Πρώτες εντυπώσεις: Daytona (by Zontes) V310

Αλλάζει το επίπεδο του ανταγωνισμού
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

2/10/2019

Η ιστορία των μικρών μοτοσυκλετών της Zontes μας έχει τραβήξει το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή, διότι διαφέρουν πάρα πολύ σε φιλοσοφία απ’ όλα τα υπόλοιπα ασιατικά εργοστάσια. Ε,εεεε, για ποια Zontes μιλάτε ρε παιδιά. Daytona by Zontes λέγονται… ΟΚ, να το ξεκαθαρίσουμε λίγο αυτό το θέμα, διότι κυκλοφορώντας αυτές τις μέρες με το ολοκαίνουριο μοντέλο V 310, αντιμετωπίζαμε διαρκώς αυτό το πρόβλημα… Η εταιρεία που κατασκευάζει αυτές τις μοτοσυκλέτες έχει το εμπορικό όνομα Zontes και ανήκει στον όμιλο TAYO. Η Γκοργκόλης Α.Ε. που αντιπροσωπεύει στη χώρας μας τη Zontes, είναι επίσης αντιπρόσωπος της SYM και έχει δημιουργήσει το δικό της brand name “Daytona”.

Επίσης είναι και κατασκευαστής, αφού έχει ιδρύσει την Nipponia, με διεθνή εξαγωγική δραστηριότητα. Όσα από τα δίκυκλα που εισάγει στην Ελλάδα δεν είναι της SYM, τα έχει βάλει κάτω από την ομπρέλα της Daytona, ανεξάρτητα από το εργοστάσιο κατασκευής τους. Αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση της Zontes, σκέφτηκε να κάνει το ίδιο, βαφτίζοντας τις μοτοσυκλέτες αυτές Daytona by Zontes. Η σκέψη προφανώς είναι πως οι Έλληνες γνωρίζουν καλά το όνομα Daytona από τα χιλιάδες παπιά που αγοράζουν κάθε χρόνο και δεν θα χρειαστεί να εξοικειωθούν με ένα καινούριο όνομα. Μόνο που στα μάτια του κόσμου (και στα δικά μας…), οι μοτοσυκλέτες της Zontes δείχνουν ανώτερες (σχεδιαστικά, ποιοτικά, τεχνολογικά) από τα υπόλοιπα δίκυκλα που έχουν το όνομα της Daytona, με αποτέλεσμα να “αρνούνται” να τα αποκαλούν Daytona ή Daytona by Zontes και τα λένε σκέτο Zontes. Το πιο κοντινό στη φιλοσοφία της Γκοργκόλης Α.Ε. που ακούσαμε ήταν η ερώτηση: Φίλε, το καινούριο SYM είναι αυτό;

Η ιστορία αυτή θυμίζει το X-Adv της Honda, που η Ιαπωνική εταιρεία το αποκαλεί μοτοσυκλέτα και όλος ο υπόλοιπος κόσμος το αποκαλεί scooter… Δύσκολα πας κόντρα στην πραγματικότητα.

Πάμε πίσω όμως στο νέο V310 των 4.195€ που έχει τον ίδιο κινητήρα με το δημοφιλές T310 και X310 των 3.995€. Τι καινούριο μας φέρνει και κυρίως γιατί είναι 200€ ακριβότερο.

Η απάντηση είναι πολύ απλή: Το V310 κάνει 200€ παραπάνω διότι έχει εξοπλισμό 1000€ παραπάνω από του Τ310! Τα προβληματικά στην ανάγνωσή μονόχρωμα LCD όργανα του Τ310, εδώ έχουν αντικατασταθεί από μια έγχρωμη οθόνη TFT με Bluetooth. Ναι σωστά διάβασες. Έχει Bluetooth και ειδικό App για iphone/android, όπου βλέπεις και απαντάς στα τηλεφωνήματα κ.τ.λ. Επίσης το App μετατρέπει το κινητό τηλέφωνό σου σε υπερπλήρη trip master, navigation και καταγραφέα δεδομένων της μοτοσυκλέτας. Κυρίως όμως, το V310 έχει τα ανώτερα φρένα με τον μεγαλύτερο εμπρός δίσκο των 300mm και πιο δυνατή δαγκάνα. Μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε τέσσερεις απεικονίσεις γραφικών για τις ενδείξεις του οργάνου και η διαύγεια της οθόνης είναι πάρα πολύ καλή κάτω από τον ελληνικό ήλιο. Μόνο από πολύ ακραίες γωνίες θέασης χάνουν το κοντράστ τους, αλλά και πάλι είναι από τις πιο ποιοτικές οθόνες TFT της αγοράς και με πολύ καλή ανάλυση.

Η δοκιμή συνεχίζεται, οπότε δώστε μας λίγο χρόνο μέχρι να κάνουμε όλα όσα πρέπει για να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για τη συμπεριφορά του. Αυτό που μπορούμε να πούμε έως τώρα, είναι η συνολική βελτίωση της αίσθησης της ποιότητας που σου δίνει το V310 σε σχέση με τα Τ310 και Χ310. Δεν είναι από τις διαφορές που μπορείς να δείξεις με το δάκτυλο και να πεις: Να, αυτό εδώ!. Έχει να κάνει περισσότερο με τις λεπτομέρειες, όπως ο ήχος του κινητήρα που είναι πιο γλυκός για παράδειγμα. Τέτοια μικρά πραγματάκια, που όλα μαζί αλλάζουν την συνολική αίσθηση μια μοτοσυκλέτας. Όσο για την εμφάνιση τα λόγια περιττεύσουν… ειδικά σε αυτό το κίτρινο-πέρλα από Lamborgini Aventador είναι πραγματικό Million Dollar Baby!   

  

BMW S 1000 XR με νέα σχεδίαση από το 2027

Έγγραφα έγκρισης τύπου από την Αυστραλία αποκαλύπτουν τα μελλοντικά σχέδια των Γερμανών
bmw s 1000 xr 2027
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

16/3/2026

Η BMW Motorrad καταχώρησε προς έγκριση τύπου στην Αυστραλία όλη την τετρακύλινδρη γκάμα της και, μεταξύ των μοντέλων που περιλαμβάνονται σε αυτήν, ξεχωρίζει το S 1000 XR που διακρίνεται με εντελώς νέα σχεδίαση.

Στην χαμηλής ανάλυσης φωτογραφία που κάνει τον γύρο του κόσμου προερχόμενη από αυτά τα αυστραλέζικα έγγραφα διακρίνεται καθαρά το νέο σχέδιο της ασφάλτινης crossover μοτοσυκλέτας, αλλαγμένο σε όλο το κορμί της και κυρίως με πολύ διαφορετική λογική στο ρύγχος.

Εκεί βρίσκεται ένας κεντρικός προβολέας στη θέση των δύο που χαρακτηρίζουν τα S και Μ 1000 XR από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκαν, ενώ δύο προεξοχές εκατέρωθεν του προβολέα θυμίζουν αρκετά το ανάλογο σχέδιο της Honda CB1000 GT με ακόμη εντονότερες αιχμές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνοδεύουν τη φωτογραφία αυτή, τα S 1000 XR και M 1000 XR δεν εμφανίζουν διαφορές στους κινητήρες τους, αποδίδοντας τους ίδιους 170 και 201 ίππους αντιστοίχως, ενώ ομοίως και τα ονομαστικά βάρη δεν εμφανίζουν διαφορές στα 227 και 223 κιλά.

Η νέα ομολογκασιόν για την Αυστραλία προφανώς αναφέρεται σε μοντέλα 2027, καθώς η γκάμα του 2026 είναι ήδη γνωστή και δεν περιλαμβάνει νέα XR, έτσι λογικά αυτή η νέα γενιά θα παρουσιαστεί κάποια στιγμή στην πορεία της φετινής χρονιάς για τη γκάμα της επόμενης.

Ετικέτες