Honda Superbike: Έρχεται το 2017

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

9/2/2016

Οι φήμες ότι η Honda θα παρουσιάσει μια καινούρια μεγάλη μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων έχει καταντήσει τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια σαν την ιστορία με τον βοσκό και τον λύκο που μας έλεγαν όταν ήμασταν παιδιά – όλο ακούμε για τον λύκο που έρχεται, ετοιμαζόμαστε για να τον αντιμετωπίσουμε και τελικά λύκος δεν εμφανίζεται ποτέ. Στο τέλος βαριόμαστε και δεν δίνουμε καμία σημασία. Μας έλεγαν για Blackbird με V5 κινητήρα και είδαμε τελικά VFR 1200F. Μας έλεγαν για μια δεκαετία ότι ετοιμάζουν MotoGP replica και όταν πλέον κουραστήκαμε να περιμένουμε, έβγαλαν την RCV-S με μόλις 155 ίππους και αστρονομική τιμή 200.000 ευρώ. Αυτή την φορά όμως φαίνεται ότι τα ξυπνητήρια στην Ιαπωνία έκαναν δουλειά και θα ξαναδούμε την Honda να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των superbike. Όπως πάντα οι πρώτες φήμες είναι γεμάτες υπέρμετρη αισιοδοξία, οπότε προς το παρόν καλό είναι να κρατάμε μικρό καλάθι. Για παράδειγμα, όχι μόνο λέγεται ότι θα δούμε καινούριο CBR 1000 RR μέσα στο 2017, αλλά μερικοί το πάνε ακόμα πάρα πέρα και μιλάνε ακόμα και για RVF 1000 RR!

Για όσους είστε κάτω από 25 ετών να σας πούμε ότι η Honda κάποτε έφτιαχνε τους πιο τεχνολογικά προηγμένους V4 κινητήρες παραγωγής και όχι μόνο αργόστροφα δικύλινδρα σε σειρά όπως τώρα. Επίσης κάποτε είχε το Blackbird που ήταν η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα παραγωγής αντί για το υπέρβαρο VFR 1200 F που το αντικατέστησε και στα Superbike συμμετείχε με τα RC-30 και RC-45 που οι V4 κινητήρες τους ανέβαζαν 16.000-17.000 στροφές και έβγαζαν πάνω από 200 ίππους με μόλις 750 κυβικά.

Εκείνες οι μοτοσυκλέτες ήταν που είχαν δώσει στην Honda την φήμη του πιο προηγμένου τεχνολογικά κατασκευαστή μοτοσυκλετών και μας είχε αναγκάσει όλους να την αποκαλούμε "Big H".

Με την παρουσίαση του νέου Africa Twin έχουμε το πρώτο σημάδι ότι ο γίγαντας άρχισε να ξυπνάει και είναι βέβαιο ότι βλέποντας γύρο της στις εκθέσεις την Yamaha να έχει R1, την Kawasaki να έχει H2R και από τα μέσα της χρονιάς και την Suzuki να έχει ολοκαίνουριο GSX-R 1000, έχουν πάρει είδηση ότι έμειναν πίσω.

Το ερώτημα είναι αν θα επιλέξουν να μείνουν με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, παρουσιάζοντας μια καινούρια Fireblade ή αν θα κάνουν την κίνηση ματ και μπουν στο παιχνίδι των V4. Ίσως κάνουν και τα δύο, όπως στις αρχές της δεκαετίας του 1990 που είχαν CBR 900 RR και RVF 750 (RC 45) μαζί. Τα V4 είναι σαφώς ακριβότερα στην κατασκευή και αν θέλεις να τα κάνεις ελαφριά όσο τα τετρακύλινδρα εν σειρά, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις εξωτικά υλικά. Βέβαια η Aprilia έχει αποδείξει ότι μπορεί φτιάξει μια V4 superbike με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ και είναι δύσκολο να μην μπορεί να κάνει το ίδιο ένας κατασκευαστής με το μέγεθος της Honda. Επίσης, η επόμενη superbike της Ducati θα είναι V4.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και το αγωνιστικό κομμάτι. Η Yamaha από φέτος συμμετέχει με εργοστασιακή ομάδα στα SBK, η Kawasaki έχει ήδη κερδίσει δύο πρωταθλήματα και φέτος έδειξε καινούρια ZX-10R, η Suzuki πάντα έχει παρουσία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και από του χρόνου θα έχει καινούρια μοτοσυκλέτα, η Aprilia είναι πρωταγωνιστής εκεί και η Ducati ξαναέρχεται με σοβαρότητα και μην σας κάνει εντύπωση αν δείτε την MV Agusta να μπαίνει δυναμικά με ολοκαίνουρια F4 1000. Το βλέπουμε δύσκολο να λείψει η Honda από αυτό το πολύχρωμο πανηγύρι.

Λέτε να ξέρει η Honda από V4; Μμμμ... για δείτε τί έφτιαχνε το 1992!

EICMA: Ducati Desmo 450 Enduro 2026 - Στην παραγωγή τον Ιούλιο

Μετά την είσοδο στο Motocross, το Borgo Panigale συνεχίζει στο Enduro - Θα βγάζει πινακίδα για κυκλοφορία και στον δρόμο!
Ducati Desmo 450 Enduro
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/11/2025

Στην EICMA η Ducati παρουσίασε σε μορφή προπαραγωγής την πρώτη σύγχρονη Enduro μοτοσυκλέτα της που ακούει στο όνομα Desmo 450 Enduro, και βασίζεται στην πλατφόρμα του Desmo 450 MX με τις κατάλληλες επεμβάσεις για τη νέα του αποστολή.

Τη στιγμή που γραφόταν αυτές οι λέξεις, η ιταλική εταιρεία είχε ανακοινώσει ελάχιστες πληροφορίες για το Desmo 450 Enduro, μια παράγραφο όλη κι όλη, με μία στατική φωτογραφία της μοτοσυκλέτας. Από κοντά η μοτοσυκλέτα δείχνει να έχει την ίδια υψηλή ποιότητα κατασκευής που θαυμάσαμε στην Motocross εκδοχή της, ενώ οι Ιταλοί αναφέρουν πως προσπάθησαν αρκετά ώστε να χωρέσουν το ελαφρώς μεγαλύτερο ρεζερβουάρ σε σχέση με το μοντέλο MX (που έχει χωρητικότητα 7,2 λίτρων), χωρίς να χαλάσουν τις γραμμές του Enduro. Και όπως φαίνεται το κατάφεραν. 

Οι τροχοί της μοτοσυκλέτας είναι 21-18 ιντσών, το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 8,5 λίτρων, και το κιβώτιο είναι 6τάχυτο.

Desmo 450 Enduro

Ο τετράχρονος, υγρόψυκτος και ψεκαστός μονοκύλινδρος κινητήρας είναι ο μοναδικός κινητήρας με δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων στην κατηγορία, ενώ έχει χωρητικότητα 449,6 κυβικά εκατοστά.

Οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι Showa 49 mm με επίστρωση Kashima στα καλάμια, και μονό αμορτισέρ πίσω.

Για την ώρα δεν φαίνεται βεντιλατέρ στο ψυγείο, αν και αυτό ίσως προστεθεί σε επόμενο στάδιο πριν η μοτοσυκλέτα φτάσει στην παραγωγή, με τους Ιταλούς να κάνουν λόγο για έλευση στους αγοραστές τον Ιούλιο του 2026.

Το γεγονός πως η μοτοσυκλέτα θα βγάζει πινακίδα κυκλοφορίας, μας προϊδεάζει πως σύντομα θα βρεθεί κάποιος που θα τη μετατρέψει και σε Supermoto.

Ετικέτες