Ό,τι δεν κάνουν οι γερμανοί το κάνουν οι ανταγωνιστές τους!
Από τον
Μπάμπη Μέντη
16/7/2019
Έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια από τότε που κυκλοφόρησαν οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες του μικρού supersport της ινδικής TVS, που χρησιμοποιεί το πλαίσιο και τον κινητήρα των G 310 της BMW και όπως είναι φυσιολογικό, όλοι μας περιμένουμε από τότε να δούμε μια αντίστοιχη supersport μοτοσυκλέτα με τα σήματα της γερμανικής εταιρείας. Όμως η αναμονή συνεχίζεται, καθώς η γερμανική εταιρεία φαίνεται πως δεν ήθελε το G 310 RR να μοιάζει με το προηγούμενο S1000RR, αλλά να ακολουθεί τις σχεδιαστικές γραμμές του καινούριου μοντέλου που είδαμε στις εκθέσεις το 2019 και ακόμα δεν έχει έρθει στη χώρα μας. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που ισχυρίζονται πως η BMW δεν σκοπεύει να παρουσιάσει προς το παρόν έκδοση supersport με τον μονοκύλινδρο κινητήρα των G 310 και πως θα περιμένει να δει προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί η κατηγορία στις ασιατικές χώρες, αφού η Honda έχει το premium δικύλινδρο CBR 250 RR και η Kawasaki ετοιμάζει τετρακύλινδρο 250! Κανείς δεν ξέρει με απόλυτη βεβαιότητα ποια είναι η αιτία που η BMW έχει καθυστερήσει τόσο πολύ να συμπληρώσει την γκάμα των G 310 με ένα supersport μοντέλο.
Το βέβαιο είναι πως οι Ιάπωνες βαρέθηκαν να περιμένουν και έφτιαξαν ένα δικό τους κιτ μετατροπής του γυμνού G310R σε G310RR ή μάλλον SS όπως το αποκαλούν οι ίδιοι. Όχι μόνο αυτό, αλλά διοργανώνουν δικό τους κύπελλο, με μια σειρά αγώνων σε διάσημες πίστες της Ιαπωνίας! Από μια τέτοια αγωνιστική εκδήλωση στο Motegi είναι και οι φωτογραφίες των αγωνιστικών G 310 SS που βλέπετε εδώ.
Οι συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες έχουν το αγωνιστικό φαίρινγκ της προηγούμενης S1000RR και στη θέση του ίσιου τιμονιού έχουν μπει κλιπ-ον που δένουν στα καλάμια. Φυσικά έχουν μικρές αλλαγές στα φρένα, τις αναρτήσεις, την εξάτμιση και τα μαρσπιέ για να ανταποκριθούν στο νέο ρόλο τους ως αγωνιστικά εργαλεία…
Benelli: Σε δοκιμές η νέα 3κύλινδρη adventure που μπέρδεψε ξένα και ελληνικά μέσα
Εντοπίστηκε στο Pesaro της Ιταλίας αρχικό στάδιο δοκιμών
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
2/9/2025
Η Benelli, ετοιμάζεται να παρουσιάσει το πρώτο νέο μοντέλο της με τρικύλινδρο κινητήρα έπειτα από μία και πλέον 10ετία, με στόχο να συμπληρώσει την γκάμα της με μία ακόμη επιλογή στις μεσαίου-μεγάλου κυβισμού On-Off μοτοσυκλέτες.
Ο καιρός έφτασε για να ξεκινήσουν οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες της νέας adventure της Benelli που θα φέρει έναν ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο κινητήρα. Ο τρικύλινδρος έχει σχεδιαστεί από την αρχή και λογικά πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα που η μητρική QJMOTOR θέλησε να κατοχυρώσει με πατέντες τον περασμένο Φεβρουάριο (διαβάστε περισσότερα εδώ). Αν είναι αυτός τότε αναμένεται να φέρει και αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο, όπως είδαμε στις πατέντες της QJMOTOR, όπου δύο μικρά ηλεκτρικά μοτέρ αναλαμβάνουν τον έλεγχο του συμπλέκτη και του κιβωτίου.
Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα πάντως που βλέπουμε στις φωτογραφίες έχει μηχανικό κιβώτιο και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από το ωστήριο που κατεβαίνει μέχρι χαμηλά στο μαρσπιέ. Το πόδι του αναβάτη κρύβει τον επιλογέα καθώς έχει τοποθετηθεί κάτω από αυτόν για να κάνει αλλαγή. Αν το κιβώτιο ήταν αυτοματοποιημένο, το ωστήριο θα ήταν πολύ μικρότερο σε μήκος και δεν θα κατέβαινε μέχρι το μαρσπιέ, όπως δηλαδή γίνεται και στην περίπτωση της εφαρμογής του Y-AMT της Yamaha.
Παράλληλα, στο αριστερό γκριπ φαίνεται κανονικά η μαύρη μανέτα του συμπλέκτη με το χρώμα της να μπερδεύει ξένα και ελληνικά μέσα αφού κάποια από αυτά βάλθηκαν να την εξαφανίσουν στον βωμό της γρήγορης... παραπληροφόρησης και των κλικ. Το λάθος βέβαια ξεκινά από το ίδιο το Motorrad & Reisen με τους Γερμανούς να την βαφτίζουν σώνει και καλά αυτόματη γιατί δεν βλέπουν τον επιλογέα των ταχυτήτων και θεωρούν ότι η μανέτα βρίσκεται εκεί για να υποβοηθά τον αναβάτη στην εκκίνηση από στάση.
Την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας, τουλάχιστον σε αυτό το αρχικό στάδιο, έχει αναλάβει η ιταλική Engines Engineering, η οποία εξειδικεύεται ακριβώς σε αυτόν τον τομέα, δηλαδή στη σχεδίαση και την εξέλιξη νέων μοντέλων.
Κατά τα άλλα η μοτοσυκλέτα δεν δείχνει να βασίζεται σε κάποια υπάρχουσα κινέζικη πλατφόρμα. Οι πρώτες δοκιμές με πρωτότυπα πραγματοποιούνται γύρω από την έδρα της Benelli στο Pesaro με την εταιρεία να έχει ως σημείο αναφοράς την Triumph Tiger 900 GT σύμφωνα με το γερμανικό μέσο που έδωσε τις φωτογραφίες στη δημοσιότητα. Αναφορικά με το μοτέρ, οι φωτογραφίες κάνουν δύσκολη την "ανάγνωσή" του, αν πρόκειται όντως για το νέο τρικύλινδρο της QJMOTOR ή όχι. Ωστόσο, ο όγκος της εξάτμισης που φαίνεται ακριβώς κάτω από τους λαιμούς -που δεν φαίνονται- δεν δικαιολογείται σε δικύλινδρο μοτέρ και ταιριάζει περισσότερο σε τρικύλινδρο με κυβισμό στα 800-900 κ.εκ.
Νέο πλαίσιο και προδιαγραφές περισσότερο για δρόμο
Το πλαίσιο παρουσιάζεται εντελώς νέο, με νέο χυτό υποπλαίσιο αλουμινίου, ενώ η διαδρομή της ανάρτησης που φαίνεται να βρίσκεται κάτω από τα 200 χλστ. και ο μπροστινός τροχός των 19 ιντσών, υποδηλώνουν ότι η μοτοσυκλέτα δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο ταξίδι από άσφαλτο χωρίς όμως να φοβάται τους χωματόδρομους. Άλλωστε και η εξάτμιση που βγαίνει χαμηλά και στο εμπρός μέρος, κάτω από τους λαιμούς, θα δεχτεί και μία προστατευτική ποδιά, θα περιορίσει ακόμη περισσότερο την απόσταση από το έδαφος. Παράλληλα, δεν αποκλείεται να ακολουθήσει και κάποια έκδοση με περισσότερα off-road χαρακτηριστικά, όπως οι παραδοσιακές εκδόσεις “X” της Benelli.
Η μοτοσυκλέτα βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο δοκιμών, κάτι που φαίνεται τόσο από τη χύτευση και το φινίρισμα των μηχανικών της μερών όσο και από τα μαρσπιέ και το τιμόνι "πασπαρτού". Το τιμόνι και τα μαρσπιέ που έχουν τοποθετηθεί στην πρωτότυπη μοτοσυκλέτα μπορούν να αλλάξουν εύκολα θέσεις και για να είναι ακόμη εκεί σημαίνει ότι οι Ιταλοί δεν έχουν καταλήξει για το τρίγωνο της εργονομίας της θέσης του αναβάτη που θα δούμε τελικά στην μοτοσυκλέτα παραγωγής.
Η εμπορική διάθεση για το 2026 φαίνεται απίθανη, αλλά δεν αποκλείεται η Benelli να παρουσιάσει το πρώτο μοντέλο προπαραγωγής της νέας adventure στην ερχόμενη EICMA το φθινόπωρο.