Yezdi 2022 [VIDEO]: Οι “ινδικές Jawa” επιστρέφουν δυναμικά

Στο στόχαστρο η Enfield!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

13/1/2022

Η Jawa έχει γράψει τη δική της σημαντική ιστορία κι αν δεν είχε πέσει θύμα του “ψυχρού πολέμου” που την κράτησε καθηλωμένη τεχνολογικά για πολλές δεκαετίες, πιθανόν να ήταν σήμερα μια από τις “Premium” ευρωπαϊκές εταιρείες. Όπως κι αν έχει, με τον έναν ή άλλο τρόπο η Jawa κατόρθωσε να επιβιώσει και σήμερα κατασκευάζει μερικά από τα πιο όμορφα retro μοτοσυκλετάκια, χρησιμοποιώντας έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα 300cc με 27,33 ίππους, ενώ για το 2021 ο κυβισμό του ανέβηκε στα 334cc και η απόδοση στους 29 ίππους.

Η Yezdi από την άλλη μεριά, ήταν το όνομα που χρησιμοποιούσε για την αγορά της Ινδίας η θυγατρική Ideal Jawa για να κατασκευάζει εκεί κατόπιν σχετικής άδειας τις μοτοσυκλέτες της Jawa από το 1990 έως και το 1996 όπου σταμάτησε οριστικά η παραγωγή.

Τώρα όμως που η Ινδική αγορά έχει γίνει η μεγαλύτερη του κόσμου σε πωλήσεις μοτοσυκλετών και ταυτόχρονα όλοι πιστεύουν πως στο μέλλον θα γίνει ακόμα μεγαλύτερη, η Jawa αποφάσισε να βγάλει από το συρτάρι το όνομα της Yezdi και να το χρησιμοποιήσει για τη δημιουργία μιας νέας σειρά μοντέλων, τα οποία δείχνουν ξεκάθαρα πως στοχεύουν στο κοινό της Royal Enfield. Όσο κι αν θέλεις να αντισταθείς στον πειρασμό, η On-off έκδοση του Yerdi μοιάζει υπερβολικά με το Himalayan της Enfield και το ίδιο ισχύει για την “custom” έκδοση που θυμίζει στο Meteor 350.

Η διαφορά είναι πως όλα τα μοντέλα της Yezdi χρησιμοποιούν τον υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα της Jawa, αλλά με 334cc και ανάλογα το μοντέλο, έχουν από 29,1 έως και 30,2 ίππους… Λατρεύουμε τους δεκαδικούς στις ιπποδυνάμεις!

Επίσης όλα τους έχουν ψηφιακά όργανα και δικάναλο ή μονοκάναλο ABS. Προς το παρόν δεν έχει γίνει κάποια ανακοίνωση που να αφορά την εξαγωγή τους εκτός Ινδίας, όμως όπως ξέρουμε οι τοπικές προδιαγραφές BS6 έχουν εναρμονιστεί με τις “δικές μας” Euro 5 προδιαγραφές, οπότε από τεχνική και γραφειοκρατική άποψη δεν υπάρχει κάποιο εμπόδιο. Ούτε η τιμή θα είναι πρόβλημα, αφού στην Ινδία το πιο φτηνό Roadster θα κάνει μόλις 2.350€, το Scrambler θα έχει 2.450€ και το Adventure θα έχει 2.600€.

Honda CB1300 Final Edition - Το τέλος των δεινοσαύρων [VIDEO]

Ο κομήτης ήρθε για τα μεγάλα τετρακύλινδρα Bol d’ Or - Σε αναμονή νέων μεγάλων ρετρό naked
Honda CB1300 Final Edition
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

25/2/2025

Εδώ και πολλά χρόνια η Honda διατηρεί στην γκάμα της για την ιαπωνική αγορά τους δεινοσαύρους CB1300, σε naked και bikini-φαίρινγκ εκδόσεις. Κάθε τόσο άλλαζε ελαφρώς τα χρώματά τους, καθυστερώντας την έλευση του κομήτη που θα τα εξαφάνιζε. Τώρα ο κύβος ερρίφθη, με τους Ιάπωνες να παρουσιάζουν την τελική έκδοση των μεγάλων Bol d’ Or, με μικρές… μικροσκοπικές αλλαγές που προσπαθούν να δικαιώσουν τον τίτλο Final Edition.

Η διάθεση των τελικών εκδόσεων των CB1300 SUPER FOUR Final Edition, CB1300 SUPER BOL D'OR Final Edition, CB1300 SUPER FOUR SP Final Edition και CB1300 SUPER BOL D'OR SP Final Edition, θα ξεκινήσει στην Ιαπωνία στις 28/2.

Και παρόλο που εμείς κάνουμε λόγο για το τέλος των δεινοσαύρων, η ανακοίνωση της Honda Ιαπωνίας έχει επιπλέον ενδιαφέρον αφού κάνει λόγο για το τέλος της “τρέχουσας σειράς CB1300” (η νέα έχει ξεκινήσει να σχεδιάζεται εδώ και καιρό), “που ενσωματώνει τη φιλοσοφία του PROJECT BIG-1, συνεχίζοντας τη γενεαλογία του πρώτου CB1000 SUPER FOUR, το οποίο κυκλοφόρησε το 1992”.

Honda CB1300 Final Edition

Όσον αφορά στις τελικές εκδόσεις των 1300, αυτές υιοθετούν ελαφρώς διαφορετικό χρωματικό συνδυασμό, εμπνευσμένο από το πρώτο μοντέλο

Πιο συγκεκριμένα, οι πιο συντηρητικές CB1300 SUPER FOUR Final Edition και CB1300 SUPER BOL D'OR Final Edition διατίθενται σε ένα μοναδικό χρώμα, "Graphite Black", με τις μπότες του πιρουνιού σε γυαλιστερό φινίρισμα.

Παράλληλα, οι πιο σπορ CB1300 SUPER FOUR SP Final Edition και CB1300 SUPER BOL D'OR SP Final Edition με τις Ohlins αναρτήσεις και τα φρένα της Brembo είναι διαθέσιμες σε ένα μοναδικό χρώμα, "Pearl Sunbeam White", το οποίο ήταν και το χρώμα του PROJECT BIG-1.

Honda CB1300 Final Edition

Και τα τέσσερα μοντέλα θα διαθέτουν:

  • Αυτοκόλλητο "Final Edition" στο ρεζερβουάρ
  • Χρυσή αλυσίδα
  • Ψαλίδι και τιμονόπλακα σε μεταλλικό χρώμα

Το πλαίσιο θα είναι μαύρο και όχι κόκκινο (όπως στο 30th anniversary), και τα καπάκια των κάρτερ μαύρα και όχι χρυσά. Γενικά η τελευταία έκδοση είναι περισσότερο “σοβαρή” και λιγότερο “racing”.

Η Honda σχεδιάζει να πουλήσει 3.400 Bol d’ Or Final Edition στην Ιαπωνία.

Τώρα περιμένουμε να δούμε το μοντέλο που θα πάρει σκυτάλη στα μεγάλα ρετρό naked μοντέλα της Ηονδα, και αν τα Bol d’ Or νέας γενιάς θα παραμείνουν τετρακύλινδρα ή αν (ιεροσυλία;) γίνουν δικύλινδρα.

Ετικέτες