Αλλαγές κανονισμών MotoGP

Διορθώσεις επί της διαδικασίας
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

12/9/2018

Πριν από λίγες μέρες συνεδρίασε η Επιτροπή των Grand Prix, αποτελούμενη από τους Carmelo Ezpeleta (Πρόεδρος της Dorna), Paul Duparc (εκπρόσωπος FIM), Herve Poncharal (εκπρόσωπος IRTA) και Takanao Tsubouchi (εκπρόσωπος της MSMA). Παρόντες ήταν και οι Mike Trimby (μέλος της IΡΤΑ και Γραμματέας της συνεδρίασης) και Corrado Cecchinelli (Τεχνικός Διευθυντής), στην συνάντηση που έγινε στο Misano την παραμονή του αγώνα στην ιταλική πίστα.
Εκεί αποφασίστηκαν τρεις αλλαγές στους κανονισμούς με άμεση ισχύ και μια αλλαγή που θα αφορά την σεζόν του 2019. Πιο συγκεκριμένα, από τον επόμενο κιόλας γύρο, κάθε αγώνας που θα ξεκινά με την διαδικασία "βρόχινου αγώνα" θα είναι μειωμένος κατά ένα γύρο σε σχέση με την κανονική διάρκεια, καθώς οι ομάδες αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες στο να έχουν πλήρως γεμάτα τα ρεζερβουάρ των μοτοσυκλετών τους.
Επίσης, μέχρι τώρα η ενημέρωση στους αναβάτες που τους είχε επιβληθεί ποινή με αλλαγή θέσης γινόταν με πινακίδα που έβγαινε στην γραμμή του τερματισμού για πέντε γύρους. Αυτό πλέον αλλάζει και η πινακίδα θα επιδεικνύεται μόνο για τρεις γύρους, καθώς κρίθηκε ότι μέσα σε πέντε γύρους μπορεί να συμβούν πολλές αλλαγές θέσεων και να δημιουργηθεί σύγχυση, ενώ ούτως ή αλλως η ποινή αναγράφεται και στα όργανα της μοτοσυκλέτας χάρη στο νέο σύστημα επικοινωνίας με τα pits.


Η τελευταία αλλαγή που θα ξεκινήσει να ισχύει από φέτος έχει να κάνει με τον κανονισμό για τους αναβάτες-αντικαταστάτες. Είχαν εκφραστεί στο παρελθόν ανησυχίες ότι κυρίως οι ομάδες των MotoGP θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τον κανονισμό προς όφελός τους προκειμένου να αλλάξουν μοτοσυκλέτες ακόμη και μέσα στις ίδιες τις ομάδες, ή με κάποια άλλη ομάδα, βοηθώντας έτσι κάποιον αναβάτη που βρισκόταν στο όριο των κινητήρων του. Σύμφωνα λοιπόν με την Επιτροπή, επειδή υπάρχουν πολλά πιθανά σενάρια, από δω και στο εξής οι κανονισμοί θα αλλάξουν έτσι ώστε ο αναβάτης που θα λειτουργεί ως αντικαταστάτης δεν θα μπορεί να είναι αναβάτης με συμβόλαιο σε ισχύ στο Πρωτάθλημα, πλην εξαιρέσεων που θα έχουν εγκριθεί από την Επιτροπή.
Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές για την σεζόν του 2019, λόγω του ότι θα υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα του νέου κινητήρα για την Moto2, καθώς και το γεγονός ότι δεν θα υπάρχουν σε κανένα άλλο πρωτάθλημα στον κόσμο κινητήρες με αυτές τις προδιαγραφές, συμφωνήθηκε να μην υπάρχουν wild card συμμετοχές για την κατηγορία την επόμενη χρονιά. Η κατάσταση θα επανεκτιμηθεί και θα παρθούν ανάλογες αποφάσεις για την σεζόν πλέον του 2020.
 

MotoGP – Ο Jorge Martin θα είναι στο Buriram Test, πέρασε ιατρικές εξετάσεις

Επιτέλους θα δούμε για πρώτη φορά στο 2026 τον Jorge Martin στην πίστα με την Aprilia RS-GP
Jorge Martin
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/2/2026

Μια εκκρεμότητα απέμενε για να επιβεβαιωθεί η παρουσία το πρωταθλητή 2024 στο επερχόμενο Buriram Test στην Ταϊλάνδη, η έγκριση από το ιατρικό επιτελείο του MotoGP.

Αφότου οι δικοί του γιατροί του επέτρεψαν να οδηγήσει στην Ταϊλάνδη, βγήκε τώρα από τη μέση και το τελευταίο τυπικό εμπόδιο για τον Martin, ο οποίος δεν ήταν παρών στο Sepang Test που προηγήθηκε.

Η αιτία ήταν δύο χειρουργικές επεμβάσεις που έκανε τον περασμένο Δεκέμβρη, μια στο σκαφοειδές οστό του δεξιού του χεριού και μια στη δεξιά του κλείδα, αμφότερες στα πλαίσια της θεραπείας του από τα τραύματα που τον κράτησαν εκτός μάχης για το μεγαλύτερο μέρος του περσινού πρωταθλήματος.

Το διήμερο επίσημο τεστ της Buriram (21-22/2) είναι το τελευταίο πριν το εναρκτήριο Grand Prix της Ταϊλάνδης που θα γίνει στην ίδια πίστα μια εβδομάδα αργότερα (27/2-1/3), εκκινώντας τη νέα σεζόν.

Για τον Martin βέβαια αυτό δεν είναι μόνο το τελευταίο τεστ προ της έναρξης του πρωταθλήματος, αλλά και πρακτικά το πρώτο του με την Aprilia RS-GP του 2026, καθώς δεν έχει καβαλήσει από τον περασμένο Νοέμβριο και το Valencia Test που έγινε αμέσως μετά το τελευταίο GP της προηγούμενης σεζόν.