Suzuki: Νέος κινητήρας που καίει υδρογόνο

Θα παρουσιαστεί στο Japan Mobility Show 2023 μαζί με νέα ηλεκτρικά scooter
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

5/10/2023

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να έχει επιβληθεί δια νόμου από τους πολιτικούς και τα οικονομικά λόμπι που εκπροσωπούν, ως “το μέλλον” στις περισσότερες χώρες της δύσης, όμως όσοι έχουν πάνω από δύο ενεργά κύτταρα μέσα στο κρανίο τους ή δεν έχουν προσωπικά οικονομικά συμφέροντα, μπορούν να καταλάβουν πως η καθολική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων θα οδηγήσει στα ίδια ακριβώς αδιέξοδα που οδήγησε η αποκλειστική χρήση υδρογονανθράκων. Στην πραγματικότητα το μέλλον είναι η χρήση συνδυασμών πηγών ενέργειας και τεχνολογίας, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας, αλλά και την χρήση για την οποία προορίζεται το κάθε όχημα.

Ένα λαμπρό παράδειγμα μιας ορθολογιστικής χρήσης των νέων τεχνολογιών στα οχήματα του μέλλοντος θα μας δείξει η Suzuki στο JAPAN MOBILITY SHOW 2023, μεταξύ 26 Οκτωβρίου και 5 Νοεμβρίου 2023.

2

Πρόκειται για δύο Burgman, όπου το ένα θα έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος θα καίει υδρογόνο και το άλλο θα είναι ηλεκτρικό με την καινούρια αποσπώμενη μπαταρία που εξέλιξαν από κοινού οι τέσσερεις Ιαπωνικές εταιρείες (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha).

Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με δύο τρόπους ως καύσιμο. Ο ένας είναι να τροφοδοτεί ειδικά σχεδιασμένες κυψέλες, η οποίες μέσω χημικών διεργασιών παράγουν ρεύμα. Η Honda κατασκευάζει ήδη πάνω από μια δεκαετία ένα αυτοκίνητο παραγωγής με κυψέλες υδρογόνου που πωλείται κανονικότατα στην Καλιφόρνια.

Ο δεύτερος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις το υδρογόνο ως “συμβατικό” καύσιμο σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή η λύση είναι πολύ πιο οικονομική από τις κυψέλες υδρογόνου, διότι δεν απαιτεί σε μεγάλες ποσότητες σπάνια και εξωτικά υλικά για την κατασκευή ενός κινητήρα που καίει υδρογόνο. Σίγουρα δεν θα είναι τόσο φτηνός στην κατασκευή όσο ένας κινητήρας που καίει βενζίνη, αλλά την ίδια στιγμή δεν έχει καμία σχέση με τα 400-500 κιλά σπάνιων ορυκτών που απαιτούνται για την κατασκευή μιας μπαταρίας ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επίσης μπορεί να κατασκευαστεί πολύ πιο εύκολα στα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια και δεν κινδυνεύει η ζωή των εργατών στις γραμμές παραγωγής.

Suzuki Burgman Hydrogen

Το σημαντικότερο όμως είναι πως η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμου λύνει τα δύο βασικά προβλήματα των ηλεκτρικών οχημάτων, δηλαδή τα black-out στο σύστημα ηλεκτροδότησης των χωρών και φυσικά δεν χρειάζεται κατασκευή δικτύων επαναφόρτισης σε κάθε σημείο της γης, αφού οι δεξαμενές υγρού υδρογόνου μπορούν να προστεθούν σε οποιοδήποτε βενζινάδικο, όπως ήδη συμβαίνει στην Καλιφόρνια.

Η Suzuki ασχολείται με το υδρογόνο σε επίπεδο πρωτότυπων από το 2003 με κυψέλες υδρογόνου, και με κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου από το 2008.

Εννοείται πως δεν είναι η μόνη, καθώς η BMW και η Kawasaki έχει φτιάξει πρωτότυπα με κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου και έχουν έτοιμη την τεχνολογία.

Το πρωτότυπο Burgman που θα δούμε στο επόμενο Japan Mobility Show 2023 βασίζεται στο υπάρχον Burgaman 400, όπου οι σχεδιαστές έχουν μεγαλώσει το μεταξόνιό του για να χωρέσει μια μπουκάλα 70MPa πεπιεσμένου υδρογόνου. Η αυτονομία του δεν ανακοινώνεται, όμως η Suzuki λέει πως το συγκεκριμένο πρωτότυπο έχει σχεδιαστεί για εκείνους που κάνουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις στις μεγαλουπόλεις.

6

Αντιθέτως για εκείνους που κινούνται αποκλειστικά μέσα στο κέντρο της πόλης και κάνουν delivery σε κοντινές αποστάσεις ή απλώς κάνουν τις καθημερινές τους δουλειές χωρίς να απομακρυνθούν από την περιοχή τους, η Suzuki θα δείξει το μικρό ηλεκτρικό e-Burgman που θα έχει την “universal” αποσπώμενη μπαταρία των Ιαπώνων, την οποία μπορείς να την αλλάζεις σε σταθμούς μπαταριών χωρίς να περιμένεις να φορτίσεις την δική σου.

89
Ετικέτες

KTM 790 Duke – Ανανεωμένη εμφάνιση και εργονομία, νέα φρένα και τέλος η Demo Mode

Πολλές αλλαγές που ακουμπούν σε όλα πλην του κινητήρα
KTM 790 DUKE
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Το 790 Duke είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας που ανανεώνεται για το 2027, συνεχίζοντας να κατασκευάζεται στην Κίνα από το εργοστάσιο της Hangzhou που έχει φτιαχτεί από κοινού από τις KTM και CFMOTO.

Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο ξεκινούν από την εμφάνιση, υιοθετώντας τη σχεδίαση των μεγαλύτερων 990 και 1390 με νέο προβολέα μπροστά, αλλά και ανανεωμένα κοστούμια.

KTM 790 DUKE

Στις αναρτήσεις συναντάμε ξανά το δίδυμο των WP Apex, με το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών να έχει μοιρασμένες τις υδραυλικές λειτουργίες (απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς) στα δύο καλάμια και νέα ρυθμιστήρια 5 θέσεων στις τάπες του για εύκολη ρύθμιση. Έχει ωστόσο και ελαφρώς αυξημένη διαδρομή 150 χιλιοστών, από 140 στο μοντέλο του 2026.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex Monotube έχει επίσης αυξημένη διαδρομή, 170 χιλιοστά από 150, νέο ελατήριο και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.

KTM 790 DUKE

Στα φρένα θα συναντήσουμε μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στο μοντέλο του 2027, καθώς η ΚΤΜ φορά τις δαγκάνες της WP, με ακτινικές τετραπίστονες σε δίσκους 300 χιλιοστών μπροστά και μια μονοπίστονη σε δίσκο 240 χιλιοστών πίσω.

Το πλαίσιο δεν έχει αλλάξει, διατηρώντας το ατσάλινο χωροδικτύωμα και συνδυάζοντάς το με ένα νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται με χύτευση ως ένα ενιαίο κομμάτι που ενσωματώνει το φιλτροκούτι και τις πλευρικές εισαγωγές του.

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε πως έχουν γίνει αλλαγές στην εργονομία της θέσης οδήγησης, οι οποίες υποστηρίζονται επίσης από νέο τιμόνι με πιο ανοικτή γωνία και νέα σέλα – χωρίς να αλλάξει το ύψος της που παραμένει στα 825 χιλιοστά. Το ρεζερβουάρ επίσης έχει αλλάξει σχήμα και μαζί και χωρητικότητα, καθώς από 14 λίτρα πριν δηλώνει τώρα 13,5.

KTM 790 DUKE

Συνολικά το νέο 790 Duke δηλώνει δύο κιλά ελαφρύτερο, ωστόσο τα νούμερα δεν βγαίνουν ακριβώς. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου δηλώνει 167 κιλά χωρίς καύσιμο, που σημαίνει σχεδόν 177 με το ρεζερβουάρ του γεμάτο. Για τη σύγκριση, στο μοντέλο του 2026 η ΚΤΜ έδινε 187 κιλά υγρό βάρος, δηλαδή προκύπτει μια διαφορά 10 κιλών κάτω στο μοντέλο του 2027 και είναι απορίας άξιο γιατί στο υλικό Τύπου του μοντέλου μιλά μόνο για 2 λιγότερα. Όπως και να ‘χει, την οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση θα μας τη δώσει αργά ή γρήγορα η ζυγαριά του ΜΟΤΟ.

Στο ηλεκτρονικό μέτωπο η ΚΤΜ έχει φρεσκάρει την TFT οθόνη των 5 ιντσών με νέα εξωτερική επίστρωση, αλλά η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στη Demo Mode, η οποία καταργείται. Μάλιστα με αφετηρία το νέο 790 Duke η ΚΤΜ μας λέει πως άκουσε το κοινό της και σταδιακά θα σταματήσει να εφαρμόζει την τακτική της Demo Mode από τα μελλοντικά της μοντέλα.

Όσον αφορά στον κινητήρα, αυτός είναι ίσως το στοιχείο που αλλάζει λιγότερο στο μοντέλο του 2027, καθώς διατηρείται ως τον ξέρουμε με 105 ίππους – και 95 για την έκδοση που προορίζεται να φιμωθεί κατά Α2 – ενώ συνδυάζεται με μια νέα εξάτμιση που στην ουσία αλλάζει μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Το KTM 790 Duke του 2027 θα αρχίσει να φτάνει στο δίκτυο της εταιρείας από το τέλος Ιουλίου.

Ετικέτες