Νέο ηλεκτρικό Redshift ΜΧ

Από το

Μαύρο Σκύλο

26/3/2012

Η δραστηριότητα γύρω από τις ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες έχει ιδιαίτερη ανάπτυξη στις Ηνωμένες Πολιτείες και το νεώτερο μοντέλο που παρουσιάστηκε στα μέσα Φεβρουαρίου στην έκθεση Indy Dealer Expo, είναι το Redshift MX. Πρόκειται για μια motocross μοτοσυκλέτα που υπόσχεται επιδόσεις αντίστοιχες με μοτοσυκλέτα που έχει τετράχρονο κινητήρα 250 κυβικών, αλλά με πολύ αραιότερη συντήρηση. Οι ιθύνοντες της εταιρείας λένε ότι αρκεί ένας έλεγχος κάθε 200 ώρες λειτουργίας, αριθμός που υπερβαίνει την συνηθισμένη χρήση ενός έτους. Οι μπαταρίες της έχουν ισχύ 5,2Kwh και η διάρκειά τους μπορεί να φθάσει τις δυο ώρες. Η απόδοσή του είναι 25 ίπποι σε συνεχή λειτουργία, ενώ φθάνει τους 40 για περιορισμένο χρόνο δέκα δευτερολέπτων. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες με διαδρομή 30,5 εκατοστά εμπρός και πίσω, οι ζάντες έχουν τις κλασσικές διαστάσεις των motocross με την εμπρός να έχει διάμετρο 21 ίντσες και την πίσω 19 και το βάρος της είναι 117 κιλά, ενώ με το κιτ για νόμιμη κυκλοφορία στον δρόμο φθάνει τα 122,5 κιλά. H απόσταση της σέλας από το έδαφος είναι 94 εκατοστά και η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 130 χιλιόμετρα. Η εταιρεία δέχεται ήδη προπαραγγελίες, με την τιμή της να είναι μάλλον τσιμπημένη στα 14.995 δολάρια (περίπου 11.450 ευρώ). Τo αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό της κατασκευής της είναι το πλαίσιο. Το φτιάχνουν από αλουμίνιο με μηχανουργικές κατεργασίες και δίχως κολλήσεις, αφού τα τμήματα που το αποτελούν συνδέονται με βίδες. Το πλαίσιο αποτελεί και τον φορέα για τον κινητήρα, αλλά και για τις μπαταρίες. Για τυχόν ενδιαφερόμενους υπάρχει η διεύθυνση της εταιρείας στο www.faster-faster.com

Honda EV Outlier Concept: Έτσι φαντάζεται το μέλλον η Ιαπωνική εταιρεία

Φουτουριστικό design, ηλεκτρισμός, προχωρημένη τεχνολογική προσέγγιση, κίνηση και στους δύο τροχούς!
cover3
Από τον

Παύλο Καρατζά

3/11/2025

Με το EV Outlier Concept, οι σχεδιαστές της Honda αποτυπώνουν την σκέψη τους για τις μοτοσυκλέτες του 2030, με το design να θυμίζει τη φουτουριστική μοτοσυκλέτα του Kaneda από την ταινία anime Akira, την ηλεκτροκίνηση να παίζει φυσικά κυρίαρχο ρόλο, ενώ κίνηση παίρνουν... και οι δύο τροχοί!

Το Honda EV Outlier Concept κέντρισε το ενδιαφέρον στην έκθεση Japan Mobility Show 2025 που διεξήχθη στο Τόκιο. Η λέξη outlier σημαίνει διαφορετικό / εναλλατικό / αντισυμβατικό και αυτό αντανακλάται τόσο στην εμφάνιση του δίκυκλου της Honda, όσο και στο γεγονός πως η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται και στους δύο τροχούς.

Η κίνηση φαίνεται να δίνεται με δυο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στα κέντρα των τροχών για τους οποίους η Honda δεν δημοσίευσε τεχνικά χαρακτηριστικά. Εντύπωση κάνει και η θέση οδήγησης, που τοποθετεί τον αναβάτη χαμηλά -μέσα στο δίκυκλο- το τιμόνι είναι ψηλά και τα μαρσπιέ μπροστά -βασικά πολύ μπροστά-, όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες. Το τιμόνι είναι ίσιο και η σέλα αναβάτη θυμίζει κάθισμα τύπου bucket, καθώς διαθέτει πλάτη και πλαϊνή στήριξη.

Honda

Το πλαίσιο του EV Outlier Concept (δεξιά στην άνω φωτό, ενώ αριστερά βλέπουμε το Urban concept της Honda) είναι αλουμινένιο και στην ουσία είναι μία ευθεία γραμμή που ενώνει το ψαλίδι με το μπροστινό μέρος, το πιρούνι είναι τύπου Hossack και πίσω βρίσκουμε ένα κεντρικό αμορτισέρ. Η μπαταρία που λογικά θα είναι στερεάς κατάστασης (η Honda έχει ήδη ανακοινώσει ότι τέτοιες μπαταρίες θα φέρουν οι ηλεκτρικές της μοτοσυκλέτες στο μέλλον) βρίσκεται κάτω από το πλαίσιο. Το διαφανές μπροστινό φαίρινγκ που χρησιμεύει και ως φτερό αφήνει ελάχιστο κενό από το ελαστικό.

Honda Outlier

Το δίκυκλο φέρει δύο έγχρωμες οθόνες, μια κάθετη μπροστά από τον αναβάτη, στη θέση που σε μια βενζινοκίνητη μοτοσυκλέτα θα βρισκόταν το ρεζερβουάρ και μια μακρόστενη τοποθετημένη πάνω στο τιμόνι, με τις άκρες της να χρησιμεύουν σαν καθρέφτες.

Η Honda δεν έχει ανακοινώσει βάρος, χωρητικότητα μπαταρίας, αυτονομία και χρόνο φόρτισης (νωρίς είναι ακόμα) και μένει να δούμε αν το Honda EV Outlier Concept θα γίνει πραγματικά ένα μοντέλο παραγωγής τη δεκαετία του 2030 ή είναι ένα ακόμη concept που θα μείνει στα χαρτιά.