Kawasaki ZX10R Superbike: Έτοιμο του 2011

Από το

Μαύρο Σκύλο

17/9/2010

Η καινούρια superbike της Kawasaki παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που έγινε στο Nürburgring στις 2 Σεπτεμβρίου. Με αυτή τη μοτοσυκλέτα η ομάδα Paul Bird Motorspor με την πλήρη υποστήριξη του εργοστασίου, θα συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbikes. Είναι η πρώτη φορά που η Kawasaki εξέλιξε πρώτα την αγωνιστική μοτοσυκλέτα και αφού την ολοκληρώσει θα προέλθει μετά η ZX10R Ninja που θα εμφανιστεί στα καταστήματα. Η Ninja του 2011 θα είναι κυριολεκτικά μια Superbike με φλας και φώτα. Για την επερχόμενη Ninja, η Kawasaki δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες πέρα από το ότι θα είναι ολοκαίνουρια. Αυτό το δείχνει ακόμη και στην αγωνιστική της έκδοση, με το ιδιαίτερα προτεταμένο προς τα εμπρός αιχμηρό φαίρινγκ της και τη μινιμαλιστική ουρά που μαρτυρά τη σχεδιαστική της συγγένεια με την ZX-RR, την μικροκαμωμένη μοτοσυκλέτα που συμμετείχε στα MotoGP η Kawasaki.
Η μοτοσυκλέτα εξελίχθηκε από την αρχή χρησιμοποιώντας σλικ ελαστικά και μεγάλο μέρος της εξέλιξης του κινητήρα αφιερώθηκε στον έλεγχο της επιβράδυνσής του κατά την είσοδο στις στροφές. Ο στόχος της επόμενης χρονιάς του Ichiro Yoda, του υπεύθυνου για την εξέλιξή της νέας μοτοσυκλέτας στο κορυφαίο επίπεδο αγώνων για superbikes, είναι να τερματίσουν στην εξάδα. Στη σχεδίασή της συναντάμε την πρωτότυπη τοποθέτηση του αμορτισέρ, σχεδόν παράλληλα πάνω από το τεράστιο ψαλίδι. Η αλυσίδα περνά μέσα από το ψαλίδι, ενώ το μοχλικό του μηχανισμού της ανάρτησης είναι τοποθετημένο από πάνω του.

Honda: Παρουσίασε την Honda CBR500R Four σε Διεθνή Έκθεση της Κίνας

Πρόκειται για μία σπορ τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα 502 κυβικών
CBR500R
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/1/2026

Η Honda έκανε κάτι αρκετά ενδιαφέρον στην φετινή Διεθνή Έκθεση Εισαγωγών της Κίνας (CIIE), παρουσιάζοντας την Honda CBR500R Four, μια τετρακύλινδρη σπορ μοτοσυκλέτα.

Με την ονομασία CBR500R Four, η μοτοσυκλέτα έκανε το δημόσιο ντεμπούτο της στην CIIE μαζί με μια σειρά από άλλα νέα μοντέλα της Honda, αλλά αυτό που έχει περισσότερο ενδιαφέρον εδώ είναι ο κινητήρας. Πρόκειται για τον νέο τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 502 κυβικών της Honda, με διάμετρο 60 mm και διαδρομή 44,4 mm. Τον ίδιο κινητήρα τον είδαμε πρώτη φορά στο Honda CB500 Super Four 2026 που παρουσιάστηκε στην CIMAMotor τον Σεπτέμβριο. Η μέγιστη ισχύς της μοτοσυκλέτας είναι 70 ίπποι, που προέρχονται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 502 κ.εκ. με διάμετρο 60 mm.

Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι στα 189 κιλά γεμάτη και διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι, monoshock αμορτισέρ πίσω, ενώ τα φρένα είναι της Nissin.

Επιπλέον, η CBR500R Four διαθέτει οθόνη TFT 5 ιντσών και συνδεσιμότητα Honda RoadSync, φέρνοντας την πλοήγηση, τις κλήσεις και τον έλεγχο πολυμέσων στην οθόνη. Από τις φωτογραφίες μπορούμε να διακρίνουμε πως η σέλα τοποθετεί τον αναβάτη μέσα στην μοτοσυκλέτα και τα clip-ons είναι σχετικά ψηλά, κάτι που διαμηνύει πως η στάση του σώματος θα είναι σχετικά άνετη για την κατηγορία. Επίσης, η μοτοσυκλέτα θα διατίθεται και σε έκδοση με E-Clutch.

Αναμένουμε να δούμε αν η τετρακύλινδρη 500άρα της Honda θα βγει και εκτός Κινεζικών συνόρων, με την Honda Motor Europe να δηλώνει πως “Δεν έχουμε να ανακοινώσουμε τίποτα σχετικά με μελλοντικά σχέδια για μοντέλα”.

Αυτό σημαίνει πως σίγουρα δεν θα είναι εδώ το 2026, αλλά δεν αποκλείεται ως ένα ενδεχόμενο για το μέλλον. Σε κάθε περιπτωση είναι δύσκολο για την Honda να στείλει απευθείας από την Κίνα, τα μοντέλα που κατασκευάζει για την τοπική αγορά. Οι μοτοσυκλέτες της Ευρώπης είναι είτε Made in Japan, είτε φτιάχνονται σε Ταϋλάνδη και ορισμένα δημοφιλή μοντέλα στην Ιταλία, όπως η οικογένεια των SH.

Για παράδειγμα το GB350 που σχεδίασε για την Ινδία, όταν ο κόσμος άρχισε να το ζητά και στην Ευρώπη, το μετέφερε στην γραμμή παραγωγής στην Ιαπωνία και έπειτα το έστειλε σε εμάς εδώ. Αυτό εκτόξευσε φυσικά την τιμή πώλησής του, όμως από την άλλη ήταν ένα γνήσιο Made in Japan. Μέχρι στιγμής η Honda δεν έχει βγάλει ποτέ εκτός Κίνας, ότι κατασκευάζει εκεί, τουλάχιστον από επίσημο κανάλι της. Αυτό είναι άλλο ένα εμπόδιο στην έλευση μίας τετρακύλινδρης στα 500 κυβικά στην δική μας αγορά, ενώ αν το έκανε, μοιάζει πιο λογική κίνηση να ανοίξει γραμμή παραγωγής στην Ταϋλάνδη όπου εκτός της σειράς CB, πλέον NX, κατασκευάζει και το τετρακύλινδρο CB650, το οποίο έχει μάλιστα την ιδιαιτερότητα να είναι το πρώτο τετρακύλινδρο της Honda που παράγεται εκτός Ιαπωνίας και μαζί ο πρώτος κινητήρας με περισσότερους από δύο κυλίνδρους, που έχει σχεδιαστεί και εκτός Ιαπωνίας καθώς αποτέλει πνευματικό παιδί του εκεί σχεδιαστικού κέντρου, ενώ φυσικά ένας Ιάπωνας βάζει την τελική υπογραφή.

Παράλληλα με την CBR, η Honda έδειξε ξανά την CB500 Super Four, η οποία χρησιμοποιεί τον ίδιο τετρακύλινδρο κινητήρα 502cc και το ίδιο ηλεκτρονικό πακέτο. Χωρίς fairing και με πιο κλασσική εμφάνιση.

 

 

Ετικέτες