Yamaha R1/ R1M 2020 (Euro5): Τεχνική παρουσίαση [video]

Οι αλλαγές, οι βελτιώσεις και σύγκριση με τον ανταγωνισμό
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

16/9/2019

Η Yamaha επέλεξε να παρουσιάσει την ανανεωμένη R1 και R1M του 2020 αρκετά πριν ξεκινήσουν οι διεθνείς εκθέσεις. Η τακτική αυτή ξεκίνησε από την BMW και πλέον όλο και περισσότεροι κατασκευαστές την ακολουθούν, καθώς θέλουν να αποφύγουν τον “συνωστισμό” παρουσιάσεων νέων μοντέλων μέσα σε μία μέρα. Σε αντίθεση με ό,τι έγινε όταν εφαρμόστηκαν οι προδιαγραφές Euro4, όπου η οικονομική κρίση οδήγησε τα εργοστάσια στην απόσυρση ορισμένων μοντέλων από την ευρωπαϊκή αγορά (βλ. Hayabusa, CBR 600 RR κ.τ.λ.), τώρα με τις προδιαγραφές Euro5, έχουμε μια έκρηξη ανανεώσεων παλαιών και παρουσίασης εντελώς νέων μοντέλων, κάτι που θα συνεχιστεί στον ίδιο ρυθμό και του χρόνου.

Αυτή είναι η δεύτερη κατά σειρά ανανέωση της R1 μετά το 2015 που παρουσιάστηκε, καθώς είχε προηγηθεί μια αναβάθμιση των ηλεκτρονικών το 2017 και η προσθήκη του quick shifter up/down. Στην πρώτη γενιά των R1/R1Μ είχαν βάλει ένα συμβατικό quick shifter (μόνο για τα ανεβάσματα) που απλώς έκοβε το ρεύμα και δεν εκμεταλλευόταν την τεχνολογία ride by wire της τροφοδοσίας και τις δυνατότητες της IMU. Όταν ρωτήσαμε γιατί το έκαναν αυτό και έμειναν πίσω από τον ανταγωνισμό, η δικαιολογία του project leader τότε, ήταν πως τα quick shifter up/down “δεν ανταποκρίνονται στα επίπεδα αξιοπιστίας που έχει θέσει η Yamaha για τα προϊόντα της”. Φυσικά δύο χρόνια μετά το έβαλαν, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως δεν ξέρουν να λένε ψέματα. Όπως για παράδειγμα με την τεχνολογία του cornering ABS, που δήλωναν πως είναι αποκλειστικά δικά τους, αλλά στην πέμπτη κατά σειρά (επίμονη…) ερώτηση, μας αποκάλυψαν πως o κατανεμητής πίεσης είναι της Bosch. Τα παλιά χρόνια που στις δημοσιογραφικές παρουσιάσεις μιλούσαν μόνο οι Γιαπωνέζοι, η απάντηση σε κάθε ερώτηση ήταν “because is better…”. Τώρα που τις παρουσιάσεις τις κάνουν στελέχη των ευρωπαϊκών θυγατρικών, ακολουθούν διαφορετική προσέγγιση η οποία μπορεί να σε οδηγήσει σε λανθασμένες εντυπώσεις. Στην πραγματικότητα λοιπόν, η Yamaha δεν είχε προλάβει να φτιάξει λογισμικό για να έχει quick shifter με λειτουργία up/down η πρώτη γενιά της R1/M και το έβαλε δύο χρόνια μετά (για να έχετε μια εικόνα σχετικά με την πολυπλοκότητα των ρυθμίσεων, εμείς γνωρίζουμε αποκλειστικά μέσα από την ΚΤΜ ότι δούλευαν έξι μήνες πάνω στον κώδικα του cruise control προκειμένου να λειτουργεί έτσι όπως ήθελαν). Διότι τα λογισμικά αυτά δεν είναι ένας απλώς κώδικας, που γράψει ένας κομπιουτεράς στο γραφείο. Απαιτούν αρκετές ώρες δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες και ως γνωστόν ο χρόνος ταυτίζεται απόλυτα με το κόστος στις βιομηχανίες.

Ακόμα κι έτσι όμως, οι R1/M ήταν η πιο τεχνολογικά εξελιγμένη ιαπωνική superbike και η μόνη που μπορούσε να συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό των Ducati Panigale 1299, BMW S1000RR και φυσικά της πρωτοπόρου στα ηλεκτρονικά Aprilia RSV4RF.  Το ίδιο ισχύει και για το 2020, καθώς αυτή τη φορά έχουμε ουσιώδεις αλλαγές και στην κατασκευή ορισμένων εξαρτημάτων. Με άλλα λόγια, η Yamaha δεν αρκέστηκε μόνο στην δημιουργία ενός update στο λογισμικό των ηλεκτρονικών, αλλά βελτίωσε σημαντικά εξαρτήματα που επηρεάζουν την ποιότητα λειτουργίας τους. Θα ξεκινήσουμε με τον νέο μηχανισμό της ride by wire γκαζιέρας, διότι ο έλεγχος του γκαζιού ήταν μέχρι τώρα ο αδύναμος κρίκος στις μοτοσυκλέτες της Yamaha με ride by wire ψεκασμό. Τόσο η οικογένεια των MT-09, όσο και τα R1/M και MT-10, παρουσίαζαν μια αναντιστοιχία ανάμεσα στο πόσο άνοιγες το γκάζι και στο πώς αντιδρούσε ο κινητήρας, κυρίως στα μικρά ανοίγματα του γκαζιού. Η Yamaha προσπάθησε να βελτιώσει αυτή τη συμπεριφορά με δύο αναβαθμίσεις του λογισμικού. Όμως στις νέες R1/ R1M δεν αρκέστηκαν σε αυτό και άλλαξαν ολόκληρη τη γκαζιέρα, με νέο ελατήριο επιστροφής, νέας τεχνολογίας αισθητήρα θέσης, η οποία είναι και ελαφρύτερη. Νέο είναι και το launch control, το οποίο έχει ένα πολύ έξυπνο και απλό τρόπο ενεργοποίησης. Απλώς ανεβάζεις τις στροφές του κινητήρα πάνω από τις 9.000, κρατώντας τη γκαζιέρα ανοιχτή στις 41⁰ και το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα. Αφήνεις τον συμπλέκτη και ο ψεκασμός ride by wire φροντίζει για την τέλεια εκκίνηση ανοιγοκλείνοντας τις πεταλούδες, ενώ εσύ απλώς κρατάς τέρμα ανοιχτό το γκάζι.

Μαζί με το ρυθμιζόμενης ευαισθησίας engine brake (3 θέσεις) και το ρυθμιζόμενο cornering ABS (2 θέσεις) η R1/M έχει πλέον ένα ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που σε ποσότητα και τεχνολογία είναι πιο κοντά στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό σε σχέση με το παρελθόν.

Στην περίπτωση της έκδοσης M, η οποία θα συνεχίσει να πωλείται με την μέθοδο των διαδικτυακών προπαραγγελιών, έχουμε αλλαγές και στις ημί-ενεργητικές αναρτήσεις της Öhlins. Στην ενδιάμεση ανανέωση του 2017, η Öhlins είχε κάνει update το λογισμικό (το update το είχαμε δοκιμάσει στην Ν. Αφρική κατά την παρουσίαση του ολοκαίνουριου τότε MT-10 SP). Τώρα όμως έχουμε αλλαγές στα δομικά στοιχεία του πιρουνιού και του πίσω αμορτισέρ (τεχνολογίας NPX) που διαθέτουν εσωτερικά ένα ειδικά σχεδιασμένο ρεζερβουάρ αερίου. Στόχος είναι ο έλεγχος της εσωτερικής πίεσης μέσα στο σώμα της ανάρτησης και η ομαλοποίηση της απόσβεσης επαναφοράς.   

Για τον cross-plane τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, δεν αναφέρονται κάποιες συγκεκριμένες δομικές αλλαγές, όμως έχει προσαρμοστεί στις προδιαγραφές Euro5 (ανασχεδιασμός κεφαλής/αυλοί εισαγωγής/νέα μπεκ ψεκασμού), διατηρώντας τη μέγιστη (ονομαστική) ιπποδύναμη των 200 ίππων στις 13.500 στροφές. Εδώ θα πρέπει να πούμε, πως οι προδιαγραφές Euro5 δεν φαίνεται πως θα επηρεάσουν τόσο πολύ την απόδοση των κινητήρων, καθώς επικεντρώνονται περισσότερο στη διαχείριση των αναθυμιάσεων και στον διαφορετικό τρόπο μέτρησης του θορύβου.

Παρά το γεγονός πως οι 200 ίπποι και οι 13.500 στροφές είναι άκρως εντυπωσιακοί αριθμοί , εν τούτοις στα χαρτιά, ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός έχει σπάσει αυτό το φράγμα, με την BMW S1000RR να είναι στους 207 ίππου στις ίδιες στροφές και τα υπερκυβισμένα Aprilia RSV4 1100 και Ducati Panigale V4/S (1100cc κι αυτά) στους 217 και 214 ίππους αντίστοιχα. Η Yamaha δεν έχει ακόμα μπει στο παιχνίδι των μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρων. Αυτή η τεχνολογία βοηθά στη μείωση των εκπομπών ρύπων στις χαμηλές στροφές και ταυτόχρονα επιτρέπει “άγριο” χρονισμό στις υψηλές στροφές. Πιθανόν η Yamaha να περιμένει να δει πού θα πάει τον πήχη των ιαπωνικών superbike η Honda με το καινούριο Fireblade φέτος για να απαντήσει. Ο χρόνος θα δείξει…

Αλλαγές ουσίας υπάρχουν και στο πάνω μέρος του φαίρινγκ και την ουρά (full-carbon στην περίπτωση της Μ). Η Yamaha ισχυρίζεται πως βελτίωσε την συνολική αεροδυναμική απόδοση κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και στην μονόσελη Μ, έχουμε ακόμα καλύτερη συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας.

Με τη χρήση μαγνησίου για τις ζάντες και το υποπλαίσιο, το συνολικό βάρος (γεμάτο ρεζερβουάρ και υγρά στον κινητήρα) είναι μόλις 202 κιλά για την R1Μ. Παρ’ όλα αυτά, για την βασική έκδοση η Yamaha λέει πως ζυγίζει 201 κιλά, δηλαδή είναι ελαφρύτερη κατά ένα κιλό από την M που έχει full-carbon φαίρινγκ και μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Πιθανόν οι διαφορά να βρίσκεται στις βαρύτερες ημί-ενεργητικές αναρτήσεις ή να πρόκειται για τυπογραφικό λάθος… Μια άλλη διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις βρίσκεται στα ελαστικά τους. Η έκδοση M δεν έχει πια τα ελαφριά Pirelli Supercorsa, αλλά τα Bridgestone RS 11 σε πίσω διάσταση 200/55-17. Ακριβώς τον ίδιο τύπο ελαστικών έχει η βασική έκδοση, μόνο που εδώ έχουμε 190/55-17 πίσω, με αποτέλεσμα το ύψος σέλας να είναι 860mm για την M, με το υψηλού προφίλ πίσω ελαστικό και 855mm για την βασική έκδοση με το μικρότερου ύψους προφίλ πίσω ελαστικό.

            

Η νέα R1 παρουσιάστηκε σε εκπροσώπους μέσων, κυρίως «γιουτιούμπερ» πριν από λίγες ημέρες, οι δημοσιογράφοι που θα έλεγαν και τα στραβά μαζί με τα καλά, δεν ήταν στις επιλογές της εταιρίας και το λέμε αυτό μιας και είναι λίγοι πλέον όσοι έχουμε μείνει που γράφουμε και δείχνουμε πράγματα. Για παράδειγμα στην αποστολή του Tenere υπήρχαν θέματα που τέθηκαν μονάχα από το ΜΟΤΟ, να μην τα είδαν οι υπόλοιποι; Μακάρι να είναι αυτό και όχι να τα είδαν και να μην τα είπαν. Αυτό βέβαια μας «κατεβάζει» στην λίστα προτίμησης μερικές φορές, όχι πάντα, γιατί δεν είμαστε στην δεκαετία του ‘90 και του ’00, να πιστεύουν οι πωλητές πως πρέπει να έχουν την καλύτερη μοτοσυκλέτα για να πουλήσουν. Στις μέρες πηγαίνουν με το περιοδικό στα μαγαζιά, τους δείχνουν σημειωμένες παραγράφους και επιτέλους ακούνε «έτσι είναι» πριν ακούσουν και το «αλλά»… Από την άλλη πάλι, είναι και μερικές φορές που ακριβώς αυτή η τακτική, του να λες πράγματα, αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Θα περιμένουμε την νέα R1 όμως, να την οδηγήσουμε στις Σέρρες, πριν αποφανθούμε για τα υπόλοιπα…

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€

Έτσι γιορτάζουν τα 10 χρόνια της RS-GP στα MotoGP!
Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/9/2025

Ότι πιο κοντά σε MotoGP έχει το Piaggio Group, είναι τώρα διαθέσιμο για 30 ιδιοκτήτες που μπορούν να διαθέσουν τις 90.000 Ευρώ που θα κοστίζει η κάθε μία αριθμημένη μοτοσυκλέτα.

Επέλεξαν να μείνουν πιστοί στον εορτασμό της επετείου και να μην περιμένουν να φτάσουν τα MotoGP σε Ιταλικό έδαφος για να παρουσιάσουν την X-GP, ιδιαίτερα από την στιγμή που είναι αρκετά πιθανό να υπάρχει απονομή πρωταθλήματος στον Marc Marquez με την Ducati να κλέβει, δικαιωματικά, την παράσταση.

Στην Catalunya λοιπόν, όπως ήταν αναμενόμενο, είδαμε την νέα RSV4 X-GP με αεροδυναμικά και εμφάνιση που απευθείας παραπέμπουν στην RS-GP25. Η τιμή βέβαια είναι πολύ πιο προσγειωμένη από κανονικές MotoGP ρέπλικες παραγωγής, όπως ήταν πριν από δέκα χρόνια το RC213V-S της Honda με ακριβώς την διπλάσια τιμή.

Εδώ η Aprilia έφτιαξε κάτι αντίστοιχο με την Ducati, μία απόλυτη έκφραση της τεχνογνωσίας που έχουν αποκτήσει στο NOALE από την αγωνιστική τους ενασχόληση όλα αυτά τα χρόνια, σε μία συνολικά ιστορική παρουσία στα παγκόσμια πρωταθλήματα. Φτάνοντας τώρα να έχουν μία αρκετά ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα.

Η RSV4 X-GP είναι η πιο δυνατή superbike που κατασκεύασε ποτέ η Aprilia με 236 ίππους και βάρος μόλις 165 κιλών προσφέροντας μία αναλογία κιλών ανά ίππο που πλησιάζει τις MotoGP μοτοσυκλέτες.

Είναι η 5η γενιά των εξωτικών superbike της σειράς X για την Aprilia ξεκινώντας το 2019 με την RSV4 X και συνεχίζοντας την επόμενη χρονιά με το Tuono X. Σταδιακά ανέβαζε το επίπεδο και έτσι είχαμε το 2022 την υπερβολική RSV4 X Trenta και έπειτα το 2024 ήρθε η RSV4 eX3ma. Το «Χ» συμβολίζει τον αριθμό 10 με Ρωμαϊκή γραφή, θέλοντας έτσι να δηλώσει την τελειότητα η Aprilia, ενώ φέτος ταιριάζει και ως επέτειο.

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€
για να κερδίζεις το εθνικό σου πρωτάθλημα με ευκολία WSBK...

Από την ex3ma υπάρχουν βασικές διαφορές στο φαίρινγκ καθώς ακολουθείται εδώ η εξέλιξη που έρχεται από τα MotoGP με έντονα πτερύγια στο πιρούνι και στην ουρά κατασκευασμένα από τους ίδιους που αναλαμβάνουν και τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, PAN Compositi.

Έτσι εκμεταλλεύονται όλη την εμπειρία στην κατασκευή των πτερυγίων που αξιοποιούν την «σάντουιτς» δομή στον τρόπο που τοποθετούνται τα φύλλα για να καταλήξουν με εξαιρετικά μικρό βάρος χωρίς καμία θυσία στην αντοχή. Το carbon είχε και εξακολουθεί να έχει, σημαντικό περιθώριο για βελτίωση.

Η χαρτογράφηση έχει έρθει σε συνεργασία με τους μηχανικούς της SC που προμηθεύουμε και την εξάτμιση σε πλήρες στυλ MotoGP και εδώ.

Η Aprilia λέει πως η ειδική μελέτη του φαίρινγκ μειώνει την πίεση κάτω από την ποδιά και έτσι όταν η μοτοσυκλέτα πλαγιάζει δημιουργείται υποπίεση που τραβά την μοτοσυκλέτα προς το έδαφος, ενώ στις ευθείες βοηθά στην ευστάθεια της μοτοσυκλέτας και κάνει το έργο των ηλεκτρονικών που προσπαθούν να κρατήσουν τον εμπρός τροχό στο έδαφος, λίγο πιο εύκολο.

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€

Ο V4 65ο μοιρών των 1099 κυβικών είναι ρυθμισμένος σε προδιαγραφές των WSBK από το αγωνιστικό τμήμα της Aprilia αποδίδοντας 238 ίππους στις 13.750 στροφές με τον κόφτη να είναι τοποθετημένος στις 14.100 στροφές.

Η ροπή σκαρφαλώνει στα 13,35Kg.m στις 11.750 στροφές έχοντας ανεβάσει συμπίεση σε σύγκριση με τον ευρείας παραγωγής κινητήρα και αλλάξει πλήρως την εισαγωγή με αγωνιστικό φίλτρο και διαφορετικούς αυλούς. Σημαντικό ρόλο παίζει φυσικά η ολόσωμη εξάτμιση τιτανίου της SC Project.

Η Aprilia είχε πάντα μία πολύ δυνατή ομάδα στα ηλεκτρονικά και μάλιστα ήταν πιο δυνατή από την αντίστοιχη της Ducati, συνεχίζοντας να έχει και τώρα σημαντικές πρωτοπορίες. Αυτή η ομάδα ετοίμασε και την ECU της μοτοσυκλέτας με τον τρόπο που το είχε κάνει και για τον Biaggi και αξιοποιούν τους αλγορίθμους που έχει αναπτύξει το συγκεκριμένο τμήμα, γράφοντας το δικό τους Firmware αντί για Software πάνω στο Firmware του προμηθευτή. Η ομπρέλα ηλεκτρονικών ονομάζεται APX από την Aprilia και αξιοποιεί και ενσωματωμένο GPS ώστε να μπορεί να ρυθμίζει την μοτοσυκλέτα βάση τηλεμετρίας συγκεκριμένα για κάθε πίστα, ώστε να αισθάνεσαι πως τρέχεις με μία ομάδα μηχανικών που σε παρακολουθεί ζωντανά από το box.

Αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών και αναρτήσεις τις Ohlins με Brembo GP4 MS δαγκάνες και Z04 τακάκια που εφαρμόζουν σε δίσκους DP330 εμπρός, συμπληρώνουν την εικόνα της ετοιμότητας για πρωταθληματικούς γύρους σε πίστα, που έχει αυτή η μοτοσυκλέτα. Πίσω έχουμε δαγκάνα με επίστρωση νικελίου ενώ οι ζάντες είναι μαγνησίου από την Marchesini και έχουν από επάνω τους φτερά από κάρμπον.

Οι διακόπτες έρχονται από την Jetprime που ειδικεύεται στις εγκαταστάσεις για αγωνιστική χρήση ενώ τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, μανέτες, λεβιέδες, τάπα ρεζερβουάρ, καπάκι κινητήρα και κάλυμμα εμπρός φρένου έρχονται από την Spider.

Τα ψυγεία λαδιού και υγρών της μοτοσυκλέτας έχουν αλλαχθεί με τα αντίστοιχα για WSBK χρήση ενώ στην τελική μετάδοση έχουμε γρανάζια της PBR με το εμπρός να είναι ελαφρύτερο και το πίσω να είναι τιτανίου καθώς και αλυσίδα RK 520.

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€

Τα μόλις 30 που θα κατασκευαστούν θα κοστίζουν όπως είπαμε 90.000 Ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνονται φόροι και κόστος μεταφοράς. Εκείνο που περιλαμβάνεται είναι, αν θέλουν, να επισκεφτούν το αγωνιστικό τμήμα της Aprilia και να παραλάβουν την μοτοσυκλέτα τους από εκεί οι ίδιοι, με τους μηχανικούς να λύνουν κάθε απορία τους. Μαζί θα παραλάβουν και ένα laptop Yashi που θα είναι φορτωμένο με όλες τις παραμέτρους της ECU για δεκάδες πίστες της Ευρώπης καθώς και το πιστοποιητικό αυθεντικότητας, πακέτο με επιπρόσθετο υλικό στη μορφή NFT και προστατευμένο με τεχνολογία blockchain, ώστε από μόνο του αυτό να είναι μία ξεχωριστή επένδυση.

Η προίκα της μοτοσυκλέτας ολοκληρώνεται με IRC κουβέρτες, εμπρός και πίσω αγωνιστικό στάντ της RCB, αντίστοιχο χαλί και υφασμάτινο κάλυμμα.

Στόχος του Noale είναι να δει αυτές τις μοτοσυκλέτες, ή τουλάχιστον κάποιες από αυτές, να καταλήγουν στα εθνικά πρωταθλήματα της Ευρώπης, παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία θα πάει σε ανθρώπους που δεν πρόκειται να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητές του στο έπακρο ενώ κάποιες από αυτές τις 30 είναι δεδομένο πως θα καταλήξουν σε ιδιωτικές συλλογές προς επένδυση χωρίς ποτέ να βγουν από το κουτί τους.

Aprilia RSV4 X-GP: Αναλογίες MotoGP! 238hp - 165kg - 90.000€

Ο Massimo Rivola, διευθυντής Aprilia Racing είπε:


«Δέκα χρόνια μετά την επιστροφή μας στο MotoGP, η Aprilia Racing θέλησε να γιορτάσει την περίσταση με μία πραγματικά ξεχωριστή X η οποία θα ακολουθεί όσο πιο κοντά γίνεται τις εξελίξεις στα MotoGP και θα μεταφέρει πολύ από την κερδισμένη, εκεί, τεχνογνωσία στην RS-GP25 σε μία εργοστασιακά προετοιμασμένη μοτοσυκλέτα. Αυτή είναι μία ξεκάθαρα μοναδική, πανέμορφη και αδιανόητα συναρπαστική μοτοσυκλέτα, ικανή να χαρίσει εκείνα τα μοναδικά συναισθήματα που μόνο οι αναβάτες των παγκοσμίων πρωταθλημάτων μπορούν να γευτούν, σε ένα πακέτο που ο ενθουσιώδης ιδιώτης θα μπορέσει να το λειτουργήσει. Είναι μία μοτοσυκλέτα για πολύ λίγους και μεταφέρει το πάθος, την τεχνολογία και την αγάπη για αγώνες που έχουμε στην Aprilia Racing».

Ο Fabiano Sterlacchini, τεχνικός διευθυντής Aprilia Racing είπε:

«Με την RSV4 X-GP θέλαμε να κάνουμε το επόμενο βήμα εμπρός στην ενσωμάτωση της πιο προηγμένης τεχνολογίας, σε κάτι που ένας πελάτης μπορεί να πιάσει στα χέρια του. Οι μηχανικοί μας δημιούργησαν κάτι περισσότερο από την συνέχεια του project X που ξεκίνησε το 2019. Είναι μία μοτοσυκλέτα πραγματικά εμποτισμένη με το DNA των MotoGP. Πολλά είναι στα στοιχεία που το μαρτυρούν αυτό: Τα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και στην ουρά όπως στην RS-GP25, το κάρμπον σε δομικό ρόλο κάτω από την σέλα με τεχνολογία που έρχεται από τα MotoGP και χαρίζει αυτή την εκπληκτική αναλογία κιλών ανά ίππο. Αναρίθμητα περιφερειακά, κάποια εμφανή, τα περισσότερα όχι, είναι νέα και έχουν έρθει από την εμπειρία μας στην κορυφή των αγώνων μοτοσυκλέτας».