Νέο Daytona by Zontes 310T2

Με πιο adventure χαρακτήρα και Euro5!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

20/1/2021

Η Daytona παρουσίασε μια νέα έκδοση της δημοφιλούς οικογένειας των 310, το Daytona by Zontes 310T2. Πρόκειται για την adventure έκφανση της σειράς, με διαστάσεις τροχών 19'' (μπροστά) και 17'' (πίσω), που απευθύνεται στο ευρύ κοινό της Α2 κατηγορίας διπλωμάτων.

Η σημαντική διαφοροποίηση με την προηγούμενη γενιά της οικογένειας, είναι ότι ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους κινητήρας, πληροί τις Euro5 προδιαγραφές. Η απόδοσή φτάνει τους 35 ίππους στις 9.500 στροφές και τα 3 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 7.500 στροφής αντίστοιχα. Το κιβώτιο διατήρησε τις έξι σχέσεις του και συνδυάζεται με μονόδρομο συμπλέκτη, ενώ ο ψεκασμός προέρχεται από την Bosch.

Η εταιρεία ανακοινώνει μια εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση της τάξης των 3,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, που σε συνδυασμό με την χωρητικότητα των 19 λίτρων του ρεζερβουάρ, μεταφράζεται σε αυτονομία 480 χιλιομέτρων.

Τα τεχνολογικά highlights του Daytona by Zontes 310 T2

 

  • Διπλή χαρτογράφηση eco/sport
  • Keyless σύστημα
  • LED φώτα
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα
  • Μεγάλη ψηφιακή TFT οθόνη

  • Προστατευτικά κάγκελα
  • Ρυθμιζόμενες μανέτες
  • Ηλεκτρικό άνοιγμα της τάπας του ρεζερβουάρ
  • Αναδιπλούμενοι καθρέφτες
  • Σχάρα αποσκευών
  • Ηλεκτρικό κλείδωμα του τιμονιού
  • Χειριστήρια με διακριτικό κρυφό φωτισμό
  • Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και θερμοκρασίας ελαστικών (TPMS)
  • Αναβαθμισμένη διπλή θύρα φόρτισης USB σε τύπο QC 3.0 18W για υπερταχεία φόρτιση

  • Νέες μεγαλύτερες προστατευτικές χούφτες χεριών
  • Ακτινωτούς τροχούς 19”-17” με ειδική σχεδίαση για τη χρήση tubeless ελαστικών.

 

To 310T2 θα διατίθεται σε τρεις χρωματικές επιλογές (Μαύρο, Μπλε και Άσπρο), με την τιμή του ανέρχεται στα 4.495 ευρώ! Η αντιπροσωπεία της Daytona, Γκοργκόλης Α.Ε., δίνει την δυνατότητα απόκτησης με εξόφληση σε 36 μήνες άτοκα και με τέσσερα χρόνια εγγύηση.

Στο δελτίο τύπου έστειλε η αντιπροσωπεία, συμπεριλαμβάνει και ένα εισαγωγικό σημείωμα, με αφορμή ένα video που αναρτήθηκε στο YouTube, αποτελώντας αφορμή για σχόλια σε αντίστοιχα forums, και το οποίο το παραθέτουμε αυτούσιο όπως συνοδεύει το δελτίο τύπου:

 

"Με αφορμή την εμφάνιση του 310Τ2 και σχόλια σε forum και από “youtubers”.

 

Το T310, ήταν το πρώτο μοντέλο της σειράς που παρουσίασε το εργοστάσιο στην ευρωπαϊκή αγορά, χωρίς να κρύβει τις φιλοδοξίες του για επικράτηση στη δύσκολη αυτή κατηγορία.
Η αντίδραση του εργοστασίου σε κάθε πρόταση για βελτίωση και εξέλιξη του μοντέλου που δέχθηκε από δημοσιογράφους στα πρώτα tests και τους πρώτους καταναλωτές ήταν ακαριαία.
Οι προτάσεις αφορούσαν τη βελτίωση και εξέλιξη του μοντέλου και όχι διόρθωση κάποιας λειτουργικής ατέλειας, που δεν υπήρξε στο μοντέλο παρά στο αρχικό στάδιο της παραγωγή του. Αποτέλεσμα, τον πρώτο χρόνο παραγωγής του μοντέλου, το εργοστάσιο να εμφανίσει 3 στάδια εξέλιξής του.

Κάθε στάδιο εξέλιξης, με προσπάθεια της αντιπροσωπείας, δεν συνοδεύθηκε με αντίστοιχη αύξηση της τιμής του μοντέλου, ώστε στο πρώτο στάδιο εισαγωγής του, να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά του και να συγκεντρώσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Πράγμα που εκτιμήθηκε και έφερε το μοντέλο στην πρώτη θέση.

 

Αναρωτιόμαστε τι θα ήταν προτιμότερο. Να μην εξελιχθεί το μοντέλο ή η κάθε εξέλιξη του μοντέλου να συνοδευτεί με μεγαλύτερη αύξηση της τιμής ώστε να μη δυσαρεστηθούν οι πρώτοι αγοραστές;

Το “κέρδος”, όταν αγοράζεις μία μοτοσυκλέτα, είναι το συναίσθημα να “καβαλάς” την ωραία της επιλογής σου και όχι το κέρδος από το “διαζύγιο” μαζί της.

 

Δε θεωρούμε ότι πρέπει να επιβαρύνουμε δυσανάλογα κάθε επόμενο αγοραστή για να προστατεύσουμε πιθανό κέρδος από τη μεταπώληση της μοτοσυκλέτας.

Αν σε κάθε αλλαγή, για να προστατεύσουμε τους προηγούμενους αγοραστές, προχωρούσαμε σε 500 € αύξηση της τιμής της μοτοσυκλέτας, μάλλον θα επιβαρύναμε άδικα περισσότερους καταναλωτές.

 

Το ανωτέρω εισαγωγικό σημείωμα το αναφέρουμε με αφορμή συγκεκριμένης ανάρτησης video στο youtube με τίτλο «Γιατί πούλησα το ZONTES και ΔΕ θα ξαναπάρω!!!!»

Θεωρούμε τον τίτλο κακόβουλο, επειδή αποτρέπει υποψήφιο αγοραστή από την επιλογή του μοντέλου, μόνο και μόνο με αναφορές στη συχνή εξέλιξη, ενώ σε κάποιους που δε θα δουν το video και μείνουν στην ανάγνωση μόνο του τίτλου, μένει η λανθασμένη αίσθηση της σύστασης/αποτροπής αγοράς του για ποιοτικούς λόγους."

Triumph: Παρουσιάστηκαν στην Ινδία τα νέα 350 – Τι αλλάζει με τους μικρότερους κινητήρες

Τη Δευτέρα 6 Απριλίου αποκαλύφθηκαν στην Ινδία οι νέοι κινητήρες 349 cc που θα φορά εφεξής όλη οι οικογένεια των μικρών μονοκύλινδρων Triumph, η οποία προσαρμόστηκε στα νέα φορολογικά δεδομένα της χώρας.
triumph tr 400
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

7/4/2026

Θυμίζουμε πως η πρόσφατη αλλαγή στον φορολογικό νόμο της Ινδίας προβλέπει φόρο 18% για κυβισμούς έως 350 cc και 40% για ο,τιδήποτε μετρά παραπάνω από αυτά τα κυβικά, με αποτέλεσμα να σπεύσουν να προσαρμοστούν αρκετοί κατασκευαστές στα νέα δεδομένα. Μεταξύ αυτών είναι η Triumph, η οποία σε συνεργασία με τη Bajaj που κατασκευάζει τις μοτοσυκλέτες παρουσίασε μια νέα γκάμα με μειωμένο κυβισμό 349 cc.

Η βασική αλλαγή που έγινε για αναπροσαρμογή της χωρητικότητας των κινητήρων είναι η μείωση της διαδρομής των εμβόλων τους, διατηρώντας τη διάμετρο σταθερή: από 89 x 64 mm (διάμετρο x διαδρομή), πλέον οι κινητήρες τους διαθέτουν κυλίνδρους διαστάσεων 89 x 56,1 mm.

Από πλευράς ισχύος, αυτή η σμίκρυνση μεταφράζεται σε μια απώλεια της τάξης των 2-3 ίππων ανά μοντέλο. Για παράδειγμα, το ισχυρότερο μοντέλο της σειράς 400, Thruxton, έπεσε από τους 42 στους 40 ίππους, ενώ τα Scrambler 400 X και XC από τους 40 έχουν πάει στους 37 ονομαστικούς ίππους. Ανάλογη είναι η μείωση στη ροπή, καθώς σημειώνεται μια απώλεια 0,5 kgm στις μέγιστες τιμές.

Διαφορετικά είναι πλέον και τα σημεία όπου εμφανίζονται τα μέγιστα ισχύος. Στα Thruxton και Tracker η ισχύς κορυφώνεται στις 8.700 rpm, 300 στροφές χαμηλότερα από πριν, ενώ στα υπόλοιπα η ισχύς κορυφώνεται στις 8.500 rpm, 500 στροφές ψηλότερα από τα ανάλογα 400άρια μοντέλα.

Πλην των κινητήρων τους, οι νέες 350άρες Triumph δεν εμφανίζουν καμιά άλλη διαφορά στον σχεδιασμό ή τον εξοπλισμό τους από τα μοντέλα που αντικαθιστούν, ενώ δεν πρόκειται να αλλάξουν ούτε τα ονόματά τους, καθώς θα συνεχίζονται να ονομάζονται Speed 400, Scrambler 400 X, Thruxton 400 κ.ο.κ.

Όσον αφορά στις τιμές τους, στην Ινδία όλα τα νέα μοντέλα των 349 cc εμφανίζουν μειώσεις από 7.000 ως 11.000 ρουπίες, ή από €65 ως €100 (ισοτιμία 7/4/2026). Είναι βέβαια προφανές πως στόχος της Triumph δεν ήταν καθαυτές οι μειωμένες τιμές, αλλά η αποφυγή αύξησής τους με τον συντελεστή φόρου 40% που θα ίσχυε με τον παλιό τους κυβισμό (399 cc), οπότε το όφελος είναι στην πραγματικότητα αρκετά μεγαλύτερο.

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε ως τώρα, η Triumph φέρεται να σχεδιάζει να διαθέσει μόνο τα νέα μοντέλα των 350 cc στις διεθνείς αγορές, τακτική που θα μιμηθεί και η Bajaj, σε αντίθεση με τις μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ που σε πρώτη φάση θα έχουν διαφορετικά μοντέλα 350 cc στην Ινδία, ενώ προς δυσμάς θα συνεχίσουν με τους κινητήρες 399 cc που ήδη γνωρίζουμε.

Ετικέτες