MBP: Η νέα μάρκα της Keeway για την Ευρώπη

Μέλος του ομίλου QJ-Motor
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

16/5/2022

Η MBP είναι μια νέα μάρκα μοτοσυκλετών που δημιουργήθηκε από τον όμιλο QJ-MOTOR (στον οποίο ανήκει και η Benelli και η Keeway) με στόχο να προσφέρει μεγαλύτερου κυβισμού μοντέλα στο ευρωπαϊκό κοινό. Ουσιαστικά θέλει να αποτελέσει τον άμεσο ανταγωνιστή της Voge του ομίλου της Loncin.

Μπερδευτήκατε; Λογικό είναι να μην γίνεται κατανοητή η στρατηγική της QJ-Motor με την πρώτη ματιά και τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίπλοκα παρατηρώντας την πρώτη μοτοσυκλέτα που παρουσίασε η MBP για την ευρωπαϊκή αγορά, την M502 N.

Παρά το γεγονός πως ο όμιλος QJ-Motor έχει ήδη τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα του Benelli TRK 502, τον οποίο χρησιμοποιεί και στα αντίστοιχα μοντέλα της QJ για την κινέζικη αγορά, εν τούτοις, η μοτοσυκλέτα της MBP έχει έναν διαφορετικό κινητήρα, που βασίζεται σχεδιαστικά στους κινέζικους κλώνους του Honda CB500, αλλά με 486 κυβικά αντί των 471 κυβικών που έχει ο κινητήρας της Honda και των περισσότερων αντίγραφών του από την Κίνα. Έχει απόδοση 48 ονομαστικών ίππων και είναι φυσικά προδιαγραφών Euro5, ενώ η τιμή της στην Ιταλία ανακοινώθηκε στα 5.999€.

Η γυμνή M502 N έχει εντελώς διαφορετικό πλαίσιο από κάθε άλλο γυμνό του ομίλου της QJ-Motor και τα περιφερειακά είναι αρκετά προσεγμένα ως προς την ποιότητά τους, καθώς διαθέτει φρένα της J.Juan που είναι πλέον θυγατρική της Brembo, ABS της Bosch, αναρτήσεις της KYB και έγχρωμη οθόνη TFT 4,2”.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της Keeway Γερμανίας, η δημιουργία της MBP θα δώσει τη δυνατότητα στους dealer της Keeway να επεκταθούν εμπορικά στις μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως είναι η Α2 κατηγορία διπλωμάτων. 

 

Beta RX250 4T 2027 – Πρώτη εμφάνιση σε ιταλικό αγώνα [Βίντεο]

Η νέα τετράχρονη Beta που προορίζεται για τη μάχη της ΜΧ2 το 2027 έτρεξε τον πρώτο της αγώνα στο Internazionali d'Italia MX
Beta RX 250 4T prototype
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

18/2/2026

Η Beta έχει ήδη παρουσία στο κορυφαίο επίπεδο του παγκοσμίου ΜΧ, MXGP, από το 2021 με την MT Racing Team Beta και την τετράχρονη RX 450 4T, ενώ τώρα ετοιμάζεται και για την κατηγορία ΜΧ2 των 250 cc.

Η μοτοσυκλέτα που εξελίσσει για την ΜΧ2 εδώ και αρκετούς μήνες είναι η RX 250 4T και η πρώτη της δημόσια εμφάνιση έγινε στον πρόσφατο αγώνα της σειράς Internazionali d'Italia MX στη Mantua και δη στο δεύτερο σκέλος, στα χέρια ενός από τους αναβάτες δοκιμών της.

Beta RX 250 4T prototype

Χτισμένη γύρω από έναν ολοκαίνουργιο μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα 250 cc με δύο εκκεντροφόρους στην κεφαλή, έχει μια εμφανέστατη διαφοροποίηση από τη σχεδίαση της RX 450 4T τοποθετώντας την αλυσίδα της τελικής μετάδοσης στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας, αντίστροφα από το μοντέλο των 449 cc.

Beta RX 250 4T prototype

Νέο είναι και το πλαίσιο, ενώ η Beta μας λέει πως η τελική μορφή της RX 250 4T δεν είναι ακόμη καθορισμένη, καθώς η εξέλιξή της συνεχίζεται ακόμη.

Στόχος είναι η νέα ΜΧ μοτοσυκλέτα της να είναι έτοιμη πριν το Καλοκαίρι, όταν παραδοσιακά παρουσιάζονται όλα τα off-road μοντέλα των κατασκευαστών ενόψει του επόμενου πρωταθλήματος, με προφανή στόχο η Beta να είναι παρούσα και στην κατηγορία ΜΧ2 του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2027.