Εδώ και τώρα τέλος ο Zarco από την ΚΤΜ

Θα τον αντικαταστήσει ο Kalio στους επόμενους αγώνες
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

17/9/2019

Η ΚΤΜ αποφάσισε τελικά να πάρει το σπαθί της και να κόψει τον Γόρδιο δεσμό που είχε δημιουργήσει στην εργοστασιακή ομάδα η μονομερής απόφαση του Zarco να διακόψει το διετές συμβόλαιό του με την Αυστριακή εταιρεία. Από σήμερα, ο Zarco δεν πρόκειται να λάβει μέρος σε αγώνα με μοτοσυκλέτα της εργοστασιακής ομάδας της ΚΤΜ. Τη σέλα της μοτοσυκλέτας του θα καβαλάει από εδώ και στο εξής ο δοκιμαστής Mika Kalio.

Όχι ακριβώς την ίδια μοτοσυκλέτα, αφού σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Pit Beirer (αγωνιστικός διευθυντής της ΚΤΜ) ο στόχος του Mika Kalio θα είναι ξεκάθαρα η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας του 2020. Η καταθλιπτική ατμόσφαιρα που δημιουργούσε η παρουσία του Γάλλου μέσα στα box της ΚΤΜ, ήταν μόνο ο ένας από τους λόγους αυτής της απόφασης. Όταν ο Jarco ανακοίνωσε στους Αυστριακούς πως θέλει να σταματήσει, τα αφεντικά της ΚΤΜ του είπαν πως από τη μεριά τους θα τον πληρώσουν κανονικά έως το τέλος της χρονιάς και πως θέλουν να συνεχίσουν μαζί έως τον τελευταίο αγώνα σαν να μην έχει γίνει τίποτα. Όμως οι καλές προθέσεις που είχε ο Jarco και η ΚΤΜ να δώσουν τον καλύτερο εαυτό του έως το τέλος, γκρεμίστηκε από την… πραγματικότητα.

Η πραγματικότητα των αγώνων αυτού του επιπέδου, με τον σκληρό ανταγωνισμό έφερε το ατύχημα μεταξύ Jarco και Oliveira, αλλά και τα πολύ ενοχλιτικά ρεπορτάζ των δημοσιογράφων σχετικά με το ποιος θα αντικαταστήσει τον Jarco και το πού θα πάει ο Oliveira του χρόνου και τι θα γίνει στην Tech 3 κ.τ.λ.

Όλα αυτά μπορεί να μοιάζουν διαχειρίσιμα, όμως στην πραγματικότητα δημιούργησαν μια τεράστια αναστάτωση μέσα στους κόλπους των ανθρώπων της εργοστασιακής ομάδας της ΚΤΜ και της δορυφορικής Tech3. Την ίδια στιγμή ο Pol Espargaro σημείωνε τα καλύτερα αποτελέσματα που είχε ποτέ η KTM στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP και έμοιαζε να είναι ο μόνος που δεν είχε επηρεαστεί από όλη αυτή την ανακατωσούρα. Οπότε έστω και καθυστερημένα, η KTM έρχεται να διορθώσει το αρχικό λάθος της να κρατήσει ενεργό τον Jarco μέσα σε μία περίεργη κατάσταση.

Η επιστροφή του Mika Kalio στην αγωνιστική δράση θα ηρεμίσει τα πράγματα και θα επαναφέρει την κανονικότητα στις δύο ομάδες. Φυσικά οι δημοσιογράφοι θα συνεχίσουν να σπεκουλάρουν στην μετακίνηση του Oliveira από την Tech3 στην εργοστασιακή ομάδα, όμως φαίνεται πως η KTM δεν θέλει να φορτώσει τον μικρό Πορτογάλο με το βάρος και την πίεση που συνοδεύει το αξίωμα του εργοστασιακού αναβάτη. Άλλωστε ούτε ο ίδιος ο Oliveira θέλει να μπει από τώρα σε αυτή την ψυχολογική πίεση. Άλλος ένας χρόνος στην Tech3 και με την πιθανότητα η μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστική το 2021, είναι το καλύτερο σενάριο για τον Πορτογάλο να μεταπηδήσει στην εργοστασιακή ομάδα μετά το 2020.

Ετικέτες

MotoGP: Ο Luca Marini συνεχίζει με τη Honda

Μαζί με τον Joan Mir – Παραμένουν μέχρι την νέα εποχή κανονισμών του MotoGP
Luca Marini continues with Honda
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/7/2025

Ο Luca Marini έχει ήδη υπογράψει επέκταση συμβολαίου με τη Honda για την επόμενη σεζόν, σε μια συμφωνία που θα τον κρατήσει μαζί με τον Joan Mir στην ιαπωνική ομάδα μέχρι να τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί του MotoGP το 2027.

Μετά το ντεμπούτο του στο MotoGP το 2021 και τρεις σεζόν με τη Ducati, ο Ιταλός εντάχθηκε στο δυναμικό της HRC πέρυσι, για να καλύψει τη θέση που άφησε κενή ο Marc Márquez, όταν αποφάσισε να αποχωρήσει πρόωρα από το συμβόλαιό του. Από τότε, το καλύτερο αποτέλεσμα του Marini ήταν η έκτη θέση στο Sachsenring πριν από περίπου δύο εβδομάδες.

Εκεί, στη Γερμανία, ο Marini επανεμφανίστηκε έπειτα από απουσία τριών Grand Prix, λόγω ενός σοβαρού ατυχήματος κατά τη διάρκεια δοκιμών στη Suzuka, ενόψει του φημισμένου αγώνα αντοχής 8 ωρών. Στο μέσο της σεζόν, και παρά τις τρεις απουσίες, ο αδελφός του Valentino Rossi βρίσκεται στη 15η θέση της γενικής κατάταξης, δεύτερος ανάμεσα στους αναβάτες της Honda, μπροστά από τον teammate του, Joan Mir για τον οποίο δεν πάνε τόσο καλά τα πράγματα με σωρεία DNF (Did Not Finish).

Μετά τον αγώνα της Κυριακής στο Brno, όπου τερμάτισε 12ος, ο Marini ρωτήθηκε αν στόχος του είναι να φτάσει στην Αυστρία, τον πρώτο αγώνα μετά τη θερινή διακοπή, με πιο ξεκάθαρη εικόνα για το μέλλον του. “Δεν ήταν ποτέ αυτός ο στόχος μου, γιατί νομίζω πως πάντα καταλαβαινόμασταν με την ομάδα”, δήλωσε ο ίδιος, δείχνοντας έτσι μια σιγουριά πως θα παραμείνει στη Honda και για το 2026.

Αυτή η εξέλιξη θεωρείται αναμενόμενη, καθώς η Honda απέτυχε να αποκτήσει τον Jorge Martin, ο οποίος δεν μπόρεσε να αποχωρήσει από την Aprilia για το 2026. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο Ισπανός παραμένει ο βασικός στόχος της HRC για τη σεζόν 2027, όταν θα εφαρμοστούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί.

Zarco παραμένει στην LCR – Αβεβαιότητα για Chantra

Με το εργοστασιακό δίδυμο πλέον κλειδωμένο, η Honda ολοκληρώνει τις διαδικασίες για τη διατήρηση του Johann Zarco ως ηγέτη της δορυφορικής της  ομάδας, LCR. Την ίδια ώρα, φαίνεται πως ο Ταϊλανδός Somkiat Chantra είναι πολύ πιθανό να αποχωρήσει, μετά από ένα απογοητευτικό πρώτο μισό της σεζόν.

Η μεγάλη διαφορά στις επιδόσεις του Chantra σε σχέση με τους άλλους αναβάτες της Honda έχει ως αποτέλεσμα οι μηχανικοί να μη μπορούν να αξιοποιήσουν τα δεδομένα από τη μοτοσυκλέτα του. Αυτό, σε μια περίοδο που η HRC προσπαθεί να μειώσει τη διαφορά από τη Ducati, θεωρείται τροχοπέδη.

Η έλλειψη ανταγωνιστικών αναβατών από την Ασία έχει οδηγήσει τη Honda να επαναξιολογήσει τη δέσμευσή της με την Idemitsu, τον βασικό χορηγό των μοτοσυκλετών της LCR, που μέχρι τώρα πίεζε για ασιατική παρουσία στην ομάδα. Όλα δείχνουν πως πλέον το ενδιαφέρον στρέφεται είτε σε ταλέντα της Moto2 είτε σε αναβάτες που έχουν απορριφθεί από άλλες ομάδες του MotoGP.

Ετικέτες