Ossa enduro 250/300: Πολύ διαφορετική

Από το

Μαύρο Σκύλο

20/12/2011

Η ισπανική Ossa παρουσίασε μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα enduro, που είναι εντελώς διαφορετική και δεν μοιάζει με καμιά μοτοσυκλέτα από αυτές που παράγονται μέχρι σήμερα. Η πρώτη ουσιαστική διαφορά αφορά τον κινητήρα. Αυτός όχι μόνο είναι δίχρονος, αλλά έχει τροφοδοσία από ψεκασμό. Και μάλιστα όχι έναν “του εμπορίου” αλλά έναν ειδικά σχεδιασμένο και εξελιγμένο για αυτήν, με τη συνεργασία της Kokusan. Ο ψεκασμός της έχει δυο μπεκ, ένα στον στροφαλοθάλαμο και ένα δεύτερο στην κεφαλή, μια καινοτομία που θα βοηθήσει ώστε οι ρυθμίσεις του κινητήρα να γίνουν με πολύ μεγάλη ακρίβεια. Υπάρχει και βαλβίδα ελέγχου για το ύψος της θυρίδας εξαγωγής, με τον έλεγχό της να έχει ανατεθεί στην κεντρική μονάδα διαχείρισης. Ο κινητήρας έχει κιβώτιο ταχυτήτων τύπου κασέτας για εύκολη αφαίρεση, υδραυλικό συμπλέκτη, ενώ για την εκκίνησή του υπάρχει μόνο μίζα. Οι καινοτομίες συνεχίζονται και στην ασυνήθιστη χωροταξία του, με την εισαγωγή να γίνεται από το εμπρός μέρος και την εξάτμιση με τον απαραίτητο θάλαμο διαστολής να βολεύεται με το δαιδαλώδες σχήμα της στον χώρο που οι συμβατικές enduro έχουν το κουτί του φίλτρου αέρα. Το ρεζερβουάρ χωράει 9,8 λίτρα, το οποίο είναι επίσης ασυνήθιστου σχήματος και προεκτείνεται χαμηλά μέχρι τον κινητήρα. Μπροστά του βολεύονται τα ψυγεία και ανάμεσά του το κουτί του φίλτρου του αέρα. Το πλαίσιο είναι περιμετρικό από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα με αφαιρούμενο αλουμινένιο υποπλαίσιο. Οι αναρτήσεις της πρωτότυπης enduro προέρχονται από τη Ohlins και μάλιστα από την κορυφαία σειρά της την TTX, τόσο για το ανεστραμμένο πιρούνι με τα καλάμια των 48 χιλιοστών, όσο και για το αμορτισέρ που δίνει διαδρομή 335 χιλιοστά στον πίσω τροχό. Το αμορτισέρ δεν είναι τοποθετημένο στο κέντρο του πλαισίου αλλά δεξιά για να αφήνει χώρο για την εξάτμιση. Ένα πανέξυπνο σχεδιαστικά και με ελάχιστο μέγεθος μοχλικό το συνδέει με το αλουμινένιο ψαλίδι – κομψοτέχνημα. H ριζοσπαστική enduro της Ossa εξελίσσεται ήδη από το 2010, θα τρέξει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro τo 2012, ενώ οι πρώτες είκοσι μοτοσυκλέτες θα βρουν τον δρόμο τους για τους αντιπροσώπους της στις αρχές του 2013. Η κανονική της παραγωγή έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 2013, με 250 και 300 κυβικά στον κινητήρα. Το βάρος εκτιμούν ότι θα περιοριστεί στα 97 μόνο κιλά.

EICMA: VM T500 Supermoto 2026 - Ο δίχρονος πυρετός "χτυπά" τα supermoto!

O σύγχρονος 500άρης κινητήρας της Tomasin στο supermoto της ΚΤΜ με 70+ ίππους
VM Racing T500 EICMA 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

6/11/2025

Το VM T500 2T Supermoto της VM Racing είναι στην EICMA και προκαλεί ρίγος με τον "plug and play" δίχρονο κινητήρα των 500 κ.εκ. και 70+ ίππων.

Για τον Enrico Tomasin σας έχουμε ξαναμιλήσει (διαβάστε περισσότερα εδώ), τον Ιταλό μηχανικό που ίδρυσε την Tomasin Racing -επίσης παρούσα στο Μιλάνο- και κατασκευάζει τον δικό του δίχρονο 500άρη κινητήρα, ο οποίος μπορεί να τοποθετηθεί σε σύγχρονα πλαίσια enduro και supermoto χωρίς να χρειάζεται καμία μετατροπή.

Ο υγρόψυκτος κινητήρας έχει μίζα και ηλεκτρονικό ψεκασμό, τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις (Hard, Soft και Rain), ενώ "συνοδεύεται" από Launch Control αλλά και Traction Control και το κιβώτιο έχει Quick-Shifter! 

VM T500 Supermoto 2026

Η Tomasin αναφέρει επίσης και την εξέλιξη που έχει ρίξει στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα αξιοπιστίας και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

Η Tomasin R&D δεν ανακοινώνει νούμερα απόδοσης για τον μονοκύλινδρο κινητήρα της, όμως η VM Racing αναφέρει ότι η ισχύς σε αυτόν που έχει τοποθετηθεί στο supermoto της ΚΤΜ ξεπερνά τους 70 ίππους!

Ο plug and play κινητήρας ταιριάζει φυσικά και στις μοτοσυκλέτες της Husqvarna και της GASGAS με την τιμή ολόκληρης της μοτοσυκλέτας που αποστέλλεται από την ιταλική εταιρεία να βρίσκεται στα 17.000 ευρώ χωρίς φόρους. Να σημειωθεί τέλος ότι ο κινητήρας είναι συμβατός και με Honda CRF450.