Gas Gas "Project Phoenix"

Νέος τιμοκατάλογος με νέες μοτοσυκλέτες
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

29/3/2017

H Gas Gas έδωσε στην δημοσιότητα τον καινούργιο της τιμοκατάλογο, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα νέα EC/XC 250 και 300cc, τα οποία είχαν παρουσιαστεί στην EICMA και πλέον κυκλοφορούν και στην αγορά. Να θυμίσουμε ότι το "Project Phoenix", όπως το ονομάζει η εταιρεία, είναι ουσιαστικά μια νέα πλατφόρμα μοτοσυκλετών enduro με καινούργιο πλαίσιο, νέα γεωμετρία και νέο κινητήρα. Το σχέδιο του νέου Gas Gas EC/XC “Project Phoenix” πήρε το όνομά του από το μυθικό πουλί που αναγεννήθηκε από τις στάχτες του και αποτελεί σύμβολο δύναμης, αντοχής και αναγέννησης  συμβολίζοντας την επανεκκίνηση μιας παράδοσης τριών δεκαετιών στο υψηλότερο αγωνιστικό επίπεδο. 

Σχεδιασμένο για γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στα μηχανικά μέρη, στοχεύει σε αναβάτες όλων των επιπέδων, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, χάρη στον συνδυασμό της ευελιξίας, της δύναμης και της άνεσης που υπόσχεται η Gas Gas ότι προσφέρει η νέα γεωμετρία, σε μία μοτοσυκλέτα εμφανώς στενότερη και ελαφρύτερη (105kg).

Η "ακτινογραφία"  των EC/XC 250 & 300

  • Νέο πλαίσιο μονής δοκού, πιο στιβαρό και ελαφρύτερο από τα μοντέλα των προηγούμενων χρόνων.
  • Ελαφρύτερο υποπλαίσιο αλουμινίου
  • Πιρούνι Kayaba 48cm, closed cartridge, με δυνατότητα ρύθμισης συμπίεσης, επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου (enduro settings Gas Gas)
  • Αμορτισέρ Kayaba με δυνατότητα ρύθμισης συμπίεσης γρήγορης και αργής ταχύτητας, επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου (enduro settings Gas Gas)
  • Μεγαλύτερη γωνία στροφής
  • Μαύρες τιμονόπλακες και καβαλέτα τιμονιού
  • Νέο, ελαφρύτερο, αλουμινένιο ψαλίδι
  • Εντελώς νέο μοχλικό
  • Νέοι οδηγοί και γλίστρα αλυσίδας
  • Πιο εύκολος μηχανισμός τεντώματος αλυσίδας
  • Νέος άξονας πίσω τροχού, με δυνατότητα γρήγορης αφαίρεσης
  • Στεφάνια τροχών της Excel, με ασημί γαλβανιζέ ακτίνες
  • Δισκόπλακες NG
  • Νέο ρεζερβουάρ, πολύ πιο στενό με μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμου
  • Μεγαλύτεροι είσοδοι αέρα στο φιλτροκούτι
  • Σύστημα ταχείας αλλαγής φίλτρου αέρα, κατευθείαν από το αριστερό καπάκι
  • Νέο φιλτροκούτι
  • Νέα σέλα, πιο στενή, πιο άνετη, με αντιολισθητικό κάλυμμα
  • Ελαφρύτερα μαρσπιέ, με καλύτερο κράτημα και μεγαλύτερη επιφάνεια
  • Νέα πίσω τρόμπα φρένου
  • Αντλία συμπλέκτη της Magura
  • Νέα πλαστικά, πιο στενά, με πιο επιθετική σχεδίαση
  • Νέες γρίλιες ψυγείου
  • Νέες επικαλαμίδες
  • Νέα προστατευτικά πλαισίου
  • Νέα πλεξούδα και ηλεκτρονική, πολλαπλασιαστής, πηνία, ρελέ και μπαταρία
  • Νέο κοντέρ
  • Πίσω φανάρι LED
  • Εμπρός φανάρι LED

 

Κινητήρας

  • Νέος στρόφαλος
  • Νέος κύλινδρος
  • Νέα κεφαλή
  • Εξάτμιση και τελικό της FMF σχεδιασμένα για τη Gas Gas
  • Νέα ψυγεία
  • Βελτιωμένη λίπανση των δίσκων συμπλέκτη

 

Δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο για όλες τις μοτοσυκλέτες Gas Gas:
http://www.extraproducts.gr/files/downloads/gasgas_pricelist_2018.pdf

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE

Ηλεκτρικό και πιο άσχημο από πριν αλλά με πολλές custom επιλογές
Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/9/2025

Έχουν ήδη περάσει είκοσι χρόνια από τότε που βγήκε το C1, το σκούτερ με κλωβό ασφαλείας και ζώνες ασφαλείας που μπορούσες να οδηγήσεις χωρίς κράνος. Η εμπορική του επιτυχία ήταν αντιστρόφως ανάλογη της προβολής που πήρε εκείνη την εποχή, όχι από τον Ειδικό Τύπο αλλά από τα γενικά μέσα ενημέρωσης. Καθότι μία ακριβή λύση όμως το C1 πέρασε εισπρακτικά την γραμμή της επιτυχίας και έκλεισε τον κύκλο του στην BMW με θετικό πρόσημο. Ακόμη και στην Ελλάδα έγιναν ρεπορτάζ σε δελτία ειδήσεων για το αν μπορεί το C1 να προστατέψει με επιτυχία τον αναβάτη του, υπερτονίζοντας τα 2 περιστατικά που καταγράφηκαν. Πανευρωπαϊκά υπήρχαν προφανώς περισσότερα, όπως φυσικά υπήρχαν και δυστυχήματα, ανακαλύπτοντας έπειτα τα ψιλά γράμματα στις οδηγίες της BMW που έλεγε επακριβώς που προστατεύει το C1 χωρίς κράνος και που θα πρέπει να χρησιμοποιείται με αυτό.

Πριν από έντεκα χρόνια επίσης, η BMW ξεκίνησε την σειρά των ηλεκτροκίνητων σκούτερ κρατώντας το γράμμα C φτάνοντας στο CE 04 που προηγήθηκε του CE 02. Χρειάζεται ωστόσο να τους αποδώσουμε εκείνο που αξίζουν και το ακριβό CE 04 είναι πράγματι η επιτομή των ηλεκτρικών σκούτερ αυτή την στιγμή αν και θα μπορούσε να το κάνει, θεωρώ, χωρίς να κοστίζει τρεις φορές επάνω. Μπορεί στα αυτοκίνητα να έχουν κατατροπωθεί πλήρως από την προηγμένη κινέζικη τεχνολογία και θα περίμενε κανείς να το πάθουν αυτό και στα σκούτερ που εκεί μετρούν εκατομμύρια πωλήσεις, συνολικά, αλλά από πλευράς τεχνολογίας και οδηγικής συμπεριφοράς, το CE 04 κατάφερε να γίνει το πρότυπο από το 2022 που το είδαμε για πρώτη φορά.

Εκείνο επίσης που χρειάζεται να τους αποδώσουμε, είναι η απύθμενη ανοησία που διακατέχει τις αποφάσεις του τμήματος marketing από την αρχή του έτους. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμη τον απευθείας υπεύθυνο για τις αποφάσεις που έχουν πάρει από την αρχή της χρονιάς αλλά θα το κάνω γιατί κάποιος πρέπει να του το πει ευθέως: Να σταματήσει να λανσάρει μοντέλα με ΑΙ και με αμφιλεγόμενα μηνύματα. Το promo video του νέου Vision CE τελειώνει με το «Έρχεται σύντομα» και συνεχίζει λέγοντας «μπορεί και αργότερα, μπορεί και καθόλου». Αν μιλούσαμε για την νέα δημιουργία της Pop Mart μετά το Labubu, θα ήταν ένας όμορφος τρόπος να κλείσεις το Video που την λανσάρει. Τώρα είναι απλά αμήχανο… όπως το σκούτερ τους «και να που γράφετε αστεία και γελάτε με την διαφήμισή μας» θα απαντήσει ο υπεύθυνος για αυτό που είδαμε, διαβεβαιώνοντας έτσι πως δεν έχει πιάσει το νόημα.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Το κατάλληλο όχημα για το Burning Man

Άλλη μία παρουσίαση λοιπόν βασισμένη σε ψηφιακές φωτογραφίες για κάτι που πρέπει να του εμπιστευτείς την ασφάλειά σου για ένα δίκυκλο που είναι το μόνο όχημα στο οποίο ο άνθρωπος συμμετέχει ενεργά με ολόκληρο το σώμα του.

Βέβαια αυτό τώρα μειώνεται στο Vision CE γιατί έχει γυροσκόπια που κρατούν την ισορροπία εκείνα αντί για εσένα που το οδηγείς. Η BMW έχει προχωρήσει πολύ σε αυτή την τεχνολογία κάνοντας ένα R 1250GS να οδηγεί αυτόνομα και να ισορροπεί με ευκολία, οπότε μπορεί να φέρει στο Vision CE το πρώτο στάδιο της τεχνολογίας αυτής.

Συνδυαστικά με την πλατφόρμα CE 04 που έχει τα κατάλληλα μηχανικά μέρη, το νέο Vision CE θα μπορούσε να γίνει ο άξιος συνεχιστής του C1 κρατώντας την απρόσιτη τιμή απόκτησης φυσικά και επεκτείνοντας τον χαρακτήρα του χαμαιλέοντα που από την αρχή ήθελε η BMW να έχει το C1. Με σειρά από εργοστασιακά αξεσουάρ και προτρέποντας την δημιουργία νέων από τρίτους κατασκευαστές, το Vision CE έχει το όραμα να αποτελέσει την βάση και στην πράξη εκείνα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους να είναι μοναδικά και τελείως διαφορετικά μεταξύ τους.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Οι μοναδικές φωτογραφίες που δείχνουν πως υπάρχει στα αλήθεια και μαζί και το πόσο κοντά είναι στο CE 04

Το αποκορύφωμα είναι η απεικόνιση που δείχνει πως η BMW δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με το κόστος απόκτησης: Προτείνει το Vision CE ως κινητό μαγαζί πώλησης καφέ με 4 δολάρια το ποτήρι. Είναι μεγάλο το κόστος απόκτησης για κάποιον που θέλει να ζήσει πουλώντας καφέ στο πεζοδρόμιο, βέβαια με 4 δολάρια τον Εσπρέσο ίσως βγάλεις την αρχική επένδυση πριν χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας, όσο για το που θα μπορείς να βρεις πελάτες με 4 δολάρια το Εσπρεσάκι όταν στα πιο τουριστικά σημεία της Ιταλίας το έχουν κάτω από 2 Ευρώ, είναι ένα άλλο ζήτημα. Ίσως βοηθά σε χώρες με τεράστια πάρκα στα οποία επιτρέπουν την κίνηση των ηλεκτρονικών δικύκλων σε ποδηλατόδρομους, αν πηγαίνεις από παγκάκι σε παγκάκι, τότε ναι, θα βρεις αρκετούς που θα πληρώσουν 4 δολάρια τον καφέ για να μην σηκωθούν, όπως επίσης και το delivery μπορεί να πάρει μία νέα τροπή: «Μην μας πεις στο τηλέφωνο πως τον πίνεις γιατί εμείς δεν φέρνουμε τον καφέ στον χώρο σου, αλλά την καφετιέρα ολόκληρη».

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
"Με 4 δολάρια το εσπρεσάκι, μπορεί να καταφέρεις να πληρώσεις το μηχανάκι"

Σε κάθε περίπτωση η BMW χρησιμοποιεί την ονομασία Vision στα πρωτότυπά της, όχι στα τελικά μοντέλα αν και προωθεί το Vision CE ως μοντέλο παραγωγής. Μπορεί λοιπόν να το βγάλει, μπορεί και όχι, θα δείξει, BMW Marketing είναι αυτό, μέχρι να δουν ότι στραβά αρμενίζουν και ο γιαλός είναι στη θέση τους, θα μείνουμε με την απορία.