Kawasaki ZX-10R 2016: Πρωτάθλημα ξανά με 207 ίππους!

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/10/2015

Έγινε σήμερα η στατική παρουσίαση της νέας Kawasaki ZX-10R στην Βαρκελώνη και μαζί με τις φωτογραφίες, έχουμε και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της. Η Kawasaki λέει ότι η νέα ZX-10R είναι ό,τι ποιο κοντινό έχει φτιάξει ποτέ σε αγωνιστική μοτοσυκλέτα των SBK. Μάλιστα συμπληρώνει, ότι η συμμετοχή του φετινού παγκόσμιου πρωταθλητή Tom Sykes στην διαδικασία επανασχεδιασμού αυτής της μοτοσυκλέτας ήταν καθοριστική. Την πιστεύουμε, αφού η Kawasaki είναι η μόνη από τις ιαπωνικές εταιρείες που έχει τόσο σοβαρή παρουσία στα SBK τα τελευταία χρόνια. Άλλωστε οι αλλαγές που έχει το νέο μοντέλο, προσανατολίζονται καθαρά προς τους νέους αυστηρούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από του χρόνου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα SBK και περιορίζουν τις μετατροπές. Έτσι η νέα ZX-10R αποκτά καθαρόαιμη αγωνιστική τεχνολογία. Μέσα στα επανασχεδιασμένα φαίρινγκ ο κινητήρας έχει καινούρια μεγαλύτερης διαμέτρου βαλβίδες τιτανίου, που οδηγούνται από εξίσου νέους ελαφρύτερους εκκεντροφόρους, με χρονισμό που δίνει έμφαση στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Ο νέος στρόφαλος έχει 20% μικρότερη μάζα για ταχύτερη άνοδο των στροφών αλλά και μείωση του γυροσκοπικού φαινομένου στις απότομες αλλαγές κλίσεις στις στροφές. Οι αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής έχουν γίνει πιο ευθύγραμμοι και με μεγαλύτερη διατομή, ενώ ταυτόχρονα έχουν γυαλιστεί, με στόχο την ταχύτερη εισαγωγή και εξαγωγή των αερίων. Επίσης το κύκλωμα ψύξης των κυλίνδρων και της κεφαλής είναι επανασχεδιασμένο, όπως και τα έμβολα. Η Kawasaki ανακοινώνει 207 ίππους στις 13.000 στροφές με την βοήθεια του Ram-Air, το οποίο μαζί με το φιλτροκούτι και την εισαγωγή αέρα του νέου φαίρινγκ έχει μεγαλώσει σε όγκο, με το φίλτρο αέρα να έχει μεγαλύτερη επιφάνεια.

Τα καυσαέρια βγαίνουν από την νέα εξάτμιση τιτανίου με τρεις καταλύτες, που καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4. Μάλιστα η Kawasaki λέει ότι οι τέσσερεις λαιμοί μέχρι τον καταλύτη είναι ακριβώς οι ίδιοι με της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας και αρκεί η αφαίρεση του καταλύτη και η αντικατάσταση του τελικού για να έχεις μια factory εξάτμιση. Στο πλαίσιο οι διαφορές είναι σαφώς μικρότερες και περιορίζονται στην μετατόπιση του λαιμού 7,5mm πιο κοντά στον αναβάτη για μεταφορά περισσότερου βάρους στον εμπρός τροχό και στο μακρύτερο κατά 15,8mm ψαλίδι (μάλλον αύξησαν το μήκος των ρεγουλατώρων όπως στην νέα Aprilia RSV4 για ευκολότερη αλλαγή μεγέθους πίσω γραναζιού σε κάθε πίστα, αλλά και ρύθμιση του μεταξονίου και της κατανομής βάρους). Αντίθετα μεγάλες διαφορές συναντάμε στις αναρτήσεις και τα φρένα, όπου έχουμε για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής την νέα τεχνολογία Balance Free της Showa. Στα φρένα οι δίσκοι των 330mm έχουν τις κορυφαίες δαγκάνες M50 της Brembo και τα ηλεκτρονικά βασίζονται στην υπερσύγχρονη μονάδα IMU της Bosch.

Norton: Οι νέοι χρωματισμοί της γκάμας της - Τέλος το φουλ γκρι

Η παλέτα περιλαμβάνει επτά συνολικά χρωματισμούς
norton atlas
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/4/2026

Η ινδική TVS Motor που είναι η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Norton, η οποία έχει μπει σε μία νέα φάση με τέσσερα νέα μοντέλα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν σύντομα.

Στην EICMA είχαμε δει από κοντά τις Norton Manx, Manx R, Atlas και Atlas GT και η εταιρεία είχε δείξει μία περίεργη εμμονή στους γκρι χρωματισμούς. Πλέον οι τέσσερις μοτοσυκλέτες θα είναι διαθέσιμες εκτός του Trophy Silver στους χρωματισμούς Matrix Black, Senopia Orange, Carbon, Celestian Grey, Verona Green και Glacier Blue, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά στο επίσημο site της εταιρείας.

norton manx

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε πως τη Norton Motorcycles έχει αναλάβει στην χώρα μας η εταιρεία MUVUS που αντιπροσωπεύει ήδη τις CFMOTO, Royal Enfield, LETBE και Polaris. Μάλιστα η TVS έχει συγκεκριμένο πλάνο για την Ευρώπη και η Ελλάδα θα είναι από τους πρώτους τους σταθμούς, όπως είχαμε αποκαλύψει λίγους μήνες νωρίτερα.

Εμείς αναμένουμε σύντομα την άφιξη τους για να οδηγήσουμε τις νέες μοτοσυκλέτες της Norton και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Ετικέτες