Harley Davidson 2021: Ξεκίνησαν οι προπαραγγελίες για το Mega On-Off Pan America

Τα ευχάριστα νέα της Αμερικάνικης εταιρείας
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

29/10/2020

Το τελευταίο διάστημα τα νέα που αφορούσαν την Harley Davidson δεν μπορούσες να τα πεις ευχάριστα, όμως τώρα φαίνεται πως έχουμε μερικά που δείχνουν μια κινητικότητα της αμερικάνικης εταιρείας προς την θετική πλευρά της ζωής… Το πρώτο και το σημαντικότερο όλων είναι πως το Mega On-Off Pan America έχει έρθει στην Ευρώπη, ξεκινώντας ένα πρόγραμμα test-ride στα καταστήματα, ανοίγοντας παράλληλα το βιβλίο των προπαραγγελιών. Φυσικά αυτή η μοτοσυκλέτα σχεδιάστηκε να φέρει στην Harley πελάτες έξω από τον κλειστό χώρο του τοπικού HOG και τα test-ride σε ιδιοκτήτες Electra Glide και συναφών μοντέλων μάλλον να μην έχει τόσο μεγάλο νόημα. Ίσως όμως η παραγωγή να μην είναι πολύ μεγάλη τον πρώτο χρόνο, οπότε και η Harley δεν “καίγεται” να το παρουσιάσει σε ένα μεγάλο κοινό. Σημασία έχει πως το νερό μπήκε στο αυλάκι και θα ξεκινήσει η παραγωγή αυτής της μοτοσυκλέτας που έχει εντελώς νέο και υπερσύγχρονο V2 κινητήρα υψηλής απόδοσης. Το αρχικό πλάνο βέβαια ήταν να υπάρξουν και άλλα μοντέλα, όπως το γυμνό Bronx, αλλά η νέα διοίκηση πάγωσε το project μέχρι νεοτέρας (ελπίζουμε…).

Μαζί με το Pan America, τον δρόμο της παραγωγής θα πάρει σύντομα και το μικρό 350 που θα κατασκευάζεται στην Κίνα, αλλά δεν θα πωλείται στις ΗΠΑ. Γενικά το νέο πλάνο της Harley Davidson δείχνει πως θα κινηθεί πάνω σε τοπικές συνεργασίες, όπως αυτή που πρόσφατα ανακοίνωσε και τώρα επικύρωσε με την Ινδική Hero. Η συνεργασία αυτή ξεκίνησε παραχωρώντας στην ινδική εταιρεία την αποκλειστική διάθεση των μοτοσυκλετών της στην τεράστια Ινδική αγορά, όμως μετά την επίσημη ανακοίνωση, φαίνεται πως η Hero θα έχει τη δυνατότητα να σχεδιάζει και να κατασκευάζει τις “δικές της” Harley Davidson. Το όλο σκεπτικό θυμίζει πάρα πολύ την εποχή της AMF όπου στην Ιταλία έφτιαχναν μοτοσυκλέτες της Aermacchi με τα λογότυπα της Harley Davidson για την Ευρωπαϊκή κυρίως αγορά.   

Vespa Primavera 180 και Sprint 180 - Νέος μεγαλύτερος και ισχυρότερος i-Get κινητήρας στην Ινδονησία

Η Piaggio παρουσίασε στην Ινδονησία μια νέα παραλλαγή του i-Get κινητήρα με 174 κυβικά και τον ντεμπουτάρει σε δύο νέες εκδοχές των Primavera και Sprint
vespa 180 cc
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

14/4/2026

Το 2022 η Piaggio εγκαινίασε μια νέα μονάδα παραγωγής στην περιοχή Cikarang στην Ινδονησία, σχεδιασμένη να εξυπηρετεί πρωτίστως στην αγορά της χώρας που τη φιλοξενεί – όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα άλλα εργοστάσια που διαθέτει ο ιταλικός όμιλος σε Βιετνάμ, Ινδία και Κίνα.

Στο εργοστάσιο αυτό της Ινδονησίας εξελίχθηκε το επόμενο βήμα του κινητήρα i-Get, παρουσιάζοντας μια νέα παραλλαγή του με αυξημένο κυβισμό στα 174,1 κυβικά εκατοστά. Ο μεγαλύτερος κινητήρας αποδίδει περισσότερη δύναμη, με μέγιστη ισχύ 15 hp στις 8.250 rpm και ροπή 1,4 kgm στις 6.500 rpm – 12,5/7.750 και 1,3/6.500 τα ανάλογα νούμερα του ίδιου κινητήρα στην Euro 5+ έκδοση των 155 cc, ως διατίθεται και στην Ελλάδα.

​   vespa 180 cc

Κατά τα λοιπά οι 180άρες Vespa δεν έχουν άλλες διαφορές από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα πλην μιας: το μπροστινό δισκόφρενο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, με δίσκο διαμέτρου 220 mm αντί των 200 που φορούν τα ευρωπαϊκά μοντέλα 125 και 150, πιθανότατα εξισορροπώντας την αυξημένη απόδοση του i-Get κινητήρα.

vespa 180 cc

Προς το παρόν η Piaggio σκοπεύει να διαθέτει τις νέες Vespa Primavera 180 και Sprint 180 σε όλες τις εκδόσεις, βασικές και S, αποκλειστικά σε ασιατικές αγορές, καθώς έχουν ήδη ανακοινωθεί στην Ινδονησία (όπου και φτιάχνονται) και στην Ταϊλάνδη. Σε αυτή τη φάση δεν τις περιμένουμε στα μέρη μας, καθώς η Piaggio δεν κρύβει το γεγονός πως τα 180άρια μοντέλα δεν ικανοποιούν τις προδιαγραφές Euro 5+.

vespa 180 cc

Αυτό ωστόσο δεν αποκλείεται να αλλάξει αν οι Ιταλοί κρίνουν πως υπάρχει χώρος στη γκάμα για ένα ενδιάμεσο μοντέλο, ίσως αντικαθιστώντας αυτό των 150 κυβικών που είναι πολύ κοντινό στο 125 για να γεμίσει το κενό ως τα μοντέλα των 300 κυβικών στην Ευρώπη.

Ετικέτες