Honda GB 350: Άλλαξε όνομα και πάει Ιαπωνία

Εν αναμονή για την Ευρώπη
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/3/2021

Έχοντας πουλήσει 10.000 CB 350 μέσα σε μόλις 4 μήνες στην Ινδία και με τεράστιο ενδιαφέρον απ’ όλο τον κόσμο, η Honda αποφάσισε να ξεκινήσει την εξαγωγή του CB 350 και στην αγορά της Ιαπωνίας.

Δεν είναι το πρώτο μοντέλο που η ιαπωνική εταιρεία εισάγει στην τοπική αγορά από εργοστάσιο που βρίσκεται εκτός ιαπωνικών συνόρων, είναι όμως  από τις ελάχιστες περιπτώσεις που εισάγει ένα μοντέλο το οποίο αρχικά είχε σχεδιάσει αποκλειστικά για την αγορά της Ινδίας και μόνο.

Όμως γρήγορα έγινε ξεκάθαρο πως ο κόσμος και φυσικά οι dealers της Honda σε όλο τον κόσμο είχαν έντονη την επιθυμία να δουν το CB 350 και CB 350 RS να εξάγεται και στις δικές τους χώρες. Η Ιαπωνία γίνεται η πρώτη χώρα εκτός Ινδίας που θα παραλάβει από το τέλος Μαρτίου τα CB 350, μόνο που δεν θα λέγονται CB αλλά θα ονομάζονται GB, όπως δηλαδή ήταν το όνομα των μονοκύλινδρων GB 250, GB400 και GB 500 που πωλούνταν στην Ιαπωνία και σε κάποιες χώρες της Ευρώπης από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και ήταν τα μοντέλα της Honda απέναντι στα Yamaha SR 400/500.

Επιπλέον τα GB 350 θα έχουν δικά τους χρώματα που θα τα ξεχωρίζουν εμφανισιακά από τα δίδυμα CB 350 της ινδικής αγοράς. Το μόνο που μένει πλέον είναι να δώσουν το πράσινο φως και για την εξαγωγή τους στην Ευρώπη, μια απόφαση που έχει σχέση κυρίως με την τελική τιμή και όχι με τις προδιαγραφές Euro 5 που ήδη τις καλύπτει η ινδική έκδοση. Στην Ιαπωνία πάντως έχει γεμίσει από τώρα το διαδίκτυο με ψηφιακά επεξεργασμένες φωτογραφίες από “καλλιτέχνες” που παρουσιάζουν τις ιδέες τους για εκδόσεις café-racer και scrambler.   

Η Harley-Davidson αναβιώνει το Sprint το 2026! – Έρχεται το προσιτό Harley νέας γενιάς

Το νέο εισαγωγικό μοντέλο στοχεύει να τραβήξει μια νέα γενιά αναβατών στην οικογένεια της Harley και αναπόφευκτα σειρά αντιδράσεων
New Model HD Sprint
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/8/2025

Η Harley-Davidson ετοιμάζεται να κάνει την πιο τολμηρή στροφή της τελευταίας δεκαετίας, παρουσιάζοντας το Sprint 2026, ένα προσιτό και ελαφρύ μοντέλο που αναμένεται να κατασκευάζεται εκτός ΗΠΑ και να κοστίζει λιγότερο από οποιοδήποτε άλλο Harley Davidson στην αγορά.

Η Harley-Davidson ετοιμάζει μια μεγάλη κίνηση για το 2026, και αυτή τη φορά δεν αφορά ένα θηριώδες V-Twin cruiser, αλλά ένα προσιτό εισαγωγικό μοντέλο που φιλοδοξεί να ανοίξει την πόρτα σε μια νέα γενιά αναβατών. Ο CEO της εταιρείας, Jochen Zeitz, αποκάλυψε ότι το νέο μοντέλο θα ονομάζεται Sprint, θα παρουσιαστεί επίσημα τον Οκτώβριο του 2025 και προσιτή τιμή, κάτω από κάθε άλλο μοντέλο της εταιρείας.

Το όνομα Sprint δεν είναι καινούργιο για τη Harley-Davidson. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, η εταιρεία συνεργάστηκε με την ιταλική Aermacchi για να δημιουργήσει το Sprint 250, ένα ευέλικτο μονοκύλινδρο 246cc με σπορ χαρακτήρα. Το 1969 η χωρητικότητα ανέβηκε στα 350cc, αλλά το μοντέλο σταμάτησε το 1974, κυρίως λόγω χαμηλών περιθωρίων κέρδους και της δυσαρέσκειας των φανατικών Harley που δεν ήθελαν “ξένα” μοντέλα.

New Model HD Sprint

Σήμερα, όλα δείχνουν ότι η νέα γενιά Sprint δεν θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ. Οι πληροφορίες και τα διαρρέοντα στοιχεία δείχνουν προς τη συνεργασία της Harley με την κινεζική Qianjiang, τον όμιλο πίσω από Benelli, Keeway, QJMotor, που ήδη παράγει για την Harley τα X350 και X500, αποκλειστικά για την Ασιατική αγορά. Έτσι, δεν αποκλείεται το Sprint να είναι μια βελτιωμένη εκδοχή του X500.

New Model HD Sprint

Η Harley-Davidson έχει επιχειρήσει ξανά να μπει σε μικρότερες κατηγορίες, με τη σειρά Street 500 και Street 750. Αν και μηχανικά αξιοπρεπή, δεν κατάφεραν να κερδίσουν τους φανατικούς της μάρκας, σε επίπεδα σχεδίασης και ποιότητας. Η σειρά αποσύρθηκε ήσυχα μετά από λίγα χρόνια. Σήμερα, το πιο οικονομικό Harley στην Ευρώπη είναι το Nightster Special, με τιμή γύρω στα €14.495, αρκετά μακριά από το budget ενός νέου αναβάτη.

New Model HD Sprint

Η κίνηση αυτή δεν είναι χωρίς ρίσκο. Ένα κινεζικής παραγωγής Harley μπορεί να προκαλέσει αντιδράσεις, ειδικά στην αμερικανική αγορά, όπου η εταιρεία συνδέεται έντονα με την αμερικανική ταυτότητα. Οι παραδοσιακοί πελάτες μπορεί να το δουν με δυσπιστία, ενώ και οι αντιπρόσωποι ίσως προβληματιστούν για τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Από την άλλη, η Harley ξέρει ότι για να δελεάσει νέους αναβάτες, χρειάζεται ένα πιο προσιτό, ευκολοδήγητο και οικονομικό μοντέλο.

Με την επίσημη παρουσίαση να είναι προγραμματισμένη για τον Οκτώβριο, το ερώτημα είναι αν το Sprint θα καταφέρει να ισορροπήσει ανάμεσα στην προσβασιμότητα και την αυθεντικότητα που απαιτούν οι οπαδοί της μάρκας. Αν μιλάμε για μια μοντέρνα εκδοχή ενός σπορ Harley ή απλώς ένα κινεζικό γυμνό με αμερικάνικο  λογότυπο;  Το σίγουρο είναι ότι το νέο Sprint θα είναι η πιο συζητημένη κυκλοφορία Harley της τελευταίας δεκαετίας.