Νέο τετρακύλινδρο Benelli με κινητήρα MV!

Θα παρουσιαστεί κι αυτό στην CIMA
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

18/9/2020

Πριν από λίγες μέρες είχαμε γράψει για το νέο δικύλινδρο V της CFMOTO που θα παρουσιαστεί ως μοντέλο παραγωγής, πλέον, στην μεγαλύτερη Έκθεση μοτοσυκλετών της Κίνας (CIMA), το μόνο διεθνές Σαλόνι που έχει απομείνει μετά την ακύρωση των EICMA και Intermot. Τώρα, τα νέα που έρχονται από το ίδιο… μέτωπο, κάνουν λόγο και για την παρουσίαση ενός νέου τετρακύλινδρου μοντέλου της Benelli.

Η εταιρεία που ανήκει στον όμιλό της κινέζικης QJ, παρουσίασε τον Αύγουστο τον βενιαμίν της οικογένειας των Leoncino με 250cc, ενώ ήδη έχει ανακοινώσει στα πλάνα της την παρουσίαση του TRK 800. Όπως δείχνουν όμως τα δεδομένα, η Benelli έχει προγραμματίσει και σχεδιάσει πολλά περισσότερα από αυτά τα δύο μοντέλα, ενώ είναι πολύ πιθανό το επόμενο βήμα να έχει να κάνει και με την MV Agusta.

Είναι ήδη γνωστό από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς, ότι η MV Agusta έχει συνάψει συνεργασία με την επίσης κινέζικη Loncin, με στόχο την παραγωγή μια γκάμας μικρών μοτοσυκλετών. Ταυτόχρονα, ο CEO της MV Agusta, Timur Sardarov, είχε ανακοινώσει και την διακοπή της παραγωγής του F4, αφήνοντας όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο να παρουσιαστεί κάποια στιγμή μέσα στην επόμενη πενταετία, μια αναβαθμισμένη του έκδοση. Σύμφωνα όμως με το ρεπορτάζ του Sina Auto (ένα κινέζικο ειδησεογραφικό site) φαίνεται πως η QJ Motors έχει προχωρήσει σε μια ξεχωριστή συμφωνία με την MV Agusta σχετικά με τα δικαιώματα για τον τετρακύλινδρο κινητήρα της δεύτερης γενιάς των F4.

Με μια πιο προσεκτική ματιά στην γεμάτη pixel εικόνα που συνοδεύει το teaser της Benelli, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε σε μεγάλο βαθμό του λόγου το αληθές. Άλλωστε είναι και το πιο προφανές, πως από την στιγμή που η MV Agusta έχει προχωρήσει με τα δικά της πλάνα, να βρει κάποιον που θα ήθελε να αγοράσει και να χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο κινητήρα. Είναι μία σοβαρή πιθανότητα, η οποία θα επαληθευθεί σίγουρα όταν δούμε την μοτοσυκλέτα που θα παρουσιάσει η Benelli.

Ο σίγουρο πάντως είναι πως η εταιρεία πέτυχε απόλυτα τον στόχο της με το teaser, καθώς έχει κάνει τον ειδικό τύπο παγκοσμίως να σπεκουλάρει για το τι μπορεί να είναι αυτός ο νέος κινητήρας, αλλά και το τι μπορεί να σηματοδοτεί για το μέλλον του εργοστασίου.

 

EICMA: Honda 2026 - E-Clutch και νέα χρώματα για τα μεσαία μοντέλα

Το E-Clutch θα φορεθεί σε XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet
Honda - E-Clutch στα μεσαία κυβικά
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/11/2025

Η Honda τοποθετεί πλέον ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη E-Clutch στην γκάμα των μεσαίων κυβικών της, και συγκεκριμένα στις μοτοσυκλέτες XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet, ενώ για το 2026 τα προαναφερθέντα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν και σε νέα χρώματα.

Λίγες ημέρες μόλις πριν δημοσιεύσαμε ένα τεχνικό άρθρο για το E-Clutch της Honda και σήμερα η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει πως θα χρησιμοποιήσει ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη σε επιπλέον πέντε μοντέλα της! Σημειώστε πως τουλάχιστον για την ώρα θα συνεχίσουν να διατίθενται και οι εκδόσεις με τον συμβατικό συμπλέκτη στις πέντε παραπάνω μοτοσυκλέτες, για όλους όσους προτιμούν την κλασική εκδοχή αλλαγής ταχυτήτων.

Θυμίζουμε πως το E-Clutch σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις τη μανέτα του συμπλέκτη μόνο αν έτσι επιθυμείς καθώς έχεις τη δυνατότητα να... αγνοήσεις τη μανέτα, ανεβάζοντας και κατεβάζοντας ταχύτητες μόνο με τη χρήση του λεβιέ στο πόδι σαν να χρησιμοποιείς quickshifter διπλής κατεύθυνσης.

Hornet E-Clutch

Τα μοντέλα Transalp 750 και Hornet 750 διαθέτουν για το 2026 το Honda E-Clutch σε συνδυασμό με το Throttle-by-Wire. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, προσαρμόζοντας τις στροφές του κινητήρα στην ταχύτητα του πίσω τροχού για ακόμα πιο ομαλή αλλαγή ταχυτήτων.

NX E-clutch

Το σύστημα Honda E-Clutch θα είναι επίσης διαθέσιμο για πρώτη φορά ως προαιρετικό σε τρία μοντέλα των 500cc και συγκεκριμένα τα CB500 Hornet, NX500 και CBR500R.

Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που το E-Clutch θα είναι διαθέσιμο σε μοντέλα που απαιτούν δίπλωμα A2.