Krämer GP2 890RR 2024 - Σε μόλις 125 αντίτυπα

Η μοτοσυκλέτα στην οποία βασίστηκε το KTM RC8C επιστρέφει ακόμα δυνατότερη
Kramer GP2 890RR 2024
Από το

motomag

28/7/2023

Η Krämer Motorcycles, μετά την βοήθεια της στην εξέλιξη και παρουσίαση του περιορισμένης παραγωγής KTM RC 8C, παρουσιάζει τη δική της εκδοχή στο θέμα, με τη νέα και βελτιωμένη GP2 890RR του 2024, που βασίζεται στον ίδιο δικύλινδρο κινητήρα 890 κυβικών με το Track Bike της εταιρείας του Pierer Group και θα παραχθεί σε μόλις 125 αντίτυπα.

Ο Markus Krämer ξεκίνησε να εργάζεται στην KTM το 2007 ως μηχανολόγος σχεδιασμού στο τμήμα των PowerParts της αυστριακής εταιρείας, μένοντας εκεί για τα επόμενα εφτά χρόνια. Οι ισχυροί δεσμοί του με την KTM του έδωσαν την ευκαιρία να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό Supermono με τον κινητήρα των 690 κυβικών, ιδρύοντας έτσι την εταιρεία του, Krämer Motorcycles. Σε συνεργασία με αυτή, η KTM κατασκεύασε τις δύο εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής του RC 8C, το 2022 και το 2023.

Το GP2 890RR χρησιμοποιεί τον κινητήρα που είδαμε πρώτη φορά στο RC 8C του 2023 των 889 κυβικών εκατοστών, με την ονομαστική απόδοσή του να είναι ελαφρώς αυξημένη από το προηγούμενο GP2 του 2023, αλλά και από του RC 8C (135 hp και 9,9 kgm). Έτσι, η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 138 ίππους στις 10.100 στροφές και η ροπή τα 10,19 χιλιογραμμόμετρα στις 8.200 στροφές. Το βάρος είναι το ίδιο όπως και στο RC 8C, στα 142 γεμάτα κιλά, με το ρεζερβουάρ να έχει χωρητικότητα 16 λίτρων. Αυτό, όπως και στο RC 8C, αποτελείται από ένα ενιαίο κομμάτι πλαστικού που αποτελεί και την ουρά της μοτοσυκλέτας, με την τάπα πλήρωσης καυσίμου να εντοπίζεται στο πίσω μέρος της ρυθμιζόμενης σε ύψος σέλας του αναβάτη. Ίδιο με του RC8C είναι και το κοστούμι, αν και εδώ λείπουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα (φτεράκια).

Kramer GP2 890RR 2024

Οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ανήκουν στην σειρά Apex Pro της WP -ίδιες με του RC8C του 23. Μπροστά έχουμε ανεστραμμένο πιρούνι WP Apex Pro 7746 με διαδρομή 120mm, ενώ πίσω το μονό αμορτισέρ είναι το WP Apex Pro 7746 με διαδρομή 140mm. Κορυφαία είναι και τα φρένα, όπου μπροστά έχουμε Brembo Stylema ακτινικές δαγκάνες πάνω σε δύο δίσκους 290mm, ενώ πίσω υπάρχει ένας δίσκος 230mm με διπίστονη δαγκάνα της ιταλικής εταιρείας. Οι τροχοί των 17 ιντσών μπρος/πίσω είναι σφυρήλατοι αλουμινίου της Dymag.

Kramer GP2 890RR 2024

Στον εξοπλισμό βρίσκουμε ακόμη quickshifter δύο κατευθύνσεων, ρυθμιζόμενο Traction Control 9 θέσεων με δυνατότητα απενεργοποίησης, ρυθμιζόμενο Wheelie Control 5 σταδίων, κι αυτό με δυνατότητα να απενεργοποιηθεί, pit limiter, ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα και διαφορετικές χαρτογραφήσεις. Το φαίρινγκ είναι από fiberglass με ενισχύσεις Carbon/Kevlar στα σημεία που δέχεται μεγαλύτερη καταπόνηση, ενώ υπάρχουν μανιτάρια στο πλαίσιο και προστατευτικά σε πιρούνι, ρεζερβουάρ και φρένο για την περίπτωση πτώσης.

Kramer GP2 890RR 2024

Το Krämer GP2 890RR θα παραχθεί σε 125 αριθμημένα αντίτυπα, με κάθε ένα να φέρει αρίθμηση στην άνω τιμονόπλακα, ενώ θα αποτελέσει την πρώτη μοτοσυκλέτα που θα βγει από το νέο εργοστάσιο της Krämer Motorcycles στο Burghausen της Γερμανίας. Η παραγωγή της αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2023, με τις παραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει. Το κόστος για τον χρωματισμό “Brno Blue” -στις Η.Π.Α. θα προσφέρεται και με τον ”Brainerd Black”- έχει οριστεί στα 39.995 δολάρια, ήτοι 36.500 ευρώ.

Ετικέτες

TMAX: 25 Χρόνια από όταν η Yamaha αμφισβήτησε τους κανόνες

Όταν η Yamaha παρουσίασε το πρώτο TMAX, δεν έφερε απλώς ένα νέο scooter, αλλά δημιούργησε μια νέα κατηγορία
TMAX
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Μετρώντας δυόμιση δεκαετίες συνεχούς πορείας του TMΑΧ δίπλα μας, είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς πόσο “παράξενο” έμοιαζε το πρώτο TMAX στις αρχές της χιλιετίας.

 Τα scooter τότε ήταν καθαρά εργαλεία μετακίνησης. Οικονομικά, αυτόματα, με μικρούς τροχούς και χωρίς ιδιαίτερο κύρος μεταξύ των μοτοσυκλετιστών. Για πολλούς, αν δεν υπήρχε συμπλέκτης, δεν ήταν μοτοσυκλέτα. Η Yamaha αποφάσισε να αμφισβητήσει αυτή τη λογική και το πρώτο TMAX ήταν η απάντηση της.

Η ιδέα ήταν απλή αλλά τολμηρή, να συνδυάσει τις ευκολία ενός scooter με την αίσθηση και τις δυνατότητες μιας μοτοσυκλέτας, κάτι που δεν είχε επιτευχθεί μέχρι τότε. Υπήρχαν σκούτερ με υψηλότερες επιδόσεις από τα υπόλοιπα ναι, δεν ήταν τελείως ξένη η ιδέα ενός σπορ σκούτερ. Εκείνο όμως που δεν υπήρχε, ήταν κάτι που να αμφισβητεί τα όρια των δύο διαφορετικών κόσμων, μόλις το οδηγούσες.

TMAX

Το πρώτο TMAX  της Yamaha δεν ακολούθησε τους κλασικούς κανόνες των scooter. Πήρε τις αποστάσεις του από το Majesty και αντί για underbone πλαίσιο, χρησιμοποίησε ατσάλινο πλαίσιο με τον κινητήρα να αποτελεί ενεργό μέρος.

Απομακρύνοντας τον κινητήρα από το ψαλίδι που είναι η συνήθης τοποθέτηση για scooter, τα κέρδη ήταν πολλαπλά, μείωση των μη-αναρτώμενων μαζών, συγκέντρωση προς το κέντρο του δικύκλου και πιο ισορροπημένη κατανομή βάρους μεταξύ των δύο τροχών με τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 500 κυβικών, να τοποθετείται οριζόντια, χαμηλώνοντας έτσι και το κέντρο βάρους, με την επίσης οριζόντια τοποθετημένη πίσω ανάρτηση να συνεισφέρει περαιτέρω σε αυτό, λύνοντας παράλληλα και χωροταξικά ζητήματα.

Το μεγάλο μεταξόνιο και οι τροχοί 14 ιντσών του έδιναν όγκο και μια σιλουέτα που δεν θύμιζαν scooter της εποχής, ενώ ακόμα και επιλογή μετάδοσης ξεφευγε από την πεπατημένη με εμβαπτισμένη αλυσίδα να αναλαμβάνει την κίνηση έναντι τραπεζοειδούς ιμάντα.

TMAX
Επανάσταση με κινητήρα στο κέντρο και πλαίσιο φτιαγμένο για να στρίβει!

Και η ιστορία έδειξε πως ήταν όντως πολύ μακριά από τα scooter της εποχής του, τόσο στην αρχιτεκτονική λογική της  Yamaha, όσο και σε συμπεριφορά. Το TMAX ξεχώρισε και ακολουθήσε την μακρά πορεία του, δημιουργώντας μια κατηγορία χάρη σε αυτό το χαρακτηριστικό του.

To πιρούνι με δύο τιμονόπλακες προσέφερε, όπως το πίσω αμορτισέρ, αρκετή διαδρομή στα 120 χλστ με τα δύο τους να κρατάνε το μεγάλο scooter 140 χλστ από το έδαφος, δίνοντας θάρρος στις αναβάσεις και καταβάσεις πεζοδρομίων και συμπεριφορά διαφορετική από οτιδήποτε άλλο αυτόματο.

Ακαμψία, σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, θετικό εντός των στροφών και με συνολική αίσθηση που ενέπνεε εμπιστοσύνη σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από κάθε άλλο scooter έως τότε. Η θέση οδήγησης ήταν άνετη, αλλά το πλαίσιο και τα φρένα ερχόντουσαν από το κόσμο της μοτοσυκλέτας για να θολώσουν τους διαχωρισμούς. Για πολλούς αναβάτες, ήταν το πρώτο scooter που δεν έμοιαζε με συμβιβασμό στην αίσθηση και αυτό ήταν ένα διόλου αμελητέο επίτευγμα.

TMAX

Σήμερα η λέξη “crossover” χρησιμοποιείται παντού. Όμως πριν από 25 χρόνια, το TMAX έκανε ακριβώς αυτό χωρίς να το διαφημίζει. Δεν προσπάθησε να ανταγωνιστεί ούτε sport μοτοσυκλέτες ούτε τουριστικά μοντέλα, γεφύρωσε αποστάσεις, με την Yamaha να καλύπτει πρώτη ένα κενό στην αγορά. Με εννέα έως τώρα γενιές και σημαντικές πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, το ΤΜΑΧ αποτελεί από την παρουσίαση του κεντρικό πυλώνα στην γκάμα scooter της Yamaha, δίνοντας πρώτο την λύση σε αναβάτες που επιθυμούν την άνεση και πρακτικότητα, χωρίς να είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν κράτημα, φρένα και αίσθηση.

TMAX

Μπορούσες να το οδηγήσεις καθημερινά μέσα στην κίνηση, ξεχνώντας τις ταχύτητες, να βάλεις το κράνος κάτω από τη σέλα και το Σαββατοκύριακο, να απολαύσεις έναν επαρχιακό δρόμο ή ακόμα και να ταξιδέψεις μαζί του ακροβατώντας μεταξύ χαρακτήρων σε μια ισορροπία που παραμένει δύσκολη ακόμη και σήμερα.

25 χρόνια μετά έχει πλέον κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι, με τις ακόλουθες γενιές και αρκετές ειδικές εκδόσεις να εισάγουν περισσότερα κυβικά, ισχύ, ιμάντα, ηλεκτρονικά και ευκολίες, με τον σχεδιασμό να ακολουθεί επιθετικότερες γραμμές.

Όλα αυτά έδωσαν στη διαδρομή ώθηση για την γέννηση δύο ακόμα ακόμα μοντέλων που συμπλήρωσαν την οικογένεια ΜΑΧ, το ΝΜΑΧ και το ΧΜΑΧ. Όμως η σημασία του πρώτου TMAX είναι καθοριστική, γιατί σε κάποιο βαθμό άλλαξε το κοινό των scooter.

Αναβάτες που δεν τα πλησίαζαν, άρχισαν να τα βλέπουν αλλιώς. Κάποιοι άφησαν τις μοτοσυκλέτες τους. Άλλοι πρόσθεσαν ένα στο γκαράζ, καταλήγοντας να το χρησιμοποιούν περισσότερο απ’ ό,τι περίμεναν.

TMAX

Σε κάθε περίπτωση το TMAX παραμένει σημείο αναφοράς και η Yamaha γιορτάζει την εικοσιπενταετή διαδρομή του με μια συλλεκτική ειδική έκδοση, TMAX 2026 Special Edition 25th Anniversary που παρουσιάστηκε φέτος στην EICMA και θα προσφέρεται μόνο για ένα έτος, έκδοση εμπνευσμένη από την πρώτη ειδική του μοντέλου, το Black MAX του 2001. Από το 2001 μέχρι σήμερα, περισσότερα από 340.000 TMAX έχουν πουληθεί μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά. Ένα νούμερο που λέει πολλά για ένα μοντέλο που ποτέ δεν ήταν φθηνό, ούτε “εύκολο” να καταταχθεί σε μια κατηγορία.

TMAX

Στη βάση του, το TMAX 25th Anniversary Edition είναι η 9η γενιά του μοντέλου με όλο το σύγχρονο τεχνολογικό πακέτο που φέρει, σύστημα Smart Keyless, τροχούς 15 ιντσών, δύο δισκόφρενα εμπρός, χυτό πλαίσιο αλουμινίου, ανεστραμμένο πιρούνι και προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Η οθόνη TFT 7 ιντσών προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα, ενώ ο δικύλινδρος κινητήρας των 560 πλέων κυβικών, με προδιαγραφες Euro 5+, διαθέτει προγράμματα Sport και Touring, διατηρώντας τον εξαρχής διπλό χαρακτήρα του TMAX.

TMAX

Η έκδοση θα διατίθεται σε Dark Gray metallic και Light Gray metallic, αναφορά στην αισθητική του Black MAX. Η σέλα έχει σκούρο κόκκινο κάλυμμα με διπλές κόκκινες ραφές, ενώ τα τρισδιάστατα κόκκινα χρωμιωμένα σήματα και τα λογότυπα “25th Anniversary” τονίζουν τον επετειακό χαρακτήρα.

Το ανοδιωμένο προστατευτικό κινητήρα, οι μαύρες χυτές ζάντες και οι διακριτικές κόκκινες λεπτομέρειες ολοκληρώνουν ένα σύνολο που ξεχωρίζει, με τους αναβάτες της επετειακής έκδοσης να έχουν δωρεάν πρόσβαση σε πλοήγηση της Garmin μέσω της εφαρμογής Garmin Motorize, διαθέσιμη για συσκευές Apple και Android. ενισχύοντας τον καθημερινό χαρακτήρα του μοντέλου.

TMAX

Η Special Edition 25th Anniversary έρχεται ως υπενθύμιση ότι το TMAX δεν ήταν ποτέ απλώς ένα μεγάλο scooter. Ήταν και παραμένει μια ξεχωριστή πρόταση, με ρίζες στο παρελθόν και ξεκάθαρη θέση στο παρόν με την διάθεση του αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2026.

@motomag.gr Yamaha TMAX 2026 - Special Edition 25th Anniversary - Απευθείας από την EICMA @thanos_for_bikes #EICMA #EICMA2025 #MOTOmaggr #motomag #MOTOMAG #moto #motorcycle ♬ πρωτότυπος ήχος - MOTO Magazine

 

Ετικέτες