Triumph TE-1: Παρουσίασε την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της… σε σχέδια!

Δύο χρόνια εξέλιξης και ένα δοκιμών
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

23/3/2021

Πριν ακριβώς δύο χρόνια, η Triumph ξεκίνησε μια συνεργασία με τις βρετανικές εταιρείες Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd.’s e-Drive Division, WMG του πανεπιστημίου University of Warwick και τον κρατικό βρετανικό οργανισμό χρηματοδότησης Innovate UK. Τώρα, παρουσίασαν τα σχέδια που δείχνουν την εξωτερική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας η οποία ακολουθεί την αισθητική των Street Triple και Speed Triple.

Πρόκειται δηλαδή για μια streetfighter που θα έχει απόδοση 177 ίππων και επιδόσεις αντίστοιχες της νέας Speed Triple 1200. Για να αποφασίσουν τι είδους μοτοσυκλέτα θα φτιάξουν, έκαναν μια μεγάλη έρευνα ανάμεσα στους πελάτες τους, όχι όμως ρωτώντας πως θα ήθελαν να είναι μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, αλλά ρωτώντας τι είδους χρήση κάνουν, τι ζητάνε από μια οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα, τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει όταν οδηγούν μοτοσυκλέτα και γενικά ερωτήσεις που θα μπορούσαν να αφορούν οποιοδήποτε νέο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Πάνω σε αυτές τις επιθυμίες θα προσπαθήσουν να δώσουν απαντήσεις τους επόμενους μήνες κατά την διάρκεια δοκιμών στο δρόμο, όπου θα ρυθμίσουν όλες τις παραμέτρους συμπεριφοράς του πλαισίου, του ηλεκτροκινητήρα και των ηλεκτρονικών της μοτοσυκλέτας. Όπως και η Harley Davidson Livewire, έτσι και η μοτοσυκλέτα της Triumph διαθέτει όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας που συναντάμε σε μια σύγχρονη superbike, όμως για να δουλέψουν σωστά χρειάζονται ώρες δοκιμών και δεν υπάρχουν έτοιμα δεδομένα για να πάρουν από τις συμβατικές μοτοσυκλέτες.

Το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο θα βγει στους δρόμους τις επόμενες ημέρες και η πρώτη δημοσιογραφική δοκιμή έχει καθοριστεί για τον Οκτώβριο του 2021. Στόχος είναι την άνοιξη του 2022 η μοτοσυκλέτα να βρίσκεται στα καταστήματα των εμπόρων σε όλο τον κόσμο ή έστω σε επιλεγμένες χώρες όπου θα έχουν την απαραίτητη υποδομή για χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.


 

Bimota BX 450 – Μπαίνει στην παραγωγή η πρώτη της Off-Road μοτοσυκλέτα

Σύντομα θα είναι διαθέσιμη σε περιορισμένα κομμάτια
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/3/2026

Πρόκειται για ένα “παλιό” νέο, αφού η Bimota BX 450 παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην EICMA του 2022 και το 2024 συμμετείχε στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Enduro, κατακτώντας τον τίτλο στην κατηγορία Raid TT. Τώρα η ιταλική εταιρεία μπαίνει στην τελική φάση του project με την παραγωγή της μοτοσυκλέτας.

Η πρώτη Off-Road μοτοσυκλέτα της Bimota βασίζεται στον κινητήρα και το πλαίσιο της KX 450 της Kawasaki, εταιρείας που κατέχει ποσοστό 49,9% της ιταλικής φίρμας από το 2019. Ο τετράχρονος υγρόψυκτος κινητήρας είναι χωρητικότητας 449 κυβικών και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο, ενώ το πλαίσιο είναι αλουμινένιο και περιμετρικό.

Bimota

Η BX 450 φέρει μπροστά ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 49 mm με διαδρομή 305 mm και μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με διαδρομή 307 mm πίσω που συνεργάζεται με ρυθμιζόμενο μοχλικό σύστημα Uni-Trak.

Στο σύστημα πέδησης βρίσκουμε δίσκο 270 mm που συνδυάζεται με διπίστονη δαγκάνα της Brembo μπροστά και δίσκο 240 mm με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω. Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 110,2 κιλά χωρίς υγρά, με το ντεπόζιτο να είναι χωρητικότητας 10,7 λίτρων.

Bimota

Στο θέμα του εξοπλισμού η Bimota διαθέτει δύο διαφορετικούς χάρτες, 10 επίπεδα traction control, launch control και σύστημα εξάτμισης Akrapovic. Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να είναι διαθέσιμη σε περιορισμένα κομμάτια από τον Μάϊο και η τιμή της δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.

Ετικέτες