Η BMW κατοχύρωσε το Transcontinental για μελλοντικό μοντέλο

H τουριστική έκδοση του R18
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

2/12/2020

Τον περασμένο Μάρτιο, πολύ πριν γίνει η επίσημη παρουσίαση του R18 First Edition της BMW, είχαν κυκλοφορήσει σκίτσα που αποτύπωναν δύο διαφορετικές εκδόσεις της μοτοσυκλέτας. Το ένα από αυτά ήταν το R18, όπως το ξέρουμε σήμερα, ενώ το άλλο ήταν ένα τύπου bagger με φαίρινγκ, το οποίο όμως προς το παρόν δεν έχει παρουσιαστεί. Να θυμίσουμε όμως ότι σε αυτή τη μορφή είχε εντοπιστεί από το αμερικάνικο "RideApart.com" να δοκιμάζεται στον δρόμο τον περασμένο Φεβρουάριο.

Τώρα όμως η BMW κατοχύρωσε ένα όνομα, το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να αφορά την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, το Transcontinental. Πιο συγκεκριμένα, η BMW κατέθεσε αίτηση για το λογότυπο στην Ευρώπη, ειδικά για την χρήση σε μοτοσυκλέτες και μοτοσυκλετιστικά εξαρτήματα, και όλα δείχνουν πως είναι ένα όνομα που ταιριάζει γάντι στο νέο μοντέλο.

Συγκριτικά με το R18, η bagger έκδοση έχει σημαντικές διαφορές. Αρχικά, η γωνία κάστερ είναι πιο ανοιχτή, γεγονός που μαρτυρά αλλαγές στο πλαίσιο, ενώ και το "κοστούμι" είναι εντελώς διαφορετικό. Πέρα από το φαρδύ, στηριγμένο στο τιμόνι φαίρινγκ (όπως στο Street Glide της Harley), το ρεζερβουάρ είναι μεγαλύτερο, τα φτερά έχουν κι αυτά μεγαλύτερο μήκος, η σέλα είναι νέα και φυσικά έχουν τοποθετηθεί μεγάλες πλαϊνές βαλίτσες, με τις εξατμίσεις της έκδοσης Classic First Edition να συνδυάζονται καλύτερα ώστε να βγαίνουν χαμηλά κάτω από αυτές.

Η ύπαρξη του συγκεκριμένου φαίρινγκ δίνει την δυνατότητα για πιο ολοκληρωμένο σύστημα οργάνων, σε σχέση με το R18 που διαθέτει ένα στρογγυλό όργανο με συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων. Στο Transcontinental εκτός από τα δύο στρογγυλά, αναλογικά όργανα, υπάρχει και μία TFT οθόνη κάτω από αυτά, η οποία προφανώς θα προβάλλει πλήθος πληροφοριών, καθώς και το σύστημα πλοήγησης.

Αν και στις πατέντες με τα σκίτσα δεν φαίνεται, η συγκεκριμένη έκδοση θα προσφέρεται στους υποψήφιους αγοραστές έχοντας στον προαιρετικό εξοπλισμό της το σύστημα των ραντάρ για το αυτορυθμιζόμενο cruise control, που θα κάνει το ντεμπούτο του στο R1250RT. Η μονάδα με το ραντάρ θα είναι τοποθετημένη πάνω από τον προβολέα μπροστά, εκεί που στα σχέδια φαίνεται ένα τραπεζοειδές κομμάτι πλαστικού.

Αν η BMW πράγματι σκέφτεται να χρησιμοποιήσει το όνομα Transcontinental στη νέα έκδοση του R18, σημαίνει ότι η παρουσίαση του μπορεί να καθυστερήσει λίγους μήνες ακόμη, καθώς οι υπηρεσίες κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων, δίνουν ένα περιθώριο τριών μηνών από την ημέρα της δημοσίευσης, μην τυχόν υπάρξουν ενστάσεις, και έπειτα δίνουν την άδεια σ' αυτόν που έχει υποβάλλει την αίτηση. Αν λοιπόν πάνε όλα βάσει προγράμματος, η BMW θα πάρει την άδεια για χρήση του ονόματος τον Μάρτιο και δεν θα πρέπει να περιμένουμε νωρίτερα από τότε κάποιο νέο από την πλευρά των Βαυαρών.

EICMA: Vertemati NV450 και S1GP 2026 - Κινέζοι ανασταίνουν Ιταλούς

Η παλιά μικρή οικογενειακή εταιρεία ξαναζεί μέσω Chonqging
Vertemati EICMA 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

7/11/2025

Οι αδελφοί Vertemati, Guido και Alvaro, ξεκίνησαν ως off-road αγωνιζόμενοι, για να γίνουν μετέπειτα αντιπρόσωποι της Husaberg στην Ιταλία, και τέλος να δημιουργήσουν τη δική τους εταιρεία το 1993, δίνοντας της το επώνυμό τους. Η Vertemati κατασκεύαζε σε εξαιρετικά μικρή παραγωγή ιδιαίτερες τετράχρονες MX, Enduro και Supermoto μοτοσυκλέτες, με το φιλτροκούτι στο πλαίσιο, ανεστραμμένο κινητήρα, κλπ. Η εταιρεία χρεοκόπησε το 2004, ενώ ο Alvaro απεβίωσε το 2022.

Η νέα εκδοχή της κάποτε ιταλικής Vertemati είναι κινέζικη -και αυτή-, με τον νέο ιδιοκτήτη της εταιρείας να είναι Κινέζος, πρώτην στέλεχος της Loncin. Αφού το συγκεκριμένο στέλεχος τσακώθηκε με την ηγεσία της Loncin αποχώρησε από την εταιρεία, ιδρύοντας πριν κάποια χρόνια την NICOT, στην Chongqing. Η NICOT κατασκευάζει ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αλλά και βενζινοκίνητες Enduro με κάποια μοντέλα της να έχουν ήδη βρει τον δρόμο προς τις ευρωπαϊκές αγορές, όπως η δίχρονη MT250S, και τα τετράχρονα NC300S και NC450 που πωλούνται στη Βρετανία. H ηλεκτρική Off-Road μοτοσυκλέτα της NICOT που έχει φτάσει στην Ευρώπη είναι η B-Beast.

nicot

Πιο πρόσφατα, ο ιδιοκτήτης της NICOT αποφάσισε να αγοράσει τα δικαιώματα και το όνομα της ιταλικής μικρής και οικογενειακής εταιρείας Vertemati που έφτιαχνε παλιότερα ιδιαίτερες enduro μοτοσυκλέτες.

Vertemati - Το ιδιαίτερο παρελθόν
Vertemati - Το ιδιαίτερο παρελθόν

Και κάπως έτσι ξεκίνησε η “ανάσταση” της Vertemati, με τις μοτοσυκλέτες που είδαμε στην EICMA -είναι οι ίδιες τις οποίες έχει για εξέλιξη η εταιρεία, άλλωστε μιλάμε για εξαιρετικά μικρή δυνατότητα παραγωγής, τουλάχιστον για την ώρα. Μάλιστα η Vertemati, μέσω NICOT, είχε κάνει εμφάνιση και στην περυσινή EICMA όπου είχε δείξει αποκλειστικά το Supermoto 450 μοντέλο της.

Το σχέδιο των νέων μοτοσυκλετών της Vertemati θυμίζει την Old School άποψη του παρελθόντος, και όσον αφορά στην παραγωγή δεν είμαστε σίγουροι για το πότε θα δούμε τις μοτοσυκλέτες να εμφανίζονται στις ευρωπαϊκές αγορές.

Supermoto

Οι μοτοσυκλέτες της Vertemati στο περίπτερο της NICOT στο Μιλάνο ήταν δύο, η Supermoto για το Πρωτάθλημα S1GP (που πέρυσι η εταιρεία αποκαλούσε NV450, ενώ τώρα την αποκαλεί S1GP όπως τη διοργάνωση) και το Motocross μοντέλο που ονομάζεται... NV450 -όπως πέρυσι το Supermoto…

Το design των δυο μοντέλων είναι λίγο… πεπαλαιωμένο, χωρίς να βλέπουμε διάθεση για καινοτομίες ή ιδιαίτερες τεχνολογικές λύσεις -τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως- όπως είχαμε συνηθίσει στις ιταλικές Vertemati.

Μάλιστα το Supermoto μοντέλο αναγράφει στα πλαστικά του εμφανέστατα NICOT, με το Vertemati να κάνει την εμφάνισή του με μικρότερη γραμματοσειρά.

Vertemati NV450

Και οι δυο μοτοσυκλέτες είναι τετράχρονες, υγρόψυκτες και τετρακύλινδρες 450 κ.εκ., χωρίς να γνωρίζουμε το εργοστάσιο κατασκευής των μοτέρ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, κλειστό και σωληνωτό, ενώ στις αναρτήσεις η μεν MX φέρει ανεστραμμένο πιρούνι και μονό αμορτισέρ KYB, η δε Supermoto φέρει κάτι απίθανες κινέζικες αναρτήσεις της… Genesis, μια εταιρεία που αντιγράφει χωρίς καμία ντροπή τα λογότυπα, τη γραμματοσειρά και τα χρώματα της Ohlins!

Η εταιρεία κάνει λόγο για απόδοση 62,5 hp / 9.500 rpm και 5,5 kgm / 7.500 rpm στο Supermoto μοντέλο, χωρίς να δίνει νούμερα για τη Motocross μοτοσυκλέτα.

Αμφότερα τα ρεζερβουάρ χωρούν κοντά στα 7 λίτρα καυσίμου, με το βάρος να ανακοινώνεται στα 108 κιλά για το Supermoto μοντέλο και στα 104 για το ΜΧ. Και οι δυο μοτοσυκλέτες εκκινούν με μίζα.

Δεν ξέρουμε αν πρέπει να χαρούμε ή να στεναχωρηθούμε για τη νεκρανάσταση της Vertemati, ο χρόνος θα δείξει για το πόσο σοβαρή ή μη θα είναι η εξέλιξη των μοντέλων από την κινέζικη διοίκηση.

Ετικέτες