Τα πρώτα αστυνομικά CFMOTΟ 1250!

Τα CF 1250J στην Κίνα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/5/2020

Τα πρώτα touring της CFMOTO, "CF1250J", με τα 140 άλογα, πάτησαν τις ρόδες τους στους δρόμους της Κίνας, ως αστυνομικές μοτοσυκλέτες. Οι συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες αποτελούν προϊόν της συνεργασίας της CFMOTO και της ΚΤΜ, καθώς θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το κινέζικο εργοστάσιο κατασκευάζει ήδη τα 200 και 390 Duke, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά, θα ανοίξει και το καινούργιο εργοστάσιο, με δυνατότητα παραγωγής 50.000 μοτοσυκλετών το χρόνο. Εκεί θα κατασκευάζονται τα 790 Adventure και Duke, τα οποία θα προορίζονται για την παγκόσμια αγορά. Στο ίδιο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται και οι μοτοσυκλέτες που είναι σχεδιασμένες από την CFMOTO με τον δικύλινδρο V LC8 της ΚΤΜ, με πρώτο δείγμα το τουριστικό 1250 που βλέπετε τις στις φωτογραφίες.

Και μπορεί ο κινητήρας να προέρχεται από τον γνωστό LC8, αλλά δεν είναι εύκολο να τον αναγνωρίσει κανείς, καθώς διαθέτει διαφορετικά χυτά κομμάτια αλλά και διαφορετικές εσωτερικές διαστάσεις. Η χωρητικότητα είναι πλέον 1.279cc -λίγο μικρότερη από τα 1.301 κυβικά των 1290 Super Duke και Adventure- όμως εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος κινητήρας που παράγεται σε κινέζικο εργοστάσιο.

Η CFMOTO δεν έχει προχωρήσει ακόμη σε επίσημη ανακοίνωση για το CF1250, αλλά το CF1250J αστυνομικών προδιαγραφών, βρίσκεται ήδη στα χέρια των Κινέζων αστυνομικών. Η μοτοσυκλέτα παραγωγής, με την κωδική ονομασία CF1250G, βρίσκεται καθ' οδόν, η οποία θα διαθέτει σέλα για συνεπιβάτη και διαφορετικά πλαστικά στην ουρά, αλλά σε ό,τι αφορά το υπόλοιπο σύνολο δεν θα διαφέρει από την αστυνομική έκδοση.

Η κινέζικη έγκριση τύπου μαρτυρά ότι ο κινητήρας αποδίδει 140 ίππους –η οποία βρίσκεται μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, με το BMW R1250RT για παράδειγμα, που έχει παρόμοιο κυβισμό στα 1.254cc, να φτάνει στα 134 άλογα. Με συνολικό βάρος στα 297 κιλά (γεμάτο), είναι λίγο πιο βαρύ από το BMW, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτό το νούμερο αφορά την αστυνομική έκδοση, που εκ των πραγμάτων θα είναι βαρύτερη από την έκδοση παραγωγής. Από την έγκριση τύπου βλέπουμε επίσης ότι οι διαστάσεις των τροχών είναι 190/55 ZR17 (πίσω) και 120/70 ZR17 (εμπρός), ενώ το ABS είναι της Bosch και συνδυάζεται με δαγκάνες της Brembo. Η τελική ταχύτητα είναι ανακοινωμένη στα 240km/h.

Δύο από τις αστυνομικές μοτοσυκλέτες έχουν διατεθεί ήδη στην κινέζικη αστυνομία, δίνοντας έτσι την ευκαιρία να τις αιχμαλωτίσει ο φακός για φωτογραφίες και βίντεο. Σε ένα από αυτά τα βίντεο βλέπουμε τα όργανα που αποτελούνται από μια μεγάλη, έγχρωμη ψηφιακή οθόνη. Είναι από τις μεγαλύτερες LCD οθόνες που έχουμε δει σε μοτοσυκλέτα, η οποία μάλιστα δεν διαθέτει το κλασσικό ορθογώνιο σχήμα. Οι ενδεικτικές λυχνίες είναι σε ξεχωριστό πλαίσιο πάνω από την οθόνη, ενώ κάποιες ενδείξεις είναι τοποθετημένες αριστερά και δεξιά της οθόνης. Στις βασικές ψηφιακές ενδείξεις συμπεριλαμβάνονται το στροφόμετρο, το ταχύμετρο, η θερμοκρασία του ψυκτικού, η στάθμη του καυσίμου και η επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου. Επιπλέον, προβάλλονται ενδείξεις για την αυτονομία, τους μερικούς χιλιομετρητές, την τάση της μπαταρίας και την πίεση των ελαστικών, ενώ η τεχνολογία της LCD δίνει την δυνατότητα για προσαρμογή σε διαφορετικά στιλ ενδείξεων.

Η εμφάνιση της αστυνομικής έκδοσης του CF1250 αποτελεί και ένα καμπανάκι για την ανταγωνίστρια Qianjiang, η οποία εξελίσσει ένα τουριστικό τρικύλινδρο 1.209cc για την Benelli, με στόχο την μαζική προμήθεια των κινεζικών αρχών ασφαλείας με αυτή την μοτοσυκλέτα. To Benelli BJ1200 βρίσκεται κι αυτό προ των πυλών της παραγωγής, καθώς όσο η αστυνομική όσο και η πολιτική έκδοση έχουν πάρει εγκρίσεις τύπου για την Κίνα. Ένα κατασκοπευτικό βίντεο από τις δοκιμές του πρωτότυπου στο δρόμο, δείχνει ότι διαθέτει πιο συμβατικά (αναλογικά) όργανα, σε σχέση με το CF1250, για το στροφόμετρο και το κοντέρ, σε συνδυασμό με μια πιο μικρή έγχρωμη LCD οθόνη. Όμως, διάφορα γκάτζετς, όπως οι αυτόματα αναδιπλούμενοι καθρέφτες και η αυτόματη επαναφορά της ζελατίνας στην χαμηλή θέση όταν σβήνει η keyless ανάφλεξη, συμπεριλαμβάνονται στον εξοπλισμό τους.

 

 

 

 

Το τρικύλινδρο της Benelli

 

Από την πλευρά των τεχνικών χαρακτηριστικών, το Benelli αποδίδει 134 ίππους –λιγότερους από το CF- και είναι σημαντικά πιο βαρύ, στα 340 κιλά γεμάτο για την αστυνομική έκδοση (338kg για την έκδοση παραγωγής).

Με τις δύο ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες να αναμένεται να παρουσιαστούν μέσα στους επόμενος μήνες, το 2020 μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα ορόσημο για την κινεζική μοτοβιομηχανία.  Εμείς όμως θα εξακολουθούμε να αναμένουμε με ιδιαίτερη αγωνία την παρουσίαση για την έκδοση παραγωγής του CFMOTO V.02-NK concept, που είχαμε δει για πρώτη φορά στα τέλη του 2017…

Ducati Formula 73: Νέα μοτοσυκλέτα για τα 100 χρόνια της εταιρείας

Φόρος τιμής στην 750 Supersport Desmo
Ducati
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/12/2025

Η Ducati ετοιμάζεται να λανσάρει ένα νέο μοντέλο με την ονομασία Formula 73 για το 2026, στο πλαίσιο των εορτασμών για την 100ή επέτειό της. Το Formula 73 θα βασίζεται στο Ducati Scrambler και όπως υποδηλώνει το όνομά του αναμένεται να είναι ένα αφιερωμένο στο 750 Supersport Desmo που έκανε το ντεμπούτο του το 1973.

Η απόδειξη της ύπαρξης του νέου αυτού μοντέλου μας έρχεται από το California Air Resources Board (CARB), το οποίο πιστοποίησε το Ducati Scrambler του 2026, όμως στην ίδια λίστα βλέπουμε και το Ducati Formula 73 που διακρίνεται στο όνομα με ένα “T”, που υποδηλώνει εκδόσεις που κατασκευάζονται στην Ταϊλάνδη αντί για την Ιταλία.

Ducati

Η μοτοσυκλέτα θα φέρει τον ίδιο V δικύλινδρο κινητήρα 803 κυβικών με του Scrambler, όμως ενδέχεται να έχει διαφορετική εμφάνιση που θα μοιάζει με εκείνη της 750 Supersport Desmo του 1973.

Desmo

Η Ducati ανέπτυξε τη 750 SS Desmo μετά την κατάκτηση της πρώτης και δεύτερης θέσης από τους Paul Smart και Bruno Spaggiari στον πρώτο αγώνα Imola 200 το 1972. Οι Smart και Spaggiari αγωνίστηκαν με μοτοσυκλέτες αγώνων 750 Imola Desmo, τις πρώτες Ducati V-Twin με δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων. Η 750 Supersport Desmo ήταν τότε το πρώτο μοντέλο παραγωγής που χρησιμοποίησε αυτό που θα γινόταν το χαρακτηριστικό σύστημα βαλβίδων της Ducati. Το 1973, ο αγώνας Imola 200 ήταν ο πρώτος γύρος της σειράς FIM Formula 750, εξού και η σύνδεση με το όνομα Formula '73.

Πιθανότατα η Formula '73 θα είναι μία μοτοσυκλέτα περιορισμένης παραγωγής, που ίσως παραχθεί σε μόλις 100 μονάδες για τα 100ά γενέθλια της Ducati. Η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει πιθανώς στις αρχές του 2026.

Ετικέτες