Τεχνητή δροσιά!

Από το

Μαύρο Σκύλο

1/8/2013

Δοκιμάσαμε το πρωτοποριακό γιλέκο της Macna μέσα στην αποπνικτική Αθήνα για να δούμε αν μπορεί όντως να δημιουργήσει ένα μικροκλίμα δροσιάς, όπως υπόσχεται. Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να μην είναι ιδιαίτερα θερμό σε σύγκριση με πέρσι, ευτυχώς, αλλά μέσα στο κέντρο που είναι πνιγμένο στο τσιμέντο, ισχύει άλλη πραγματικότητα.

Το γιλέκο αυτό γεμίζει με μισό λίτρο νερό το οποίο και απορροφάται από το ειδικό υλικό που έχει μέσα. Βασίζεται στην εξάτμιση και τη ροή του αέρα για να σε δροσίσει. Ο ζεστός αέρας το διαπερνά και ψύχεται από την υγρασία που διαφεύγει από τους πόρους του γιλέκου, καταλήγοντας έτσι με μερικούς βαθμούς διαφορά επάνω σου.

Μέσα στην κίνηση της πόλης, ακόμα και μικρή ταχύτητα, το ρεύμα αέρα που δημιουργείται είναι ικανό για να σε ψύξει. Καταρχήν για αρκετές ώρες το ίδιο το γιλέκο παραμένει παγωμένο αφού καταφέρνει να κρατήσει τη θερμοκρασία του νερού για μεγάλο διάστημα. Μια θετική παρενέργεια όταν το γεμίσεις με παγωμένο νερό, είναι ότι μπορείς να κατέβεις από τη μοτοσυκλέτα για να κάνεις κάποια δουλειά, χωρίς να χρειαστεί να βγάλεις το προστατευτικό μπουφάν αφού το γιλέκο σε δροσίζει επαρκώς. Εννοείται ότι φοριέται κάτω από καλοκαιρινό μπουφάν καθώς δεν προστατεύει σε περίπτωση πτώσης, ενώ χρειάζεται τον αέρα για να δροσίσει αποτελεσματικότερα.

Στο ταξίδι τα πράγματα είναι ακόμα πιο καλά με το γιλέκο να σε κρατά δροσερό, αν και μετά από πολύ ώρα αφήνει αυτή την αίσθηση της υγρασίας, που νομίζεις ότι τα πάντα είναι νωπά. Αυτό συνέβη βέβαια την πιο ζεστή μέρα του φετινό καλοκαιριού, μέχρι τώρα τουλάχιστον, με το θερμόμετρο να δείχνει τους 40ο. Χωρίς το γιλέκο θα ήταν πολύ χειρότερα τα πράγματα, από το να έχεις την αίσθηση της υγρασίας.

Για το δικό μας κλίμα, που τα καλοκαίρια είναι πολύ ζεστό, το γιλέκο αυτό είναι ένα πραγματικό βοήθημα, το δικό μας "air-condition" κάτι που μέχρι τώρα απολάμβανε κανείς μονάχα στο αυτοκίνητο. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο, αλλά δουλεύει, και δουλεύει πολύ καλά. Καταφέρνει να σε δροσίσει και μάλιστα και πολλές ώρες και όχι μόνο για τα πρώτα χιλιόμετρα.

Η τάπα δεν ενοχλεί καθόλου γιατί είναι ψηλά, πάνω από το στήθος, οπότε στο τέλος δεν την καταλαβαίνεις. Απλά χρειάζεται μερικά λεπτά για να απορροφήσει το νερό από τη στιγμή που θα το γεμίσεις, διαφορετικά καταλήγει ολόκληρο κάτω και φαίνεσαι σαν να έχεις βάλει 1-2 κιλάκια. Εξαιρετικός εξοπλισμός αναβάτη!

Stark: Λέει ότι θα αλλάξει τα δεδομένα στις adventure με νέα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα [VIDEO]

Αντίστοιχη 800 κ.εκ. αλλά με 50% περισσότερη ισχύ, χαμηλότερο βάρος - Φόρτιση "όσο διαρκεί ένας καφές"
Varg ALg adventure motorcycle
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

9/9/2025

Η Stark Future διέρρευσε από μόνη της λεπτομέρειες για τη νέα ηλεκτρική ALG, την adventure μοτοσυκλέτα που ετοιμάζει, η οποία, θα είναι και η καλύτερη στην κατηγορία των 800 cc σύμφωνα με τους ίδιους. Ανακοίνωσε επίσης υπερφιλόδοξα σχέδιά της επέκταση στις street, στις ασιατικές αγορές στις κατηγορίες των 100–500cc και στόχο για πωλήσεις εκατομμυρίων μονάδων.

"Αυτή θα γίνει η πιο εμπορική adventure μοτοσυκλέτα στον κόσμο", δήλωσε ο συνιδρυτής της Stark Future, Anton Wass, με την αυτοπεποίθηση που τον χαρακτηρίζει. Η ALG στοχεύει να ταράξει τα νερά της μεσαίας κατηγορίας 800cc, υποσχόμενη 50% περισσότερη ισχύ, μικρότερο βάρος, χρόνο φόρτισης "όσο διαρκεί ένας καφές" και αυτονομία που "ξεπερνά τις ανάγκες του αναβάτη πριν χρειαστεί στάση", αναφέρει ο Wass στο video. Με 50% περισσότερη ισχύ γιατί δεν την αντιστοιχεί με adventure μεγαλύτερου κυβισμού που θα ήταν και το πιο δίκαιο;

Το όνομα ALG σημαίνει "άλκη" στα Σουηδικά, και έρχεται να προστεθεί στη σειρά της Stark που ξεκίνησε με το Varg motocross και συνεχίστηκε με τις enduro και trail εκδόσεις EX. Σειρά έχει η supermotard έκδοση του Varg, αλλά το μεγάλο νέο είναι το ALG, το οποίο φιλοδοξεί να τοποθετήσει την εταιρεία στο κέντρο της adventure σκηνής.

Stark Roadmap

Αν και οι εικόνες του νέου μοντέλου είναι επίτηδες θολές και "πειραγμένες", φαίνεται ότι το ALG υιοθετεί στοιχεία rally, πιο κοντά σε μια 450 rally μοτοσυκλέτα παρά σε ένα κλασικό adventure μεσαίας κατηγορίας.

Και τα νέα δεν σταματούν εκεί, καθώς η Stark θέλει να κυριαρχήσει σε κάθε κατηγορία που θα εμπλακεί φέρνοντας σε αυτή την καλύτερη δυνατή μοτοσυκλέτα. Στα σχέδιά της και την LO – μια μοτοσυκλέτα δρόμου (στα Σουηδικά σημαίνει "λύγκας"), ένα οικονομικότερο μοντέλο για την τεράστια ασιατική αγορά των 100–500cc, μια πολύ ελαφριά adventure και μια επίσης πολύ ελαφριά street, ένα freeride μοντέλο, μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα για την κατηγορία των 85cc motocross, ακόμη και ένα ATV με δυνατότητα V2L, να μπορεί δηλαδή να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια και σε εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές, με το αλυσοπρίονο να αποτελεί και το παράδειγμα που έδωσε η ίδια. Μάλιστα, οι στόχοι για την απόδοση που έχει θέσει για το ATV είναι τόσο "τρελοί" που προσέλαβε για αυτό μια ολόκληρη ομάδα μηχανικών από τον κόσμο της Formula 1.

Όταν παρουσίασαν το Varg MX είχαν κάνει λόγο για μεγάλες φιλοδοξίες. Τώρα δείχνουν ότι έχουν ακόμη μεγαλύτερες και ο χρόνος θα δείξει αν τελικά, με τα υπερφιλόδοξα σχέδιά τους καταφέρουν να βάλουν τα λεφτά εκεί που είναι το στόμα τους που λένε και οι αγγλόφωνοι για όλους εκείνους που τάζουν και μετά πρέπει και να κάνουν τα λόγια τους πραγματικότητα.

Stark Roadmap

 

Ετικέτες