπως συνέβη και με την EICMA που πέρσι επέστρεψε καθώς κατάλαβε πως η απουσία από τις Εκθέσεις δεν μπορεί να αντικατασταθεί από το ψηφιακό λανσάρισμα, όπως θα ήθελε.
Το άλλο που χρειάζεται να μάθουν, είναι να δίνουν πραγματικές πληροφορίες με τεχνικό υπόβαθρο. Προς το παρόν δεν το έχουν κάνει για το Vision CE.
Ξέρουμε από άλλη πηγή, ευτυχώς, πως ακολουθεί το CE 04 πιστά και δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αναμένουμε να στρίβει και το ίδιο καλά με το πανάκριβο ηλεκτρικό σκούτερ της BMW, χωρίς να έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα από το ψηλότερο κέντρο βάρους, τουλάχιστον στην βασική του μορφή.
Κι αυτό γιατί το σπουδαιότερο κομμάτι του Vision CE θα είναι η προσαρμοστικότητά του, όχι μόνο από τον μακρύ κατάλογο που σίγουρα θα του προετοιμάσει η BMW, αυξάνοντας κατακόρυφα το κόστος απόκτησης, αλλά και με λύσεις από τα αξεσουάρ της ελεύθερης αγοράς, όπως επίσης και με προσωπικές μετατροπές.
Τερατώδες το νέο Vision CE...
Στην προκειμένη περίπτωση αυτό θα κάνει την BMW ευτυχισμένη, καθώς πηγάζει από τις αναφορές τους πως θέλουν να γίνει το Vision CE η βάση για καθημερινή μετακίνηση εντός αστικού ιστού και αυτό σημαίνει προσαρμοστικότητα για να καλύπτει τις ατομικές ανάγκες του καθενός.
Πριν από 20 χρόνια η BMW έφτιαξε πρώτη φορά το C1 με στόχο να οδηγείς σκούτερ χωρίς να χρειάζεται να βάλεις κράνος και δεν τα κατάφερε εμπορικά να το καθιερώσει, παρόλο που δεν τα πήγε άσχημα στις πωλήσεις για όσο το κράτησε στην γκάμα της. Πολύ ακριβό για την εποχή του, βαρύ και χωρίς δυνατότητα δεύτερου ατόμου, αν και έχουμε δει να φορτώνουν συνεπιβάτη εκεί που ήταν ο χώρος αποσκευών και με την πλάτη της οροφής στην μέση, να μοιάζουν, τουλάχιστον, μαλωμένοι.
Τώρα είκοσι χρόνια μετά επιχειρούν το ίδιο με βάση την ηλεκτροκίνηση αυτή την φορά. Να τονίσουμε εδώ κάτι που ξέρουμε από τα ATV και ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Οι περιπτώσεις που θα σε προστατέψει το κουβούκλιο από τρακάρισμα χωρίς κράνος είναι συγκεκριμένες και φυσικά αυτό δεν θα το πει το τμήμα marketing αλλά θα το δεις στα ψιλά γράμματα όταν το αποκτήσεις. Όπως επίσης πως θα πρέπει να παλέψεις με την επιθυμία να βάλεις χέρι κάτω, γιατί ο τραυματισμός θα είναι χειρότερος όπως θα είσαι δεμένος στο κάθισμα και το χέρι κάτω από την μπαριέρα της οροφής…
Περισσότερα για την αποκάλυψη του μοντέλου από την BMW, εδώ: