Το Tornado Naked Twin 500 φορά τον γνωστό δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα που έχουμε δει στα Benelli TRK 502 και Leoncino 500, με ιδιαίτερο streetfighter στιλ και κάθετα τοποθετημένους διπλούς προβολείς μπροστά.
Το design του νέου γυμνού μοντέλου της Benelli δεν είναι ιδιαίτερα εύπεπτο, αλλά επιφυλασσόμαστε μέχρι να το δούμε από κοντά.
Τα DRL LED φώτα μπροστά σχηματίζουν το γράμμα “Τ”, με τους σχεδιαστές της μοτοσυκλέτας να επιλέγουν επίτηδες να μην την εφοδιάσουν με κάποια μάσκα που να τα εμπεριέχει. Άποψη και μινιμαλισμός, ενώ και τα μπροστινά φλας έχουν ενσωματωθεί στις χούφτες.
Αν τώρα ο κινητήρας των TRK και Leoncino δεν μας ξένιζε στις συγκεκριμένες κατηγορίες των δυο αυτών μοτοσυκλετών, θα θέλαμε να τον δούμε σε μια πιο ζωντανή εκδοχή, ίσως και με κοντύτερο γρανάζωμα για το streetfighter μοντέλο. Δυστυχώς η Benelli κάνει λόγο για 47,6 hp / 8.500 rpm και 4,7 kgm / 6.000 rpm, νούμερα ταυτόσημα με των TRK / Leoncino, κι έτσι εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στο γρανάζωμα.
Η Benelli αναφέρεται σε κάποιες αλλαγές στον κινητήρα, όμως αυτές αφορούν μόνο τα εξωτερικά καλύμματα συμπλέκτη και μετάδοσης, και κάποιες αλλαγές στους καταλύτες και στο φίλτρο αέρα, για καλύτερες επιδόσεις -ίσως σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, γιατί οι μέγιστες επιδόσεις δεν έχουν αλλαγές.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, χωρίς η Benelli να διευκρινίζει αν είναι διαφορετικό από τα TRK / Leoncino. Το μεταξόνιο ανακοινώνεται στα 1.451 mm, ενώ στις αναρτήσεις βρίσκουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 50 mm με διαδρομή 125 mm και ένα μονό αμορτισέρ πίσω με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς.
Στα φρένα η Benelli, κλασική φαν του over-engineering όπως φαίνεται και από τα πιρούνια των 50 mm που αποτελούν κανόνα στις μοτοσυκλέτες της, έχει προικίσει το μοντέλο με δυο δίσκους 320 mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, και με έναν ακόμα δίσκο 260 mm πίσω.
Τα ελαστικά έχουν διάσταση 120/70-17 και 160/60-17, ενώ το ρεζερβουάρ χωρά 14 λίτρα καυσίμου.
Η οθόνη οργάνων είναι ψηφιακή, έγχρωμη TFT 5 ιντσών, με συνδεσιμότητα, και δυνατότητες τηλεφωνίας.
Η μοτοσυκλέτα αναμένεται στους dealer στο δεύτερο μισό του 2023, με την τιμή να μην έχει ανακοινωθεί ακόμα.
Kawasaki KLE 500 2026: Χωρίς ρύγχος – Μοντέρνα εμφάνιση - Παρουσιάζεται την Παρασκευή – Πόσο θα κοστίζει στην Ελλάδα!
Επιτέλους θα έχουμε KLE!
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
21/10/2025
Μετά από πολλά χρόνια απουσίας και ενώ η τελευταία έκδοση του Versys300 αυτή την στιγμή πωλείται ως μεταχειρισμένο με λίγα χιλιόμετρα, στην ίδια τιμή που αγοράζει κανείς καινούριο 500άρι κινέζικο(!), η Kawasaki επιτέλους ξύπνησε, κατάλαβε τι έχει στα χέρια της και στο τέλος αυτής της εβδομάδας το παρουσιάζει και επίσημα.
Τι κρατούσε τόσο καιρό η Kawasaki στα χέρια της; Μα φυσικά έναν από τους καλύτερους κινητήρες που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην κατηγορία, όπως φάνηκε από το πρωτόκολλο δοκιμών που ακολουθούμε στο MOTO, και είδαμε πλήρως τις δυνατότητές του τόσο στο Eliminator, όσο και στο Z500 του 2025. Γράφοντας από την πρώτη στιγμή πως το KLE… πρέπει να’ ρθει!
Το περιμέναμε νωρίτερα, μέσα στον Αύγουστο, αποφασίστηκε όμως να εμφανιστεί για πρώτη φορά στο κοινό στην ερχόμενη EICMA, πριν ξεκινήσει την εμπορική της πορεία της, στις αρχές του επόμενου έτους.
Την Παρασκευή όμως, 24/10 θα αποκαλυφθεί πλήρως η τελική της μορφή!
Όπως φαίνεται στο παρακάτω teaser-video που ετοίμασε η Kawasaki, το δεύτερο κατά σειρά, θα έχουμε μία πολύ μοντέρνα μοτοσυκλέτα, χωρίς ρύγχος εμπρός, με χαμηλό φτερό και κοντή ζελατίνα αλλά με την μάσκα να ανεβαίνει ψηλά σε μία σύγχρονη, Rally αισθητική που όλα δείχνουν πως θα προσφέρει ικανοποιητική προστασία.
Εμπρός ο τροχός είναι 21 ιντσών και αυτό το γνωρίζουμε ήδη από πέρσι τέτοια εποχή καθώς ήταν και το μοναδικό κομμάτι της μοτοσυκλέτας που έδειξε η Kawasaki, όταν ανακοίνωσε το μοντέλο. Θυμίζουμε πως μέχρι εκείνη την στιγμή υπήρχαν αλλού δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για Versys 500, όμως ξεκαθαρίσαμε πως πρέπει να περιμένουμε το νέο KLE 500. Κι αυτό είναι σημαντική λεπτομέρεια γιατί καθορίζει την ταυτότητα του μοντέλου, κι ένα KLE αναμένεται πιο προσιτό και περισσότερο On-Off από την οικογένεια των Versys.
Εκείνο που εμείς είδαμε τώρα, με το νέο teaser, είναι πως πίσω θα έχει 17άρη τροχό, οπότε μιλάμε για συνδυασμό 21-17. Δεν είναι ασυνήθιστος και ενώ μπορεί κανείς να περιμένει τον κλασσικό 21-18, στην πράξη η κατηγορία αυτή αφήνει πολλά περιθώρια για εξερεύνηση της γεωμετρίας και την εκμετάλλευση κάθε ευκαιρίας για να εξυπηρετηθεί στο έπακρο η διπλή ταυτότητα.
Μαζεμένες διαστάσεις και μπόλικη ροπή, μιας και όπως είπαμε ο κινητήρας μας είναι γνώριμος, θα καταστήσουν αυτή την μοτοσυκλέτα μία από εκείνες που θα παλέψουν την νέα χρονιά για την κορυφή της κατηγορίας.
Όπως πρώτη φορά αποκαλύψαμε εδώ, περιμένουμε πως θα κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη, μιας και η μικρή σειρά των 500αριών έρχεται από εκεί. Η χώρα αυτή έχει κερδίσει τον όρο «Νέα Ιαπωνία» όχι τιμητικά, αλλά έμπρακτα: Εκεί κατασκευάζονται όλες οι Triumph, και αυτές που έρχονται Ευρώπη, μία μεγάλη σειρά από Ducati που πωλούνται στην Ασία και από εκεί και πέρα υπάρχουν εργοστάσια της Honda μαζί μάλιστα με σχεδιαστικό τμήμα – για παράδειγμα ο τετρακύλινδρος 650 είναι ο πρώτος κινητήρας της Honda που σχεδιάστηκε εκτός Ιαπωνίας και κατασκευάζεται εκεί μαζί με την μοτοσυκλέτα που έρχεται εδώ, όπως φυσικά και η οικογένεια CB500 και πλέον NX500.
Η επιλογή της Ταϊλάνδης έγινε από την Kawasaki ως ο καλύτερος συνδυασμός ποιότητας και κόστους και έχει ήδη δοκιμαστεί για πολλά χρόνια, ενώ η νέα οικογένεια των 500αριών βρίσκεται ήδη στον δεύτερο χρόνο της εμπορικής της πορείας. Αυτό μας οδηγεί στο επόμενο:
Αναμένουμε βάση των ανωτέρω μία τιμή κάτω από εκείνη που είχε η Honda όταν παρουσίασε το μοντέλο, είναι η δική μας αίσθηση αυτή, γνωρίζοντας τον τρόπο που λειτουργεί η Kawasaki η οποία δεν προχωρά σε διορθώσεις τιμών.
Με δεδομένο πως το NX500 κατέβηκε μέσα στην χρονιά στα 7.190 ευρώ διορθώνοντας από τα 7.990 ευρώ για να κλείσει την ψαλίδα από τον ισχυρό κινέζικο ανταγωνισμό, το νέο KLE 500 θα πρέπει να έρθει εδώ μεταξύ 7.200 και 7.500€ βάσει του πλουσιότερου εξοπλισμού που αναμένουμε να έχει επάνω του. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει η ελληνική αντιπροσωπεία να δώσει μία μάχη και να προχωρήσει με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους έναντι των υπολοίπων Ευρωπαίων εξαιτίας των υψηλότερων επιβαρύνσεων που επιβάλει η χώρα μας σε κάθε νέο όχημα.
Αναλόγως μοντέλου σύγκρισης, αναμένουμε λοιπόν 1.000 έως 1.500 ευρώ πάνω από τους Κινέζους κατασκευαστές, που η Kawasaki θα θέλει να τα καλύψει όχι απλά με τον μανδύα το ονόματός της, αλλά με εγγύηση αξιοπιστίας, μεταπωλητική αξία και οδηγική συμπεριφορά. Φυσικά όλα αυτά, αναμένεται να αποδειχθούν στην πράξη, όμως εκεί θεωρούμε πως θα βασίσουν τις απαντήσεις τους όταν τους ρωτήσουμε από κοντά στην EICMA.
UPDATE:
Οι Ιταλοί πήραν τις σκιές που έδειξε η Kawasaki και με ψηφιακή επεξεργασία απέδωσαν μία εικόνα που είναι αρκετά κοντά σε αυτό που θα δούμε την Παρασκευή, δεν παύει όμως να είναι ένα "rendering" και όχι η πραγματική φωτογραφία από διαρροή, σε κάθε περίπτωση επειδή δεν το έχει κάνει κάποιος τυχαίος, αλλά άνθρωποι που έχουν δει την μοτοσυκλέτα και έχουν βασιστεί στην πραγματική της σκιά, παραθέτουμε την προσπάθειά τους: