Δοκιμές MotoGP Ινδονησία – 1η μέρα: Honda και Espargaro στην κορυφή!

Πρόβα τζενεράλε στην Mandalika circuit
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

11/2/2022

Σήμερα έγιναν οι πρώτοι γύροι με μοτοσυκλέτα grand prix στην Ινδονησία met;a to 1997, στην ολοκαίνουργια πίστα της Mandalika, στα πλαίσια των επίσημων δοκιμών πριν την έναρξη της σεζόν του 2022.

Η αυλαία ήταν με βροχή και με αρκετή λάσπη –είναι χαρακτηριστικά τα πλάνα των ανθρώπων από τις ομάδες να σκουπίζουν τους… αναβάτες τους με καθαριστικό- με τον Johann Zarco να είναι ο γρηγορότερος όλων με την συμπλήρωση μιας ώρας. Λίγο αργότερα η βροχή σταμάτησε, αλλά είχαν βγει οι κόκκινες σημαίες προκειμένου να καθαριστεί η πίστα, με τα πιτς να ξανανοίγουν λίγο πριν το μεσημέρι.

Σιγά-σιγά οι συνθήκες βελτιώθηκαν και παράλληλα άρχισαν να πέφτουν και οι χρόνοι. Ο Bagnaia φορώντας πλέον σλικ ελαστικά, ήταν ο ταχύτερος από τα τρία Ducati που έκαναν κατάληψη της κορυφής μέχρι τις 13:00. Μία ώρα αργότερα ήταν η Honda που είχε το 1-2 στους χρόνους, με τον Marc Marquez να ηγείται. Στις τρεις το μεσημέρι ήταν η σειρά της Yamaha με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Fabio Quartararo να γράψει τον ταχύτερο χρόνο, και μετά από μία ώρα το πρώτο όνομα στην λίστα με τους γύρους ήταν αυτό του Maverick Vinales μαζί με της Aprilia.

Σε μια τρομερή εναλλαγή στην κορυφή –για να μην μείνει κανείς παραπονεμένος- ήταν η σειρά του Brad Binder και της KTM να γίνουν πρώτοι, έστω και για λίγο, ενώ θα μπορούσε να είναι και ο ταχύτερος της ημέρας, αν δεν δινόταν μια μικρή παράταση χρόνου μέχρι τις 17:45 λόγω της πρωινής καθυστέρησης.

Αυτό το διάστημα το εκμεταλλεύτηκαν τα αδέρφια Espargaro που πέρασαν μπροστά από τον Binder, με τον Pol να γράφει χρόνο 1:32.466. Αυτός ήταν και ο μοναδικός ταχύτερος χρόνος από την pole position που είχε πετύχει στα Motul WSBK ο Toprak Razgatlioglu, πέρσι τον Νοέμβριο στην ίδια πίστα.

Είναι εντυπωσιακό και ενδιεκτικό της φετινής κατάστασης, ότι στις πρώτες έξι θέσεις ο κάθε κατασκευαστής είχε και από μία μοτοσυκλέτα με την εξής σειρά: Honda, Aprilia KTM, Suzuki, Yamaha και Ducati.

Οι δοκιμές στην πίστα της Mandalika θα διαρκέσουν τρεις ημέρες και είναι οι τελευταίες επίσημες δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν στο Qatar στον επόμενο μήνα. Ο αγώνας στην Mandalika θα πραγματοποιηθεί στις 18-20 Μαρτίου και τα δεδομένα που συλλέγουν οι αναβάτες και οι ομάδες είναι κάτι παραπάνω από πολύτιμα, μιας και οι καιρικές συνθήκες είναι απρόβλεπτες στην περιοχή.

Αποτελέσματα πρώτης ημέρας

1

Pol Espargaro

Repsol Honda (RC213V)

1m 32.466s

2

Aleix Espargaro

Aprilia Racing (RS-GP)

+0.471s

3

Brad Binder

Red Bull KTM (RC16)

+0.477s

4

Alex Rins

Suzuki Ecstar (GSX-RR)

+0.592s

5

Fabio Quartararo

Monster Yamaha (YZR-M1)

+0.642s

6

Jack Miller

Ducati Lenovo (GP22)

+0.648s

7

Maverick Viñales

Aprilia Racing (RS-GP)

+0.681s

8

Joan Mir

Suzuki Ecstar (GSX-RR)

+0.778s

9

Andrea Dovizioso

WithU Yamaha RNF (YZR-M1)

+0.779s

10

Jorge Martin

Pramac Ducati (GP22)

+0.892s

11

Takaaki Nakagami

LCR Honda (RC213V)

+0.928s

12

Franco Morbidelli

Monster Yamaha (YZR-M1)

+1.052s

13

Johann Zarco

Pramac Ducati (GP22)

+1.126s

14

Fabio Di Giannantonio

Gresini Ducati (GP21)*

+1.217s

15

Alex Marquez

LCR Honda (RC213V)

+1.234s

16

Miguel Oliveira

Red Bull KTM (RC16)

+1.282s

17

Marc Marquez

Repsol Honda (RC213V)

+1.393s

18

Enea Bastianini

Gresini Ducati (GP21)

+1.488s

19

Raul Fernandez

KTM Tech3 (RC16)*

+1.500s

20

Luca Marini

Mooney VR46 Ducati (GP22)

+1.699s

21

Marco Bezzecchi

Mooney VR46 Ducati (GP21)*

+1.707s

22

Francesco Bagnaia

Ducati Lenovo (GP22)

+1.852s

23

Darryn Binder

WithU Yamaha RNF (YZR-M1)*

+2.029s

24

Remy Gardner

KTM Tech3 (RC16)*

+2.137s

* Rookies αναβάτες

 

MotoGP - Jorge Martin: Παραδέχεται πως είχε την χειρότερη σεζόν μετά από τίτλο στην ιστορία του αθλήματος!

Ο Ισπανός μίλησε με απόλυτη ειλικρίνεια για την σεζόν που μόλις τελείωσε
martin
Από τον

Παύλο Καρατζά

26/11/2025

Ο Jorge Martin τραυματίστηκε πρωτού ξεκινήσει η σεζόν και έχασε πολλού αγώνες, έπειτα ξανά τραυματίστηκε στο Κατάρ και από εκεί που το 2024 ήταν μία ονειρική χρονιά για εκείνον, το 2025 ήταν ένας πραγματικός εφιάλτης.

Ο Jorge Martin θα ήθελε να ξεχάσει την σεζόν που μας πέρασε. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024, ο οποίος μετακόμισε στην Aprilia, βίωσε την πιο σκοτεινή χρονιά της καριέρας του με μια σειρά τραυματισμών, αποτυχημένες επιστροφές και ένα ηθικό που είχε πάρει την κατιούσα.

Ο Ισπανός μίλησε με απόλυτη ειλικρίνεια για την σεζόν που μας πέρασε και δήλωσε: “Ναι, χωρίς αμφιβολία. Το 2025 ήταν η χειρότερη χρονιά της αθλητικής μου καριέρας. Ήταν μια πολύ πιο δύσκολη χρονιά από οποιοδήποτε άλλο παγκόσμιο πρωτάθλημα σε πίστα. Η ανάρρωση από τραυματισμούς είναι πολύ πιο περίπλοκη. Να παρακολουθείς τους αγώνες από το σπίτι, να ακολουθείς το πρωτάθλημα από τον καναπέ σου... Ήταν μοναχικό και ψυχολογικά πολύ κουραστικό.

Περισσότερο από φόβο, είχα αμφιβολίες. Κάθε φορά που ξανακαθόμουν στη μοτοσυκλέτα, έπεφτα και δεν καταλάβαινα πραγματικά γιατί. Αλλά μετά την επιστροφή μου, σταδιακά βελτιώθηκα και ανέκτησα την αυτοπεποίθησή μου. Πολλοί παράγοντες συνέβαλαν σε αυτή τη σεζόν, αλλά δεν κατηγορώ τη μοτοσυκλέτα.

Είχα αμφιβολίες για την ικανότητά μου να ανακάμψω από τον τραυματισμό μου, αλλά ποτέ δεν σκέφτηκα να τα παρατήσω. Η αποχώρηση δεν πέρασε καν από το μυαλό μου.

Είναι αναπόφευκτο να υπάρχει ένταση. Μερικές φορές, θα προτιμούσαμε ένας αναβάτης να μην κερδίσει, για προσωπικούς λόγους... Αλλά γενικά, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτό. Και πρέπει να παραδεχτώ ότι δεν έχω παρακολουθήσει πολλές αγώνες. Απλά δεν ήθελα. Χρειαζόμουν να αποσυνδεθώ από τις μοτοσυκλέτες.”

Για το θέμα με το συμβόλαιο του με την Aprilia, είπε: “Όταν είδα ότι τα πράγματα δεν βελτιώνονταν, ήθελα να τελειώσω το συντομότερο δυνατό. Αλλά τελικά, όλα τελείωσαν καλά. Καταλήξαμε σε συμφωνία και είμαι πολύ ευχαριστημένος γι' αυτό. Δεδομένης της απόδοσης της μοτοσυκλέτας, είμαι πεπεισμένος ότι πήρα τη σωστή απόφαση. Η εμπιστοσύνη στην Aprilia, παρά την χαοτική αρχή, δεν κλονίστηκε.”

Για το νούμερο ένα που μάλλον δεν του έφερε και πολύ γούρι, δήλωσε: “Φέτος, δεν με καθόρισε, γιατί δεν μπόρεσα να οδηγήσω όπως ήθελα. Ίσως τώρα θα έλεγα όχι, αλλά ελπίζω να έρθει η μέρα που θα πρέπει να πάρω αυτή την απόφαση. Νομίζω ότι προσθέτει επιπλέον πίεση, αλλά δεν είναι κατάρα. Ο Pecco κέρδισε με τον αριθμό 1.”

Και κλείνει την συνέντευξη με ένα αισιόδοξο μήνυμα “ Όλα όσα έκανα φέτος ήταν για να ξαναμπώ στο παιχνίδι