Νέο Yamaha MT-07 για το 2021

Εντοπίστηκε σε δοκιμές
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

27/6/2019

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία ανανέωση του Yamaha MT-07 (το 2017), του δικύλινδρου που έχει γίνει best seller σε πολλές αγορές παγκοσμίως και φαίνεται πως η εταιρεία του Iwata δουλεύει ήδη πάνω στο επόμενο στάδιο. Άλλωστε, ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι ήδη έντονος και προβλέπεται να ενταθεί κι άλλο, με προτάσεις που έρχονται και από Κίνα μεριά, όπως το CF Moto 700-X.


Οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες που βλέπετε έχουν τραβηχτεί στην Ευρώπη και δείχνουν ένα MT-07 το οποίο είναι καλυμμένο με… σακκούλες σκουπιδιών ή με μαύρη duct tape, ενώ φέρει κι ένα... μπιτόνι σε καλάθι πίσω, το οποίο προφανώς τροφοδοτεί με καύσιμο. Εκ πρώτης όψεως δεν φαίνονται αισθητικά κάποιες τεράστιες αλλαγές πέρα από τον διαφορετικό σχεδιασμό του προβολέα μπροστά και την μεγαλύτερη οθόνη των οργάνων, προφανώς τεχνολογίας TFT. Το πιθανότερο είναι οι αλλαγές να αφορούν τον κινητήρα και ένα νέο σύστημα εξάτμισης. Καταλήγουμε σε αυτό το συμπέρασμα διότι αν και εμφανισιακά ο κινητήρας δείχνει ίδιος η 2 σε 1 εξάτμιση και ο καταλύτης είναι διαφορετικά από του υφιστάμενου ΜΤ-07. Με δεδομένο ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2021 θα ισχύουν οι νέες προδιαγραφές Euro5, είναι λογικό για τα εργοστάσια να προετοιμάζουν την προσαρμογή της γκάμας τους στα νέα δεδομένα. Και μπορεί η νέα εξάτμιση να αρκεί για το ΜΤ-07 της Yamaha ώστε να πληροί τις νέες προδιαγραφές, αλλά υπάρχουν έντονες φήμες που κάνουν λόγο για ενδεχόμενη τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Αυτό είναι άλλωστε κάτι που χρησιμοποιούν όλο και πιο πολλά εργοστάσια, προκειμένου να αντισταθμίσουν την απώλεια δύναμης και ροπής εξαιτίας των πιο αυστηρών προδιαγραφών.


Πάντως, από τις εικόνες που έχουμε, δεν φαίνεται  να υπάρχει υπερσυμπιεστής, παρά τις πατέντες που κατέθεσε η Yamaha το 2017 και δημοσιεύθηκαν στις 20 Μαρτίου της φετινής χρονιάς, οι οποίες δείχνουν ένα ΜΤ-07 με τοποθετημένο έναν υπερσυμπιεστή στον κινητήρα του, ενώ η Yamaha σημειώνει πως οι συγκεκριμένες πατέντες δείχνουν ότι με αυτή την διάταξη μπορεί να χρησιμοποιήσει μεγαλύτερο κατυαλύτη, χωρίς να αυξηθεί ο όγκος του κινητήρα. Από την εμφάνιση και την κατάσταση πάντως του test bike, με τις καλωδιώσεις χύμα και τις ταινίες αντί για πλαστικά, φαίνεται πως είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης και το πιο πιθανό είναι να πρόκειται για μοντέλο του 2021, το οποίο θα δούμε στα Σαλόνια του 2020.

Husqvarna Enduro μοντέλα 2026 - Aναβάθμιση στις αναρτήσεις και αισθητικές αλλαγές [Gallery]

Το Euro 5+ δίχρονο TE 300 συνεχίζει να βγάζει πινακίδα - Επτά συνολικά μοντέλα
husqvarna enduro γκάμα 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

18/8/2025

Μετά τη σειρά motocross η Husqvarna προχώρησε στην αποκάλυψη και των Enduro μοτοσυκλετών της για τη νέα σεζόν με τη διαθεσιμότητά τους να ξεκινά επίσης από τον Αύγουστο.

Η νέα γκάμα enduro της Husqvarna ξεχωρίζει αισθητικά από τα νέα γραφικά με την εταιρεία να κάνει λόγο για "σουηδικής έμπνευσης" look. Νέας σχεδίασης είναι τα προστατευτικά των καλαμιών του πιρουνιού, όπως νέος είναι και ο λασπωτήρας. H Husqvarna άλλαξε επίσης τα πλαϊνά πλαστικά αλλά και την τάπα του ψυγείου, κάτι που κάνει πιο εύκολο τον έλεγχο του ψυκτικού.

Στο τεχνικό κομμάτι οι αλλαγές επικεντρώθηκαν στις αναρτήσεις και συγκεκριμένα στο πιρούνι κλειστού φυσιγγίου WP XACT, το οποίο φέρει νέο υδραυλικό στοπ, αλλά και νέα γυαλισμένα ελατήρια, κάτι που ισχύει και για τα επτά μοντέλα της γκάμας. Τα νέα ελατήρια προσφέρουν λιγότερες τριβές και έτσι βελτιώνουν περαιτέρω τη λειτουργία του πιρουνιού που έχει επίσης νέο set up αναφορικά με τις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς, ενώ νέες είναι και οι ρυθμίσεις του WP XACT αμορτισέρ.

husqvarna enduro γκάμα 2026

Για τη νέα σεζόν υπάρχουν τρεις δίχρονες επιλογές, τα TE 125, TE 250 και TE 300, με το κορυφαίο δίχρονο μοντέλο να είναι και το μοναδικό από τα τρία που έχει προδιαγραφές Euro 5+, κάτι που σημαίνει ότι βγάζει πινακίδα, σε αντίθεση με τα άλλα δύο που "επικεντρώνονται" μόνο στο αγωνιστικό περιβάλλον.

Στα τετράχρονα Husqvarna έχουμε τα FE 250, FE 350, FE 450 και FE 501 με στάνταρ εξοπλισμό για όλα τους δύο χάρτες απόδοσης του κινητήρα, το Traction Control και το quickshifter, ενώ όλα φέρουν βεντιλατέρ.

Για όλα την enduro γκάμα οι δαγκάνες των φρένων και ο υδραυλικός συμπλέκτης προέρχονται από την Brembo, τα δισκόφρενα είναι της GSK και η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου.

Η παραγωγή έχει ξεκινήσει για τη enduro γκάμα της Husqvarna, εκτός από εκείνη που αφορά το ΤΕ 300, η έναρξη της οποίας έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Οκτώβριο.