Carmelo Ezpeleta: Το μέλλον MotoGP & SBK. Γιατί δεν έδωσε θέση στην Kawasaki

… και γιατί δεν σηκώνει το τηλέφωνο ο Rossi
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/2/2020

Το μεγάλο αφεντικό της Dorna έδωσε πριν λίγες ημέρες μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη, όπου όχι μόνο αποκαλύπτει τα σχέδια για το μέλλον των MotoGP και των SBK, αλλά και δημοσιοποιεί γεγονότα που αφορούν συγκεκριμένες ομάδες, εταιρείες και αναβάτες. Πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να βρεις έναν γενικό τίτλο για όσα λέει ο Carmelo Ezpeleta, καθώς απαντά με ευθύτητα σε όλα τα καυτά θέματα των αγώνων μοτοσυκλέτας.

Από τα οικονομικά στοιχεία των ομάδων, από ποιες εταιρείες μπορούν να συμμετέχουν στα MotoGP, έως το μέλλον του Rossi και την υπόθεση doping του Iannone, οι απόψεις του Ezpeleta είναι κάθε μία της μια είδηση για ξεχωριστό άρθρο. Ας ξεκινήσουμε από την άποψή του για τον σαφή διαχωρισμό των MotoGP και των SBK. Ο Ezpeleta είπε πως για την Dorna, τα MotoGP είναι ξεκάθαρα το No1 πρωτάθλημα και τα SBK είναι η No2 κατηγορία. Αυτό εξόργισε πολύ κόσμο, που θεωρεί πως τα SBK πρέπει να έχουν την ίδια βαρύτητα.

Όμως η απόφαση της Dorna να αγοράσει τα δικαιώματα των SBK από την Flamini βασιζόταν εξ αρχής σε αυτό το σκεπτικό. Έτσι όταν η Kawasaki ζήτησε από την Dorna να συμμετάσχει σε μερικούς αγώνες των MotoGP ως Wild Cart ο Jonathan Rea με την ZX10RR, η απάντηση ήταν αρνητική. Οι λόγοι της άρνησης είναι ξεκάθαρα οικονομικής φύσεως σύμφωνα με τον Ezpeleta και στόχος του είναι να προστατέψει τα συμφέροντα των ομάδων που ήδη συμμετέχουν στα MotoGP. Οι ομάδες των MotoGP χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τις εργοστασιακές και τις ανεξάρτητες δορυφορικές. Κάθε ομάδα υπογράφει συμβόλαιο συμμετοχής με την Dorna, το οποίο περιέχει οικονομικές υποχρεώσεις αλλά και οικονομικές απολαβές για τις δύο πλευρές.

Τα συμβόλαια αυτά σε συνδυασμό με τον περιορισμό των συμμετοχών σε κάθε αγώνα, είναι το βασικό εργαλείο των ομάδων για να πάρουν (πολλά…) χρήματα από όσους θέλουν να διαφημιστούν στα φαίρινγκ των μοτοσυκλετών τους. Αν μπορούσε ο καθένας να συμμετέχει επιλεκτικά σε αγώνες των MotoGP, αυτομάτως θα γινόταν ένα χάος με τους χορηγούς. Δηλαδή αν επέτρεπαν στην Kawasaki να τρέχει όποτε ήθελε στα MotoGP, αυτομάτως θα υποβαθμιζόταν η αξία του συμβολαίου συμμετοχής, που έχουν στα χέρια τους οι ομάδες των MotoGP και τις δεσμεύει να ακολουθούν όλο το πρωτάθλημα:

Η απάντηση στην Kawasaki ήταν αρνητική, διότι αυτή τη στιγμή έχουμε καταφέρει η θέση μιας ομάδας στα MotoGP να έχει πραγματική εμπορική αξία. (Όντως η KTM έπρεπε να πληρώσει την Tech 3 για να μπορέσει να έχει 4 μοτοσυκλέτες στο πρωτάθλημα και δεν μπορούσε να φτιάξει δεύτερη δική της ομάδα).

Οι συμμετοχές Wild Card θα παραμείνουν προνόμοιο μόνο για τις ομάδες που ήδη συμμετέχουν στο πρωτάθλημα”, συμπλήρωσε. Αυτό με την σειρά του σημαίνει πως αν η Kawasaki, BMW ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία θέλει να μπει στα MotoGP θα πρέπει να πληρώσει μια δορυφορική ομάδα που ήδη έχει συμβόλαιο συμμετοχής με την Dorna, όπως είναι η LCR, η Avintia, η Pramac κ.τ.λ. Οι θέσεις είναι συμπληρωμένες και σύμφωνα με όσα θα ισχύσουν από το 2022 έως το 2026, οι δορυφορικές ομάδες θα πάρουν 1,5 εκ ευρώ από την Dorna, αντί για το 1εκ. που παίρνουν έως τώρα, δηλαδή θα καλύπτει σχεδόν το μισό κόστος ενοικίασης μιας μοτοσυκλέτας που ανέρχεται περίπου στα 2-2,5εκ. ευρώ. Ταυτόχρονα όλες οι ομάδες θα πάρουν επιπλέον χρήματα για τους δύο αγώνες που θα προστεθούν στο ημερολόγιο και θα είναι στην Ασία!

Τα εργοστάσια και η Dorna θέλουν να εκμεταλλευτούν εμπορικά τις τεράστιες πληθυσμιακά αγορές τις Ασίας και σύμφωνα με τον Ezpeleta, όσες πίστες προστεθούν στην Ασία θα αφαιρεθούν από εκείνες της Ιβηρικής Χερσονήσου με το σύστημα rotation. Μιλάει για το γεωγραφικό φάσμα της Ιβηρικής Χερσονήσου, βάζοντας μέσα σε αυτές τις πίστες και το Portimao της Πορτογαλίας, που μέχρι τώρα ήταν μόνο στο πρόγραμμα των SBK. Δεν αποκάλυψε για ποιες πίστες τις Ασίας μιλάει, αλλά είπε πως οι αποφάσεις έχουν παρθεί ήδη. Προφανώς και η Ινδονησία είναι μία από αυτές, το ζήτημα ήταν να κατονομάσει τις υπόλοιπες. Κι αν για κάποιους όλα αυτά τα διαδικαστικά θέματα δεν έχουν τόσο πιπεράτη γεύση, το αφεντικό της Dorna φρόντισε να πει και δύο ιστορίες πίσω από τη σκηνή με κεντρικούς ήρωες τον Valentino Rossi, τον Alvaro Bautista και τον Andrea Iannone. Ο Rossi για τον Ezpeleta είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο των MotoGP, τόσο σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, όσο και σε εμπορικό επίπεδο.

Η εταιρεία VR46 έχει τόσες εμπορικές και αγωνιστικές δραστηριότητες που ο Valentino Rossi μπορεί να επιλέξει όποιον δρόμο θέλει για το μέλλον του. Ο Ezpeleta είπε πως μιλώντας με τον Rossi κατάλαβε πως ο Ιταλός superstar δεν σκοπεύει να ζητήσει από την Dorna να φτιάξει δική του ομάδα στα MotoGP, όμως την ίδια στιγμή δεν απέκλεισε την περίπτωση να του το ζητήσει στο μέλλον. Είπε επίσης πως η ηλικία του Rossi δεν πρέπει να αποτελέσει κριτήριο για την αποχώρησή του από τους αγώνες. “Από φυσική κατάσταση, τώρα είναι πιο δυνατός παρά ποτέ! Γιατί τώρα γυμνάζεται ενώ παλιά όχι. (?)

Εκτιμώ τον Rossi και έχουμε μια σχέση αλληλοσεβασμού, έστω κι αν δεν μου απαντάει στα τηλέφωνα! Θα τον πάρω για τα γενέθλια του και ξέρω από τώρα πως δεν θα το σηκώσει. Ξέρω επίσης πως αργότερα θα με πάρει εκείνος πίσω. Έτσι κάνει πάντα. ” Με αφορμή την φιλολογία γύρω από την αποχώρηση του Rossi, ο Ezpeleta αποκάλυψε πως εκείνος ήταν που πίεσε τον Bautista να μην σταματήσει και να πάει στα SBK. Βγάζει περισσότερα χρήματα απ’ ότι θα έβγαζε αν έμενε σε κάποια μικρή ομάδα των MotoGP”! Σε ότι αφορά την υπόθεση του Iannone, ο Ezpeleta πιστεύει πως ο Ιταλός αναβάτης δεν προσπάθησε να κρύψει κάτι κι αυτό είναι πειστήριο που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας.”Έδωσε αμέσως δείγμα όταν του ζητήθηκε. Αυτό το επιβεβαιώνω με απόλυτη σιγουριά. Πιστεύω πως αν ήθελε να κρύψει κάτι θα καθυστερούσε τη δειγματοληψία ώστε να πιεί νερό και να αλλάξει την περιεκτικότητα των ούρων. Έκανε και το τεστ με τα μαλλιά και περιμένουμε τα αποτελέσματα. Η FIM πρέπει να φτιάξει δική της λίστα με ποιες ουσίες απαγορεύονται και ποιες όχι, αντί να έχουμε την ίδια με του κλασσικού αθλητισμού”.      

Ετικέτες

MotoGP, Assen Practice: Bezzecchi ξανά πρώτος - Όλες οι ιαπωνικές μοτοσυκλέτες εκτός δεκάδας - Highside για Alex Marquez

Acosta τρίτος, M. Marquez έκτος και Martin ένατος
bez
Από τον

Παύλο Καρατζά

26/6/2026

Ο Marco Bezzecchi συνέχισε από εκεί που σταμάτησε στο FP1, καθώς ήταν και πάλι ο ταχύτερος με τον Raul Fernandez να ακολουθεί. Μάλιστα στις τέσσερις πρώτες θέσεις είδαμε τρεις Aprilia, ενώ καμία Honda και Yamaha δεν κατάφεραν να μπουν στη δεκάδα.

Η θερμοκρασία στην Ολλανδία είναι αρκετά υψηλή, κάτι που δεν βοήθησε ούτε τους αναβάτες, αλλά ούτε και τα ελαστικά για να αποδώσουν στο μέγιστο. Στο ξεκίνημα των δοκιμών ο Bezzecchi έδωσε τον ρυθμό με 1:32:275, ενώ αμέσως μετά έγραψε 1:32:145. Πίσω του κι από κοντά ήταν ο Pedro Acosta, με τους υπόλοιπους αναβάτες να είναι μακριά, πάνω από μισό δευτερόλεπτο από τον πρώτο.

Στην συνέχεια ο Jorge Martin έκανε έναν πολύ γρήγορο γύρο και ήταν ο μόνος αναβάτης ως τότε που έγραψε 1:31, για λίγο όμως, αφού Bezzecchi και Fernandez πέρασαν μπροστά. Fermin Aldeguer, Acosta και Ai Ogura έκλειναν την πρώτη εξάδα.

Τότε ο Ai Ogura, που είναι σε εξαιρετική κατάσταση, έγραψε 1:31:443 και πέρασε μπροστά από όλους! Αυτό αυτόματα σήμαινε εκείνη τη στιγμή πως τέσσερις Aprilia βρίσκονταν στις τέσσερις πρώτες θέσεις!

Είκοσι λεπτά πριν το τέλος των δοκιμών, ο Marc Marquez έβαλε μαλακό ελαστικό και έγραψε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, μπαίνοντας ανάμεσα στα Aprilia και λίγο αργότερα ο Acosta πέρασε τέταρτος, την ώρα που ο Aldeguer είχε πτώση, από την οποία μάλιστα πιθανώς τραυματίστηκε.

Μπαίνοντας στα τελευταία δέκα λεπτά των δοκιμών ο Bezzecchi έγραψε 1:31:123, ο Fernandez πέρασε δεύτερος και ο Alex Marquez τρίτος, ενώ την ώρα εκείνη ο Pecco Bagnaia ήταν 17ος.

Πτώση είχε ο Martin με πολλά χιλιόμετρα, αλλά ευτυχώς ήταν ανώδυνη για τον Ισπανό, όμως ο Alex Marquez είχε κι εκείνος πτώση και πιθανώς ο Ισπανός να έχει τραυματιστεί ξανά, αφού δεν έχει αναρρώσει πλήρως από τον προηγούμενο τραυματισμό του, με την κόκκινη σημαία να κάνει την εμφάνισή της.

Στο τέλος ο Bagnaia μπήκε στην 10άδα πετυχαίνοντας τον 5ο καλύτερο χρόνο, ενώ εκτός δεκάδας έμειναν οι Diogo Moreira, Fabio Quartararo και Luca Marini, κάτι που σημαίνει πως θα τους δούμε αύριο στο Q1.

Ας δούμε παρακάτω τον καλύτερο χρόνο ανά αναβάτη με τους δέκα πρώτους να προκρίνονται στο Q2.

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Marco Bezzecchi

Aprilia Racing

1:31.12

2

Raul Fernandez

SuperFile Trackhouse MotoGP Team

1:31.30

3

Pedro Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

1:31.31

4

Ai Ogura

SuperFile Trackhouse MotoGP Team

1:31.36

5

Francesco Bagnaia

Ducati Lenovo Team

1:31.38

6

Marc Marquez

Ducati Lenovo Team

1:31.44

7

Fabio Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1:31.46

8

Enea Bastianini

Red Bull KTM Tech3

1:31.58

9

Jorge Martin

Aprilia Racing

1:31.63

10

Alex Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

1:31.70

11

Franco Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1:31.72

12

Joan Mir

Honda HRC Castrol

1:31.82

13

Diogo Moreira

Pro Honda LCR

1:31.85

14

Fermin Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

1:31.86

15

Fabio Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1:32.08

16

Maverick Viñales

Red Bull KTM Tech3

1:32.30

17

Alex Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1:32.37

18

Luca Marini

Honda HRC Castrol

1:32.40

19

Jack Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1:32.42

20

Toprak Razgatlioglu

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1:32.59

21

Brad Binder

Red Bull KTM Factory Racing

1:32.82

22

Augusto Fernandez

Yamaha Factory Racing

1:33.11

23

Cal Crutchlow

Castrol Honda LCR

1:33.21