BMW R 1200 GS 2018

Τα νέα ψηφιακά όργανα (VIDEO)
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/7/2017

Αυτό είναι το επίσημο video από την παρουσίαση των καινούριων ψηφιακών οργάνων του R 1200 GS που θα πωλείται από το τέλος Αυγούστου του 2017 έως και τον Αύγουστο του 2018, αφού οι τελευταίες φήμες λένε ότι ο boxer κινητήρας θα αυξήσει τον κυβισμό του, ώστε να πλησιάσει τα 1300 κυβικά όπως οι ανταγωνιστές της (KTM 1290 ADV και Ducati Multistrada 1260). Για τις αλλαγές των νέων GS είχατε μάθει πρώτοι από εδώ, όπως και για τα νέα όργανα. Τώρα υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για το Connectivity.

Τα νέα αυτά ήρθαν από την BMW λίγο μετά από την διάσταση που είχε πάρει το γεγονός του προβλήματος με το πιρούνι του GS. Για το οποίο το ελληνικό κοινό πληροφορήθηκε για πρώτη φορά από εδώ, και πήρε συγκεντρωμένη την ιστορία μίας περίπτωσης που πήρε έκταση εδώ. Πριν λοιπόν ακόμα γίνει ανάκληση! Η εταιρία άφησε επίσης να εννοηθεί πως η επόμενη γενιά, θα έχει νέα συνδεσμολογία στο πιρούνι, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων κατά την παρουσίαση του Connectivity.

Μάλιστα οι φήμες επιμένουν ότι ο αναβαθμισμένος κινητήρας του μοντέλου που θα μπει στην παραγωγή τον Αύγουστο του 2018 ή μέσα στο 2019, θα έχει και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Εδώ να συμπληρώσουμε, ότι η Alpha Racing που ήταν υπεύθυνη για τα εργοστασιακά Superbike S 1000 RR έως το 2012, είχε δείξει στην τελευταία έκθεση της Κολωνίας ένα Bolt-On κιτ μετατροπής των κεφαλών του boxer κινητήρα με εκκεντροφόρο εισαγωγής μεταβλητού χρονισμού. Ισχυριζόταν ότι η ιπποδύναμη έφτανε τους 143 ίππους, από 125 του νορμάλ μοντέλου.

Τα εργοστάσια της BMW ξεκινούν κάθε Αύγουστο την παραγωγή των μοντέλων της επόμενης χρονιάς, οπότε μέχρι τον Αύγουστο του 2018 δεν προβλέπεται να δούμε τον νέο κινητήρα. Επίσης, φέτος δεν γίνεται έκθεση στη Γερμανία και δεν νομίζουμε να βιαστούν να δείξουν τη μοτοσυκλέτα τους στο Μιλάνο. Άλλωστε προηγείται το εντελώς νέο F 650/800 GS που ήδη βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξης. Μέχρι τότε έχουμε μπόλικο χρόνο να παρακολουθήσουμε το video με την παρουσίαση των νέων οργάνων που θα έχουν από εδώ και πέρα τα μεγάλα BMW

Η BMW είχε πρωτοπορήσει όταν παρουσίασε την σειρά K1600, εκτός από τον σύγχρονο εξακύλινδρο δηλαδή, και στα όργανα, με μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη, που όμως είχε τους περιορισμούς της εποχής. Ξεπεράστηκε από την KTM που φέτος έφερε μία τεράστια έγχρωμη οθόνη με χαρακτηριστικά και γραφικά, αντίστοιχα ενός tablet κι έτσι έπρεπε να ετοιμάσει την απάντησή της.

Σε όλες αυτές τις οθόνες, όπως και των λιγότερο σύγχρονων, των Aprilia και Ducati, το βασικό για εμάς δεν είναι τόσο τα όμορφα γραφικά, όσο ο τρόπος χειρισμού και η ευχρηστία του μενού. Σε αυτό τον τομέα η BMW έχει το προτέρημα να χρησιμοποιεί το πρώτο “joystick”, ένα χειριστήριο τεσσάρων αξόνων που έχει σχεδιάσει χρόνια πριν για τον χειρισμό του GPS και έχει βραβευτεί για την πατέντα της αυτή.

Με τον τρόπο αυτό, με την ευκολία των χειριστηρίων που ήδη υπάρχουν, σχεδίασε ένα μενού που να κινείται σε τέσσερις κατευθύνσεις και το εκμεταλλεύτηκε πλήρως. Έτσι οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κλήσεις από το συνδεδεμένο κινητό, και όχι απλά να απαντήσουν σε μία εισερχομένη.

Επίσης μέσα από κατάλληλη εφαρμογή του κινητού τηλεφώνου, ο αναβάτης θα έχει πληροφορίες GPS παράλληλα όμως με δεδομένα κίνησης, τοπικού ενδιαφέροντος κτλ, που θα τροφοδοτούνται από το κινητό. Η BMW έχει δώσει επίσης ένα κουμπί συντομεύσεων, ώστε όσο «μέσα» κι αν είσαι στο μενού, να μπορείς να επιστρέψεις στο αρχικό επίπεδο κι έπειτα πάλι πίσω.

Αναμένουμε να διαπιστώσουμε την ευχρηστία του μενού, το κατά πόσο ευανάγνωστη είναι η οθόνη αλλά κι αν δημιουργεί αντανακλάσεις. Το μόνο σίγουρο είναι πως από τα σκούτερ, μέχρι κάθε κατηγορία μοτοσυκλέτας, θα ξεπηδούν οθόνες οργάνων που θα συνδέονται με το κινητό και θα παρέχουν αυξημένες πληροφορίες στον αναβάτη.

 

STRiX: Από τον στρατό στο Dakar με 90 ίππους και ροπή φορτηγού!

Ηλεκτρική enduro μοτοσυκλέτα που αποδίδει 90 ίππους και 99 kg.m ροπής
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

24/3/2026

Η STRiX είναι μία νέα εταιρεία που δημιουργήθηκε μόλις το 2023 και έχει ένα αρκετά αισιόδοξο πλάνο που περιλαμβάνει μία πολύ δυνατή ηλεκτρική enduro που αποδίδει 90 ίππους και θέλει να την τρέξει στο Dakar, αφού πρώτα μαζέψει το απαιτούμενο κεφάλαιο από δημόσια χρηματοδότηση.

Οι μεγάλες εταιρίες του χώρου έχτισαν ολόκληρη τη φήμη τους πάνω σε χωμάτινες μοτοσυκλέτες που μπορούσαν να αντέχουν τη σκληρή χρήση. Η απαραίτητη στους αγώνες αυτονομία και ανθεκτικότητα οδήγησε την εξέλιξη των μοτοσυκλετών καταλήγοντας και στους καθημερινούς μοτοσυκλετιστές.

STRiX

Πλέον και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες επιθυμούν κομμάτι της πίτας αυτής, με κυριότερο παράδειγμα αυτό της Stark Varg. Μία τέτοια περίπτωση είναι και η STRiX, μια νέα εταιρεία από τη Σλοβενία που εμφανίστηκε μόλις το 2023 και η πρώτη της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα enduro αναζητεί δημόσια χρηματοδότηση - η οποία βέβαια δεν φαίνεται να πηγαίνει αρκετά καλά, αφού έχουν συγκεντρωθεί μόλις 6.300 ευρώ από τα συνολικά 120.000 που είναι ο στόχος.

STRiX

Η ηλεκτρική enduro της STRiX αποδίδει περίπου 90 ίππους και απίστευτη ροπή που φτάνει τα 99 kg.m. Το βάρος της είναι 138 κιλά, η τελική της ταχύτητα 130 χλμ./ώρα και η αυτονομία της κυμαίνεται μεταξύ 40 και 80 χιλιομέτρων, αναλόγως πόσο βαρύ δεξί χέρι έχει ο αναβάτης. Βέβαια, η αυτονομία μπορεί και να διπλασιαστεί, καθώς διαθέτει και δεύτερη μπαταρία 6,2 kilowatt, οπότε αντί ο αναβάτης να περιμένει να φορτίσει η μπαταρία, βάζει τη δεύτερη και συνεχίζει.

STRiX

Ο στόχος της εταιρείας είναι η συμμετοχή στην κατηγορία Mission 1000 του Rally Dakar έως το 2027, κάτι που σίγουρα φαντάζει αρκετά αισιόδοξο, ενώ στα σχέδια της STRiX είναι και έκδοση για τον στρατό, ως απεικονίζεται στην παραπάνω φωτογραφία. Μένει να δούμε ποια από τα παραπάνω θα γίνουν πραγματικότητα.